Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bladelius Grendel

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Bladelius Grendel (Slutsteg) 1 7.5 (1) Inga priser

Postad 10 January 2008 - 16:18

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hejsan..

Jag funderar på o köpa ett Bladelius Grendel slutsteg.Har kollat på en del andra bla Rotel..Vet inte om Grendel e så mycke bättre än något annat..De e mest att de passar ihop med min ThorII förstärkare :)
Men finns de någon här som har hört ett Grendel steg nån gång? I dom tester o recenscioner ja läst om de får de bara lovord..
Min ThorII räcker väl egentligen ,men de e aldrig fel me mycke kraft ;) O mina Mirage M3Si e ju ganska trögdrivna trots allt..De gäller ju o ge sig själv skäl till varför man måste köpa mer grejjer ;)

Postad 10 January 2008 - 20:46

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
För det priser kan du ju får två styckern Rotel 1090 :P

Jag antar att du vet hur du vill att det ska låta, Rotel 1090 är ju steg som ska ha näst intill ohörbar färgning av ljudet. :D

Postad 10 January 2008 - 20:50

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
jag har hört det. gillar designen men hade tagit något annat jag.

Postad 10 January 2008 - 21:37

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Rotel är nog de som står närmast till hand om ja inte kör på Grendel steget..
Men får se vad de blir i slutändan..Tänkte ja skulle låna hem nåra olika steg o testa..Är även sugen på o byta cd så de kanske kan bli en combo :D

Postad 10 January 2008 - 21:58

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Men får se vad de blir i slutändan..Tänkte ja skulle låna hem nåra olika steg o testa..Är även sugen på o byta cd så de kanske kan bli en combo :D

Mycket bra att du tar hem och lyssna innan du bestämmer dig, Jag tycker att Grendel är ett grymmt bra steg ochdet är snyggt :P
som har mycket effekt och dynamig och en stenhård bas, allt som allt ett ljud som är mycket kraftfult och dynamiskt men med allt det finlir som behövs för att låta naturligt.
Så jag skulle vilja säga att den är ett bra alternativ i prisklassen,
Men som sagt, det finns mycket man kan få för 50000 kr ;)

Postad 11 January 2008 - 01:32

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Polaren hade 2st Grendel (har ni bara kvar ett) och de/den har blivit ersatta av ett gäng Rotel 1090 istället.
Vet iofs inte vilka slutsatser man ska dra av det men han är iaf mycket nöjd med bytet.

Var för längse sen för mig jag lyssnade på grendel så kan tyvärr varken säga bu eller bä om den.

Postad 11 January 2008 - 07:03

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Mycket bra att du tar hem och lyssna innan du bestämmer dig, Jag tycker att Grendel är ett grymmt bra steg ochdet är snyggt ;)
som har mycket effekt och dynamig och en stenhård bas, allt som allt ett ljud som är mycket kraftfult och dynamiskt men med allt det finlir som behövs för att låta naturligt.
Men som sagt, det finns mycket man kan få för 50000 kr :P

Jag har oxå fastnat just för den "cleana" designen på Grendel steget..eller på alla Bladelius produkter för den delen..Sen när man läser att dom i vissa test menar att de e bättre än stora Krell steg så blir man ju inte mindre intresserad :P Men som du säger..de finns mycket för dom pengarna..Så ja ska låna hem diverse steg o se vad man kan komma fram till..Som sagt..Rotel RB1090 e ju oxå klart intressant..ska kolla om ja kan hitta fler steg i den klassen..

Redigerat av Druttaluring, 11 January 2008 - 07:03.

Postad 11 January 2008 - 09:14

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Men får se vad de blir i slutändan..Tänkte ja skulle låna hem nåra olika steg o testa..Är även sugen på o byta cd så de kanske kan bli en combo :)

Mycket bra att du tar hem och lyssna innan du bestämmer dig, Jag tycker att Grendel är ett grymmt bra steg ochdet är snyggt :P
Men som sagt, det finns mycket man kan få för 50000 kr ;)

Jag har oxå fastnat just för den "cleana" designen på Grendel steget..eller på alla Bladelius produkter för den delen..Sen när man läser att dom i vissa test menar att de e bättre än stora Krell steg så blir man ju inte mindre intresserad :P Men som du säger..de finns mycket för dom pengarna..Så ja ska låna hem diverse steg o se vad man kan komma fram till..Som sagt..Rotel RB1090 e ju oxå klart intressant..ska kolla om ja kan hitta fler steg i den klassen..

Jo den e ju fett snygg och att den sedan låter bra i prisklassen är ju det som gör den riktigt intressant.
Men det finns säkert bättre alternativ för det priset (m man skulle jämföra många olika modeller) men den verak ligga bra till.
I alla fall vad jag har hört/läst ;)

Postad 11 January 2008 - 13:24

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jo precis..Sen är de ju iofs ingen nackdel att det går att bygga ut steget till 4 o 5 kanaler heller.. :)
Sen vet ja ju hur bra min Thor II:a låter så de gör ju oxå att man bli sugen på Grendel steget..
Men kommer nog ta hem ett Grendel, ett Rotel RB 1090 och ev ett Primare A32..Sen e ju som sagt ny Cd på gång..Har kollat på Opera Audio Droplet 5.0..Äckligt grym design :P Har även kikat en del på Raysonic CD-126/168..Får se va pengarna räcker till :P

Redigerat av Druttaluring, 11 January 2008 - 13:25.

Postad 11 January 2008 - 19:00

Yves
  • Yves
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag testade Grendel mot det minsta stereo Krell-steget i FPB serien (300?) och jag tyckte att Grendeln var mjukare top- och mellanregisstret, inte så det fattades något utan ljudet blev naturligar särskilt mässingsljuden blev bättre, men basen var bättre i Krellen. Har inte testat den mot någon Rotel.

Mvh
Yves

Postad 13 January 2008 - 02:36

Druttaluring
  • Druttaluring
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ok..men de lät ju oxå som ett intressant alternativ då :mellow: Ska förhöra mig lite med butiker i närheten om ja kan få låna hem nåra olika slutsteg o testa mot varandra..Krellsteget verker ju ligga i samma prisklass som Grendelsteget..Sen kan man ju alltid kolla efter begagnat oxå..

Postad 04 April 2009 - 21:19

fourfinger
  • fourfinger
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon som hört något om efterföljaren till Bladelius Grendel?

Postad 04 April 2009 - 21:24

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
efterföljare till grendel?
har inte hörn något om den.
vad ska den heta, har du någon länk till den?

Postad 05 April 2009 - 08:51

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Någon som hört något om efterföljaren till Bladelius Grendel?

Den kommer senare i år och heter... håll i er... Grendel Mk2.
Vet inte vad som är nytt. Troligtvis inga banbrytande förändringar eftersom det är en Mk2. Förhoppningsvis några nya expansioner eller kanske fler än 5 slottar. Vi får vänta och se.

Postad 06 April 2009 - 16:01

Yves
  • Yves
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
De rykten jag har hört säger tyvärr tvärt om pga den nuvarnade Greneln är för dyr att producera. 5 fasta kanaler och en mindre analog nätdel så man har reducerat effekten i stegen till 250 W iställer för 400 W.

Mvh
Yves

Postad 06 April 2009 - 21:49

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

De rykten jag har hört säger tyvärr tvärt om pga den nuvarnade Greneln är för dyr att producera. 5 fasta kanaler och en mindre analog nätdel så man har reducerat effekten i stegen till 250 W iställer för 400 W.

Mvh
Yves

Fick mail från Bladelius idag där de säger att de inte kan gå ut ännu med någon uppgift om den nya modellen.
Kan de pressa ner priset men behålla kvallitén på ljudet så har jag inget mot det du skriver. 5 kanaler är precis vad jag behöver. 250 istället för 400 analoga watt funkar också. Bara inte kvallitén ruckas på....eller designen.

Postad 07 April 2009 - 08:49

Yves
  • Yves
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Som sagt det är bara ryckten jag har hört från handlare så ni får ta det med nypor av salt. :)

Mvh
Yves

Postad 03 June 2009 - 21:36

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Var hos Reference Audio idag där Bladelius visade upp Embla och då passade jag på att fråga Mikael himself om Grendel Mk2.
Den kommer att kunna levereras med upp till 7 kanaler mot 5 på gamla modellen men den kommer att ha mindre effekt ut per kanal. Det kommer dock att räcka och bli över för de flesta högtalarna på marknaden.
Vad det gäller lansering var de lite luddigare. Efter sommeren, till Jul var olika kommentarer. Detta berodde tydligen på att de måste prioritera andra produkter som de tydligen har mer förfrågan på.

Postad 06 April 2010 - 22:08

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Hej!
Nu har Grendel fått en bror som skall premiärvisas den 16:e och 17:e April.
Den heter Bladelius Ask och liknar en Embla till utseendet :D

Mer info här:
http://www.euphonia-...mp;#entry120998

Mvh Perra

Postad 10 April 2010 - 01:18

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Hej!
Nu har Grendel fått en bror som skall premiärvisas den 16:e och 17:e April.
Den heter Bladelius Ask och liknar en Embla till utseendet :)

Mer info här:
http://www.euphonia-...mp;#entry120998

Mvh Perra

Det är ju tyvärr "bara" ett stereosteg.

Postad 10 April 2010 - 21:55

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
:D

Det är ju tyvärr "bara" ett stereosteg.

Redigerat av Unregistered2141, 10 April 2010 - 21:56.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.