Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fel på ramminnet :(

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2008 - 19:50

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
tjena alla glada!!

jag har pc-5300 2gb minne i burken nu.. men köpte 4gb minne och moderkortet klarar av det..

men så fort jag stoppar in det nya minnet och startar pcn så går allt bra ända fram till klar tänkande hdd, sen efter någon minut så får jag upp en blå ruta och datorn startas om.. vad kan det vara för fel????!

måste jag formatera om burken med det nya minnet i eller är det något annat som är helskummt?? , har aldrig varit med om detta förr!?

Jag har funderat lite på om dom får för lite ström så jag måste skaffa nytt nätagg?? har ett på 400w men skulle skaffa ett på 700w behöver det in för framtiden för nytt grafikkort..

ha en god fortsättning på det nya året!! MVH Jocke :D
[/size][/size]

Postad 10 January 2008 - 21:20

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Köpa du en 2GB sticka? Ta ut den stickan som satt i chassit innan och kör endast med den ena. Kolla om felet fortfarande uppstår. Ifall detta fortfarande är kvar så skulle jag nog säga att det är fel på minnesstickan du köpte.

Postad 10 January 2008 - 21:58

Stefan F
  • Stefan F
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

[size=2]tjena alla glada!!

jag har pc-5300 2gb minne i burken nu.. men köpte 4gb minne och moderkortet klarar av det..

Moderkortet kanske klarar 4GB, men ett 32-bitars OS gör det inte...

Postad 10 January 2008 - 22:18

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

[size=2]tjena alla glada!!

Moderkortet kanske klarar 4GB, men ett 32-bitars OS gör det inte...

Om du läser hela texten så står det blåskärm i felbeskrivningen. det betyder att det kan vara fel på minnet. Att Xp inte stöder 4GB har inget med det hela att göra.

Postad 12 January 2008 - 00:14

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
jag har 2gb i nu med köpte 4gb av samma sorts minne... jag har Vista 32-bit som OS... men vad har det med saken och göra??

Postad 12 January 2008 - 10:08

Yggdrasill
  • Yggdrasill
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Lite mer information om datorn vore bra. Sen kan du prova att byta plats på minnesmodulerna, jag skulle även prova att bara ha det nya minnet isatt för att se om datorn fungerar då.

Postad 12 January 2008 - 10:17

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
CPU: Amd 64 X2 4200+
HDD: 320GB
Grafik: ATI Radeon X1900 GT
Minne: 2GB DDR2 / 4GB DDR2
Moderkort: MSI K9N Neo

nu har jag nya minnena i med endast 2GB stoppar jag i så jag har 3GB/4GB så händer det som på bilden
Bifogad fil  DSC00158.JPG   640.38K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av coolmast, 12 January 2008 - 12:14.

Postad 12 January 2008 - 12:20

Hedis
  • Hedis
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Och när du satt i nya minnet gör en clear cmos,

Öka spänningen till minnet, beroende på minne men runt 1,9-1,95 vore lämp att börja med

och iom att du anv 32bits os så kommer du bara kunna nyttja 3gb

Redigerat av Hedis, 12 January 2008 - 12:23.

Postad 12 January 2008 - 15:02

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
okey ska testa och göra en cmos så kollar om det funkar fint sen ;) jag har ökat spänningen också har ökat till 1.95

Redigerat av coolmast, 12 January 2008 - 15:03.

Postad 12 January 2008 - 23:37

Stefan F
  • Stefan F
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Borde det inte ligga närmast till hands att söka på vad felmeddelandet verkligen betyder?
En googling på "page_fault_in_nonpaged_area" ger ju en massa intressant läsning...
Och som redan har påpekats, du kan inte utnyttja allt ditt minne med 32-bitars windows
Här är ett exempel på varför.

Postad 13 January 2008 - 09:35

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

CPU: Amd 64 X2 4200+
HDD: 320GB
Grafik: ATI Radeon X1900 GT
Minne: 2GB DDR2 / 4GB DDR2
Moderkort: MSI K9N Neo

nu har jag nya minnena i med endast 2GB stoppar jag i så jag har 3GB/4GB så händer det som på bilden
Bifogad fil  DSC00158.JPG   640.38K   0 Antal nerladdningar

Nu blir man ju lite fundersam här. Har du 4GB minne eller 6GB minne i burken?

Sen om man läser längst ner på bilden så ser man att moderkortet börjar dumpa det "fysiska" minnet.

Postad 13 January 2008 - 22:11

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
jag har 4gb i... men nu kör jag med 3gb utan problem iaf... har inte varit några problem på 2/3dagar nu.. men stoppar jag in det sista minnet så kommer felet upp igen

Postad 13 January 2008 - 23:17

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

jag har 4gb i... men nu kör jag med 3gb utan problem iaf... har inte varit några problem på 2/3dagar nu.. men stoppar jag in det sista minnet så kommer felet upp igen

Okej,men jag skulle ta ut ramminnena och bara sätta i det nya minnet du köpt. För fortsätter felen så är det ju ramminnet det är fel på. Då kan du ju reklammera det till butiken..

Postad 14 January 2008 - 18:17

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har det nya minnena i nu :D

Postad 14 January 2008 - 18:26

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Jag har det nya minnena i nu :D

Allt fungerar ingen blåskärm etc?

Postad 16 January 2008 - 18:10

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
nope ingen blåskärm eller så.. bara när jag stoppar i så jag har 4gb men inte annars :)

Postad 16 January 2008 - 20:00

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

nope ingen blåskärm eller så.. bara när jag stoppar i så jag har 4gb men inte annars :)

hmm..låter inte som att ditt moderkort gillar att du kör 4GB ram.

Postad 16 January 2008 - 22:08

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Är det samma märke och modell på ram minnet du köpte och på det du hade i datorn sedan tidigare? Om det inte är det kolla om det är samma timings på dem. Om inte så är det (skulle jag tro iaf) nog det som är problemet.

Väl mött!
/Skorpan

Postad 17 January 2008 - 19:23

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
moderkortet är kanske anti vet inte har inte testat nu på ett tag.... japp det är exakt samma som förut jag kolla på kvittot när jag köpte det gammla etc

Postad 17 January 2008 - 19:38

Unregistered03bafabb
  • Unregistered03bafabb
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
När man googlar på ditt kort så klarar det max 4gigg och inte en 2+4 vilket blir 6 gigg sen klarar det troligen inte att lösa alla 4 giggen på en buss, sen finns även en noteriong på deras sida om att spänningarna måste ställs om vid vissa minnen.

Vad jag inte förstår är varför du inte utnyttjar dualfunktionen och får en kvickare dator istället för att bara blint bulta i massa onödiga giggabite minnen. Köp identiska minnen och kör dualfunktin då ökas prestandarn rejäl.

Postad 19 January 2008 - 18:09

coolmast
  • coolmast
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
okok... men nu ere så att jag HADE 2gb och köpte nytt så jag FÅR 4gb för alla minna platser var upp tagna för jag hade 4x512mb i men nu köpte jag ist 4x1024

Postad 19 January 2008 - 19:28

Unregistered03bafabb
  • Unregistered03bafabb
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
men så fort jag stoppar in det nya minnet

Missförstod att det syftade flera minnen.

kan ju hända att du har ett moderkort med div tune up fuktioner turbo mode mm och allt vad det kan kallas, minnena kanske klarar mer hastighet än vad cpu bussen gör ställ cpu och minnen efter varandra, och först av allt sätt biosen i default läge och utgå från det.

Postad 22 February 2008 - 08:43

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hoppas det är ok att jag lånar tråden för jag har samma fel, men med vista 64 bit (home premium)
Jag körde tidigare med 2 x 1024mb, men de var så billiga nu att jag köpte 2 till likadana och stoppade i.
Fick oxå blåskärm vid uppstart, och fick en minnesflash om att mer än 3 gb kunde ställa till problem(antagligen det om 32-bits system) och testade att plocka ut det ena nya minnet och då startade vista som vanligt igen.
Jag antar att det antagligen är vista eller moderkortet(asus P5N32-E SLI plus) som spökar, vad tror ni?
För visst ska man kunna köra vista 64 bit med 4 gb minne?
Hade tänkt att testa uppdatera bios, och då uppstår min nästa fråga. Kan man verkligen inte uppdatera bios utan en diskett? Var inne på asus hemsida och läste och där hade de bara info om hur man gjorde med diskett, men visst måste man väl kunna ange att den läser från dvd:n istället?
När jag köpte den nya datorn tänkte jag att "2007 kan man väl ändå inte behöva en diskett-station", så jag har inte ens en sån. Iofs ett litet probelm då jag har ett gammalt lik i förrådet jag kan sno ifrån, men jag tycker det verkar konstigt.

Mvh

// Jesper

Postad 22 February 2008 - 10:29

Zonar
  • Zonar
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Det går att boota från CD, men du måste trixa lite så att datorn tror att det är en diskett. Det finns bra guide på http://www.bootdisk.com/ och även färdig image som du får öppna i ett program och själv lägga till dina biosfiler. Läs guiden ordentligt så ska det nog lösa sig. Finns kanske enklare sätt också, men detta använde jag och det funkade för mig i alla fall :)

Red. Kan dock hålla med dig om att det är jäkligt konstigt att det idag fortfarande nästan uteslutande flashas via diskett. Då det bevisligen går från CD så borde ju tillverkarna lägga ut färdiga images att bränna till skiva, eller något liknande. Ska man flasha bios efter att man installerat operativsystem så har bland annat ati program för flashning från windows, men tror man kan råka ut för problem där om man har otur...

Redigerat av Zonar, 22 February 2008 - 10:37.

Postad 22 February 2008 - 11:00

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Tack för tipset!
Det lät dock riskabelt, så jag tror jag letar reda på en gammal floppydrive istället! :)
Ska även kolla hur många volt minnena har idag och ev prova öka lite, hos corsair står det att de är testade i 2,1V innan leverans, så jag ska nog prova köra i det först innan jag testar något annat.

Ni som är mer hemma i bios-pillning än jag, kan detta lösa problemet, och framför allt, riskerar man att förstöra något permanent om man testar?
Såg även att det fanns en lista för moderkortet vilka minnen som är "certifierade", och mina var ju såklart inte med! <_< Men eftersom det fungerat fint med 2 x 1 gb borde det väl fungera med 4 x 1 gb av exakt samma minne?

Och en annan minnesfråga när jag ändå är uppe i varv: om man har två minneskanaler, A och B, och har 2 x 1gb minne. Är det bättre att köra 2 gb på ena kanalen eller 1 gb i varje?
Såg förresten idag i manualen till moderkortet att man måste ha lika stort minne i båda kanalerna, men sedan mitt problem igår har jag ju 2 gb i ena kanalen och 1 gb i den andra, vilket alltså inte borde fungera, men bevisligen gör det ändå. Kan jag förstöra något om jag fortsätter så tills jag (förhoppningsvis) kan ha 4gb?

Tycker jag kan datorer skapligt, men på sånt här är jag helt lost märker jag! :)

Postad 22 February 2008 - 11:41

Zonar
  • Zonar
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Man vill alltid köra minnet i dual channel (2 kanaler) om man kan, och för att man ska få "riktig" dual channel så lär man följa instuktionerna till moderkortet. Kan vara bara vissa platser som fungerar men man måste alltid ha lika mycket minne i båda kanalerna (?). Fördelen är att minnena arbetar mycket snabbare om du kör dual channel. Om du har fått det att fungera med olika mängder minne så kör du dem troligtvis inte i dual channel och de går därför långsammare än de kunde göra. Man brukar därför alltid köra med 2x1GB eller 4x1Gb eller 2x2GB eller liknande. Om man vill ha precis 3 GB minne (32 bitars windows klarar t.ex bara 3GB) så antar jag att det är bättre att köra 2x1GB + 2x512MB men det kostar säkert lika mkt eller mer än 4x1GB så de flesta kör med 4x1GB och går miste om 1GB..

Man kan ju förstöra saker i bios om man krämar på med för mkt spänning, men 2,1V till RAM-minnen som är avsedda för 2.1V ska inte kunna förstöra något.

Redigerat av Zonar, 22 February 2008 - 11:42.

Postad 22 February 2008 - 12:25

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Det känns tryggt! :)
Då ska jag hem och testa ikväll.
Såg för övrigt att man tydligen kan uppdatera mitt bios i windows-miljö över internet, samt på cd eller till och med usb-flash disk. Det står ju rätt mycket i manualerna om man orkar plöja igenom dem! :)
Men då borde ju mitt problem gå att lösa på något sätt!

Tack igen!

Postad 22 February 2008 - 12:38

Zonar
  • Zonar
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Att uppdatera bios från windows skulle då i alla fall jag avstå ifrån. Det känns som att det är för mycket som kan gå fel den vägen och det är ju inte så roligt att stå där med en korrupt bios :)

Postad 22 February 2008 - 12:48

ATz
  • ATz
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Att uppdatera bios från windows skulle då i alla fall jag avstå ifrån. Det känns som att det är för mycket som kan gå fel den vägen och det är ju inte så roligt att stå där med en korrupt bios :)

Håller inte alls med. Har använt det enda sedan de första moderkorten kom med det. Har gjort det med moderkort från Abit, Asus, Msi och DFI utan problem.

Självklart behöver man ju inte ha en massa program igång i bakgrunden eller lira Crysis samtidigt. :) Är man bara lite försiktig så anser jag att det inte är mer riskfyllt än att göra det på det gamla vanliga sättet men mycket smidigare.

Postad 22 February 2008 - 13:28

Zonar
  • Zonar
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Håller inte alls med. Har använt det enda sedan de första moderkorten kom med det. Har gjort det med moderkort från Abit, Asus, Msi och DFI utan problem.

Självklart behöver man ju inte ha en massa program igång i bakgrunden eller lira Crysis samtidigt. :) Är man bara lite försiktig så anser jag att det inte är mer riskfyllt än att göra det på det gamla vanliga sättet men mycket smidigare.

Ja det stämmer säkert! Tycker man läser lite då och då att någon kört genom windows och misslyckas, men alla som lyckas skriver ju inte det t.ex... Sen vet man ju inte hur noga de som misslyckas följde instruktionerna heller :P Det är ju ändå det viktigaste, även om man ibland frestas att bara tuta och köra <_<

Postad 22 February 2008 - 13:37

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Men crysis som är så kul!! :)

Skämt åsido, det känns som sagt som den smidigaste lösningen, så jag tror jag testar den.
Om det går åt h-vete så lovar jag att rapportera här så du får den sköna känslan av att säga "vad var det jag sade" Zonar! :)
I vilket fall som helst bör man väl göra en backup på sitt fungerande bios innan man uppdaterar.
Och medan vi ändå är inne på bios-uppdateringar så passar jag på att fråga om fler åsikter: är det alltid att rekommendera att ta den senaste versionen eller ska man ta den som innehåller den uppgradering man är ute efter?
I mitt fall innehåller senaste verionen endast nyheten att den "godkänner" någon ny processor-typ. Eftersom jag ändå inte kommer att byta processor de närmaste åren så känns det lite som att jag kan ta biosversionen innan. Då blir det iaf en sak mindre som kan strula. Eller brukar de vara så noga testade när de släpps att det är "riskfritt" att ta den senaste?

Och sist men inte minst!
Tack för de snabba svaren!

Postad 23 February 2008 - 15:14

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Att uppdatera bios från windows skulle då i alla fall jag avstå ifrån. Det känns som att det är för mycket som kan gå fel den vägen och det är ju inte så roligt att stå där med en korrupt bios :(

Självklart behöver man ju inte ha en massa program igång i bakgrunden eller lira Crysis samtidigt. ;) Är man bara lite försiktig så anser jag att det inte är mer riskfyllt än att göra det på det gamla vanliga sättet men mycket smidigare.

Du ska ha helt klart för dig att det är mycket riskablare och många har problem med felflashade kort när de kört inifrån Windows.

Postad 23 February 2008 - 16:00

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Du ska ha helt klart för dig att det är mycket riskablare och många har problem med felflashade kort när de kört inifrån Windows.

Om man har rätt programvara (där felar många) är det väl hugget som stucket (det finns ju en hel del kontroller/checksummor i det flesta flashers). Så om man har koll på vad man gör funkar väl gui-flasher lika bra...

Det kan gå fel hur som helst märkte jag igår när mitt Asus P5K-V skulle uppdateras för att känna igen E8200. Flashade från ASUS inbyggda util, sedan funkade datorn i ca 0,5-2 sek innan den bootade om, om, om.. om.. om.. Inte ens felpip eller bild.. fläktarna hann inte ens spinna upp helt innan datorn stängde av sig. BIOS-problem kan nog drabba vem som, jag gjorde verkligen helt rätt med ett splitternytt MK och ändå gick det åt skogen...

De med Windows-flasher kanske har lite lättare att uppgradera än de som av tvång måste leta upp en ROM och bränna en CD med MS-DOS, därav fler falrapporter från Windows-flashare :(

Postad 24 February 2008 - 09:19

Unregistered03bafabb
  • Unregistered03bafabb
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
till asus korten finns asus egna flachprogram i windows läge.
ang dual jag kör dual med 1g+512 och 1g +512 dvs 3 gigg,

enl asus sidan ska det gå att återflacha död bios med skivan som följer med korten, visserligen tveksam om detta funkar.

Postad 24 February 2008 - 13:14

xray
  • xray
  • Guru

• 4296 inlägg
  • 0
Testa dina internminnen ifall du misstänker att du har problem med dessa:
http://www.memtest.org/#downiso

Postad 24 February 2008 - 13:20

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Ja, det egna flashprogrammet var smidigt. (Fick testa det för jag hittade inget program på cd-skivan för att uppgradera från windowsmiljö. Kanske inte funkar med 64 bit?)Räckte med att ha en usb sticka med uppdateringen på så letade programmet själv reda på den, och uppdateringen fungerade fint, förutom att det inte löste mitt problem. Så fort man stoppar i 4 x 1 gb så startar inte windows. Endera hänger datorn sig när windows ska börja laddas, eller så blir det en blå skärm. Den senaste, efter uppgraderingen var "IRQ_LESS OR_EQUAL". Så det vete tusan vad felet är.

Någon som vet om man kan köra med minnet bara i b-kanalen istället eller måste man använda a-kanalen om man bara ska ha en?
Annars var tanken att prova med 2 gb i b-kanalen för att testa om den 4:e sloten (B2) fungerar.

Har testat att köra minnena i 2,1V(blev ingen skillnad), och med bara de nya minnena för att testa om de var hela, och de fungerar fint.

Fast egentligen borde det vara i windows som problemet ligger eftersom jag kan komma in i bios och se att jag har 4 gb "usable memory". Vorde det något hårdvarufel skulle jag väl inte komma så långt?

Idéer någon?

Postad 25 February 2008 - 08:58

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nu grovläste jag igenom tråden lite fort, men har ett par tips som du kan prova.

1. I din bios, har du någon funktion som heter tex: "Memory Remap"... den ska vara "On".

2. Starta ditt Windows på tex: 2 Gb ram, sedan ser du till att plocka hem alla dom senaste Windows uppdateringarna. (Är vissa som ordnar e.v minnesproblem)

3. Prova följande guide:
http://setya5785.wor...n-32bit-system/
http://support.micro...kb/291988/en-us

4. Läs mera här:
http://www.sweclocke...threadid=692287

Postad 25 February 2008 - 12:58

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
remap verkar lovande, hoppas det finns en sån funktion i mitt bios bara, men moderkortet ska ju klara mer än 4 gb så då borde det ju gå att ändra någonstans.
Har gjort alla windowsuppdateringar den vill, och det finns inga nya som jag inte har. Fast man kanske måste leta reda på den själv, kanske inte följer med bland de automatiska. Ska leta lite senare.

Tack för tipsen!

Postad 27 February 2008 - 10:45

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Hur gick det?
Hittade du någon Memory Remap....

Postad 27 February 2008 - 15:28

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Tack för intresset angående mitt problem!

Näe, jag hittade ingen remap-inställning.
Skickade ett mail till de som sålt mig moderkortet och han som svarade hade installerat 4 x 1 gb på sitt likadana kort utan att behöva göra någon inställning i BIOS, så jag antar att den funktionen "ingår".
Han tyckte oxå jag skulle göra ett mem-test.
Har dock inte tagit mig för att göra det än, dels för att det verkar bökigt och dels för att jag tror att alla minnen är ok eftersom de fungerar så länge det är 2 eller 3 av dem.
Jag tycker det känns som att det endera är något problem med att ha 4gb, eller att B2-sloten är paj. Fast om den vore det så borde man ju inte hitta 4 gb i BIOS när jag tänker efter.
Så då lägger jag hela skulden på microsoft! :)
Iofs verkar det även osannolikt att det är en windowsgrej och bara jag drabbas! :rolleyes:
Tänkte jag skulle skriva till asus och fråga vad de tror. Har dock en känsla av att de kommer att säga att mina minnen inte fungerar med deras moderkort eftersom de inte finns på deras qualified-lista.

Så vi får se hur det fortsätter... jag återkommer när jag forskat lite mer!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.