Är helt ny på projektorer, men har flyttat till hus med 35 kvm vardagsrum och blev sugen på en proj.
Tänkte köra med den då och då. När man hyr en film t.ex. Eventuellt om det går nån film på tv också. Kanske kika på den ungefär 8 timmar/vecka (men man kanske blir såld och kör den 30 timmar/vecka
Det ska vara en 16/9 proj och jag antar att den ska vara HD-Ready. Anser inte att jag behöver en full-HD proj då jag inte kan tänka mig att jag köper en Blue Ray/HD-DVD inom överskådlig tid. Är det 1024x768 (i lcd-skärmar är det ju den upplösningen) eller 1280x768 (vad jag kan se på prisjakt så är det den här upplösningen på projar?!?) man kör på då?
Jag har en taklampa som idag hänger över soffbordet (och förmodligen kommer göra det också. Sambon...)
Jag vet att SONY i alla fall tidigare hade projar som man kunde sätta lite vid sidan av projen och ändå få en rektangulär bild. Finns detta fortfarande och finns det i så fall fler tillverkare som tillämpat den funktionen?!?
Alltså!
HD-ready, 16/9, billig, inte urusel och gärna "vinklingsbar", tror det ska vara en DLP. Vilken proj ska jag välja?
Ni får gärna rekomendera en duk också. Takmonterad i kassett. Manuell eller el-driven. Har möjlighet att köra ca 260 cm bred.
Tack på förhand!
Hälsningar
Johan
Redigerat av NAD2700THX, 10 January 2008 - 22:04.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
41 bilder
13 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?