Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Microsoft säljer gamla 360

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 January 2008 - 09:13

Blade Runner
  • Blade Runner
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

A local video game retailer said they were shocked to find old Xbox 360 models inside their new 2007 Holiday Bundle boxes (the ones that come with Forza Motorsport 2 and Marvel Ultimate Alliance.) The retailer discovered this issue when a customer complained that the Xbox 360 Premium Holiday Bundle they purchased had no HDMI port. Upon hearing this, the store's video game staff went to look at their stock of Xbox 360 Premium Holiday Bundles, only to find that there was a large mix of old and new models, but all with the new Holiday Bundle packaging. In fact, some of the models were dated back as far as October 2006, which means that not only did they have no HDMI port, they were also running on an older, more defect prone chipsets.

Ja, vad gör man inte för att öka försäljningen?

Postad 12 January 2008 - 09:25

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

A local video game retailer said they were shocked to find old Xbox 360 models inside their new 2007 Holiday Bundle boxes (the ones that come with Forza Motorsport 2 and Marvel Ultimate Alliance.) The retailer discovered this issue when a customer complained that the Xbox 360 Premium Holiday Bundle they purchased had no HDMI port. Upon hearing this, the store's video game staff went to look at their stock of Xbox 360 Premium Holiday Bundles, only to find that there was a large mix of old and new models, but all with the new Holiday Bundle packaging. In fact, some of the models were dated back as far as October 2006, which means that not only did they have no HDMI port, they were also running on an older, more defect prone chipsets.

Ja, vad gör man inte för att öka försäljningen?

Rätt självklart att göra så då de säkert inte vill kassera ett lager med fullt funktionella konsoler pga de har släppt en ny version. Men det borde stå på kartongen om det är HDMI eller inte.

Postad 12 January 2008 - 10:19

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Bundlarna är ju dom konsolerna utan HDMI, därför står det inget om det på kartongen för det ska INTE vara den med HDMI.

Postad 12 January 2008 - 10:48

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Står det inte HDMI på kartongen är det inte HDMI i heller så vad är problemet. Folk gnäller men vet inte ens vad de pratar om.

Postad 12 January 2008 - 11:04

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Problemet är att den äldre modellen av boxen är erkänt feltillverkad.

Såvida ni inte har källor som uppger att microsoft åtgärdat tillverkningsfelen på dom där boxarna kan ni kanske steka lite god köttfärs från ica medans ni funderar på varför någon tycker det är anmärkningsvärt att dom säljs som nya ;)

Postad 12 January 2008 - 11:09

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Såvida ni inte har källor som uppger att microsoft åtgärdat tillverkningsfelen på dom där boxarna kan ni kanske steka lite god köttfärs från ica medans ni funderar på varför någon tycker det är anmärkningsvärt att dom säljs som nya ;)

För det första har Microsoft 3 års garanti på konsolen sen krånglar inte alla. Jag har inte haft det minst problem med min Xbox360 PE, ej HDMI som är drygt 1år nu.

Postad 12 January 2008 - 11:13

erik_83
  • erik_83
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

ptja ica ökade ju sin försäljning på kött i december så... :wub:

Postad 12 January 2008 - 11:24

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

För det första har Microsoft 3 års garanti på konsolen sen krånglar inte alla. Jag har inte haft det minst problem med min Xbox360 PE, ej HDMI som är drygt 1år nu.

Garantin i detta fallet är lika seriös som att ICA under en viss tid går med på att erbjuda dej en "ny" paket halvgammal köttfärs om du hinner upptäcka att köttfärsen är rutten.
Felet ligger i designen och du kan därför vara helt säker på att din box har felet oavsett om du drabbats av symptom eller ej.

Postad 12 January 2008 - 13:33

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Vi snackar Xbox 360 i detta forum. Vill du klaga på ICA gör det nån annanstans.

Postad 12 January 2008 - 13:40

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Att det inte är HDMI i den bundlen vet ju alla. Att köpa en ny konsol och få en som är tillverkad (åtminstone chassit) över ett år tidigare är dock rätt trist.

Postad 12 January 2008 - 14:07

Blade Runner
  • Blade Runner
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vad yrar ni om? I staterna har denna bundlen HDMI.

Postad 12 January 2008 - 14:11

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag köpte en 360 som var märkt med hdmi men fick en gammal version, man blir ju inte förvånad.

Edit* min version var med forza motorsport och viva piniata.

Redigerat av Delerium, 12 January 2008 - 14:12.

Postad 12 January 2008 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

We already talked about this when it happened to a poster here (or maybe that was on a different forum.)

The "conclusion" that was reached was that these are all units that were in the warehouse at the time that the warranty extension was announced, and were all refitted with the new heatsink, and kept as replacement models for the incoming slew of defective machines. The innitial RRoD replacement ruch is over, though, and supply was getting constrained over the holidays, so the bundle stickers were added to the box, and the game stick in, and they were shipped to stores.

There's no hard evidence of any of this (just the heatsink and manufacture date from the one guy's system) but it was tyhe most logical explaination we could come up with.

Höna av en fjäder etc.

Postad 12 January 2008 - 18:32

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Vad yrar ni om? I staterna har denna bundlen HDMI.

I texten står det ju att de blev förvånade över att det inte var nån HDMI-port på konsollerna så vad menar du?

Postad 12 January 2008 - 23:08

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Vi snackar Xbox 360 i detta forum. Vill du klaga på ICA gör det nån annanstans.

Jag jämförde hanteringen av xbox 360 med hanteringen av köttfärs. Kopplingen var ganska tydligt så du förstod nog det.
När du sedan väljer att diskutera ICA's relevans för tråden istället för xbox 360 så kan jag bara tolka det som att du var väldigt intresserad av att få sista ordet trots att du inte hade något innehåll att tillföra.

Vad sakfrågan beträffar så köper jag förklaringen i Zoilers citat.

Postad 12 January 2008 - 23:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Gammalt och välkänt

För att klara av efterfrågan till julhandeln så släppte MS ut sitt lager av fixade konsoler med spel på marknaden. Detta för att det helt enkelt inte fanns nog med HDMI maskiner från produktion.

Dessa är alltså konsoler som varit inne för RRoD men som man fixat o lagts på lager och som nu säljs som nya. Priset är lägre och man för 2 spel till och de har INTE HDMI vilket det heller ej står på kartongen. Detta är exakt samma som i Sverige där dessa ligger några 100kr billigare än HDMI boxarna.

Dessa gamla boxar är oftast från 2006, det stora problemåret. Det är samma gamla moderkort med den extra kylflänsen och ibland en ny DVD-spelare också. Alltså de funkar men risken för RRoD finns kvar. Jag förstår MS att de vill få ut alla de maskinerna på marknaden igen då slänga på en tipp är helt uteslutet.

Men som konsument skulle jag aldrig köpa en produkt som jag vet är mycket sämre än en annan som kostar ca 200kr mer och detta oavsett om man har 3 års garanti eller ej, plus att du får HDMI med i den dyrare.

Redigerat av PalmiNio, 12 January 2008 - 23:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.