Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa recivern för stereo

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 January 2008 - 16:50

tiaz
  • tiaz
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Någon som kan rekommendera hemmbiorecievers med bra stereoljud för mellan 10-20k. Ljudet är det viktigaste, uppskalning mm är inte något jag bryr mig om utan det får dvdn sköta. Har också hört att ljudet ska bli bättre om man ansluter sin dvd med analoga ljudkablar istället för hmdi/optisk,koaxial. Ligger det något i det? Funderar på Arcam just nu men måste en reciever med bra ljud kosta så mycket?

Postad 12 January 2008 - 22:55

Joe The Man
  • Joe The Man
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hmm, tänkte först inte svara på dina frågor förän jag läste det nedanstående. Enligt mig finns det förstärkare för 4-5k som är bra. H/K 970 med ett par bra Dali-golvhögtalare och en HD 970 cd-spelare så har du ett riktigt jämnt och mjukt ljud. Vilket enligt mig är svårt att få för den summan. Om du har tänkt lyssna på musik så bör du välja en stereo-förstärkare. Men som jag ser så vill du ha en flerkanals förstärkare. Enligt mig är det då fortfarande någon utav H/Ks förstärkare som kan ge dig bra flerkanalsljud och tvåkanalsljud. H/K 6xx-serien är att rekommendera, men 3xx-serien är också bra, men det beror på vad du har för hägtalare. Till musik bör du använda en CD-spelare att spela cd-skivor på (och inte en dvd-spelare). I detta fall förespråkar jag fortfarande H/K och då HD 970. Den bör kopplas analogt och inte med digitala kablar, det ger olika ljud och i det fallet har jag inte varit tilltalad utav det digitala. För flerkanalsljud bör du koppla digitalt (utan tvekan) då det ger ett mer effektfullt och verkligare samt gedignare ljud.

Redigerat av Joe The Man, 12 January 2008 - 22:55.

Postad 13 January 2008 - 08:50

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Genellt brukar man ju säga att du får betala lite mer för att få en flerkanalig att låta lika bra i stereo som en 2-kanalare. Dock finns det ju lite märken som brukar vara duktiga på detta.

Av de nämnda märkerna nedan har jag inte hört/jämnfört med någon 2-kanalare, utan har helt enkelt lyssnat på vad "andra" säger.

Marantz
Arcam
Rotel
Primare
Sherwood
Cambridge

// Sat

Postad 13 January 2008 - 09:16

Unregistered94d65f28
  • Unregistered94d65f28
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Rotel eller Arcam

Postad 13 January 2008 - 09:26

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
kan du tänka dig att lägga upp till 20 lök och ljudet är viktigast skulle jag satsa på en bra 2-kanaler med pass through och vilken billig surroundreciver som helst med preout.
vid surround används 2-kanalren som slutsteg och vid musiklyssning är inte recivern inblandad alls

Postad 13 January 2008 - 14:34

tiaz
  • tiaz
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Tack, men det blir nog en förförstärkare med ht passthrough och ett slutsteg tillsammans med den billigaste Onkyorecievern med pre out. Hur man nu ska koppla det återstår att se, men på något sätt ska det fungera :) Hoppas jag....

Postad 13 January 2008 - 15:58

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Onkyos "digitala" (vet inte hur digital den är...) 2 kanalare har ju försteg/slutsteg och passthrough, med mycket bra ljud och bra med kräm till relativt lågt pris. Det tror jag på.
Och så en billig surroundare med pre-out som tidigare föreslagits.

Postad 15 January 2008 - 22:53

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Och för att återgå till tråden. Ja, Arcam är bra på stereoljud. det finns en handfull som fixar biffen, men det kostar några långsjalar att både äta kakan och ha den kvar :)

Finns ävrn billigare som också gör ett bra jobb. Marantz exempelvis, men det beror på grundkrav och preferensramar...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.