Stilren skinnsoffa i svart
34 svar till detta ämne
Postad 12 January 2008 - 21:59
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Jag skall flytta till en lägenhet i höst och söker efter en skinnsoffa med divan eller schäslong, färgen skall vara svart och den skall vara bekväm. Jag vill undvika sådana som har för låg rygg eller för lång sits, men jag vill se alla alternativ ni kan presentera.
Helst en 2-sits+schäslong, men 3+S funkar också... Eller en 3-sits med divan.
Maxpris är ungefär 10k.
Huvudsaken är att den är snygg att se på och att den är bekväm.
Har kollat runt lite, men det finns så mkt och man kan inte bedöma hur de är att sitta i på bild. 
Ge gärna tips på var man kan se/provsitta dem i gbg-området.
Kollat på allt ifrån Ikea till Bolia och ILVA... Men det finns så mkt (förutom på Ikea), så det vore kul att få hjälp
Tack på förhand, mvh Denethor
Postad 13 January 2008 - 00:19
Meili
-
Meili
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Är jag också sugen att få reda på. Främst vilka som är sköna. T.ex. IKEAs Kramfors, har jag för mig den heter, är så skön med tygklädsel men sjukt obekväm i skinn pga. för låg rygg :/
Postad 13 January 2008 - 10:07
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
http://www.ilva.se/p...mp;webgroupid=4Denna kändes rätt okey designmässigt, men har förbannat kort rygg och närmaste stället man kan provsitta är malmö...
Postad 14 January 2008 - 00:17
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej! Jag hittade en på Svenska-Hem:s hemsida. Men jag har inte provat den men den ser perfekt ut, men i och med att butiken finns i Göteborg så är det, ju bara att åka dit och testa. Här kommer länken. http://www.svenskahe...d=3257&pid=4545Med skinn strax under 10.000:- Hoppas att detta var vad du sökte. MVH:Hifi Perra.
Postad 14 January 2008 - 06:56
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Hej! Jag hittade en på Svenska-Hem:s hemsida. Men jag har inte provat den men den ser perfekt ut, men i och med att butiken finns i Göteborg så är det, ju bara att åka dit och testa. Här kommer länken. http://www.svenskahe...d=3257&pid=4545
Med skinn strax under 10.000:-
Hoppas att detta var vad du sökte.
MVH:Hifi Perra.
Faktum är att det är precis vad jag sökte, men färgen röd sticker nog ut för mkt, får vara creme eller svart  Vet du om den finns i svart skinn?
Postad 14 January 2008 - 13:29
Unregisterede94bb78b
-
Unregisterede94bb78b
-
Användare
-
-
106 inlägg
Jag har en soffas som heter Chicago från Europamöbler (tror Mio har den med): http://www.em.com/in...a=serie_chicagoDen är byggbar med olika delar så man kan ju få den som man vill... Den är också väldigt, väldigt skön att sitta i! EDIT: Jag har byggt min utan armstöd (dvs bara sittyta och ryggstöd) vilket ger en sjukt clean look.
Redigerat av Unregisterede94bb78b, 14 January 2008 - 13:31.
Postad 14 January 2008 - 17:41
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Hmm, helt okey design, men konstläder känns väl halvkul när man lagt 10-15k på en soffa
Den från svenskahem var absolut bäst utformad och till ett schysst pris, men färgkravet är vitt eller svart 
Samt läder!
Postad 14 January 2008 - 21:35
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Nej tyvärr vet jag ej om den finns i svart,
men jag tror nog att den finns i fler färger i skinn.
Jag funderar själv på just en sådan.
Så det skall jag kolla upp med dom.
Priset var ju väldigt bra,
för snyggare får man nog leta efter för det priset,
tror jag iallafall.
Postad 14 January 2008 - 21:49
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej igen!
Läder fanns den ju i så då är det ju bara,
om den finns i svart eller creme färgat.
Men den frågan har jag skickat till dom,
så det mejlet dyker nog upp i morgon hoppas jag.
Jag återkommer när jag har fått svar från dom.
Postad 14 January 2008 - 22:54
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Postad 14 January 2008 - 23:04
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
EDIT: Jag har byggt min utan armstöd (dvs bara sittyta och ryggstöd) vilket ger en sjukt clean look.
Vad har man huvudet på då?
Postad 14 January 2008 - 23:39
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
EDIT: Jag har byggt min utan armstöd (dvs bara sittyta och ryggstöd) vilket ger en sjukt clean look. Vad har man huvudet på då? 
haha, exakt.... Nej jag är egentligen mest sugen på en lätt böjd soffa, men det blir så ###### dyrt att det känns som overkill för en studentlägenhet asså.... Så jag är som sagt inne på något i stil med den röda från svenska hem, en mjuk hög skinnsoffa med stilren design... Men inte röd
Postad 15 January 2008 - 01:39
Unregistered24c8b9de
-
Unregistered24c8b9de
-
Beroende
-
-
1450 inlägg
Om du går tillbaka till länken från Svenska Hem så är det ju bara att trycka på den lilla soffan i svart under bilden så ser du hur den ser ut i svart
Postad 15 January 2008 - 10:26
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Om du går tillbaka till länken från Svenska Hem så är det ju bara att trycka på den lilla soffan i svart under bilden så ser du hur den ser ut i svart  http://www.svenskahe...d=3257&pid=4545Är det den du syftar på så är det en tygsoffa...  "Watson divansoffa i läder/spalt (röd) 9.995:- I tyg Linova 6.995:-" "Finns i olika färger och med trä eller stålben. Se även Watson" Eftersom det står så är min förhoppning om att hitta en cremefärgad eller en svart...
Postad 15 January 2008 - 10:41
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Den finns i fler färger, men den var väldigt låg rygg på, finns lägre naturligtvis, men ändå... 
Går att provsitta nära gbg, så det får väl bli att jag spanar på det...
Men jag mottager gärna fler tips...
Watson fanns med 2+Divan i off-white color, vilket är grymt snyggt! 9995 är ju hittills bäst...
Men det finns ju som sagt fler soffor, som låt tipsen flöda är ni snälla
Postad 15 January 2008 - 10:41
Unregistered24c8b9de
-
Unregistered24c8b9de
-
Beroende
-
-
1450 inlägg
Jaha, det var ju inte lätt att se. Inte på min monitor iaf
Men som sagt, vore väldigt konstigt om den inte finns åtminstone i svart.
För övrig är det just på Svenska Hem jag brukar kolla först om jag är ute efter någon möbel. Tycker de har mycket snyggt till bra priser.
Postad 15 January 2008 - 10:56
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Jaha, det var ju inte lätt att se. Inte på min monitor iaf
Men som sagt, vore väldigt konstigt om den inte finns åtminstone i svart.
För övrig är det just på Svenska Hem jag brukar kolla först om jag är ute efter någon möbel. Tycker de har mycket snyggt till bra priser.
Håller helt och hållet med... Men jag måste säga att jag blev positivt överraskad av ILVA, aldrig hört talas om ILVA förut, så såg jag en silverfärgad soffa i skinn, så stötte jag på den här på nätet och det var ILVA. Kollade runt i sortimentet och fann en sjukt massa snygga saker. Grymt  Bolia var jag inne på i Gbg, fanns en del snyggt även där, men mycket var konstigt och det mesta var dyrt. Finns sedan ett gäng mer eller mindre kända butiker med designmöbler, men priserna varierar också en hel del. En bra och tydlig hemsida borde vara av intresse för alla möbelbutiker, men tyvärr är det inte riktigt så
Postad 15 January 2008 - 23:51
ChoAtic
-
ChoAtic
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag har en soffas som heter Chicago från Europamöbler (tror Mio har den med):
http://www.em.com/in...a=serie_chicago
Den är byggbar med olika delar så man kan ju få den som man vill... Den är också väldigt, väldigt skön att sitta i!
EDIT: Jag har byggt min utan armstöd (dvs bara sittyta och ryggstöd) vilket ger en sjukt clean look.
Hur många "delar" har du i din soffa? Och är den verklign så bekväm? Fundera nämligen på en såndär jag med. Ska väl ta mig nånstans där de har denna soffa och provsitta den
Postad 16 January 2008 - 16:00
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Nu fick jag svar om soffan Watson.
Men svaret blev bara att den finns i ett flertal olika läder.
Men att leverans tiden är ca:2 månader om den inte finns hemma.
Postad 16 January 2008 - 16:27
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Hej! Nu fick jag svar om soffan Watson. Men svaret blev bara att den finns i ett flertal olika läder. Men att leverans tiden är ca:2 månader om den inte finns hemma.
Fick tyvärr också reda på att vissa slutat sälja den eftersom kvaliteten är usel, sömmar som spruckit och annat. Löjligt många reklamationer
Postad 16 January 2008 - 16:37
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Aj då.
Det var ju synd för den var ju rätt så snygg måste jag säga.
Postad 16 January 2008 - 16:43
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Men finns det inte så man kan bygga ihop en egen soffa någonstans?.
På tex Em eller Mio, dom har ju iallafall så man kan bygga sin egen soffa.
Har testat Mio:s variant men där brukar det plocka på så priset brukar,
bli ganska högt till slut men man kan ju alltid testa.
Postad 16 January 2008 - 16:44
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Aj då. Det var ju synd för den var ju rätt så snygg måste jag säga.
Ja det var sjukt synd... En sådan i vitt hade varit grym... Det blir till att leta vidare, får i värsta fall gå upp i pris lite...
Postad 17 January 2008 - 08:57
Unregisterede94bb78b
-
Unregisterede94bb78b
-
Användare
-
-
106 inlägg
EDIT: Jag har byggt min utan armstöd (dvs bara sittyta och ryggstöd) vilket ger en sjukt clean look. Vad har man huvudet på då? 
Varför har man liggdel?  Ne men alvarligt talat så trodde jag också att jag skulle sakna det först men nu ångrar jag inte en sekund att jag skippade det. Angående att det är konstläder i den soffan så tycket jag inte det ens märks. Men såklart ska de va så ska de va... gav totalt ca 15000:- för min soffa o då är den cirka 350cm bred + liggdel/hörn... det är maffigt! Man sitter enkelt 8 pers i den pga inga armstöd heller. O vill man sitta trångt så går det sitta ännu fler
Redigerat av Unregisterede94bb78b, 17 January 2008 - 09:03.
Postad 17 January 2008 - 16:45
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Själv köpte jag en sjyst svart soffa på svenskahem förra veckan, Lotus heter den. 3-sits. 11995 ligger den på. http://www.svenskahe...d=3257&pid=4819Även den som är på förstasidan: www.svenskahem.se Grejjerna ovanpå ryggstödet fäller man upp så blir det som ryggstöd/nackstöd, skit fräscht.
Postad 21 January 2008 - 23:13
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Kan man inte ta en vanlig två eller 3sits skinn soffa och sedan köpa,
en separat fotpall som man placerar framför soffan och vips så har man,
en soffa med divan:)
Eller det kanske var ett dåligt förslag?
Det hade nog jag gjort med tanke på att det troligen är svårt att hitta,
en skinnsoffa med divan här på nätet för det priset,
men annars är det nog bara att åka ut och leta lite i butikerna.
Postad 21 January 2008 - 23:18
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Då blir det ju i allafall en valfri soffa om du förstår vad jag menar.
Det går ju med vilken skinn soffa som helst, bara att höjden på soffan skall,
vara samma som på fotpallen.
Och kanske liknande skinn också om det skall bli snyggt.
Ikea har ju rätt så bra priser på sina fotpallar om jag inte minns fel.
Postad 03 February 2008 - 23:02
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Var på Severins idag och testade soffan Watson från Svenska Hem.
Men det var en besvikelse, den var ju snygg och så men skön var den i allafall inte.
Så nu vet jag det.
Jag fick se den i ett hörn när jag igentligen var ute efter en annan soffa.
Men tänkte att den kan man ju testa och det gjorde jag också.
Så det blir inte just den soffan som kommer hamna hemma hos mig framöver,
den saken är i allafall klar.
Postad 04 February 2008 - 18:18
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Hej! Var på Severins idag och testade soffan Watson från Svenska Hem. Men det var en besvikelse, den var ju snygg och så men skön var den i allafall inte. Så nu vet jag det. Jag fick se den i ett hörn när jag igentligen var ute efter en annan soffa. Men tänkte att den kan man ju testa och det gjorde jag också. Så det blir inte just den soffan som kommer hamna hemma hos mig framöver, den saken är i allafall klar.
Nee, tråkigt  Hittat ett gäng snygga från kungsmöbler i jkpg. Men det är så segt att åka hela vägen dit bara för att testa soffan. Känns rätt värdelöst.
Postad 04 February 2008 - 18:46
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag vet nog vilken soffa du tänker på, har också sett en på nätet från just det stället. Var i den butiken för 2,5 månader sedan. Var nämligen själv ute efter en soffa dom hade. Men det blev inget av det. Kungsmöbler kanske inte har dom mest snygga möbler om man säger så, och deras butik var också en liten besvikelse när jag klev in där, även om dom kanske har någon soffa som jag inte testade men det beror nog mer på att jag inte gillade deras sortiment. Mycket snyggare möbler hittar du helt klart hos Severins möbler som också säljer möbler från Svenska Hem. Severins har precis byggt om så detta måste man se om man skall till Jönköping och titta på möbler. Mycket större än förra gången och mycket mycket mer möbler. Tror det är 4 våningar med möbler, en för varje stil, dom har till och med kök och en matt-avdelning, om man nu känner för det. http://www.severins.se/MVH:Hifi Perra
Postad 04 February 2008 - 18:58
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag vet att dom flesta möbler som kommer från Svenska Hem och Severins,
är det 100% kvalité på, det var nog bara soffan Watson som skulle ha oturen,
att ha lite dålig kvalité på lädret.
För den affären måste man bara rekommendera om man har varit där:)
Postad 04 February 2008 - 19:10
Unregistered328ea9a3
-
Unregistered328ea9a3
-
Användare
-
-
214 inlägg
http://www.blocket.s...5032.htm?ca=2_sVet inte hur kvalitén är på deras grejor eller om den föll dig i smaken men såg den av en slump
Postad 04 February 2008 - 20:56
bhg
-
bhg
-
Rookie
-
8 inlägg
Synd att du bor så långt ner annars vet jag soffan för dej. Finns på Unika hem. Har en själv. Kanon möbel som är byggbar och garanterat bekväm! Har somnat i den 3(!) gånger redan!  Kolla med dom om dom inte har andra återförsäljare i södra sverige. http://www.unikahem.nu/Börje
Postad 03 March 2008 - 22:42
Unregistered1117
-
Unregistered1117
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har du hittat någon soffa än? Kolla på Bolias hemsida där står ju priserna bland-annat. Billigt och bra, kanske inte allt men stilrent. Finns butik i Göteborg också. http://www.bolia.com/MVH:Hifi Perra.
Postad 03 March 2008 - 23:20
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1682 inlägg
Har varit inne på bolia i gbg, bolagret, chilli samt en del andra butiker. Hittat tänkbara objekt men har fått tänka bort off-white color oavsett hur snyggt det än är. Det blir skitet direkt... Är numera mer inne på creme egentligen, det blir inte lika smutsigt men är ändå ljust.
Så jakten fortgår 
Uppskattar naturligtvis alla tips jag kan få fortfarande, främst butiker inom en radie av 5 mil från gbg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|