Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sweeney Todd av Tim Burton med Johny Depp

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 January 2008 - 10:18

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Gick upp i amerika under Julen 2007.

Andra medverkande Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Timothy Spall och Sacha Baron Cohen

Sweeney Todd

Postad 13 January 2008 - 12:37

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
här har vi en film jag verkligen längtar efter att se :)

johnny depp + tim burton kan ju bara bli succe, och betyget på imdb drar ju inte precis ner förväntningarna

imdb

EDIT: Länk

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 13 January 2008 - 12:38.

Postad 13 January 2008 - 17:07

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Verkar som dom sjunger en del i den,är ju baserad på en musikal så...vettefaen om det är en sån bra ide,men man får väl se Tim Burton brukar ju vara bra

Postad 13 January 2008 - 18:17

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Detta är en givet inköp :) Tim Burton funkar alldeles utmärkt med musikaler.. Säger bara Nightmare before Christmas.. en av mina "all time favorites".

Postad 15 January 2008 - 23:06

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Johnny Depp vilken härlig kille, vilken förebild han är!

Depp ger 12 miljoner – till sjukhus
Johnny Depps dotter Lily-Rose, 8, blev förra året akut njursjuk och fördes till Great Ormond Street i London.

Tillståndet var så kritiskt att skådespelaren avbröt inspelningarna av ”Sweeney Todd” för att vaka vid sin dotters sida.

Personalen lyckades dock rädda livet på Lily-Rose – och nu har pappa Johnny, 43, visat sin tacksamhet genom att donera över 12 miljoner kronor till barnsjukhuset.
Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2008-01-15

Postad 16 January 2008 - 21:07

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Bifogad fil  bowdown.gif   5.31K   0 Antal nerladdningar

Postad 17 February 2008 - 13:21

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Alltid hög klass på Johnny Depp i sina filmer.

Dock blev jag besviken på att dom sjöng i filmen vilket drog ner betyget.

Dock så håller Johnny Depp filmen ovanför vattenytan, annars hade det varit en ren kalkonrulle.

Betyg: 3.5

Redigerat av Packetloss, 17 February 2008 - 13:22.

Postad 18 February 2008 - 15:12

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Såg den på bio i lördags. Tyckte det var en "trevlig" film men utan skådespelarna så hade filmen floppat tror jag med. Jag har inte sett nån musikal eller läst någon bok om det finns så jag visste ingenting innan jag såg den så
Spoiler
måste jag säga :blink:

Redigerat av ChoAtic, 18 February 2008 - 15:12.

Postad 19 February 2008 - 19:24

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 745 inlägg
  • 0
Som Tim Burton-fan blev jag tyvärr lite besviken. Visuellt är den i sann Burton-anda. Bra skådespeleri (som väntat).
Jag gillar iofs musikaler ("Across The Universe" var t.ex. helt underbar) och har inget emot att man sjunger en del av dialogen men här fångade musiken/sångerna mig tyvärr inte alls. Jag upplevde sångstyckena som slätstrukna. Synd på en i övrigt så väldigt välgjord film. 3/5

Postad 21 February 2008 - 16:43

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Paramount Home Entertainment have announced the US HD DVD release of Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street on 1st April 2008. Johnny Depp and Tim Burton join forces again in a big-screen adaptation of Stephen Sondheim's award-winning musical thriller "Sweeney Todd." Depp stars in the title role as a man unjustly sent to prison who vows revenge, not only for that cruel punishment, but for the devastating consequences of what happened to his wife and daughter. When he returns to reopen his barber shop, Sweeney Todd becomes the Demon Barber of Fleet Street who "shaved the heads of gentlemen who never thereafter were heard from again." Joining Depp is Helena Bonham Carter as Mrs. Lovett, Sweeney's amorous accomplice, who creates diabolical meat pies. The cast also includes Alan Rickman, who portrays the evil Judge Turpin, who sends Sweeney to prison and Timothy Spall as the Judge's wicked associate Beadle Bamford and Sacha Baron Cohen is a rival barber, the flamboyant Signor Adolfo Pirelli.

Arriving day-and-date as a 2-Disc Special Edition, features include:
1080P Widescreen
English Dolby True HD 5.1 Surround
English, French and Spanish Dolby Digital Plus 5.1 Surround
English, French and Spanish subtitles
Featurettes:
Burton + Depp + Carter = Todd
Sweeney Todd is Alive: The Real History of the Demon Barber
Musical Mayhem: Sondheim's Sweeney Todd
Sweeney's London
The Making of Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street
Grand Guignol: A Theatrical Tradition
Designs for a Demon Barber
A Bloody Business
The Razor's Refrain
Sweeney Todd Press Conference, November 2007
Moviefone Unscripted with Tim Burton and Johnny Depp
Theatrical Trailer
Photo Gallery

Postad 21 February 2008 - 17:20

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
det är verkligen en helskön rulle, fast sångerna kunde absolut varit bättre. det var kanske nån som var lite starkare än andra, men överlag var dom ganska trista och man minns inte riktigt nån av dom. men tim burton, johnny depp och vad hon nu heter (och givetvis alla andra) gjorde ändå ett riktigt bra jobb. och den lille killen (fifan va jag är dålig på namn, men ni som sett den vet vem jag menar) var faktiskt väldigt duktig. väldigt kompetent skådespelare =).

audio code 3, vafan? till hddvd? trots att det är ett "dött" format? =P

Postad 28 March 2008 - 21:56

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Vanligtvis tycker jag inte om filmer när dom sjunger stup i kvarten, men den här var faktiskt helt ok. Inte ofta man blir besviken på Mr Depp, och Sacha Baron Cohen hade en skön liten roll :)
Jag ger den betyget 3 av 5.

Postad 02 April 2008 - 17:35

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Burton + Depp + Bonham Carter brukar ju vara en ganska lysande ekvation ! Gillade den skarpt !!
Har börjat utannonseras lite roliga utgåvor av denna film nu på andra sidan atlanten, och en riktigt tung pjäs är detta "Fleet Street Gift Set" limiterat till 5000 ex ! :)

Bifogad fil(er)

Postad 03 April 2008 - 22:41

kapiim
  • kapiim
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Såg den på bio i måndags och visste inte att det var en musikal förrens någon timme innan jag skulle se den. Mina förväntningar sjönk drastiskt i och med vetsakpen om att det var en musikal.

Eftersom jag inte tycker om musikaler så tyckte jag inte filmen var speciellt bra. Den var lite smårolig på vissa ställen och fick en att le stundtals. Skådespelarinsatserna och främst skådespeleriet av Depp var däremot väldigt bra, rollen som Sweeney Todd passade honom som handen i handsken tycker jag! Sweeney kändes som en elakare Edward Scissorhands på något sätt eller en elak version av honom kanske man ska säga, fast istället för saxar så hade han sina rakknivar.

Men om man uppskattar musikaler kan jag tänka mig att man gillar den! :)

2/5

Postad 04 April 2008 - 07:10

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Oj vad förvånad jag blir när jag ser era åsikter om filmen..
Inte bättre betyg??

Personligen så håller jag Depp som favorit bland skådisar.. Tycker han lyckas med det mesta, iof tar han bara på sig de här lite knepigare rollerna.. Men han gör som fantastiskt bra..
Så Burton och Depp är ju en perfekt kombo enligt mig.

Jag får nog ge filmen en 4-4.5 av 5.. :)

Postad 04 April 2008 - 09:09

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Tyckte själva musikalaspekten av filmen var kass, dålig och tråkig musik. Och jag brukar ändå ha ganska stor musiktolerans i filmer, även om det inte är musik jag lyssnar på eller tycker om kan jag tycka om det om det passar in i filmen.

Postad 04 April 2008 - 12:10

Sentar
  • Sentar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
"Fleet Street Gift Set" limiterat till 5000 ex !

Vart släpps den?

Postad 04 April 2008 - 16:00

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

"Fleet Street Gift Set" limiterat till 5000 ex !

Vart släpps den?

Det är en amerikansk butik ( COSTCO ) som jag inte har en aning om de ens skickar varor " over sea"..
Annars blir det till att hålla ögonen öppna på ebay !

Postad 04 April 2008 - 16:06

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Får nog hålla många ögon på eBay.... filmen ska ju vara riktigt bra och förtjänar en schysst box hemma i hyllan...!

Postad 05 April 2008 - 13:12

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
den där boxen ser väldigt mysig ut. do want, men har nog inte råd ;_;

Postad 18 August 2008 - 21:26

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Vågade mig på att se den här tillslut. Hade blivit lite avskräckt sen man fått reda på att det är en musikal.
Jag införskaffade den mest för att få en bra upplevelse med blu-ray och bara sitta och njuta av bilden, och den är hyfsat bra gjord. Och så till sången som jag trodde skulle förstöra det hela men det fungerade faktiskt otroligt bra, jag är svinnöjd, det här är en film man kan se fler än en gång.

Ett extra plus för omslaget, det är ju så snyggt så alla måste ha den i filmhyllan.
Vore kul med lite fler lustiga utgåvor, har inte sett till speciellt många men det lär nog dyka upp. Skulle gärna vilja gräva fram en fet box med lite gott och blandat.

Postad 01 February 2009 - 21:09

irrelevant
  • irrelevant
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vanligtvis tycker jag inte om filmer när dom sjunger stup i kvarten, men den här var faktiskt helt ok. Inte ofta man blir besviken på Mr Depp, och Sacha Baron Cohen hade en skön liten roll :)
Jag ger den betyget 3 av 5.

Också otroligt överraskad. Trots sång och dans var den helt ok. Det enda jag störde mig på att den var i det blodigaste laget. Gud vad det skvätter! 4 av 5!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.