Istar Mini HD & Istar HD10
46 svar till detta ämne
Postad 14 January 2008 - 08:11
SonnyF
-
SonnyF
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej Hittade 2 nya mediaspelare från Istar på MPC Club som verkar vara intressanta. Har dock inte hittat någon vidare info om dem, mer än att de bygger på samma teknik som PCH. See the Istar as a PopCorn Hour clone but with SATA (HDMI 1.3), better PCB MB, analog audio and VGA output, and a extra power button" says Istar.Tillverkarens hemsida på kinesiska.Nyhet på MPCClub om Istar H10Nyhet på MPCClub om Istar Mini HDDiskussion med bilder på MPCClub Istar H10  Istar Mini HD /Sonny
Postad 14 January 2008 - 09:18
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena!! Har följt Istar oxå ett tag, ser ganska trevliga ut: Istar MiniHD: pytteliten, ingen intern HD utan extern SATA port... HDMI 1.1 kommer kosta ca 188$ Istar H10 ser ju kanontrevlig ut, får gärna stå i min TV-möbel!! Istar A800, verkar vara ungefär samma som Topfeeling/DuneHD, ser kanon ut m DVD-drive Intressant att se om någon kommer ta in dessa till sverige eller Europa. Istars hemsida översatt till Engelska
Postad 24 January 2008 - 00:51
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Vad betyder "PCB MB", och vad innebär analogt ljud? 5.1 utgång för DD+ ?
Postad 24 January 2008 - 06:55
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Archos:
PCB MB = Moderkort, Analogt ljud = vanliga analoga anslutningar, 5.1 utgång för DD+ bör innebära att du har HDMI 1.3 eller att spelaren avkodar DD+ och skickar analogt (inte så troligt).
MiniHD kommer komma i två versioner, som jag förstått det. Den ena med HDMI 1.3 och den andra utan! Den utan kommer komma först!
Postad 24 January 2008 - 09:16
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Tack för svaret Kanelbulle!
HDMI 1.1 räcker bildmässigt för mig (och vad jag förstår så stöder inte chipet i popcorn å Istar mer) men drömmen hade varit om den avkodade DD+ och skickade ljudet analogt. Då kan ju de flesta helt enkelt använda vanliga rca-kablar till recieverns 5.1 ingång. Få tillgång till nästa generations ljud utan att uppdatera recievern hade varit trevligt! Men avkodning och analoga utgångar är kanske att begära lite mycket speciellt med tanke på att den är så liten.
Det näst bästa blir ju spelaren med hdmi 1.3 utgång för HD-ljudformaten men då ligger de ändå en recieveruppgradering och en massa tusenlappar framåt i tiden!
Edit - är det bara jag som har problem med länkarna?
Redigerat av Unregistered0be31fcd, 24 January 2008 - 09:52.
Postad 31 January 2008 - 18:14
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Snart kan man nog köpa en Istar mini. 12 dollar extra för hdmi 1.3! Har inbyggd fläkt (bara att rycka ur kontakten om man vill ha den tyst). Optisk ljudutgång samt vga-utgång. Med omvandlare - komponent från vga utgången. Nu verkar det bara som om Syabas NMT måste implementera mjukvara så att spelaren kan dra nytta av möjligheterna hdmi1.3 utgången ger möjlighet till som bitstream audio.. Avstängningsknapp har den också! NU är jag ordenligt sugen!
Redigerat av Unregistered0be31fcd, 31 January 2008 - 18:36.
Postad 31 January 2008 - 21:16
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Man ska kunna köpa den om en månad. Fick svar på mail inom ett par timmar: "ISTAR will begin to accept international orders by the end of Feb. We will notify you when this happens. Thanks."
Postad 01 February 2008 - 00:00
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Archos:
Vi får hålla tummarna för att du kan få en med 1.3 då! Om jag inte minns helt fel så skulle deras första vara 1.2...
Checka det med dom!!
Postad 01 February 2008 - 11:35
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Jo, det ska jag se till att få! De har ju en med hdmi 1.1 för 188 usd och en med hdmi 1.3 för 200 usd. Så här står det på deras hemsida om hdmi1.3: "Bit-stream audio output is dependent on software implementation. Currently Syabas NMT has not implemented this feature."
"ISTAR feels the odds is higher for Syabas NMT providing bit-streaming output comparing to internal audio decoding in the future. However,there is NO guarantee."Svårt att tänka mig att det kommer intern ljudavkodning. Det skulle väl innebära en 5.1-utgång på spelaren också. På popcornmaskinen får det nog plats men knappast på Istar mini väl?
Postad 01 February 2008 - 13:13
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena Archos!
Jag skulle inte tro att det kommer så många som kommer ha Intern avkodning. Framförallt inte bland Mediaspelarna, det kostar flis! Men man vet aldrig! Vi är fortfarande bara i början när det gäller de "riktiga" Mediaspelarna för HD-material!
Sen finns det ju rykten om att Popcorn Hour kommer med en ny spelare typ A-110... Men när och vad det blir vet ju ingen i dagsläget!
Postad 01 February 2008 - 14:00
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Ja, det är spännande med de här spelarna. Skrev och frågade popcornhour support team om nästa generation seplare och hdmi 1.3 men han kunde inte svara på det " Sorry, I couldn't comment on future product." Popcorn har ju s-videoutgång. Skulle kunna vara bra om man ville ta med sig boxen hem till någon eller på semester el dyl. I övrigt tycker jag Istar verkar överlägsen. Självklart är intern avkodning att föredra så att man slipper uppgradera reciever. Skulle den nya Popcornmodellen avkoda internt så blir det den utan tvekan. Vi får se vad som händer fram till det är möjligt att beställa Istarspelaren. Det verkar gå fort just nu! Lite av en ny värld för mig det här med mediaextenders. Många nya möjligheter som jag velat ha flera år. Har fått upp ögonen för Squeezebox också. Synd bara att man är så teknikkorkad. Det här med olika nätverksinställningar verkar vara en hel vetenskap!
Postad 01 February 2008 - 22:20
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena igen Archos!
Det är inte så himla krångligt och svårt som man många gånger tror, särskilt i början!! Nätverskinställningarna är inte så svårt att göra, kan du installera en router, switch hemma i ditt nätverk så kan du sätta upp en Mediaspelare!! Dessutom har du ju fördelen att du hittat hit... här är många som kan hjälpa dig!
Det ända som är klurigt är om du ska köpa en NAS-enhet, där gäller det att kolla upp vilka nätverksprotokoll osv som stöds... jag börjar dock bli härdad...
När det gäller Istar så tror jag dock att du inte ska räkna med avkodning av "superljuden"... det få nog dessvärre vila på din förstärkare!
Ha det!
Postad 03 February 2008 - 23:49
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena allihop! Nu är HiJacks (MPCclub.com) test av Istar Mini klar, ser ganska bra ut förutom fjärren!! Håll tillgodo: HiJacks test av Istar MiniDiskussionstråd om testen av Istar
Postad 07 February 2008 - 10:29
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Och nu skickar de hdmi 1.1 versionen även utomlands, med uppgraderad fjärr.
Appro på import, vad är tull på elektronik nu igen? Sen blir det moms på hela summan, inklusive frakt och tull, visst är det så?
Så importpriset för hdmi 1.3 borde bli: (200 + 50) x tullprocent x 1,25 (momsen) x dollarkursen. 50 är fraktsumman.
Postad 12 February 2008 - 14:33
Daniel.N
-
Daniel.N
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Vad tror folk, vilken firmwareutveckling kommer det vara mest driv i, bland istar/pch/..-alternativen? Såg att EVO-stöd kom före till Istar än den gjorde till PCH (om det ens kommit till PCH än?), tyder det på att alla dessa alternativ baserad på samma chip trots allt kommer skilja sig åt en del pga olika mycket eget jobb gjort ovanpå "grund-firmwaren" ?
Postad 12 February 2008 - 22:41
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Daniel.N:Det är svårt att svara på om firmware Istar vs Popcorn. Spelarna är i princip identiska, men vissa skillnader finns. När det gäller EVO-stödet ligger det i den senaste Betan för Popcorn. Skillnad på tillverkarna av maskinerna: - Popcorn Hour A-100, Syabas eget fabrikat för NMT - Istar, OEM tillverkare som valt att basera sin maskin på Syabas NMT Dessa skillnader kan (inte säkert) innebära vissa skillnader. När Syabas ska marknadsföra sitt NMT koncept måste ju deras egna produkt vara väl utvecklad. En extern kund (Istar) har ett affärsavtal med Syabas som reglerar utveckling osv av mjukvaran, vad om något händer mellan Istar och Syabas?? Vad händer då?? Kan ju bli så på sikt att det inte kommer lika mycket uppdateringar tex... OBS: Detta är spekulationer endast! Jag tycker Istars maskiner ser schyssta ut, framförallt den med HDMI 1.3 och HD10. Jag kommer personligen köra på Popcorn så länge o följa med vad som händer. Jag har en äldre Syabas-baserad maskin, Transgear, där kom just den situationen, vissa fabrikat hade mycket uppdatering, andra inte... Lite lurigt!! Ja, mycket snack blev det...
Postad 12 February 2008 - 23:47
SonnyF
-
SonnyF
-
Användare
-
-
105 inlägg
Dessa skillnader kan (inte säkert) innebära vissa skillnader. 
Fruktansvärt offtopic men... Bästa formuleringen jag läst på länge.  Sorry Kanelbulle, kunde inte låta bli att citera din roliga mening.  /S
Postad 10 March 2008 - 21:14
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Om man har en intern blueray spelare i en PC i nätverket kan man då komma åt och spela upp en skiva via dessa mediaspelare? Isåfall faller iden med HTPC för mej.
/O
Postad 10 March 2008 - 21:50
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
sturebyking:Nix, du kan endast köra "backuper" den vägen, dvs utan kopieringsskydd osv. Då funkar det, men inga komersiella skivor!
Postad 04 April 2008 - 20:47
F-Forward
-
F-Forward
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Min Istar Mini HD borde dyka upp i början på nästa vecka från staterna. Om jag behöver betala moms å sånt så kommer den hamna på nästan exakt samma pris som Popcorn Hour, men jag hoppas på att slippa  Kort recap om vad som skiljer från PH: - Fläkt (tyst, men man kan koppla ur den om man vill)
- Ingen plats för intern HDD, men däremot har den SATA och strömuttag på utsidan, och eSATA-adapter medföljer.
- Både optisk och coax S/PDIF, kablar medföljer.
- VGA-utgång, men ingen komponent-utgång. Däremot kan man mata ut komponent från VGA-porten så man kan använda en adapterkabel.
I övrigt verkar den få samma uppdateringar samtidigt som PH.
Postad 09 April 2008 - 16:27
F-Forward
-
F-Forward
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Sådär, då har jag fått den. Nån som är sugen på en mini-review och lite bilder? Ska bara försöka trixa in mig på nått ställe där man kan låna hem lite bra HD-rullar att testa med
Postad 10 April 2008 - 19:22
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Intresserad av review!
Vad blev totala priset med moms och tull ?
Postad 10 April 2008 - 22:51
F-Forward
-
F-Forward
-
Amatör
-
-
61 inlägg
1734,29 kr totalt för 1.1-versionen.
Tänkte vänta tills nästa vecka när den nya NMT-firmwaren kommit och skriva ihop nått litet kort då.
Postad 11 April 2008 - 19:23
F-Forward
-
F-Forward
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Verkar som om den amerikanska ÅF:en har 1.3-versionen på lager nu och kommer börja sälja den snart om nån vill ha: https://www.istarhd....order/index.aspKommer nog ta ett tag innan dessa kommer tillbaka igen när de blivit slutsålda.
Postad 16 April 2008 - 15:42
gladroger
-
gladroger
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
1734,29 kr totalt för 1.1-versionen. Tänkte vänta tills nästa vecka när den nya NMT-firmwaren kommit och skriva ihop nått litet kort då.
Åkte du på tull & moms?
Postad 20 April 2008 - 20:24
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
F-Forwad,
hur går det med burken?
Postad 26 April 2008 - 04:20
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Har nu fått min spelare med hdmi 1.3, om det är overkill återstår att se.. 1626:- drog Istar från mitt konto. Posten och tullen tog 645 vilket ger en totalsumma på 2271:-. Tog dryga två veckor från beställning till leverans. Första intrycket när jag plockade upp boxen var en känsla av kvalitét. Vilken smidig liten snygg box, skön fjärr och vilka kablar!!   Hade redan ett nätverk med tre datorer hemma och även om jag var trött och är värdelös på datorer så hade jag spelaren igång på en kvart. Det går en fläkt i spelaren som är väldigt tyst och som man ska kunna plugga ur om man vill har jag förstått. Har bara testat den med videoutgången till tv:n men hittills är jag verkligen imponerad! Jag trodde att jag eventuellt skulle sakna en s-video utgång, men icke! Bilden är fantastiskt ur videoutgången, även divX ser kanon ut! Den har spelat allt jag testat hittills och spelat upp de två filmer jag hade i 1080p utan problem. Har bara kört stereoljud till tv:n och inte fått ljud till ett par filmer ( EDIT filmer med DTS-ljud kan ju inte mixas ner till tvåkanalsljud) men det löser sig säkert. Subtitles funkar utmärkt. De går att ändra storlek/färg på och flytta horisontellt. Man kan även ställa timingen. Allt som jag behöver. Bildinställningar som ljus, kontrast och mättnad var något som jag ville ha och fick! För att göra htpc:n helt arbetslös och överflödig skulle jag behövt gamma och sharpnessinställningar, valfri upplösning och logokiller till tv-sändningar från en digitalbox men jag är nöjd ändå! Tyvärr strular mitt dvi-kort till projen och det var en av anledningarna till att jag köpte denna spelare, den har vga-utgång. Får se om jag får igång dvi-kortet så småningom. Testerna fortsätter med projen och vga/hdmi-utgångarna framöver. Hittills är jag som sagt djupt imponerad, hoppas det fortsätter så här! Dessutom bjöd dagen på dubbel lycka då Squeezeboxen jag beställt till Kjell & Company här i Uppsala kom hem.
Redigerat av Unregistered0be31fcd, 01 May 2008 - 09:13.
Postad 27 April 2008 - 07:36
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Har du hunnit testa den något ännu? Fortfarande mycket buggar i NMT programvaran? Extern sata är något jag vill ha, men fortfarande är det sällsynt med sånt på media extenders.
Postad 27 April 2008 - 08:05
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
andersos:Den har ju identisk NMT-version som Popcorn Hour. Jag har kört min PCH sedan i nov/dec, tycker den har gått framåt jättmycket o inte är farligt buggig idag. Visst, det är fortfarande "work in progress", men det är ju även Tvix motsvarighet (6500/7000). Skillnaden mellan Istar o PCH är: On/Off-knapp, mindre format, ev HDMI 1.3 (om man valt den modellen). Just skillnaden med IDE eller SATA är ju ganksa oväsenligt idag, Sigma 8634/5 har inte stöd för SATA, så ALLA som har SATA har en brygga inbyggt. Så du får inte upp hastighet eller något, ända fördelen är att det finns fler diskar att välja på!
Postad 27 April 2008 - 13:43
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Kanelbulle - du glömde fläkt, VGA-utgång och optiskt digitalutgång som Istar mini har men som saknas hos Popcorn. Annars är den som sagt samma mjukvara så det som gäller för Popcorn (massiv officiell tråd) gäller även för Istar mini. Plus att lådan är så mycket snyggare Vad är det för kablage som medföljer till Popcornspelaren, lika fina kablar som till Istar? Jag har inte kommit vidare i mitt testande av spelaren till projen - har många projekt i trädgården att stå i. Det enda jag kan tänka mig som skulle vara problematiskt för mig som ska mata den direkt till en crt-projektor är over/underscanscanproblem samt eventuellt porchproblem. Vi får se hur den är där. Kvalitéten på vga-signalen vet man ju inte hur den är heller.
Redigerat av Unregistered0be31fcd, 27 April 2008 - 22:37.
Postad 27 April 2008 - 18:15
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
andersos:
Skillnaden mellan Istar o PCH är: On/Off-knapp, mindre format, ev HDMI 1.3 (om man valt den modellen). Just skillnaden med IDE eller SATA är ju ganksa oväsenligt idag, Sigma 8634/5 har inte stöd för SATA, så ALLA som har SATA har en brygga inbyggt. Så du får inte upp hastighet eller något, ända fördelen är att det finns fler diskar att välja på!
Jo som du säger - finns mera att välja på bland SATA. Köper helst SATA enheter eftersom IDE kan antagas vara på utgående.
Postad 27 April 2008 - 20:00
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Grym nyhet!!Det kommer en uppdaterat Istar mini m HDMI 1.3 o DTS-board inbyggd i slutet April! Riktigt schysst! Vidare presenterar Istar en extern esata låda som matchar Istaren riktigt bra!! Ser mycket lovande ut!! Uppdatera Istar m DTS-board inbyggt!! från MPCclub.comNy exern e-sata box från Istar... ser riktigt schysst ut! oxå från MPCclub.com
Postad 27 April 2008 - 20:40
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Trevligt att dom tycks jobba vidare med att vidareutveckla produkten. Nästa steg vore stöd för SATA RAID via port multiplier  (kan man hoppas).
Postad 27 April 2008 - 22:35
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
E-sataboxen såg ju inte alls dum ut! Intern dts-avkodare förstår jag inte riktigt vitsen med. De flesta har väl en reciever som avkodar dts?
Postad 27 April 2008 - 23:06
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Archos:DTS kräver ju Receiver idag... Bara för att säkerställa att du kan "downmixa" alla ljud till 2-kanals så är inte DTS-decodern så dum. Det är ju en av begränsningarna idag, om du inte har förstärkare o sätter på den varje gång den behövs!
Postad 28 April 2008 - 09:37
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
E-sataboxen såg ju inte alls dum ut! Intern dts-avkodare förstår jag inte riktigt vitsen med. De flesta har väl en reciever som avkodar dts?
Sladden till externa disken ser ju lite kort ut. Varför envisas så många med att ha pluttesmå sladdar. Jag vill ju ha min disk bakom pga platsbrist på höjd och bredd. Kan man koppla in annan extern hårddisk? Ej läst om denna box så noga.
Postad 29 April 2008 - 21:30
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Archos:
DTS kräver ju Receiver idag... Bara för att säkerställa att du kan "downmixa" alla ljud till 2-kanals så är inte DTS-decodern så dum. Det är ju en av begränsningarna idag, om du inte har förstärkare o sätter på den varje gång den behövs!

Ok, men det är väl ändå lite konstigt att se en sån funktion som en framgång egenligen även om vissa kan ha nytta av den. Det är ju ungefär som att köpa en Ferrari och köra den som en Fiat Uno. Varför köpa en spelare som klarar av att visa hd-kvalitét och sedan mixa ner ljudet till två kanaler.  Skulle väl va om man tar med spelaren på resande fot då och ansluter ljudet via scartingången och har filmer med dts-ljud.
Redigerat av Unregistered0be31fcd, 01 May 2008 - 08:56.
Postad 29 April 2008 - 22:36
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Archos:Nja, jag tycker nog att det är schysst. Med PCH har man ju med flit utelämnat vissa funktioner för att hålla nere prislappen, däribland har man skippat en DTS-licens. Jag kan tycka att det är synd med den typen av begränsningar men de flesta (som läst på lite) vet ju om att det är så. Det ska helst vara så enkelt som möjligt och att slå på TV:n o få ljud på alla ljudsystem utom 1 är lite förvirrande. I och med at Istar som första NMT-spelare löser detta tycker jag är schysst. Du får väldigt få begränsningar ljud-mässigt med den nya Istar:en, både HDMI 1.3 o DTS-dekodern gör att den kommer klara i princip allt.
Postad 30 April 2008 - 17:47
svante58
-
svante58
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej
Har kollat länge nu efter en mediaspelare. Nästan bestämt mig för en Popcorn men efter läst denna tråd blev jag mer intresserad av denna Istar. Har kollat på tillverkarens hemsida men det går ej att beställa för tillfället verkar det som.
Är detta ett klokt beslut att välja denna?
Vad händer närmsta tiden med Istar, kommer annan modell eller andra maskiner från dem?
Kan man inte köpa den i Sverige? Finns det andra ställen att beställa den på nätet?
Eller skall jag avvakta lite till? Har inte behovet av en maskin än då "Tv-rummet" först skall göras iordning om 4-6 månader.
Postad 30 April 2008 - 21:24
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
svante58:Istar är en av 4-5 tillverkare som hakat på NMT-konceptet (Popcorn Hour, DuneHD, HDX mfl har samma system). Av dessa tillverkare är väl Istar bland de absolut bästa. De har visat att de lyssnar på kunderna. De är nu först med en maskin med DTS-kort o HDMI 1.3, är det den du är intresserad av så är det nog inte så mycket att tveka på, om du frågar mig! Om du kolla in den här tråden på MPCclub.com så står det lite mer om den. Du kan lägga beställning direkt hos Istar. Han som heter "lymzy" representerar Istar. De har även kommit med en matchande exetern hårddisk låda, se länken ovan! Men, den finns inte i Sverige, utan kräver inköp via utlandet i dagsläget i alla fall!
Postad 01 May 2008 - 08:55
Unregistered0be31fcd
-
Unregistered0be31fcd
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Kanelbulle,
visst, begränsningar är till för att gå runt eller genom.
Ang. påläsning - se mitt första inlägg gällande ljud på ett par filer..  läste sedan din första post om Popcornspelaren, som du ständigt verkar uppgradera - tack för det! - om begränsningen om att mixa ner dts till två kanaler.
Finns det ingen datormjukvara, som även vi datorhandikappade klarar av, som möjliggör nedmixning av dts-ljud i en filmfil till tvåkanalsljud med bibehållen synk? Tänkte just på om man skulle ha med sig spelaren till någon eller på semester t ex.
Redigerat av Unregistered0be31fcd, 01 May 2008 - 09:10.
Postad 01 May 2008 - 16:08
Unregistereda0288622
-
Unregistereda0288622
-
Amatör
-
-
65 inlägg
När någon här i Sverige lyckas få hem en iStar burk med DTS i så gärna till, så skall jag köpa en också på direkten!
Sitter här med en Popcorn Hour utan DTS receiver (kör 2.1 ljud) och upptäcker att jag har massa film som tydligen har DTS ljud, vilket gör att det är stenkört att se på de filmerna. Grymt tråkigt! Fast tjejen har massa Kinesiska serier som inte heller får ljud, och de tror jag knappast kör DTS...
Men när man kan få en iStar till Sverige så kommer det att finnas en PCH med 500gb disk på köp & sälj forumet till salu!
EDIT: Visst ja, glömde strulet med nätverket också... tusan att iStar inte hade Wi-fi + DTS... då skulle den varit perfekt!
Redigerat av Unregistereda0288622, 01 May 2008 - 16:10.
Postad 01 May 2008 - 17:53
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Archos:Helt rätt, man ska veta begränsningarna o sen vilka vägar som finns runt osv... Jag läste i Officiella PCH-tråden om någon som rekommenderade en mjukvara för transcoding från DTS till DD, så det ska ju gå. Har aldrig testat själv och har tyvärr ingen koll på ev synk-problem heller. Det finns ju även ett väldigt bra info på videohelp.com där står det mesta om kopiering o konvertering. Där borde finnas svar på det mesta med ljudkonvertering! Personligen tycker jag att det finns en del jobb kvar på ljuddelen på PCH (NMT), det är fortfarande en del DD-filer som inte riktigt lirar, men det lär ju komma!! eobet:Istaren med DTS-kortet är ju helt ny, så det är nog nån månad bort tills någon kan ha den här!! När det gäller ljudet så tycker jag att det finns lite kvar för PCH att göra, så det kommer nog hända lite, det finns ju tyvärr fortfarande lite ljud som inte lirar. Apropå Wifi, så ska det ju komma till PCH och det borde även lira med Istar, sannolikheten är nog runt 98% för det skulle jag tro, stödet i NMT är ju gemensamt!
Postad 03 May 2008 - 00:22
svante58
-
svante58
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jaha, så är en Istar nu beställd från Amerika.
Enligt U.S. Postal Service är min beställning redan på väg till mig :-)
Får bara hoppas nu man gjort rätt val...
Postad 07 May 2008 - 23:28
svante58
-
svante58
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
:-) så fick jag min maskin idag (7/5).
1677:- drog Istar från mitt konto. Posten och tullen tog 385:- vilket ger en totalsumma på 2062:-.
Imorgon blir det tll att skaffa en eSatadisk och lite kabel.
Har pluggat in maskinen i Tv'n med HDMI-kabel som ingick och allt ser bra ut sålångt.
Postad 03 June 2008 - 22:47
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
:-) så fick jag min maskin idag (7/5). 1677:- drog Istar från mitt konto. Posten och tullen tog 385:- vilket ger en totalsumma på 2062:-.
Imorgon blir det tll att skaffa en eSatadisk och lite kabel. Har pluggat in maskinen i Tv'n med HDMI-kabel som ingick och allt ser bra ut sålångt.
Så!!! Hur är den??? K.
Postad 04 June 2008 - 08:20
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Osäkerhet kring Sigma och HD-audio över HDMI 1.3Tyvärr verkar läget klart osäkert om det kommer stöd för HD-audio över HDMI 1.3 på Sigma baserade Mediaspelare. Det verkar pågå diskussioner mellan Dolby och Sigma om det krävs licens för att köra Pass-through av HD-audio signalen. Om det krävs licens för att tillåta detta så är det ytterst osäkert om det blir verklighet.... Detta gäller samtliga HDMI 1.3 bestyckade Sigma-baserade Mediaspelare, idag: Tvix 6500/7000, Istar Mini 1.3 mfl Tyvärr! To be continued! Källa: MPCclub.com
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|