Hoppas någon kan vägleda mig då det är snabba beslut för mig *L*.
MVH P
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Snabbt svar om Onkyo 875 och Onkyo989...HJÄLP...
Startad av
putta
, Jan 14 2008 19:37
10 svar till detta ämne
Postad 14 January 2008 - 19:37
Har fått ett kanonerbjudande på en Onkyo 875 och har själv en Onkyo 989 ver2 och undrar nu om det är värt ett byte?
Hoppas någon kan vägleda mig då det är snabba beslut för mig *L*. MVH P Postad 14 January 2008 - 20:23
875'an har ju väldigt mycket godis som 989'an inte har.... men det beror väl mest på vad du vill få ut av ditt system?
Sjäv beställer jag 875'an i morron. /Madmore Postad 14 January 2008 - 20:27
Tack
80% stereo och resten bio ungefär så stereo ljudet är viktigt så kan någon säga hur dem står emot varannn (875vs989) så skulle jag bli tacksam. //P Postad 15 January 2008 - 09:21
att ge ett svar på just den frågan är nog inte så lätt Putta, eftersom det kräver att man har långvarig erfarenhet av båda maskinerna för att ens kunna ge ett rättvist svar.
jag hämtar ut min 875 idag så kan komma med kritik om en vecka eller så när jag hunnit lyssna in den ordentligt. Postad 15 January 2008 - 11:30
Putta: Vet inte om jag missminner mig men kan ha riktigt bra minne ibland, har inte du haft uppe flera trådar om detta byte flera gånger under året innan?
Det lite tråkiga rådet jag kan ge dig är att plocka med dig din förstärkare till en butik där dom säljer Onkyo och A/B jämför. Jag själv har släpat grejor ibland till butik SAMT köpt hem bara för att kunna A/B jämföra hemma? Ibland är uppgradering befogat ibland är man lite för insnöad på byte bara för uppgraderingsdjävulen spelar en ett spratt. OM jag nu kommer ihåg rätt att du har "velat" en del tidigare så tycker jag absolut att du ska göra dig besväret att jämföra förstärkarna åt, förmodligen kommer INGEN att kunna svara på frågan om det är värt det för dig. Återkom gärna i tråden och berätta om dina intryck efter jämförelsen. Postad 15 January 2008 - 15:55
Hej Donatello och alla andra!
Du har helt rätt att jag har försökt ta reda på lite mer om dem här två apparaterna och hoppats att någon kan hjälpa mig på vägen. Man tycker ju bara det här är en rolig men kanske dyr hobby ibland men man får ju bjuda på det då *L*. Det är ju en sak att lyssna hemma på sin anläggning och sedan komma till radiohandlaren och lyssna på 875 där och tycka en sak,hade helst lånat hem och jämnfört men det är ju inte det lättaste har jag märkt tyvärr. Är inte på någotvis missnöjd med 989 men man vill ju alltid prova och testa sig fram när nyhetens bägär är stort eller som du nämner det "uppgraderingsdjävulen" slår till.Är 875 värt att byta till då den kostar runt 15000kr och när 989 kostade runt 40000kr???Vad skiljer när priset är så stor skillnad?989 tycker man ju inte kan ligga efter rent ljudmässigt i stereo och bio men visst alla finesser är ju mer på 875. Så det jag undrar över är att om alla inställningar är 100% på 989 är då ljudet likvärdigt dem två i mellan? //P Postad 21 January 2008 - 23:44
Nu har du väl redan beställt den men...om inte så se till att få den levererad med senaste firmware installerad. Jag är tvungen att skicka iväg min på uppdatering pga dålig bild mm. Känns surt att inte grejerna är leveransklara när de släpps. Postad 21 January 2008 - 23:56
Kan inte jämföra nåt ...kan bara säga att jag är sjukt nöjd med 875 i både musik, bio å bild.....rekommenderar den varmt...
mvh Postad 22 January 2008 - 00:04
När köpte du den? Har du menyer för bildjustering i din version? Postad 22 January 2008 - 00:12 Jag tror att du gör ett nedköp när det gäller ljudkvaliten om du byter ut 989'an mot den yngre lillebrodern! Vad som däremot ska vara osagt är om den skillnad i ljudkvalite som finns där är så stor så att du föredrar 989'an före 875'an som är mer modern... Du måste nog testa båda för att komma för att få svar på dina funderingar, är jag rädd för? Ingen av oss här på forumet kan ju tala om för dej hur stor skillnad du kommer att uppleva om du jämför 989'an med 875'an... Än mindre hur du ska värdera denna skillnad... Postad 22 January 2008 - 00:42
Tack för alla inlägg!
Då jag inte har behov av bildväxel,hdmi,kalibrering och dem nya ljudformaten så känns som jag behåller min 989 ett tag till då jag tycker att den fyller mitt behov av ljud . Man kanske tänkte som man gör med sin gammla bil att se till att den blir såld medans det finns värde och innan den rostar sönder men kanske det är fel jämnförelse. Kommentera gärna mer åsikter. //P 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |