Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony HDR-SR10, 11 och 12

97 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Handycam HDR-SR12 (Videokameror) 1 8.333332 (2) Inga priser
Sony Handycam HDR-SR10 (Videokameror) 1 6.5 (1) Inga priser
Sony Handycam HDR-SR11 (Videokameror) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 January 2008 - 22:06

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Kommande HDD/HD kameror från Sony, fortsättningen på SR5, 7 och 8.

HDR-SR10

HDR-SR11

HDR-SR12

Postad 08 February 2008 - 09:49

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Funderar skarpt på att skaffa SR11E

Någon som vet när dom dyker upp på marknaden?

Postad 08 February 2008 - 14:45

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Funderar skarpt på att skaffa SR11E

Någon som vet när dom dyker upp på marknaden?

I mitten på Mars

Postad 08 February 2008 - 15:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja SR11 eller 12 ser intressanta ut, antar båda kommer samtidigt!?
Priserna ser inte helt tokiga ut i Sve heller, antar man kan knipa dom några kronor lägre från tex. Tyskland. :)

Postad 09 February 2008 - 13:01

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har sett många som påpekat att bilden kan bli sämre/kornigare nu när dom ökat antalet pixlar. Tror ni det ligger nåt i denna, får man bättre bild på den äldre sjuan?

Undrar hur kamerorna generellt står sig mot Canon HG10 som jag också tittar lite på...

Postad 10 February 2008 - 18:01

balahir
  • balahir
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Har sett många som påpekat att bilden kan bli sämre/kornigare nu när dom ökat antalet pixlar. Tror ni det ligger nåt i denna, får man bättre bild på den äldre sjuan?

Undrar hur kamerorna generellt står sig mot Canon HG10 som jag också tittar lite på...

Precis vad jag vill veta. Enligt en säljare på Cyberphoto som jag talat med är HG10 den bästa just nu, men då har han inte testat SR10 mfl.

Postad 10 February 2008 - 21:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ser att Komplett.se har lagt upp 29/2 som prel. levdatum. ;)

Postad 26 February 2008 - 13:07

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Huuuhuuu! Lade just en preorder på HDR-SR10 och en 500gb hårddisk ifrån Komplett.se ! ;)

Blir min absolut första Videokamera någonsin, otroligt spännande! :)

Postad 26 February 2008 - 18:32

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Huuuhuuu! Lade just en preorder på HDR-SR10 och en 500gb hårddisk ifrån Komplett.se ! ;)

Blir min absolut första Videokamera någonsin, otroligt spännande! :)

Härligt, låt oss gärna ta del av dina kommande intryck av kameran! :D

Postad 27 February 2008 - 20:12

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Pratade nyss med killen jag handlar alla elektronikprylar av.
Han hade leveransdatum på HDR-SR11E den 19 mars.
Ska fundera ngn dag å kika runt lite men ja e grymt sugen på den. :)
Har kikat på föregångaren HDR-SR7E men när 11'an kommer känns de ju dumt att köpa den...för den nya lär ju inte vara sämre. :rolleyes:

Postad 28 February 2008 - 08:14

Ducati1000ss
  • Ducati1000ss
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag har också tänkt handla en HD video kamera, är mycket sugen på HDR-SR11. Den kan ju ta stillbilder på 10Mpix som jag uppskattar, det måste innebära att den håller en kvalitet på stillbilderna som motsvarar den på en mycket bra kompakt kamera, eller är jag helt ute och cyklar???.
Det står ingenstans men om jag har rätt för mig så är detta en full hd videokamera alltså 1080P inte 1080i?

Postad 03 March 2008 - 13:06

bulbasor
  • bulbasor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har också funderingar på att skaffa en SR11. Har tänkt att den ska fungera som stillbildskamera också. Det man kan fundera över är om den har 10MP verklig upplösning. Jag tror den är uppskalad på något sätt. Ser man på specifikationen på Sonys sida så står det:
"Still Actual
5080K Pixels (4:3), 3810K Pixels (16:9)
Still Picture Resolution
10.2 megapixel"
Någon som vet vad som menas med detta?

Postad 04 March 2008 - 12:58

Sigun
  • Sigun
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
En annan fråga är om de finns extern ingång för extern mikrofon. På sonys svenska hemsida är budskapet lite olika. På de tekniska specarna säger de nej, men när man klicka på kompatibla mikrofoner så får man upp en lista över alla vanliga sonymikrofoner.

Kollar man på denna hemsida så står det att de finns mikrofoningång ??.
http://www.camcorder...ny/HDR-SR11.htm

Är väldigt sugen på en SR-12E men vill gärna ha möjlighet att koppla på en extern mikrofon för att förbättra ljudet.

Postad 04 March 2008 - 14:03

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

En annan fråga är om de finns extern ingång för extern mikrofon. På sonys svenska hemsida är budskapet lite olika. På de tekniska specarna säger de nej, men när man klicka på kompatibla mikrofoner så får man upp en lista över alla vanliga sonymikrofoner.

Kollat på Sonys amerikanska hemsida och där står det Microphone input - Yes (SR11).
sonystyle.com

Försöker luska om jag får tag i den innan påsk...hoppas! ;)

Postad 08 March 2008 - 22:26

briston
  • briston
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hello,

Håller just nu min helt splitternya HDR-SR11 kamera - Grymt bild vid goda ljusförhållanden men fortfarande är det kass vid mörka tagningar. Menyer och knappar är bra utformare och placerade. Har idag en Imac24 som lätt hittar kameran och tankar över mitt inspelade material etc.

GRYM - BILD då jag har den senaste SHARP - 46:an med Hårddisk.

Vill ni veta mer så fråga på.

Väl mött - Briston

Postad 09 March 2008 - 16:45

bulbasor
  • bulbasor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hello,

Håller just nu min helt splitternya HDR-SR11 kamera - Grymt bild vid goda ljusförhållanden men fortfarande är det kass vid mörka tagningar. Menyer och knappar är bra utformare och placerade. Har idag en Imac24 som lätt hittar kameran och tankar över mitt inspelade material etc.

Väl mött - Briston

Hej. Hur fungerar den som stillbildskamera.

Redigerat av bulbasor, 09 March 2008 - 16:45.

Postad 10 March 2008 - 09:49

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Skulle du kunna tänka dig att lägga ut lite material som visar kvaliteten? Framför allt i mörker skulle jag vilja se.

Postad 10 March 2008 - 11:20

nist
  • nist
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hello,

Väl mött - Briston

Hur är det med mic-ingången, finns den?
Kast vid mörka tagningar: Hur illa är det? Ex filma hemma eller i en stor lokal typ kyrka (begär inte att du skall gå till en kyrka och filma men hoppas du förstår vad jag menar :)
Hur blir ljudet vid inspelning? Burkigt, kameraljud som slår igenom osv?
Vad köpte du den? Eller vet du var den finns att få tag på, vill såååå gärna ha en.

Tack på förhand
/NIST

Postad 10 March 2008 - 11:58

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hello,

Väl mött - Briston

Hur är det med mic-ingången, finns den?
Kast vid mörka tagningar: Hur illa är det? Ex filma hemma eller i en stor lokal typ kyrka (begär inte att du skall gå till en kyrka och filma men hoppas du förstår vad jag menar :)
Hur blir ljudet vid inspelning? Burkigt, kameraljud som slår igenom osv?
Vad köpte du den? Eller vet du var den finns att få tag på, vill såååå gärna ha en.

Tack på förhand
/NIST

SR11an ser ut att finnas hos Pixmania.com :blink:

Postad 11 March 2008 - 08:42

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Även jag har fått min kamera nu! ;)
Den kom igår och har nu lekt runt lite.

till problemen: Vilka program användes för att få ut MTS till annat format?

Postad 11 March 2008 - 12:53

Megapolaren
  • Megapolaren
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Stillbildsprestanda:

Jag har en SR-7, bilderna skall bli 6 megapixlar. Jag tycker INTE att stillbildskvaliteten är bra nog. Video har toppenkvalitet, men stillbilderna ser ut som om dom kommer från en mobilkamera. Jag tycker inte att videokameran kan ersätta en vanlig kompakt digitalkamera.

MTS

Använd det medföljande Picture Motion Browser för att föra över filer och konvertera dom till mpeg format, rör inte själv filerna som ligger direkt på disken, det kan bli problem. Vill du konvertera till andra HD format så behöver man ett redigeringsprogram som klarar AVCHD, exempelvis Sony vegas pro 8.

//

Postad 11 March 2008 - 14:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Även jag har fått min kamera nu! ;)
Den kom igår och har nu lekt runt lite.

till problemen: Vilka program användes för att få ut MTS till annat format?

Skulle vara väldigt intressant att se foton tagna med den, och även en kortare filmsnutt skulle vara uppskattat om du orkar ordna. :P

Postad 16 March 2008 - 09:42

briston
  • briston
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan Skall försöka lägga upp några bilder här för att några skall se kvaliten.
hinner jag lägger jag även upp en liten filmsnutt.

Mvh
Briston

Postad 16 March 2008 - 10:54

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Hejsan Skall försöka lägga upp några bilder här för att några skall se kvaliten.
hinner jag lägger jag även upp en liten filmsnutt.

Mvh
Briston

Låter bra då jag funderar på att köpa en HD videokamera OCH en Canon 450D digital systemkamera. ;) Är den SR11 bra på foto så kanske jag väntar med systemkameran...

Postad 17 March 2008 - 02:20

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej ^^

Ledsen att jag inte svarat tidigare.

Här finns en kortis, filmad i bäckmörk toalett med nightvision B) (Min stackars förälder som blev filmad, han mår nog bäst av att inte veta om att klippet finns på ett forum B))
http://rapidshare.co...83853.m2ts.html - 11MB

Här finns en annan kortis, tagen ~08 på morgonen filmat från gatufönster med bil+tåg som motiv - 40MB
http://rapidshare.co...81643.m2ts.html

Sist men inte minst, normal köksbelysning + nedrullat dagsljus med flygande barn som motiv! :lol: - 96 Whopping MB
http://rapidshare.co...titled.m2t.html
Det är min 3 månader gamla dotter som tar flygkort och min älskling som agerar motor :)

Den större delen av film vi spelat in änsålänge är kladdigare än dessa jag laddat upp pga sämre ljus.
Några stillbilder har jag EJ lyckats med, det är mycket enklare att fy en hyffsad bild med min canon kompakt digi, 1-2 knivskarpa bilder har jag fått, dock på VÄLDIGT kort avstånd (10-30 CM) annars blir bilderna väldigt.... kladdiga, lite "mobilkamera" aktigt.

Var så goda, jag borde sovit istället för att leta/klippa ut småsnuttar att dela med mig av :blush:

Redigerat av Allexz, 17 March 2008 - 02:25.

Postad 17 March 2008 - 15:41

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Tack Allex för smakproven på videofilmning.

Men oj vad tråkigt om det nu är så att stillbilder är i mobiltelefonklass... Någon som kan bevisa motsatsen? Kanske något har missats i stillbildinställningarna? (hoppas, hoppas)

Jag är annars väldigt nära att köpa in en sådan här. Men mitt krav är att den också ska ersätta min digitalkamera.

Postad 18 March 2008 - 19:08

Megapolaren
  • Megapolaren
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag är annars väldigt nära att köpa in en sådan här. Men mitt krav är att den också ska ersätta min digitalkamera.

Sluta hoppas! Den kan inte ersätta en "riktig" kamera, i vart fall inte om du har lite krav på bildkvaliteten. Jag har SR-7, det lär inte ha ändrats nämnvärt på de nya modellerna.

//

Postad 19 March 2008 - 15:40

Linmajon
  • Linmajon
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Sluta hoppas! Den kan inte ersätta en "riktig" kamera, i vart fall inte om du har lite krav på bildkvaliteten. Jag har SR-7, det lär inte ha ändrats nämnvärt på de nya modellerna.

//

Videokameror kommer aldrig att kunna ge lika bra stillbilder som stillbildskameror. Sensorerna fungerar på lite olika sätt, det är anledningen. Möjligen om någon gör en kamera med två sensorer som helt mekaniskt byter sensor i fokalplanet. Jag tror inte det kommer att ske. Kamerorna idag är ju så små att de knappast tar någon plats. Dessutom är videokameran lite mindre ergonomisk för att ta stillbilder med. Gissa varför kompaktkamerorna idag ser ut som de för 30 år sedan? (fast mindre). När digitalkamerorna kom ut fanns alla möjliga ideer hur de kunde utformas (som videokameror bl.a.) Allt är nu testat, förkastat och bortglömt. Få prylar har genomgått en sådan evolution som kameror/videokameror, och det märks när man använder dom.

Väntar ivrigt på min SR11...

Redigerat av Linmajon, 19 March 2008 - 15:41.

Postad 19 March 2008 - 20:00

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

//

För att precisera mina krav vad gäller stillbildsfunktionen:

Min nuvarande digitalkamera är väldigt gammal... en Nikon som klarar 3,3 MP men bilderna blir riktigt bra ändå. Om man jämför SR-11/SR-12 med sina 10 MP och min Nikon (eller liknande digitalkamera), vilken menar du då är bäst för stillbilder?

Jag hittade via ett annat forum någon som tog den här bilden med sin SR-12. Den är väl inte så tokig..?

Bifogad fil  DSC00020.JPG   3.35MB   1 Antal nerladdningar

Postad 19 March 2008 - 22:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Kul med filmsnuttarna, tankar hem den som var filmat på morgonen nu.

Lutar starkt åt en 11 eller 12a för mig, hämtar sambon och vår nyfödde son från BB imorgon förhoppningsvis, så här ska filmas :rolleyes:

Utan att äga en videokamera, så tror jag, tyvärr, att man lär ha 'en av varje' för fullgod kvalitet än så länge.
Visst mobilen kan få till ett skarpt fint kort under rätta förutsättningar, och förmodligen på samma sätt med videokamera.
Våra stillbildskameror kan vi ju filma med, men dom lär ju inte göra det med samma bravur som tex en SR11/12a eller liknande.

Det vi kan trösta oss med är att varje pryl är i sånt format så man får plats med ett par stycken i jackfickorna. :P

Postad 20 March 2008 - 08:35

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Ingen som skulle kunna slänga upp ett filmklipp där man går mellan lite olika rum med varierande belysning? Tycker sådana klipp brukar ge mycket när man ska bedömma kvalitet och dessutom filmar vi väldigt mycket i sådan miljö. :rolleyes:

Postad 21 March 2008 - 11:53

Badjanne
  • Badjanne
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har läst på ordenligt om alla nya kameror och Sony HDR-SR11E stämmer perfekt med min kravspec.
Har letat efter bruksanvisning på nätet men inte hittat någon. Har någon lyckats hitta den?

Kan någon förklara:
1. Smoth slow inspelning
2. 3X Precision-digital zoom
3. Är det HD 1080 i eller p? (Min tv är 1080p. Märks det någon skillnad mellan i och p?)
4. Vad krävs för att få en optimal redigering? Utrustning, program (jag använder PC)
5. Någon har sagt att man tappar kvalitet om man arbetar från hårddisk, det är bättre med band. Stämmer detta?

Janne

Postad 24 March 2008 - 18:34

Badjanne
  • Badjanne
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har läst på ordenligt om alla nya kameror och Sony HDR-SR11E stämmer perfekt med min kravspec.
Har letat efter bruksanvisning på nätet men inte hittat någon. Har någon lyckats hitta den?

Kan någon förklara:
1. Smoth slow inspelning
2. 3X Precision-digital zoom
3. Är det HD 1080 i eller p? (Min tv är 1080p. Märks det någon skillnad mellan i och p?)
4. Vad krävs för att få en optimal redigering? Utrustning, program (jag använder PC)
5. Någon har sagt att man tappar kvalitet om man arbetar från hårddisk, det är bättre med band. Stämmer detta?

Janne

Fick detta svar från Sony idag

Go to our website of : http://support.sony-.../main.aspx?l=en and you can dowload the manual in any language.

Postad 27 March 2008 - 12:22

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har vart jätteintresserad av SR11 ett tag nu. Men bland klippen som läggs ut här:
http://www.avsforum....d.php?t=1004811

Finns ett klipp där en person går omkring hemma i lägenheten, och herregud vad dålig bild det blir i mörker. Är det verkligen så illa, tror det är klippet där en användare säger att han "goofing around" eller något sånt. Blir fruktansvärt korningt och pixeliserat. Det skrämmer lite, för det verkar inte vara jättedåligt ljus heller, iaf inte senare i klippet när han filmar arkadmaskinen.

Postad 27 March 2008 - 13:08

Linmajon
  • Linmajon
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har vart jätteintresserad av SR11 ett tag nu. Men bland klippen som läggs ut här:
http://www.avsforum....d.php?t=1004811

Finns ett klipp där en person går omkring hemma i lägenheten, och herregud vad dålig bild det blir i mörker. Är det verkligen så illa, tror det är klippet där en användare säger att han "goofing around" eller något sånt. Blir fruktansvärt korningt och pixeliserat. Det skrämmer lite, för det verkar inte vara jättedåligt ljus heller, iaf inte senare i klippet när han filmar arkadmaskinen.

Old news! Sånt är livet med HD. HDV komprimerar i mpeg2 och ger något bättre resultat i svagt ljus, men det är inte särskilt bra heller. Den dagen det går att köpa HD kameror med större sensorer till lågt pris längtar vi alla efter.
Problemet ligger nog i kompressionalgoritmernas problem att definiera konturer när hela bilden består av pixlar med nästan samma värde (dålig kontrast).

Postad 28 March 2008 - 08:18

Linmajon
  • Linmajon
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Vet nån om det spelar roll om man köper USA versionen istället för Europaversionen? Är skillnaden i praktiken ett icke-problem i HD-världen? 30fps är ju bättre än 25fps, eller...?
11E kostar 3000SEK mindre i New York, dit jag ska snart.

Postad 01 April 2008 - 08:20

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Lade till en review på SR12 för de som är intresserade - ganska trevlig läsning!

Postad 01 April 2008 - 16:02

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0
Matsen: Vart hittar jag den?

Postad 01 April 2008 - 19:23

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
En SR-12E beställd från England nu. Förhoppningsvis dyker den upp under nästa vecka. ;)

Postad 05 April 2008 - 04:50

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Ni som har en SR11 eller SR12. Hur bra funkar auto gain funktionen? Jag kommer filma en del konserter i sommar och är lite orolig för distat ljud. Både Canon HF10 & Panasonic SD9 har funktioner för att manuellt ställa in inspelningsvolymen, men på Sonys verkar det bara finnas två inställningar - "normal" och "low". Enligt camcorder info, så är "normal" ett läge som automatisk kontrollerar volymen. jag har bara haft en videokamera förut - en Sony DCR-HC14E - och där var det alltid problem med ljudet när man filmade konserter och andra högljuda evenemang. När det gäller bildkvaliten, så verkar Sonyn något vassare än HF10 & SD9, men jag vill inte råka ut för förstörda inspelningar p.g.a. ljudet är förstört.

Postad 07 April 2008 - 07:37

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Matsen: Vart hittar jag den?

På fliken Forum & Recensioner för SR12:an...

Postad 07 April 2008 - 08:51

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

En SR-12E beställd från England nu. Förhoppningsvis dyker den upp under nästa vecka. :)

Snart gått 1v och utlandsbetalningen är inte på plats.. jösses...

Men den som väntar på nå gott.. kan vänta ihjäl sig :)

Postad 07 April 2008 - 14:57

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
jag la en beställning på min SR11 från komplett imorses, den är redan skickad. Vad fick du för pris från UK?

Postad 08 April 2008 - 08:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

jag la en beställning på min SR11 från komplett imorses, den är redan skickad. Vad fick du för pris från UK?

9400:- ink frakt o nå 'carrybag', han bjöd på frakten och väskorna då vi handlade 2st.
Lär väl tyvärr inte hinna få den före helgen, då säljaren skulle skicka den om 2-3dar från igår räknat..

Redigerat av mrNoodles, 08 April 2008 - 08:25.

Postad 08 April 2008 - 20:59

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Här kommer en bild jag tog med kameran nyss

Postad bild

Den stora finns här: http://www.himself-p...ons.se/HD01.jpg

Postad 09 April 2008 - 09:29

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
förresten är det någon som känner till nån AIS-konverterare? Vill ju sätta min kamerabelysning på kameran, dock är den inte tillverkad av Sony - därav problemen. Verkar omöjligt att hitta :) Nån som har nåt tips?

Postad 10 April 2008 - 13:25

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

Jag har också tänkt handla en HD video kamera, är mycket sugen på HDR-SR11. Den kan ju ta stillbilder på 10Mpix som jag uppskattar, det måste innebära att den håller en kvalitet på stillbilderna som motsvarar den på en mycket bra kompakt kamera, eller är jag helt ute och cyklar???.
Det står ingenstans men om jag har rätt för mig så är detta en full hd videokamera alltså 1080P inte 1080i?

Enligt bruksanvisningen så är det 1080i.

Postad 11 April 2008 - 08:20

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Ni som har en SR11 eller SR12. Hur bra funkar auto gain funktionen? Jag kommer filma en del konserter i sommar och är lite orolig för distat ljud. Både Canon HF10 & Panasonic SD9 har funktioner för att manuellt ställa in inspelningsvolymen, men på Sonys verkar det bara finnas två inställningar - "normal" och "low". Enligt camcorder info, så är "normal" ett läge som automatisk kontrollerar volymen. jag har bara haft en videokamera förut - en Sony DCR-HC14E - och där var det alltid problem med ljudet när man filmade konserter och andra högljuda evenemang. När det gäller bildkvaliten, så verkar Sonyn något vassare än HF10 & SD9, men jag vill inte råka ut för förstörda inspelningar p.g.a. ljudet är förstört.

Kunde inte hålla mig längre, utan la en order på en SR11. Jag har läst runt lite kring mic volymen och troligtvis räcker det att sätta "MICREF" till "low" när man spelar in höga ljudnivåer. Någon som kan rekomendera en extern mic till denna videokamera och som lämpar sig för inspelning av musik?

Postad 12 April 2008 - 09:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Lär väl tyvärr inte hinna få den före helgen, då säljaren skulle skicka den om 2-3dar från igår räknat..

I Örebrooo nu, med lite tur på måndag då :)

Postad 15 April 2008 - 02:09

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon här som har lust att göra en image av programvaran man fick till kameran?

Skivorna åkte troligtvis ut för några veckor sedan i en storstädning, då man nuförtiden faktiskt förväntar sig att programvaran finns hos tillverkaren online...... Men det verkar som om Sony tycker att man ska sätta upp deras skivor i tavlor och hänga på väggen för på deras webbplats verkar det inte finnas.

Någon hjälpsam själ?
Behöver programvaran då jag snarast behöver installera om datorn.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.