Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Antec Fusion VFD - Hjälp!

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2008 - 08:24

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag använder mig av ett Antec Fusion chassi och kör Windows Vista Ultimate x64, men jag kan inte lyckas få min VFD att fungera :blink:

Var exakt ska denna 4-pin connector placeras och sedan när jag installerar programvaran för VFD displayen, är det något som måste fixas då?

Är tacksam för hjälp :)

Jag använder mig även av moderkortet M2NPV-MX så är även tacksam för om någon laddar upp en bild som visar exakt var jag ska koppla in denna 4-pin connector på moderkortet.

Postad 15 January 2008 - 10:59

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
4-pinnaren ska kopplas till en av de interna USB portarna på moderkortet. Då USB har 10 pinnar(2st rader med 5 pinnar vardera), så ska du sätta den på den raden där det saknas en pinne. Om du kollar på 4-pinne kontakten så ser du att en av hålen är igenpluggade.

Redigerat av pgg, 15 January 2008 - 11:00.

Postad 15 January 2008 - 14:47

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

4-pinnaren ska kopplas till en av de interna USB portarna på moderkortet. Då USB har 10 pinnar(2st rader med 5 pinnar vardera), så ska du sätta den på den raden där det saknas en pinne. Om du kollar på 4-pinne kontakten så ser du att en av hålen är igenpluggade.

Okej tack så mycket, har tidigare försökt med det, men utan något reslutat desvärre :)

Är det viktigt att denna 4-pin connector placeras åt rätt håll? Även hur ska jag göra med programvaran sen? För mig står det endast att den är disconnected.

Postad 17 January 2008 - 10:15

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis kickat igång mitt nya system, med en Antec Fusion låda. Jag hade inga större problem att få VFD att funka.

Åt vilket håll kontakten skall sitta spelar roll (tror jag). Längst åt ena hållet är jorden, och den måste nog hamna på rätt ställe. Om du kikar på de interna kontakterna för front USB så ser du att de är färgkodade, och dessutom bara går att sätta åt ett håll. På samma sätt bör kontakten för VFD'n vara färgkodad, sätt åt samma håll. Vilken av de två raderna spelar ingen roll så länge du sätter på rätt pinnar.

Men sen då... om man följer den något knapphändiga Antecmanualen står där (har jag för mig) att man skall plugga in ström+usb för VFD, installera drivisar från CD och så är det klart. Detta räckte emellertid inte för mig. Windows hittade ny hårdvara allright, men den initierades inte och precis som du hade jag "HW disconnected".

Jag klickade helt sonika på hårdvaruguiden för ny hårdvara och lotsade den till filerna på Antec skivan. Då installerades drivrutinerna och displayen hoppade igång. Vet inte om jag gjorde nåt fel initialt, men om du inte testat gör det - kanske funkar det för dig med!

Nu skall jag läsa på lite mer om VFDn.. hur man kan påverka den, alternativa program till den etc etc

Redigerat av Moriarty, 17 January 2008 - 10:17.

Postad 17 January 2008 - 10:25

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Alltså, så här har jag fattat det...

En USB kontakt har 4 pinnar. Power, -, + samt GND. En *intern* USB kontakt stödjer 2 externa USB, alltså två uppsättningar likadana rader om 4 pinnar. Den femte på ena raden kallas "NC" och jag gissar att det står för Not Connected. Där den tionde pinnen skulle kunna suttit är det tomt, så att man kan sätta fast kontakten bara åt ett håll.

Så när du sätter i en kontakt på moderkortet kan du bara sätta den åt ett håll. Och det du sätter i är en kontakt för två USB-uttag.

Displayen behöver bara en USB-kontakt. Alltså fyra pinnar. Vilken av de två raderna du sätter den på spelar ingen roll bara det är åt rätt håll. Sätter du den på den raden med fem pinnar, se bara till att du inte använder NC-kontakten av misstag.

Din moderkortsmanual bör innehålla utförlig dokumentation på hur detta förhåller sig, det gjorde min.
Länk till mer läsning: http://pinouts.ru/Sl...SB_pinout.shtml
Det skall alltså vara bestämda färger på respektive sladd i USB-sladden.

Redigerat av Moriarty, 17 January 2008 - 10:30.

Postad 17 January 2008 - 11:11

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
En bild säger trots allt mer och jag hade ju en mer eller mindre redo:

Bifogad fil  USB_kontakter_edit.JPG   113.59K   47 Antal nerladdningar

Som du ser sitter min VFD-kontakt på raden med fem pinnar, NC pinnen syns till vänster. Jämför med den tomma kontakten i mitten. Till höger sitter kontakten för de två USB-kontakterna i frontpanelen. Observera färgerna på sladdarna som överensstämmer.

Postad 17 January 2008 - 11:33

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Fan så här ser det ut på min, har ju iofs inte VFDn utan LCDn, men borde ju inte vara nån större skillnad..

Bifogad fil  bild.jpg   71.22K   35 Antal nerladdningar

hade lite dålig belysning så det blev med blixt :)

edit. hur sjutton får man upp bilder i inlägg utan behöva lägga upp dom i ens galleri? :/
edit.2 fixat.

Redigerat av pgg, 17 January 2008 - 13:05.

Postad 17 January 2008 - 12:50

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Ser rätt ut tycker jag. Du har 4 sladdar på kontakten, den femte "tomma" är längst till vänster och jämför man med tomma kontakten brevid till vänster så motsvarar det den tomma platsen där det saknas en pinne.

Så med all logik borde den sitta rätt, då det tydligt syns att du har GND vänd mot "tomma" platsen precis som jag har. Båda två raderna sitter parallellt om jag förstår det rätt:

[codebox]
+-----+-----+-----+-----+-----+
| | GND | DX+ | DX- | VCC |
+-----+-----+-----+-----+-----+
| NC | GND | DY+ | DY- | VCC |
+-----+-----+-----+-----+-----+[/codebox]
Detta är min tolkning av min moderkortsmanual, och ingen absolut sanning.

Ladda upp bilder direkt i post: Välj "svara" och precis under editorn har du "Hantera bilagor". Välj "Browse", leta rätt på bilden, välj sedan "Ladda upp". När den är uppladdad, ta listboxen ovanför "Browse" och "Ladda upp" knapparna och klicka ikonen med + tecknet för att infoga referens till uppladdade bilden i posten

Postad 17 January 2008 - 20:39

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Tack så mycket för alla beskrivningar och svar! :D

Jag ska testa att koppla in VFD skärmen nu och se om jag lyckas få igång den ;)
Återkommer med svar om det funkar eller ej!

Tack ännu en gång! :)

EDIT: Tyvärr så står det bara disconnected, och jag har kopplat in den exakt rätt :) Den verkligen vägrar att gå igång.

Redigerat av Jonne90, 17 January 2008 - 21:59.

Postad 17 January 2008 - 23:30

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har du kopplat in strömen till den? finns en sladd som kommer från displayen med 4st kablar och en vit eller om den är biege kontakt som ska kopplas ihop med en kontakt från nätdelen.

Postad 18 January 2008 - 09:06

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Har du kopplat in strömen till den? finns en sladd som kommer från displayen med 4st kablar och en vit eller om den är biege kontakt som ska kopplas ihop med en kontakt från nätdelen.

Hmm okej, har inte lagt märke till någon mer kabel. För endast denna 4-pin connector la jag märke till, men får väl kika sen idag när jag kommer hem :) Skulle du kunna visa på något foto hur den ser ut?

Är det en kabel som kanske medföljer som man måste sätta dit helt själv? ;)

Postad 18 January 2008 - 09:34

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
...Det beror (väl) på vilken version av VFD det är? Den "gamla" utan IR-remote har två, en USB och en ström. Den efterföljande har väl bara en?

Hur som helst, läste du min post ovan ordentlig? Dvs, för mig räckte det inte med att köra installations-CD'n utan jag var tvungen att köra "found new hardware wizard" och peka den till Antec-skivan. Innan jag gjorde det ståd det hardware disconnected för mig med, trots att jag kopplat in allt korrekt och installerat drivisar.

Jag kan lägga upp foto på strömsladd. Men det skall följa med, om det nu är samma version av VFD du har.

Postad 18 January 2008 - 10:02

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har ju Antec Fusion V2 däremot, så vet inte riktigt hur det är med den.

Sedan ladda jag ner nya drivrutinerna från deras hemsida, men kan testa sen att avinstallera och sedan testa med det där med hardware grejen, eftersom jag var osäker på den delen exakt hur jag skulle göra.

Men har kommit på hur jag ska göra så får hoppas att det fungerar :) Kör du även Windows Vista och använder V2 chassit?

Postad 18 January 2008 - 11:05

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Nej, jag kör den andra Fusion-varianten. Men dock med Vista.

EDIT:
Angående "hardware-grejen"....
Jag fick upp en ruta i aktivitetsfältet (eller vad det nu kallas längst ned till höger) där det stod att windows hittat ny hårdvara. Typ, "click here to install drivers for new hardware" eller vad det kan ha stått. Detta trots att jag installerat via skivan. Jag klickade där och följde anvisningarna - och när den frågade efter katalog letade jag mig fram till Antec-skivan och den plats där drivisarna låg.

Får du ingen sån ruta, kolla devicemanager och se om du har nån oidentifierad hårdvara. Om ja, högerklicka och välj properties och där nånstans skall du också kunna välja att installera drivrutiner. Ny på Vista och kör direkt från minnet så exakt förfarande kan diffa.

Har du däremot ingen oidentifierad hårdvara finns två alternativ: den finns som en identifierad hårdvara och då borde du hitta den i devicemanagern. Tror (inte säker dock) att den identifieras som SG Remove Control Device. Vet att de som tillverkar VFD'n och volymratten heter Sound Graph. Det är från deras sida man kan hitta senaste drivisar med tror jag.

Redigerat av Moriarty, 18 January 2008 - 11:16.

Postad 18 January 2008 - 11:19

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tyvärr dålig mobilbild.....det var visst bar 3st kablar. Det kommer ifrån fronten med en kontakt och en kommer från nätdelen. Både V1 och V2 har denna strömkabel.

Bifogad fil  DSC00101.JPG   346.5K   27 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00102.JPG   358.21K   28 Antal nerladdningar

Vet att de som tillverkar VFD'n och volymratten heter Sound Graph. Det är från deras sida man kan hitta senaste drivisar med tror jag.

Dom drivarna har aldrig fungerat på Antec dom gånger jag har testat tyvärr......

Postad 18 January 2008 - 11:23

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nej, jag kör den andra Fusion-varianten. Men dock med Vista.

EDIT:
Angående "hardware-grejen"....
Jag fick upp en ruta i aktivitetsfältet (eller vad det nu kallas längst ned till höger) där det stod att windows hittat ny hårdvara. Typ, "click here to install drivers for new hardware" eller vad det kan ha stått. Detta trots att jag installerat via skivan. Jag klickade där och följde anvisningarna - och när den frågade efter katalog letade jag mig fram till Antec-skivan och den plats där drivisarna låg.

Får du ingen sån ruta, kolla devicemanager och se om du har nån oidentifierad hårdvara. Om ja, högerklicka och välj properties och där nånstans skall du också kunna välja att installera drivrutiner. Ny på Vista och kör direkt från minnet så exakt förfarande kan diffa.

Har du däremot ingen oidentifierad hårdvara finns två alternativ: den finns som en identifierad hårdvara och då borde du hitta den i devicemanagern. Tror (inte säker dock) att den identifieras som SG Remove Control Device. Vet att de som tillverkar VFD'n och volymratten heter Sound Graph. Det är från deras sida man kan hitta senaste drivisar med tror jag.

Jag fick inte upp något om att Windows har hittat någon ny enhet, men om jag därmed går in i device manager som du säger så kan jag ju förståss söka upp den oinstallerade programvaran och sedan sätta in cd skivan och söka upp drivisarna.

Ska testa det när jag slutar skolan idag och hoppas på det bästa resultatet. Jag tror i alla fall det är V2 jag har eftersom det ser exakt ut som V2'an. Du kan kika i mitt galleri så ser du nog direkt vilket chassi jag använder. För har aldrig riktigt hittat nån bild på den tidigare versionen.

Postad 18 January 2008 - 12:07

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Ja då får vi hålla tummarna.

Och som TVPC visar är det en floppy-strömkabel med. Jag gissar att det som borde ligga nånstans där från frontpanelen borde se ut något i denna stilen:

Postad bild

(Inte jag som fotat, googlade lite snabbt)

Postad 18 January 2008 - 12:13

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ja då får vi hålla tummarna.

Och som TVPC visar är det en floppy-strömkabel med. Jag gissar att det som borde ligga nånstans där från frontpanelen borde se ut något i denna stilen:

Postad bild

(Inte jag som fotat, googlade lite snabbt)

Jag har ett flertal sådana kablar har jag för mig som endast ligger och skrotar. Ska den in nånstans över DVD läsarens plats där displayen är placerad? :)

Postad 18 January 2008 - 14:35

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Det är inte en floppy kontakt jag menar utan den vita kontakten på bilden.

Postad 18 January 2008 - 15:50

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag hittar ingen okänd enhet på enhetshanteraren, så nu känns det extra svårt att veta hur jag då ska göra ;)

Den kabeln du visa Moriarty vet jag inte alls var den ska placeras så har fastnat lite granna nu.

Postad 18 January 2008 - 16:48

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Njae, det indikerar att du inte har fått igång hårdvaran, Får du igång den så finns där nåt att hitta får vi hoppas.
Och jag menar att det borde vara en sån kabel du skall koppla *till*. Så, vit eller inte, skall den passa i en sån som bilden visar.
Väl hemma kan jag fota och visa. Har även bilder på panelen isärtagen.

edit:äsch, häng inte upp dig på den bilden. skall kolla hands on senare ikväll.

Redigerat av Moriarty, 18 January 2008 - 16:49.

Postad 18 January 2008 - 16:55

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Det är inte en sådan kontakt som bilden visar även om du förmodligen kommer hitta en vit sådan......utan en annan kontakt med 3st kablar.

Postad 18 January 2008 - 16:59

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Njae, det indikerar att du inte har fått igång hårdvaran, Får du igång den så finns där nåt att hitta får vi hoppas.
Och jag menar att det borde vara en sån kabel du skall koppla *till*. Så, vit eller inte, skall den passa i en sån som bilden visar.
Väl hemma kan jag fota och visa. Har även bilder på panelen isärtagen.

edit:äsch, häng inte upp dig på den bilden. skall kolla hands on senare ikväll.

Ah okej jo precis. Skulle vara jätte schysst om du kunde länka till nån hands on eller så senare eller fixa ut bilder för skulle vara roligt att få igång displayen ;)

Postad 18 January 2008 - 17:12

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag håller på att montera en fusion nu.....bilder kommer strax....ska föröka få bättre bilder.

EDIT: Kablen kom visst inte från nätelen (även fast den på sätt och vis gör det ändå) utan ifrån den stora 24pinnars ATX kontakten som sätts på moderkortet.

Bifogad fil  DSC00103.JPG   389.01K   30 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSC00104.JPG   388.42K   18 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSC00106.JPG   368.29K   18 Antal nerladdningar

Redigerat av TVPC, 18 January 2008 - 17:42.

Postad 18 January 2008 - 18:54

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Skall öppna upp chassit och kika nu efter den där kabeln. Men TVPC: Ska jag koppla in den där in vid där displayen sitter? ;)

EDIT:

Nu har jag öppnat, och jag har funnit de två kablarna ;)

Men nu är frågan var jag skall placera dessa? Måste jag använda båda eller räcker det med en kabel? Trångt som tusan inne i chassit så når med ena kabeln tror jag :/ Men om det behövs båda så blir det körigt..

Redigerat av Jonne90, 18 January 2008 - 19:26.

Postad 18 January 2008 - 20:55

TVPC
  • TVPC
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Dom ska kopplas ihop sen ska allt vara klart.

Postad 18 January 2008 - 20:59

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Skulle du kunna knäppa ett tydligare foto på de två kablarna? För fick för mig att kontakterna jag hitta såg likadana ut så då blir det lite svårt ;)

Tror du att du skulle kunna fixa ett tydligt foto? ;)

Postad 18 January 2008 - 21:30

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Har precis fotat. Så fort min fru läst mailen klart kan jag ta datorn med minneskortsläsaren och lägga upp ;)

Postad 18 January 2008 - 21:34

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Har precis fotat. Så fort min fru läst mailen klart kan jag ta datorn med minneskortsläsaren och lägga upp ;)

Okej perfekt! ;)

Tack så jätte mycket! ;) Jag hoppas det kommer fungera nu, för det skulle vara riktigt skoj att få igång displayen ;)

Postad 18 January 2008 - 22:03

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Ok. Första bilden:
Till vänster: strömkoktakten från nätagget. En sådan floppy-kontakt som jag la in bild på lite längre upp.
Till höger: trömkontakten som kommer från VFD'n
Bifogad fil  015.JPG   82.56K   39 Antal nerladdningar
Andra bilden:
Så här ser de ut ihopsatta ;)
Bifogad fil  010.JPG   87K   26 Antal nerladdningar

Postad 18 January 2008 - 22:22

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Tack så jätte mycket för de perfekta bilderna! Ska nu koppla ur datorn och koppla ihop detta och återkommer sen med information ;)

EDIT:

VFD skärmen fungerar perfekt nu! ;) Tack så otroligt mycket allihopa! Ni är ett gäng änglar klart sagt ;)

Nu måste man kika vad man kan göra med denna display :D

EDIT 2:

Vet någon om det fungerar att få sin Equalizer att fungera tillsammans med Windows Media Player? Den fungerar endast till Media Center och konstigt nog Winamp ;)

Redigerat av Jonne90, 18 January 2008 - 23:38.

Postad 19 January 2008 - 01:50

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Från antecs FAQ:

What media center applications/players does the Fusion VFD support?

Currently, the Fusion VFD supports Microsoft Windows XP MCE and Winamp.

Så du måste ladda ner iMon/iMerdian från www.soundgraph.com (Direktlänk) för att få den att funka i andra program. Men strunta i att installera iMerdian för det behöver du inte.

Errr.. trött.. ingen aning faktiskt hur du får den att fungera med Media Player... börr. men du kan ju prova iMon och se om det funkar.. fick för mig att det var ännu en fjärrkontrollsfråga... heh. zzz.. ska nog gå och lägga mig nu :)

Redigerat av pgg, 19 January 2008 - 01:56.

Postad 19 January 2008 - 07:56

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Kul att det funkar!!! :)

Jag letar själv olika sätt att styra displayen. Inbyggda programmet verkar inflexibelt och begränsat.

Hojta till om du dyker på nåt användbart. Jag hittade nåt freewareprojekt som nån tyckte var bra som skall funka. Har dock inte prövat än. Återkommer med testresultat sen!

Redigerat av Moriarty, 19 January 2008 - 08:25.

Postad 19 January 2008 - 11:22

Jonne90
  • Jonne90
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Från antecs FAQ:

What media center applications/players does the Fusion VFD support?

Currently, the Fusion VFD supports Microsoft Windows XP MCE and Winamp.

Så du måste ladda ner iMon/iMerdian från www.soundgraph.com (Direktlänk) för att få den att funka i andra program. Men strunta i att installera iMerdian för det behöver du inte.

Errr.. trött.. ingen aning faktiskt hur du får den att fungera med Media Player... börr. men du kan ju prova iMon och se om det funkar.. fick för mig att det var ännu en fjärrkontrollsfråga... heh. zzz.. ska nog gå och lägga mig nu :)

Ah okej värt ett försök att ladda ner det och se om det fungerar :blush: Tack för länken!

Kul att det funkar!!! :P

Jag letar själv olika sätt att styra displayen. Inbyggda programmet verkar inflexibelt och begränsat.

Hojta till om du dyker på nåt användbart. Jag hittade nåt freewareprojekt som nån tyckte var bra som skall funka. Har dock inte prövat än. Återkommer med testresultat sen!

Jo jag håller helt klart med dig om att det verkar inflexibelt och begränsat så jag ska också leta vidare och meddelar också :lol:

Hoppas det du hittade fungerar :D Blir spännande att få svar sen!

Men nu så är det dags att måla fondvägg på rummet :blush:

EDIT:

Moriarty har hunnit testa den programvara du hittade? B)

Redigerat av Jonne90, 19 January 2008 - 22:32.

Postad 30 January 2008 - 13:10

Moriarty
  • Moriarty
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Nej :/ Har haft fullt upp med andra problem så jag vill inte introducera ytterligare en variabel i ekvationen. Displayen funkar ju trots allt (minus väderservern som inte svarar).

Postad 08 May 2009 - 12:06

IllaIlla
  • IllaIlla
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjabba

Sitter med ett antec chassie som jag har svårt att få rätt på displayen..
Har läst flertalet sidor med info och kom först nu i kontakt med denna bilden jag bifogat.

Jag har INTE kontakten till vänster som ska (?) komma i från 24pins kontakten till moderkortet...

Help please

Bifogad fil(er)

Postad 08 May 2009 - 19:58

IllaIlla
  • IllaIlla
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Måste faktiskt säga att det jag skrev i mitt inlägg ovanför är FEL

Jag har en 3 pins kontakt (hane) Svart, Röd, Lila....den kommer från displayen. men vart ska den kopplas in? Jag har inte den biten som ska sitta på 24pins kontakten (som jag tror ska kopplas på min lösa kabel)

Kan jag ta signal från någon annan stans möjligtvis?

Postad 08 May 2009 - 21:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Måste faktiskt säga att det jag skrev i mitt inlägg ovanför är FEL

Jag har en 3 pins kontakt (hane) Svart, Röd, Lila....den kommer från displayen. men vart ska den kopplas in? Jag har inte den biten som ska sitta på 24pins kontakten (som jag tror ska kopplas på min lösa kabel)

Kan jag ta signal från någon annan stans möjligtvis?

Kontakten har som enda funktion att kunna starta datorn från avstängd med fjärren, i de gamla fusion så fanns ju motsvarande anslutning på deras nätdel, men ska finnas en adapter att köpa som man sätter mellan 24p och moderkortet, själv så skulle jag nog knipsa befintliga ledare och skarva dem med sockerbit och då dra dit diplaykablen också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.