1. Jag har läst följande i en review "The IN78's scaling engine also makes standard definition sources look great." Jag matar projjen med en PS3 som står inställd att skala upp bilden om det nu blir till 1080i eller 1080p vet jag inte men något av dom. Bilden ser väldigt bra ut och jag vet inte om det är något fel på mig men jag kan ärligt inte säga att det blir så mycket bättre med en dvd uppskalad än att köra en BR skiva, men men det var inte dit jag ville komma, utan om jag stänger av skalningen i PS3 skall inte projjen göra jobbet och skala upp då? Gör jag det så blir det 576i eller 576p, skall den inte skala till 720p som är native för projjen?
2. Finns det något ENKELT sätt att kalibrera som ändå ger ett dugligt resultat? jag har köpt DVE men är antagligen för korkad att använda den för det stämmer inte så bra när jag kör den. brightness stämmer men kontrast är omöjlig och likadant med färgerna. Finns det något bättre/enklare program?
3. Skall man sträva efter att ha projektorn så nära skärmen som möjligt eller spelar det ingen roll? det jag menar är att är det bättre att ha projjen närmare och zooma upp eller längre ifrån och zooma in.?
4. Jag provade att ställa PS3 på 24fps som projjen skall klara utan problem enligt infocus MEN bilden blir bra men ibland/ofta så vid rörelser tex om någon rör på huvudet eller armen så hackar det snabbt fruktansvärt ser nästan ut som om en robot som hakat upp sig. Är det något som går att göra något ut förutom att köpa en ny projje. Jag har läst att det inte bara är min som är så.
Finns det några andra IN78 ägare out there som har några tips ni har kommit på allt eftersom ni använt er IN78?
Redigerat av stinger32, 15 January 2008 - 10:21.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?