Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Electrohome 3100

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2008 - 20:44

kneeboard
  • kneeboard
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tjena!

Jo, jag har en polare som just köpt hus och om han vill så kan han deala till sig en Electrohome 3100 crt- proj som säljaren lämnar för en spottstyver som det verkar, monterad och körklar tydligen. Men det både han och jag undrar är om det finns något värde i den, vad gäller funktionalitet/bild och pris? Kan han koppla en dvd till den enkelt och så vidare.

Någon som är insatt i dessa typer? Är det bara skräp?

Min vän är helt novis när det gäller ljud och bild, men kommer i nya huset se till att det befintilga biorummet kommer uppgrades vad det lider...

Tacksam för svar

kneeboard

Postad 15 January 2008 - 21:39

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Here is a great condition Electrohome ECP 3100 CRT Projector. 7" ES focusing tubes make for a bright 650 lumen image, capable of locking to 1024 X 768 resolution. The tubes are in good shape +, no light bulbs to replace! Fully HDTV resolvable.

RGB inputs make for a very versatile input section. Digital convergence and on screen menus guide you through the set up and alignment of the set. A wireless remote control is included as well as a power cord.

edit:

Manual och annat längst ner på pdf format---

http://www.hcinema.d...electrohome3100

Jag vette katten vad det är men jag tror du kommer ha svårt att koppla in grejjer i den..

Verkar massiv :) 49kg O_O

Nästa gång... ett råd... www.google.com

Redigerat av Gucci, 15 January 2008 - 21:42.

Postad 16 January 2008 - 07:07

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Hej.
Det går att koppla en dvd direkt in i projektorn via s-video men jag skulle rekomendera en Htpc pga den progressiva signalen då får du en riktigt bra bild.

Postad 16 January 2008 - 21:24

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5025 inlägg
  • 0
Som Jimmy skriver, det går att få mkt bra bild från den (om den är i bra skick), men inte bara genom att koppla in en DVD-spelare vilken som helst.
Kräver lite speciell kringutrustning. T.ex. en HTPC som nämnts, eller en component till RGB-omvandlare (för att köra progressivt från en DVD-spelare), eller en HDMI->RGB-omvandlare som gör att han kan köra antingen progressivt eller t.o.m. HD1080i från en DVD-spelare eller BluRay/HDDVD etc.
Hur man än vänder och vrider på det så krävs några tusenlappar till för att få bra bild på den. Men det går, och många skulle nog säga att det till och med kan bli väldigt mkt bättre bild än de flesta tillgängliga moderna "digitalprojjar". :)
Fast, en CRT är inte något för en person som inte gillar att meka och kalibrera och justera, så om han vill ha plug-and-play så går den fetbort för hans del. :)

Redigerat av Unregistered59dcaef6, 16 January 2008 - 21:25.

Postad 16 January 2008 - 21:38

kneeboard
  • kneeboard
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tack för svaren!

Mmm Arioch, han är en jävel på att snickra men när det gäller teknik så har han tummen mitt i handen...:)
Ska se om jag kan åka med och kika på den någon dag då säljaren har lovat en demonstration, ska då passa på att fråga om kringutrustningen följer med.

När du säger att det är en del meka och kalibrering, innebär det då att man behöver göra det ofta?

Än en gång, Tack

Postad 17 January 2008 - 14:22

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Electrohomen är väldigt enkel att ställa in pga att den har en inbyggd guide för inställningar bara att följa den så löser det sig.

En billig lösning är att köpa en sådan Helios H-4000 med vga utgång då är det bara att skaffa en vga-till 5bnc kabel så körde jag på min Electrohome 3500 funkade kanonbra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.