Jag är inne på Chris linje om att anläggningen är ganska bra komponerad i den meningen att den är "jämnbra". Om du vill ha ett bättre ljud tycker jag, att högtalarna är första steget (förutom akustiska förbättringar). Visserligen är de prisvärda, men avsaknaden av ordentlig rumskänsla mm gör att de inte växer med bättre stärk mm. Köper du nya högtalare kommer du tveklöst att få en annan typ av ljud. Om det sedan är bättre eller sämre blir upp till dig. Sedan är det frågan om förstärkaren kan hatera de bättre högtalarna, men det är ju en annan fråga ...

Observera att det troligen är så att uppgraderar du EN sak i anläggningen kommer du snabbt märka att du vill ta något annat för att kunna dra nytta av din föregående uppgradering.
By the way - Tror Pefre gjort just uppgraderingen från 450 + m65 till en stereostärk för en rund slant och han var besviken på resultatet. Egentligen ingen förbättring. PMa och kolla.

Lägegr du de 5' du pratar om på beg saker, tex Emerald 97 samt en H/K 670/970 så kommer du för den pengen få en ordetlig uppgradering. Ska du köpa nya saker så tycker jag personligen inte det ger något att bara lägga 5' på en ny stärk. Lägger du 5' på nya högtalare måste du koll a ordetligt att ljudet motsvarar dina önskemål/referenser samt att de passar din stärk för att veta att det ger något.