Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmlista - ett dilemma

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 January 2008 - 14:45

Griffle
  • Griffle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är relativt ny till detta forum så jag ber om ursäkt om detta tagits upp tidigare.

Har ett problem jag hoppas ni skall kunna hjälpa mig att lösa:

Jag har 1200+ DVD filmer och ett 30-tal HD filmer.

Fram tills nu har jag använt mig av "Ändra filmdatabasegenskaper" > "Beskrivning" under "Filmsamling" för att manuellt skriva in alla titlar. Detta pga. flera anledningar. Dels skulle det ta alldeles för mycket tid att lägga in alla filmer i Prisjakts filmdatabas program då jag räknar med att väldigt många av mina filmer inte finns registrerade i databasen. Jag skulle då behöva skriva in info om alla dessa filmer = enormt tidskrävande. Dels så är det ju tyvärr också så att jag måste rätta mig efter vad andra redan skrivit in.

Exempel: Jag har alla säsonger av en TV-Serie och vill lägga in dessa. Dessa visar sig ha lagts in av olika personer. Det kan se ut så här:

Stargate SG-1: Säsong 1
Stargate SG-1 (Säsong 2)
Stargate SG-1 Säsong 3 Box Set
Stargate SG-1: The Complete 4th Season
Stargate SG-1: Complete fifth Season
etc.

Har även stött på filmer där någon lagt till årtal efter titeln. (!)

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag kan inte stå ut med sånt här.

Problemet nu, är att det visat sig att beskrivningsfältet under "ändra filmdatabasegenskaper" bara kan lagra ett visst antal tecken, och jag har tydligen överskridit den gränsen för filmer längst ner på listan som börjar på W, X, Y och Z har försvunnit då jag skrivit in annan information ovan.

Jag kan alltså inte använda mig av denna funktion längre.

Vad rekommenderar ni att jag gör i den här situationen?

Redigerat av Griffle, 17 January 2008 - 15:04.

Postad 17 January 2008 - 19:59

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Köp DVDprofiler! Skriv in alal filmerna där, sen kan du kopiera upc nummerna å lägga in här :)

Postad 17 January 2008 - 23:32

Griffle
  • Griffle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det löser tyvärr inte problemet, då jag inte kan skriva titeln som jag vill varken i DVD Profiler eller här.

Jag vill hellre att det står "To Live And Die in L.A (Special Edition)" än "To Live And Die in L.A.: Special Edition" Dessutom måste jag ändå sitta och skriva in 1200+ UPC koder. :)

Postad 17 January 2008 - 23:37

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag använder Collectorz Movie Collector till min filmdatabas, har bara c:a 500 filmer. Programmet är kopplat till ett tiotal databaser där man kan söka upp filmerna man har eller om man har en streckkodsläsare lågga in filmen på det viset.

Fördelen här är också att jag kan döpa filmen till vad jag vill i listan och även välja vilka kategorier som skall visar.
I mitt fall visar jag Titel, utgivningsår, genre samt utlåningsdatum och utlånad till vem. Riktigt smidigt.

Nu kanske du inte vill lägga in alla filmer på nytt men programmet skall klara av att importera filmlistor från andra format, sen tänkte jagatt det är ett tips till andra. Notera dock att det inte är något gratisprogam.

Postad 18 January 2008 - 20:08

Griffle
  • Griffle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hittade funktioner som gör att jag kan få titlarna att se ut precis som jag vill i DVD Profiler, så jag använder mig av det. Tack för all hjälp!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.