Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer PD-D6-J

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 January 2008 - 12:08

Master j3n5
  • Master j3n5
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Har länge funderat kring min Cd
. Var jättenöjd till en början, men tyckte efter ett tag att den lät lite tråkigt, platt och syntetiskt där jag ville ha fart och organiskt ljud. Testade den sedan tillsammans med en Cambridge DVD (540D V.2) och tyckte att det lät ungefär lika..

Bestämde mig för att sätta ihop en lyssningspanel av familjens HiFi-entusiaster då frugan jobbade, för att se vad CD:n gick för...

Denna gång fick motståndarna vara en Samsung DVD av sämre modell, samt en gammal JVC-kompakt som uppbringade ett pris på ca: 8000:- när det begav sig.

Det visade sig ganska snabbt att DVD:n faktiskt grötade ihop ljudet, var slö och allmänt odetaljerad. JVC:n visade sig ha relativt bra kontroll på ljudet. Den målade upp en fin ljudbild med bra stereokänsla. Dock saknades en del detaljåtergivning samt den punch som jag tycker är viktig för att musiken ska vara medryckande.

Plötsligt kändes inte Pioneer PD-D6-J så odetaljerad, slö och syntetisk som jag vant mig att tro efter en hel del lyssning. Den har faktiskt riktigt bra kontroll på musiken. fin detaljåtergivning bra fart samt ett bra grepp om basen jämfört med dessa kombatanter.

Mitt lilla test upplyste mig framförallt vad snabbt man blir "hemmavan" med sin ljudanläggning. Egentligen lät det ju faktiskt ganska bra..

Kringrustning var:
Pioneer A-A9-J
Swans M1
HiVi:s kablage

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  e_i.jpg   1016.71K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  ivan.jpg   1014.36K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Master j3n5, 19 January 2008 - 12:11.

Postad 21 January 2008 - 22:43

srn
  • srn
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
haha.. vilka söta bilder.

va kul med ett sådant test å inte bara det värsta.

vi testade min sony-växlare (ca10år minst.!) mot min förra dvd spelare i 1000kronors klassen en pioneer dv380
-kom fort fram till att pioneern lät skit och att sonyn håller sig hyffsat.

men för att göra allt lite roligare så lyfte vi in en Primare CD21 också - mään naan ting. nu hördes 4instrument till å sångaren stod i mitten lite snyggt! kul å testa..

det är farligt sånt där man blir bara sugen på å handla.

kring utrustning
-Sherwood R-871
-Beta HCS stativare
-DIYkablars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.