Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Multifunktionsskrivare

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HP OfficeJet 7410 (Skrivare & multifunktionsskrivare) 0 (0) Inga priser
HP Photosmart C6180 (Skrivare & multifunktionsskrivare) 2 6.249998 (3) Inga priser
Canon Pixma MP610 (Skrivare & multifunktionsskrivare) 3 8.636362 (10) Inga priser

Postad 19 January 2008 - 20:46

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Någon som har denna skrivare och fått den att fungera under Vista 64bit?
har en ny dator med svenskt vista 64bit, och köpte denna skrivare enbart pga att den stödde just detta operativsystem (och sen fotokvaliten förstås)

Det funkar inte på något sätt jag testat, laddat ner rätt fil från canons supportsida som man ska göra till 64bit versionen, avaktiverat antivirus och liknande, startat om, installerat innan inkoppling och även med skrivaren ikopplad men inget hjälper.
Sen ska vi inte prata om Canons URUSLA "kundtjänst" 45min kö för att få frågan: har du avaktiverat antiviruset?
Sen efter lite bråkande med dem så skulle någon person högre upp i kedjan ringa tillbaka inom 48timmar, nu har det gått 11dagar och ingen har ringt naturligtvis... köp ALDRIG canon skrivare... :blink:

Och ja, jag vet att vista 64bit är krångligt bla bla bla, men nu har jag valt det ändå...

Postad 17 February 2008 - 22:30

Flying Duck
  • Flying Duck
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Tråkigt att höra. Tyvärr måste jag säga att det är lika tråkigt med HP:s multifunktionsskrivare. Programvaran från HP är rena katastrofen, speciellt i Vista. I alla fall om man kopplar upp skrivaren i nätverk. Har läst en massa på HP:s forum och jag är verkligen inte ensam om att ha problem. Var även i kontakt med HP:s svenska support och fick naturligtvis standardsvaret - "Det är Vista det är fel på". Supporten verkar vara i samma klass som programvaran...

Vista & OJ 7410 All in One

Tråden ovan handlar om 7410. Själv har jag en 6180 sedan drygt ett halvår, men samma problem...

Redigerat av Flying Duck, 17 February 2008 - 22:35.

Postad 14 May 2008 - 21:39

RubenW
  • RubenW
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
det står här på prisjakt att skrivaren stödjer blåtand, någon som vet hur det är med det? om det finns, så får jag det inte att fungera, men jag är inte helt hajj på sånt heller så...
?

Redigerat av RubenW, 14 May 2008 - 21:41.

Postad 01 June 2008 - 14:53

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
OK grabbar ! Nu har även jag beställt denna skrivare . Så nu får ni sätta fart på denna tråd, så man lär sig nånting.
Brukar alltid strula lite ibörjan och då förväntar jag mig att kunna gå in här och lära :(

Postad 01 June 2008 - 19:58

RubenW
  • RubenW
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

det står här på prisjakt att skrivaren stödjer blåtand, någon som vet hur det är med det? om det finns, så får jag det inte att fungera, men jag är inte helt hajj på sånt heller så...?

jag mailade supporten och frågade, och de sa att den endast stödjer bluetooth med en adapter:

Bäste kund,
MP 610 har inte någon inbyggd Bluetooth men det går att kölpa till en Bluetooth-adapter som tillbehör (BU-20)
Med Vänlig hälsning
Canon Support Centre

Postad 05 July 2008 - 12:02

light44
  • light44
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Någon som vet vart de två pappersfacken sitter på denna MP610? Är det som vanliga skrivare då pappersfack ett är placerat över så pappren liksom står upp och andra pappersfacket placerat längst ner så pappren ligger ner?
Hur påverkas djupet på skrivaren om man placerar pappren i pappersfack 1?

Postad 01 August 2008 - 12:45

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Någon som vet vart de två pappersfacken sitter på denna MP610? Är det som vanliga skrivare då pappersfack ett är placerat över så pappren liksom står upp och andra pappersfacket placerat längst ner så pappren ligger ner?
Hur påverkas djupet på skrivaren om man placerar pappren i pappersfack 1?

Det bakre facket är ett vanligt stående fack där pappret står rakt upp. När jag har papper i så påverkar det inte djupet nämnvärt utan jag har skrivaren placerat mot vägg så att säga. Fast det facket använder jag endast när jag skriver ut Fotografier. Det undre facket är som en låda som du skjuter in. Är helt osynligt och påverkar ej djupet heller. Det facket har jag vanligt 100g papper i och det funkar klockrent.
Hoppas det besvarar din fråga då du frågar om fack 1 men inte vilket av dom du menar att fack 1 är.

Postad 13 August 2008 - 18:01

hackanome
  • hackanome
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Det bakre facket är ett vanligt stående fack där pappret står rakt upp. När jag har papper i så påverkar det inte djupet nämnvärt utan jag har skrivaren placerat mot vägg så att säga. Fast det facket använder jag endast när jag skriver ut Fotografier. Det undre facket är som en låda som du skjuter in. Är helt osynligt och påverkar ej djupet heller. Det facket har jag vanligt 100g papper i och det funkar klockrent.
Hoppas det besvarar din fråga då du frågar om fack 1 men inte vilket av dom du menar att fack 1 är.

Jag har läst en del tester och det verkar onekligen vara en bra skrivare. min fråga är hur stort problemet är med kladdande bläck på "vanligt" kontorspapper?! Är man hänvisad till Canon-papper?!

Hur blir ekonomin när det gäller fotoutskrifter?!
När jag huvudräknade lite tycker verkar det bli dyrt att skriva med canonbläck på canonpapper. 15 ark för ca140:- ger ju en papperskostnad på över 9kr. Sen kommer det till bläck och själva skrivarklostnaden.

......som jämnförelse kostar en förstoring till a4 ca 9kr på ett vanligt webbaserat digitalfotolabb... Är det alltså värt att köpa en multifunktionell fotoskrivare med tanke på att bilderna blir betydligt dyrare?!
...eller ska man snåla och köpa en billig multi-skrivare med billigt bläck och billiga papper att använda för vardagsutskrifterna och låta webb-labben sköta fotoutskrifterna?!

Hur resonerar ni?!

Postad 26 August 2008 - 22:42

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag har läst en del tester och det verkar onekligen vara en bra skrivare. min fråga är hur stort problemet är med kladdande bläck på "vanligt" kontorspapper?! Är man hänvisad till Canon-papper?!

Hur blir ekonomin när det gäller fotoutskrifter?!
När jag huvudräknade lite tycker verkar det bli dyrt att skriva med canonbläck på canonpapper. 15 ark för ca140:- ger ju en papperskostnad på över 9kr. Sen kommer det till bläck och själva skrivarklostnaden.

......som jämnförelse kostar en förstoring till a4 ca 9kr på ett vanligt webbaserat digitalfotolabb... Är det alltså värt att köpa en multifunktionell fotoskrivare med tanke på att bilderna blir betydligt dyrare?!
...eller ska man snåla och köpa en billig multi-skrivare med billigt bläck och billiga papper att använda för vardagsutskrifterna och låta webb-labben sköta fotoutskrifterna?!

Hur resonerar ni?!

Så här tycker jag! Om man är lite aktiv så går det att hitta billiga Canon fotopapper. Alltid någon som har erbjudande på dom . Sedan är utskriftsekonomin helt lysande när det gäller bläcket. Har hittat ett ställe som jag kan köpa billigt på på nätet,samt att skrivaren är väldigt bläcksnål när det gäller att skriva ut foton. Har tidigare haft HP som det är virvel i tanken på. och svindyra bläckpatroner . Jag är glatt överraskad över att Canonskrivaren är så bläcksnål.
Sen är det helt utmärkta foton den skriver ut och snabbt går det. Till sist är det skitkul att ha sitt eget fotolab alldeles bredvid sig i vardagsrummet. Tilläggas ska också att jag skriver ut på vanligt papper av annat märke och jag har inte märkt av nått kladd. Nä denna skrivare är nog det bästa köp jag någonsin gjort.

Postad 27 August 2008 - 22:12

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hur är det med dubellsidig utskrift. Är den automatisk eller manual-duplex?

Postad 02 September 2008 - 18:42

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hur är det med dubellsidig utskrift. Är den automatisk eller manual-duplex?

Den har automatisk och manuell .

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 02 September 2008 - 18:44.

Postad 22 December 2008 - 20:51

Haja
  • Haja
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Är MP610 utdöende? e på jakt efter en canon multiskrivare som kan skriva på cd oxå

Postad 28 December 2008 - 16:33

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Angående bluetooth-adaptern så kan ni testa med att sätta i en annan blåtands-sticka av ett annat märke. På min lilla Canon-fotoskrivare (Selphy CP740) går det alldeles utmärkt med min noname-sticka.

För övrigt kan jag berätta Vista 64-bit fungerar på min MP620. Tyvärr är det ett stort minus att att det inte går att skriva på cd- och dvd-skivor, men jag var tvungen att ha trådlöst...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.