Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Artgeist

84 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2008 - 22:54

adenbajo
  • adenbajo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena

Funtar på att beställa en tavla från artgeist.com men det känns lite osäkert att beställa konst man inte sett på riktigt.
Skulle vara kul att höra från någon som beställt där ifrån om ni är nöjda med resultatet och vad ni beställde(främst teknik då handmålad/tryckt), gärna lite galleribilder om ni har sådana tavlor som består av flera mindre tavlor som bildar ett gemensamt motiv.

Tacksam för svar

/Jocke

Postad 30 January 2008 - 08:51

Unregistered53ccf756
  • Unregistered53ccf756
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Läcker sida!

Finns massor med olika motiv. Tycker den större delen av deras tavlor är väldigt snygga!

Priserna är helt acceptabla också, inte farligt alls när det gäller konst.

Är också nyfiken om någon har testat att beställa från denna sida.

Mvh
Mattias

Postad 30 January 2008 - 10:32

Thozi
  • Thozi
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har en tavla från artgeist. Den kom förra veckan. Den är 150x70 och tredelad. Jag beställde med vattentätt och UV-säkert tryck... Jag tror det var så iaf. UV-säkert är jag 100% på, för att den inte skulle bli blekt med tiden.

Ärligt talat kunde jag vara mer nöjd än vad jag blev. Jag blev lite besviken då trycket har ränder i sin färg, dvs. samma som man bildas vid för lite färg i sin hemmakskrivare. Detta syns inte på normalt avstånd, men för mig som har köpt den och inspekterade den var det lite störigt.

Jag ber om ursäkt för den otroligt tråkiga kvalitén på bilderna.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.jpg   89.69K   21 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.jpg   72.09K   18 Antal nerladdningar

Postad 31 January 2008 - 12:34

DerbyBoy
  • DerbyBoy
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag beställde en målad tavla som föreställde Che (finns nog kvar på deras hemsida). Jag är relativt nöjd. Med tanke på att den är handmålad så är ju priset helt ok. Enligt vänner är den "riktigt riktigt" snygg men enligt mig får den en 3+/5. Det är egentligen bara siluetten dvs motivet som jag inte tycker är en 5:a, material, leveranstid etc är riktigt bra. Alltså tror jag med denna erfarenhet att abstrakta tavlor som inte föreställer "något speciellt" är att föredra.

Det är ju bara att skicka tillbaka om man inte är nöjd. Företaget riktar sig till den svenska marknaden och då gäller den svenska lagstiftningen på området....Du får dock ej tillbaka fraktkostanden.

Postad 03 February 2008 - 22:06

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Finns en tråd på dvdforum om artgeist. Jag blev då riktigt nöjd med min tavla. Jag som är TNT i den där tråden :)

http://www.dvdforum....t...564&forum=6

Postad 20 April 2008 - 17:26

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Fler som beställt tavlor från artgeist? Skulle vilja veta hur digitaltrycken på duk blir? Samt så finns ectra valet UV-tryck, är det värt att ta också?

Redigerat av Danne, 20 April 2008 - 17:59.

Postad 13 July 2008 - 07:52

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Beställt två tavlor från artgeist och hunnit få hem 1 av dem. Valde 3d versionen men utan behandling. Inget att anmärka på direkt förutom att de var ungeför hälften så stora som jag räknat med då jag yrade till måtten helt o hållet. Återkommer med bilder/länkar när jag fått upp alla på väggarna.

Postad 22 July 2008 - 09:03

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Passar på att notera intresserade av ArtGeists målningar att det är 70% rabatt på nästan alla deras tavlor nu fram till fredag denna veckan. Ska själv lägga en beställning på en abstrakt kreation senare idag.

Postad 22 July 2008 - 15:23

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Beställde för 2mån sedan men den kom tyvärr fram med ett stort hål genom 2 av 4 tavlor.....###### post och har inte fått mina reklamerade tavlor än pga posten skickat dem till fel adress i tyskland men de 2 tavlor jag fick behålla ser bra ut men tyvärr behöver man ju 4st för att få fram en bild inte 2 :D

Postad 22 July 2008 - 18:50

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Frågor från en som har noll koll på tavlor. Såg deras jätterea nu och tänkte köpa nån abstrakt tavla. Men till frågan, kommer dom färdiga att hängas upp eller är det bara som en affisch (stavning?) om man köpter en tryckt?

//EasterN

Postad 22 July 2008 - 21:39

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag beställde en till tavla nu ....hoppas den kommer fram hel bara... :P

Du väljer till om du vill ha en ram eller reglar bakom tavlan, detta kostade ca 300kr extra till en tavla som var 160x90. annars får du bara en duk och får fixa det själv som du vill ha det.

Postad 22 July 2008 - 22:55

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
ah tack tack, ligger frakten verkligen på 36 euro? det va ju lika dyrt som tavlan :/
Har dom ingen butik där man kan hämta upp en? Dom har ju sthlms nummer på sidan, eller svarar dom bara på frågor därifrån?

//EasterN

Redigerat av EasterN, 22 July 2008 - 23:14.

Postad 23 July 2008 - 03:03

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Bilderna på tavlorna jag fått hem från Artgeist ligger i mitt nya album.

Jimz_81 Galleri

Postad 23 July 2008 - 06:02

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

ah tack tack, ligger frakten verkligen på 36 euro? det va ju lika dyrt som tavlan :/
Har dom ingen butik där man kan hämta upp en? Dom har ju sthlms nummer på sidan, eller svarar dom bara på frågor därifrån?

//EasterN

Yes, frakten ligger på 36 euro och det går enbart till min kännedom att beställa från Tyskland. Det är även lätt hänt att priset rusar iväg då man oftast vill ha både ram och finish samt diverse andra tillbehör (tooth hangers etc.).

Bilderna på tavlorna jag fått hem från Artgeist ligger i mitt nya album.

Jimz_81 Galleri

Fantastiskt val av tavla till din inredning :] Tog du handpaint eller canvas?

Beställde en handmålad abstrakt igår med Express Service då jag gärna vill ha den till renoveringen av mitt vardagsrum under vecka 32.

Postad 23 July 2008 - 09:06

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Fantastiskt val av tavla till din inredning :] Tog du handpaint eller canvas?

Tackar! Hade tänkt välja oljemålning men det drog iväg så mycket då så jag körde på snålvarianten, tryck på canvas, jäkligt nöjd ändå. Körde båda tavlorna med tryck, 3d kilram, utan behandling och med krokar och de landade på ca 1620:- och 1360:- med frakt.

Bifogad fil  DSC_0158.JPG   1.06MB   7 Antal nerladdningar

Postad 23 July 2008 - 09:34

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Tackar! Hade tänkt välja oljemålning men det drog iväg så mycket då så jag körde på snålvarianten, tryck på canvas, jäkligt nöjd ändå. Körde båda tavlorna med tryck, 3d kilram, utan behandling och med krokar och de landade på ca 1620:- och 1360:- med frakt.

Absolut inget fel på canvas om färgerna är i bra skick. Kul att höra att du blev nöjd med ditt val, får bli canvas i framtiden. Valde oljemålning enbart p.g.a. rabatten, annars kostar de en rejäl summa pengar. Så blev en tre-delad målning med standardram, matt finish samt krokar och det hela landade runt 2000:- inkl frakt. Bilder kommer så fort de anländer om några veckor.

Postad 23 July 2008 - 10:10

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Absolut inget fel på canvas om färgerna är i bra skick. Kul att höra att du blev nöjd med ditt val, får bli canvas i framtiden. Valde oljemålning enbart p.g.a. rabatten, annars kostar de en rejäl summa pengar. Så blev en tre-delad målning med standardram, matt finish samt krokar och det hela landade runt 2000:- inkl frakt. Bilder kommer så fort de anländer om några veckor.

Hoppas du kan lägga upp lite bilder efter du fått upp dem på väggen, kul att se andras val!

Postad 23 July 2008 - 11:23

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Passar på att notera intresserade av ArtGeists målningar att det är 70% rabatt på nästan alla deras tavlor nu fram till fredag denna veckan. Ska själv lägga en beställning på en abstrakt kreation senare idag.

Hur fungerar rabatten? Det var lite dålig info på deras sida. Är det de priserna som står på varje tavla som gäller eller dras 70 % av när man slutför köpet? Är det bara "bilderna" det är rea på eller gäller det allt så som ramar, specialbehandling etc?

Postad 23 July 2008 - 11:28

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Hur fungerar rabatten? Det var lite dålig info på deras sida. Är det de priserna som står på varje tavla som gäller eller dras 70 % av när man slutför köpet? Är det bara "bilderna" det är rea på eller gäller det allt så som ramar, specialbehandling etc?

Det är 70% på (nästan) alla målningar, tillbehör är oförändrat. Rabatten är inkluderad i priset du ser på sidan. De som är rabatterade bör kosta 20-60 euro för canvas.

Postad 23 July 2008 - 11:54

Unregistered491fd651
  • Unregistered491fd651
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Angående sluttiden på Rean. Verkar som de ändrat den till torsdag nu :P (imorgon) bara så ni inte väntar tills fredag för att beställa.

Redigerat av Unregistered491fd651, 23 July 2008 - 11:56.

Postad 24 July 2008 - 12:43

stranglehold
  • stranglehold
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon annan som beställt därifrån som haft problem med betalningen? Fick medellande om att betalningen misslyckades men ändå reserverades pengarna och ingen order finns. Att man skall ha sådan otur när man väl lyckats bestämma sig.

Postad 24 July 2008 - 14:42

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Är det någon annan som beställt därifrån som haft problem med betalningen? Fick medellande om att betalningen misslyckades men ändå reserverades pengarna och ingen order finns. Att man skall ha sådan otur när man väl lyckats bestämma sig.

Vad betalade du med? I vilket fall så är det ju bara att kontakta AG och beskriva ditt problem i detalj.

Postad 25 July 2008 - 14:29

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Halloj,
Jag köpte 3 tavlor igår och var bara tvungen att välja handmålade varianten pga den grymma rabatten.
valde de 3 bifogade tavlorna.

Men vart lite skeptisk nu i efterhand efter att ha pungat ut över 5000 spänn hur de handmålade tavlorna egentligen görs.

Är det någon som har fått sina handmålade tavlor som kan dela med sig av lite information kring dessa bilder samt också möjligtvis kanske ladda upp några högupplösta bilder på dessa?

Redigerat av Zinan, 25 July 2008 - 20:03.

Postad 25 July 2008 - 16:40

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Halloj,
Jag köpte 3 tavlor igår och var bara tvungen att välja handmålade varianten pga den grymma rabatten.
valde de 3 bifogade tavlorna.

Men vart lite skeptisk nu i efterhand efter att ha pungat ut över 5000 spänn hur de handmålade tavlorna egentligen görs.

Är det någon som har fått sina handmålade tavlor som kan dela med sig av lite information kring dessa bilder samt också möjligtvis kanske ladda upp några högupplösta bilder på dessa?

Ska göra detta så fort min kommer hem, kan dock nästan med säkerhet säga att färgerna bör bli bra mycket bättre. Sen är det ju en viss charm att få den handgjord av artisten.

Tror inte du ska behöva känna dig skeptisk, du får ju "Our well great artists will paint your painting using art brushes, art knives and only high quality acrilic colors." ;]

Postad 25 July 2008 - 18:58

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Den där biten hade jag missat totalt.. om verktygen samt tillvägagångssättet alltså..
SKönt att du klargjorde det, känns bra mycket bättre nu ;)..

Hatar att jag ska vara så skeptisk o orolig av mig... nu börjar jag tänka ifall bilden blir sämre målad än det vi ser via nätet... haha... jag e bara för mycket...

En sak är säkert dock... även om det var dyrt för att vara "tavlor" så är det banne mig VÄL investerade pengar.... Verkligen riktig konst..

Kott, valde du någon fernissa? i så fall vilken och varför?

Redigerat av Zinan, 25 July 2008 - 19:09.

Postad 25 July 2008 - 20:09

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Den där biten hade jag missat totalt.. om verktygen samt tillvägagångssättet alltså..
SKönt att du klargjorde det, känns bra mycket bättre nu ;)..

Hatar att jag ska vara så skeptisk o orolig av mig... nu börjar jag tänka ifall bilden blir sämre målad än det vi ser via nätet... haha... jag e bara för mycket...

En sak är säkert dock... även om det var dyrt för att vara "tavlor" så är det banne mig VÄL investerade pengar.... Verkligen riktig konst..

Kott, valde du någon fernissa? i så fall vilken och varför?

Matt fernissa, vill inte att målningen ska "stå ut" och käka upp rummet.

Schysst smak har du iaf, såg minst 2x NeoN ;]

Postad 25 July 2008 - 20:17

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
tackar kott ;).. grejen är den att, inte nog med att de tavlorna jag köpte är så fina.. så kommer de passa in så perfekt hemma hos mig så det är sjukt.. har nyligen gjort en helrenovering hemma.. och sitter och väntar ivrigt efter att tavlorna ska anlända till min dörr..

jag var helt förvirrad om viljken fernissa jag skulle välja så jag tag till slut sidenmatt.. insåg att glansig skulle käka upp rummet precis som du sa.. men trodde matt skulle göra tavlan aningen mörkare än vad det skulle vara utan fernissa.. därför som det vart sidenmatt...

får hoppas att den slutsatsen stämmer, trots att jag inte har någon som helts erfarenhet av att fernissa

Postad 25 July 2008 - 20:21

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

tackar kott ;).. grejen är den att, inte nog med att de tavlorna jag köpte är så fina.. så kommer de passa in så perfekt hemma hos mig så det är sjukt.. har nyligen gjort en helrenovering hemma.. och sitter och väntar ivrigt efter att tavlorna ska anlända till min dörr..

jag var helt förvirrad om viljken fernissa jag skulle välja så jag tag till slut sidenmatt.. insåg att glansig skulle käka upp rummet precis som du sa.. men trodde matt skulle göra tavlan aningen mörkare än vad det skulle vara utan fernissa.. därför som det vart sidenmatt...

får hoppas att den slutsatsen stämmer, trots att jag inte har någon som helts erfarenhet av att fernissa

Det är rätt tänk, matt fernissa bör resultera i en mörkare ton, något jag eftersträvade med tanke på val av motiv.

Körde du på Express Service eller har du tålamod att vänta +19 dagar?

Postad 25 July 2008 - 20:24

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
kändes som bortkastade pengar att lägga ut 1000 spänn pga att man inte har tålamod.. Sedan ifall det nu är så att de börjar tillverka tavlorna efter beställning så ville jag inte jäkta på artisten ;)... så beställde ingen express

Vart faktiskt 2x Neon samt en Mique... du kommenterade det i förra inlägget kott ;)

Jag tog bort bilderna av tavlorna jag hade köpt... för jag vill känna mig speciell med de tavlorna så vill ju inte att andra i sverige också ska gå efter min smak och köpa likadana tavlor :rolleyes:

Redigerat av Zinan, 25 July 2008 - 20:28.

Postad 25 July 2008 - 20:31

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Sitter och letar efter någon tavla med ett scysst rött motiv, tänkte byta ut den som jag har över soffan i mitt vardagsrum idag till något som är lite större.

Är ju riktigt schyssta priser på den sidan iaf.

Postad 25 July 2008 - 20:34

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Sitter och letar efter någon tavla med ett scysst rött motiv, tänkte byta ut den som jag har över soffan i mitt vardagsrum idag till något som är lite större.

Är ju riktigt schyssta priser på den sidan iaf.

Lite skumt dock att de inte ändrat tillbaka priserna.. de visar fortfarande den rabatterade prisen, trots att rean skulle vart över igår.. Antar att det vart som de hade bestämt från början då det egentligen var tills på fredag, alltså tills idag...

Jag och sambon har verkligen gått igenom varenda motiv för att leta efter de fulländade tavlorna till vardera rum, vilket vi nu har köpt

Postad 26 July 2008 - 03:38

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Lite skumt dock att de inte ändrat tillbaka priserna.. de visar fortfarande den rabatterade prisen, trots att rean skulle vart över igår.. Antar att det vart som de hade bestämt från början då det egentligen var tills på fredag, alltså tills idag...

Jag och sambon har verkligen gått igenom varenda motiv för att leta efter de fulländade tavlorna till vardera rum, vilket vi nu har köpt

"Last chance! This weekend only the prices of digital canvas prints reduced of even 70%". Så, denna helgen är det enbart rabatterade målningar när det gäller canvas. MEN, tycker mig fortfarande se en viss skillnad på de handmålade priserna. De verkar ha lite svårt att bestämma sig. Först var det förra helgen, sen till i fredags, som blev ändrat till torsdags, och nu denna helgen med, fast enbart canvas, fast ändå inte ;]

Jovial: Är det något AG gillar så är det röda och gula målningar så du borde inte ha några problem att hitta ett passande motiv. Själv hade jag det svårare då jag ville matcha en en färg de inte är direkt förtjusta i.

Zinan: Visst vill man vara unik, dock alltid trevligt att se andras val, särskilt när de sitter på väggen.

Postad 26 July 2008 - 10:37

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Zinan: Visst vill man vara unik, dock alltid trevligt att se andras val, särskilt när de sitter på väggen.

Nä men självklart kott kan jag förstå det resonemanget, det är ju själva poängen med det här forumet. Gör det så fort jag sattit upp de på väggen..
Kan man få se när du satt upp dina med..

Redigerat av Zinan, 26 July 2008 - 12:10.

Postad 27 July 2008 - 15:49

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Har beställt 2st tavlor nu, hade haft funderingar länge så nu när priset va sänkt så va det inte så mycket att fundera på. Rabatten gör inte så stor skillnad när tavlorna inte kostar så mycket, det är alla tillbehör som tar största delen av slutsumman. Ska bli intressant kolla kvaliten, dom ser ju grisigt bra ut på bilderna.

Postad 27 July 2008 - 20:13

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Har beställt 2st tavlor nu, hade haft funderingar länge så nu när priset va sänkt så va det inte så mycket att fundera på. Rabatten gör inte så stor skillnad när tavlorna inte kostar så mycket, det är alla tillbehör som tar största delen av slutsumman. Ska bli intressant kolla kvaliten, dom ser ju grisigt bra ut på bilderna.

Det trevliga med rabatten var att man exempelvis kunde välja handmålad istället för canvas (trots att canvas fortfarande är ett bra alternativ). Vad gäller originalpriser så håller jag med om att alla motiv på canvas är billiga, men vissa handmålade kan kosta över 200 euro vilket iaf jag tycker är rätt häftigt om man jämför med canvasvarianten.

Postad 28 July 2008 - 17:54

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Blev först överlycklig när jag läste om rabatten men ändrades ganska snabbt när jag insåg vad allt skulle kosta om man ville ha tavlan behandlad och uppsatt på ram.

Postad 28 July 2008 - 18:29

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Blev först överlycklig när jag läste om rabatten men ändrades ganska snabbt när jag insåg vad allt skulle kosta om man ville ha tavlan behandlad och uppsatt på ram.

Har bara en sak och säga om det... VÄÄÄÄÄL investerade pengar.. Det är VÄL värt det... även om man pungar ut 1-2K kr för dessa tavlor så är det jäkligt billigt för att vara konst..
Jag köpte 3 handmålade tavlor som jag ivrigt sitter och väntar på.. kommer bli så jäkligt snyggt..

Postad 29 July 2008 - 07:28

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Rabatten, 70% på canvas, är nu till 2008-07-30 (imorgon onsdag).

Postad 01 August 2008 - 10:46

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Fick min tavla idag (7 dagar + 2 dagar), inga skador på paketet eller innehållet. Ser riktigt riktigt bra ut i mina ögon, särskilt med allt extra klet som kommer med handmålat. Du kommer bli helnöjd Zinan.

Bilder kommer senare.

Postad 02 August 2008 - 15:05

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Fick min tavla idag (7 dagar + 2 dagar), inga skador på paketet eller innehållet. Ser riktigt riktigt bra ut i mina ögon, särskilt med allt extra klet som kommer med handmålat. Du kommer bli helnöjd Zinan.

Bilder kommer senare.

Sweet.. ;)
jag får hålla ut i 2 veckor till då tills jag får mina... avvaktar dina bilder kott :(...

Postad 03 August 2008 - 12:44

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Bilder kommer senare.

Snabba affärer, körde du express?
Har gått en vecka sen jag beställde mina, va för snål för express så jag får nog vänta nån vecka till.
Priserna är egentligen rätt så bra om man tänker till.
Om man vandrar runt på en möbelaffär så får man inte mycket till tavla för en tusenlapp.
Så billigare är nog inte så lätt att hitta, och förhoppningsvis inte snyggare heller. På bild gör dom sig riktigt bra.

Postad 03 August 2008 - 15:32

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Snabba affärer, körde du express?
Har gått en vecka sen jag beställde mina, va för snål för express så jag får nog vänta nån vecka till.
Priserna är egentligen rätt så bra om man tänker till.
Om man vandrar runt på en möbelaffär så får man inte mycket till tavla för en tusenlapp.
Så billigare är nog inte så lätt att hitta, och förhoppningsvis inte snyggare heller. På bild gör dom sig riktigt bra.

Yes, körde på express. De skickade den från Tyskland på den sjunde dagen som utlovat, sen tog det två dagar för paketet att leta sig hit.

Har precis hängt upp, kommer justera efterhand, här är dock första intrycket. Värt att notera är att kameran dessvärre inte återger färgerna/nyanserna, ser bra mycket bättre ut i verkligheten.

http://img360.images...=img0378rx8.jpg
http://img360.images...=img0380xz3.jpg

Redigerat av kott, 03 August 2008 - 15:37.

Postad 04 August 2008 - 11:10

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har precis hängt upp, kommer justera efterhand, här är dock första intrycket. Värt att notera är att kameran dessvärre inte återger färgerna/nyanserna, ser bra mycket bättre ut i verkligheten.

http://img360.images...=img0378rx8.jpg
http://img360.images...=img0380xz3.jpg

Elegant!! kan jag bara säga.. självfallet såg inte den bilden du tog från sidan så bra ut men var uppskattad så man fick se hur de löste med målningen när de viker den runt ramen...

Nu förstod jag din kommentar du sa förut när du märkte att jag också hade beställt 2 NeoN tavlor.. :)

Kott du ser väl vad motivet du valde föreställer va?? det är en rätt djup innebörd med den tavlan.. hoppas bara att du är en romantisklagd person så att du inte blir besviken när du inser vad den målningen står för :)

Redigerat av Zinan, 04 August 2008 - 11:14.

Postad 04 August 2008 - 12:27

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Elegant!! kan jag bara säga.. självfallet såg inte den bilden du tog från sidan så bra ut men var uppskattad så man fick se hur de löste med målningen när de viker den runt ramen...

Nu förstod jag din kommentar du sa förut när du märkte att jag också hade beställt 2 NeoN tavlor.. :)

Kott du ser väl vad motivet du valde föreställer va?? det är en rätt djup innebörd med den tavlan.. hoppas bara att du är en romantisklagd person så att du inte blir besviken när du inser vad den målningen står för :)

Visst är bilden från sidan enbart för att visa hur det blev på ramsidorna, helt korrekt. Tooth hangers som man kunde köpa till var även de mycket bra.

Det lurar en obotlig romantiker i oss alla Zinan ;] Gillar nästan allt NeoN gör, så att få något som är handmålat av honom/henne känns lite speciellt.
När jag väl fått upp allt i rummet så ska jag lägga upp bilder i galleriet så man får ett helhetsintryck.

Hoppas du/ni blir lika nöjda med era tavlor.

Postad 20 August 2008 - 14:14

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Fick hem 2 tavlor idag, mycket nöjd. Helt enligt planerna.
Bifogad fil  tavla.JPG   56.09K   17 Antal nerladdningarBifogad fil  tavla2.JPG   55.25K   13 Antal nerladdningar

Postad 21 August 2008 - 10:40

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ser att du köpt likadan tavla som mig, den från NeoN. :)
Jag fick hem min 2 veckor sedan, och som dig så är jag väldigt nöjd över resultatet.
Nu sitter jag bara o väntar på den av Mique jag ska ha till vardagsrummet.

Postad 21 August 2008 - 10:43

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
En liten fråga dock... Hur går ni som beställt de krokarna från artgeist tillväga när ni sätter upp de???
Fäster ni två skruvar in i väggen för att haka upp tavlan på med hjälp av dessa krokar eller??

Då känns det till och med bättre och vända på kroken, alltså upp och ned.

Redigerat av Zinan, 21 August 2008 - 11:00.

Postad 21 August 2008 - 17:53

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

En liten fråga dock... Hur går ni som beställt de krokarna från artgeist tillväga när ni sätter upp de???
Fäster ni två skruvar in i väggen för att haka upp tavlan på med hjälp av dessa krokar eller??

Då känns det till och med bättre och vända på kroken, alltså upp och ned.

Satte en krok i mitten på den översta delen av ramen på varje del, i mitt fall tre delar. Hamrade in dessa lätt med tänderna neråt (givetvis), sen hängde jag upp varje del för sig på varsin spik.

Postad 22 August 2008 - 05:44

Zinan
  • Zinan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Satte en krok i mitten på den översta delen av ramen på varje del, i mitt fall tre delar. Hamrade in dessa lätt med tänderna neråt (givetvis), sen hängde jag upp varje del för sig på varsin spik.

Tack för svaret Kott... men fallet är ju så att jag också självfallet gjorde precis som du hade gjort för att det var det mest uppenbara... men tavlorna vinglar allt för mycket på så sätt och känns som att man borde använda sig av 2 spikar för varje tandad krok.. Nåväl... var mer bara en funderare jag hade...
De hänger på ett perfekt sätt på väggen och att jag behöver rätta till dem emellanåt känns inte som en jobbig sak... mer som att klappa sin hund då och då... man är ju förälskad i de här tavlorna så de förtjänar också en klapp emellanåt :)

Postad 22 August 2008 - 13:17

kott
  • kott
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Tack för svaret Kott... men fallet är ju så att jag också självfallet gjorde precis som du hade gjort för att det var det mest uppenbara... men tavlorna vinglar allt för mycket på så sätt och känns som att man borde använda sig av 2 spikar för varje tandad krok.. Nåväl... var mer bara en funderare jag hade...
De hänger på ett perfekt sätt på väggen och att jag behöver rätta till dem emellanåt känns inte som en jobbig sak... mer som att klappa sin hund då och då... man är ju förälskad i de här tavlorna så de förtjänar också en klapp emellanåt :P

Två spikar per krok eller två krokar per del (kanske lite sent nu) låter en aning stabilare om målningen är stor.

När får man se bilder Zinan?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.