Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nytt Hemmabio / Spelrum

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 January 2008 - 13:37

berabe
  • berabe
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag avser att inreda ett rum på övre våningen till ett kombinerat Hemmabio- och Spelrum.

Rummet är idag ca 3,99 x 4,00 m med kakelung och väggfast garderob, se bifogad skiss (layout 1).
3 av väggarna har dörrar eller fönster så det är lite svårt att placera ut möbler och utrustning.

Jag vill ha råd och synpunkter på placering av Duk (DIY målad MDF) och TV 32" samt tillhörande Ljudanläggning.
Jag planerar att i första hand ansluta SAT, BD, XBOX, Wii och Dator som finns i ett rumm bakom planerad TV och Duk-vägg.

Kom gärna med kommentarer på högtalarplacering och kanske även lämpligt HemmaBio-paket för detta rum.

Projektor finns inte idag men jag kommer att bygga en lucka i väggen bakom divansoffan för att senare ställa den i ett utrymme i det angränsande rummet. Synpunkter på det?

Som Ni ser är jag öppen för råd och tips på hur det ska byggas.

Jag tar även med två skisser på hur jag i första hand har tänkt mig det hela (layout 2 och layout vägg).

Bifogad fil  TV_rum_Layout_1.pdf   5.13K   16 Antal nerladdningar

Bifogad fil  TV_rum_Layout_2.pdf   3.51MB   11 Antal nerladdningar

Bifogad fil  TV_rum_Layout_v_gg_1.pdf   104.62K   9 Antal nerladdningar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.