För en månad sedan kom mina Canton Vento 809 in i byggnanden. I samband med detta kostaterade jag hur dålig ljud kvalité det är på de mp3or jag har.
Eftersom jag ska uppgradera hela anläggningen har jag nu kommit fram till frågan hur jag ska handskas med musik och film.
Hur jag än vrider och vänder på det blir det en ps3:a som får äran att handskas med dvd/blueray och macbook pro får lösa de nerladdade prylarna.
Med tanke på att jag inte äger några vettiga cd skivor men har ett fåtal jävligt grymma vinylplattor har jag nu bestämt mig för att prova på vinylspelare. Som förstärkare hade jag tänkt köra Marantz 7002 eller 8002.
Prioriteringen ser ut som följande: funktionalitet, utseende/kostnad.
Jag letar absolut inte efter någonting över 20 000 kr utan snarare runt 10 000. Men är det något som är outstanding på alla punkter tar jag givetvis emot tips utan att protestera.
Jag är helt grön på detta området så jag behöver all hjälp jag kan få. När jag är ute och letar och jämför vad är det jag ska titta på. Vad är det som är vitalt och vad är det som är mer eller mindre skit samma?
Tänker inte köpa beg. eftersom det blir mycket jobbigare att lacka ur på någon när det går fel då.
Lyssnar på neo-soul och hiphop kan ju vara intressant att veta!
Redigerat av kalvhund, 21 January 2008 - 15:07.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
50 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?