Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ni som hängt upp duk i taket...

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 January 2008 - 21:06

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ni som har hängt upp duk i taket, vad använde ni er av för skruv och plugg?

Själv har jag ju nått slags betongtak(bor i lägenhet), dock inte den hårda varianten tror jag, då det smular sig ganska enkelt när man kör med borren.

Var iaf på järnbutiken idag och fick hjälp med att välja skruv och plugg. Tror han kallade skruven för franska skruv? eller nått på f iaf :) Hur som helst så har jag lite ångest nu, då pluggen och skruven är så pass tjocka att jag ska borra med en 10mm borr. Blir ju ganska rediga hål då, vet inte om hyresvärden blir så glad då :/ Räknar ju iofs med att fylla igen hålen med nån fogmassa eller silikon eller nått när jag flyttar...
Men ändå..

Postad 21 January 2008 - 22:06

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
hmmm... trodde det handlade om takfästen :)

Uhm jag fick riktigt tjocka skruvar med min duk... så jag vet inte... ta det säkra före det osäkra... speciellt om du har kids som springer runt.. för att få en sånn i skallen kan inte vara roligt...

Redigerat av Gucci, 21 January 2008 - 22:08.

Postad 22 January 2008 - 22:15

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Får nog bli de skruv jag köpte... ska försöka ta mig tid och borra i morrn då jag äntligen fick min duk idag :D (väntat i 3veckor på den. eek).

Sedan blir det 48timmars rally med xbox :lol:

Postad 23 January 2008 - 07:58

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Får nog bli de skruv jag köpte... ska försöka ta mig tid och borra i morrn då jag äntligen fick min duk idag :D (väntat i 3veckor på den. eek).

Sedan blir det 48timmars rally med xbox :D

Försök hittat nån kompis som har en redig apparat att borra med, jag får låna en från jobbet som ska klara av att borra genom granit :) thats sick! han sa att jag kan borra ett hål på 6mm, 9cm in i väggen på mindre än 3 sek :D

(Han e galen btw :lol: )

Postad 25 January 2008 - 15:27

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Hehe... Fick faktiskt problem med ett hål, men det löstest hyggligt snabbt. Ringde min bror som kom över med en borr som tydligen ska kosta runt 1,000 spänn :) Sedan gick det snabbt :)
Den borren var tydligen lite bättre än den 50 kronors borr jag köpte höhö..

Hur som helst, så har man ju nu suttit och kollat lite på film och så. Och tror du inte dukfan har hamnat alldelles för högt upp. Underkanten är ungefär 70cm ovanför golvet när duken är fullt nerdragen och jag sitter bara ca 250cm från duken. Så jag blir lite spänd i ögonen och nacken..

Så nu är frågan vad tusan man ska göra... Har sett lösningar där folk hänger ner duken lite med stålvajer, vilket skulle kunna funka. Problemet är att jag skruva upp duken så att den hamnar ovanför tv-bänken, doh...
Enda jag kan komma på är att antingen spackla igen hålen jag gjort och borra nya, eller skaffa några längre "dukfästen"(de som man skruvar fast i taket som man sedan hänger duken på), så att de sträcker sig ut utanför tv-bänken. Och sedan från dessa montera stålvajer... Men det blir ju inte så snyggt :/

Argh...

Så här ser det ut, det den röda linjen visar är vart mina ögon hamnar när jag kollar rakt fram när jag sitter i soffan.
https://www.minhembi...c_id=209603.jpg

Skulle ju behöva ha ner duken ca 40-50cm, så att den bara hamnar ca 20-30cm ovanför golvet för bäst resultat tror jag..

Redigerat av pgg, 25 January 2008 - 15:57.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.