Hehe... Fick faktiskt problem med ett hål, men det löstest hyggligt snabbt. Ringde min bror som kom över med en borr som tydligen ska kosta runt 1,000 spänn

Sedan gick det snabbt

Den borren var tydligen lite bättre än den 50 kronors borr jag köpte höhö..
Hur som helst, så har man ju nu suttit och kollat lite på film och så. Och tror du inte dukfan har hamnat alldelles för högt upp. Underkanten är ungefär 70cm ovanför golvet när duken är fullt nerdragen och jag sitter bara ca 250cm från duken. Så jag blir lite spänd i ögonen och nacken..
Så nu är frågan vad tusan man ska göra... Har sett lösningar där folk hänger ner duken lite med stålvajer, vilket skulle kunna funka. Problemet är att jag skruva upp duken så att den hamnar ovanför tv-bänken, doh...
Enda jag kan komma på är att antingen spackla igen hålen jag gjort och borra nya, eller skaffa några längre "dukfästen"(de som man skruvar fast i taket som man sedan hänger duken på), så att de sträcker sig ut utanför tv-bänken. Och sedan från dessa montera stålvajer... Men det blir ju inte så snyggt :/
Argh...
Så här ser det ut, det den röda linjen visar är vart mina ögon hamnar när jag kollar rakt fram när jag sitter i soffan.
https://www.minhembi...c_id=209603.jpgSkulle ju behöva ha ner duken ca 40-50cm, så att den bara hamnar ca 20-30cm ovanför golvet för bäst resultat tror jag..
Redigerat av pgg, 25 January 2008 - 15:57.