Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Gainward BLISS GeForce 8600GT PCX HDMI SilentFX

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gainward BLISS GeForce 8600GT PCX SilentFX 512MB (Grafikkort) 0 7.666666 (2) Inga priser

Postad 23 January 2008 - 17:51

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag har en ny dator i vilken det sitter ett Gainward BLISS GeForce 8600GT PCX HDMI SilentFX som jag skaffade för att den hade alla utgångar jag behöver -> HDMI + DVI + VGA.
Jag hade tänkt att köra:
DVI -> Datormonitor
VGA -> 32" LCD i datorrummet
HDMI -> Onkyo 605 -> 32" TV i Vardagsrummet.

Problemet ligger i att det inte fungerar bra att ha alla kablar inkopplade. DVI till skärmen + HDMI till förstärkaren fungerar endast när man inte har VGA kabeln inkopplad.

Nedan ser man hur det ser ut i Nvidia´s kontrollpanen när jag har VGA inkopplad i datorn.
Bifogad fil  nvidia.jpg   43.37K   0 Antal nerladdningar
Om jag skulle ta ur HDMI och VGA för att sedan sätta in HDMI kabeln igen så skulle jag kunna identifiera förstärkaren och allt fungerar bra. Om jag sedan kopplar VGA kabeln och byter tillexemple DVI + VGA så fungerar det inte att gå tillbaka till DVI + HDMI, valet finns kvar men det fungerar inte.

Jag vill kunna växla mellan att köra någon kombination mellan dessa kopplingar, inte tre på en gång såklart.

Någon som stött på något liknande problem, kan det vara mjuk- eller hårdvarubaserat?

Redigerat av Unregistered24038, 25 January 2008 - 00:24.

Postad 25 January 2008 - 16:19

Andy72
  • Andy72
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Hoppas du får svar på dina frågar av någon... Spelar ingen roll vilka drivrutiner du kör och har du uppdaterat firmware på grafikkort?

Har nämligen samma problem med ett moderkort och kan ej växla utsignal mellan HDMI/DVI/VGA utan att hdmi:n låses då jag pluggar in ett add2 dvi... Så hade därför funderat på detta gainwardkort, men tur man inte köpt det redan då... Hoppas du hör av dig om det löser sig!

Postad 07 February 2008 - 23:28

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Tror inte detta kortet har stöd för fler än två skärmar. Kör det själv och kollade runt bland skärminställningarna och det verkar som om det inte går att använda alla tre uttag samtidigt. Inte provat dock då jag själv bara kör två skärmar. Mitt tips om du vill köra fler än två skärmar är att köra på ett moderkort med integrerat grafikkort jag har det på min htpc och det verkar som (har inte provat) att jag skulle kunna koppla fyra skärmar till den. Alternativt kan man köpa ett till grafikkort om du har en plats kvar på moderkortet. Jag vet inte själv men jag tror inte att det är så många grafikkort som stödjer fler än två högupplösta skärmar men jag kan ha fel.

Bifogad fil  bildsk_rmsinst_llningar.jpg   40.98K   0 Antal nerladdningar

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 25 February 2008 - 22:08

Pippi Långstrump
  • Pippi Långstrump
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har ett annat problem

Försöker köra VGA - till 7" HTPC-display (loopar)
HDMI till TV

loopar även digital SPDIF från moderkortet till SPDIF in på grafikkortet.

Får inget ljud till HDMI då, men om jag tar bort VGA till HTPC-displayen - då får jag ljudet till HDMI ...

Hur löser man detta ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.