Som nämns så ligger NAD efter, riktigt efter på surround marknaden.
Har kontaktat NAD för att höra om det tex skulle komma en M15v2 med HDMI 1.3 och alla nya HD-Ljud.. Men inte vad de hade planerat då.
Vilket jag tycker är synd. För även om NADs maffiga och bra kontrollerade ljud gör att man lätt faller för NAD så vill man ha de senaste finesserna när man satsar på en surroundförstärkare.
Är själv också väldigt förtjust i NADs underbara ljud och hade gärna haft en NAD reciever när jag nu ska sätta igång med mitt vardagsrum och surround. Men det blir det inte eftersom planen är Proj, eventuellt full-hd och jag vill kunna utnyttja ljudet fullt ut från BD-spelaren som komer att infinna sig i vardagsrummet..
Och har jag inte helt fel för mig så är det bara en bildväxel på T765, och man måste up på nästa NAD modell för att få en HDMI växel som tar både bild och ljud..
Stämmer det så hamnar man på ett pris på nära 22k.. Till ett lägre pris kan man då få en Marantz toppmodell (SR8002) eller en Onkyo toppmodell (SR875 lr NR905) som också är märken som sägs vara riktigt bra på ljud, även till musik..
Så tyvärr ligger NAD efter på denna fronten..
Men har man inget behov av alla tekniska leksaker som
GForce nämner så är NADs maskiner riktigt bra att ha att göra med.