Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur lång tid "får" en service ta?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 January 2008 - 18:07

Silverado
  • Silverado
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Haft min tv inlämnad på service genom onoff sen den 7e December. Alltså 7 veckor! Det kan väl inte anses vara skäligt eller? Har vart i kontakt med Onoff flera gånger men ingen kan tala om för mig vart tv:n är. Bara att den nu är skickad från verkstaden, den skulle ha skickats i början av förra veckan men fortfarande inte dykt upp...

Jag tycker ju man bör vara berättigad någon form at ersättning för detta? Eller är jag känslig?

Postad 24 January 2008 - 18:19

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Kräv kompensation... våga klaga! Är de seriösa tar de hårt på detta.

Postad 24 January 2008 - 18:21

Silverado
  • Silverado
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Kräv kompensation... våga klaga! Är de seriösa tar de hårt på detta.

Frågan är bara vad jag ska säga? Enligt konsumentverket så ska det inte ta längre än "skälig tid" på service, men det är ju väldit luddigt. När jag lämnade in tv:n så fick jag besked att den skulle vara klar cirka den 27december. Sen fick jag sms där det var uppskutet till den 8:e januari. Men det är ju ändå snart 20dagar försenat.

Vilken kompensation kan man kräva i ett sånt här fall?

Postad 24 January 2008 - 20:02

winmine
  • winmine
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
En ny TV!

Ca 3 veckor får det ta för en service (+ några dagar beroende på när du lämnade in den)

Postad 24 January 2008 - 20:43

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
servicefirman borde ju ha någon typ av försändelsenummer som de borde kunna spåra upp ganska snabbt, skulle jag vara dig så skulle jag ringa/åka till berörda onoff butik redan imorgon och säga att du ska ha ett svar IDAG om var tv'n är, annars så återkommer du imorgon så får de ge dig en ny, detta gör att även onoff börjar sätta krav på servicefirman/firmorna då jag själv har märkt att vissa såna har väldigt lätt för att "slappa" till då de inte behöver stå i butik och ta skiten från kunder då servicen inte funkar. Servicefirmorna brukar vakna ganska snabbt när man hotar med att ge kund ny produkt samtidigt som man säger att de får fakturan, brukar även kunna hjälpa om man sätter en kopia på mailet till tillverkare och distributör. :)

Postad 24 January 2008 - 20:47

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Onoff är ju annars inga världsmästare på kundservice.

Man får gapa lite för att få dom och förstå.

7 veckor får anses som för lång tid i min mening.

Postad 24 January 2008 - 20:58

Silverado
  • Silverado
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

servicefirman borde ju ha någon typ av försändelsenummer som de borde kunna spåra upp ganska snabbt, skulle jag vara dig så skulle jag ringa/åka till berörda onoff butik redan imorgon och säga att du ska ha ett svar IDAG om var tv'n är, annars så återkommer du imorgon så får de ge dig en ny, detta gör att även onoff börjar sätta krav på servicefirman/firmorna då jag själv har märkt att vissa såna har väldigt lätt för att "slappa" till då de inte behöver stå i butik och ta skiten från kunder då servicen inte funkar. Servicefirmorna brukar vakna ganska snabbt när man hotar med att ge kund ny produkt samtidigt som man säger att de får fakturan, brukar även kunna hjälpa om man sätter en kopia på mailet till tillverkare och distributör. :)

Det var ju det sista jag har handlat på ONOFF iaf... Och där har man lagt cirka 20.000:- senaste året...

Ska iaf åka dit imorgon och inte lämna butiken innan jag fått ett vettigt svar. Ska även ta upp detta med kompensation. Men jag vet inte vad man har för rättigheter till det osv.

Postad 28 January 2008 - 10:12

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

En ny TV!

Ca 3 veckor får det ta för en service (+ några dagar beroende på när du lämnade in den)

Tjena, har du någon källa för det där? Sitter just nu och söker på vad jag har för rättigheter när det gäller hur lång tid det nu får ta för dem. Har däremot blivit bra bemött av återförsäljaren, men känner att man måste förbereda sig.

Har min Samsung plasma inne på service just nu, och tror inte de kommer lösa problemet. "Ljusläckage Plasma (Samsung PS-42C96HD), Tillräckligt för att reklamera?".

Postad 28 January 2008 - 10:40

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Du borde ha begärt/blivit erbjuden en lånetv så fort säljaren kom underfund med att det skulle bli försenat.

Om de inte kan tala om var din tv är nånstans skulle jag ha hävt köpet och tagit med mig pengarna till en annan säljare. Mycket mer logiskt än att bara plocka ut en ny hos samma säljare.

Som nån skrev här ovanför - du får nog gapa lite, inte bara stå och ta emot.

Postad 28 January 2008 - 12:24

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Kontakta Sverker ASAP :blush:

Postad 28 January 2008 - 18:11

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

servicefirman borde ju ha någon typ av försändelsenummer som de borde kunna spåra upp ganska snabbt, skulle jag vara dig så skulle jag ringa/åka till berörda onoff butik redan imorgon och säga att du ska ha ett svar IDAG om var tv'n är, annars så återkommer du imorgon så får de ge dig en ny, detta gör att även onoff börjar sätta krav på servicefirman/firmorna då jag själv har märkt att vissa såna har väldigt lätt för att "slappa" till då de inte behöver stå i butik och ta skiten från kunder då servicen inte funkar. Servicefirmorna brukar vakna ganska snabbt när man hotar med att ge kund ny produkt samtidigt som man säger att de får fakturan, brukar även kunna hjälpa om man sätter en kopia på mailet till tillverkare och distributör. :rolleyes:

Det var ju det sista jag har handlat på ONOFF iaf... Och där har man lagt cirka 20.000:- senaste året...

Ska iaf åka dit imorgon och inte lämna butiken innan jag fått ett vettigt svar. Ska även ta upp detta med kompensation. Men jag vet inte vad man har för rättigheter till det osv.

Hur har det gått? fick du något vettigt svar?

Postad 28 January 2008 - 18:26

Silverado
  • Silverado
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Hur har det gått? fick du något vettigt svar?

Fick hem tv:n idag, fick 800kr i kompensation av ONOFF. Jag är nöjd nu iaf, har längtat som fan efter min tv och nu står den här! :rolleyes:

Hoppas nu bara att det inte blir mer problem för då vet man ju vad man har att vänta ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.