Jag inväntar dekoder på HD Master och på att spelarna blir regionsfria. Kan man ha så tur att det blir ganska snart och med ett pris på runt 5000:-
Redigerat av Octopussy, 25 January 2008 - 01:54.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Någon som vet när Pioneer kommer med nya Blu Ray Spelare
Startad av
Octopussy
, Jan 25 2008 01:54
23 svar till detta ämne
Postad 25 January 2008 - 01:54
Som det står i rubriken någon som vet när Pionner kommer med nya Blu Ray spelare och var tror ni dom kommer kosta?
Jag inväntar dekoder på HD Master och på att spelarna blir regionsfria. Kan man ha så tur att det blir ganska snart och med ett pris på runt 5000:- Redigerat av Octopussy, 25 January 2008 - 01:54. Postad 25 January 2008 - 03:14
Vet inget tyvärr men jag hoppas att deras kommande BD-spelare inte kostar lika mycket som en ny TV...
Postad 25 January 2008 - 09:36
Steg ett borde kanske vara att gå in under "Blu-ray"-delen av "High Defenition" och kika för att se om det finns någon som skrivit någon topic om Pioneer och nya spelare.
MVH /Chuck Postad 07 February 2008 - 12:40
Fattar inte varför man skulle betala 5 ggr så mkt för en BD-spelare när den inte är 5 ggr så bra? varken i funktion eller bildkvalite. Samsung BDP-1400 ger säkerligen 95% lika bra bild..... 5-6 generationens BD spelare kommer troligen sjunka ännu mer i pris OCH med ännu bättre funktioner & bildkvalite.Utvecklingen går ju fort framåt här... Postad 08 February 2008 - 15:54
För att det idagsläget är den enda spelaren som har ALLt ink DTS Master. Plus att kvaliteten är otroligt mycket bättre. Men som du säger bilden är det nog inte så stor skillnad på. Jag kan iaf inte se någon.
Postad 08 February 2008 - 16:09
Handlar inte längre om att bara köpa en produkt längre, utan vem som faktiskt har bra support också.
Firmwareuppgradering är betydligt mer viktigt nu än för 10 år sedan sorligt nog. Postad 09 February 2008 - 10:00
Och vilka märken kan du tipsa om som är bra på detta? /Tobias Postad 09 February 2008 - 13:54
Panasonic har jag mycket bra erfarenheter av när det gäller fw updates och support. Erfarenheten rör DMP-BD10 och sättet de har tagit hand om oss "early adopters".
Sony har inte gett något bra intryck vad det gäller support och fw updates. Har en 500:a men har även haft en 300:a och de gånger jag har varit i kontakt med supporten så har det varit allt annat än bra. Sega på fw updates även. Redigerat av lobo, 09 February 2008 - 13:56. Postad 09 February 2008 - 18:21
Pratade med en kille från Pioneer på mässan i Lund idag och enligt homon skall det komma en billigare modell troligtvis i maj. Vet dock inte hur mycket billigare. Skall även komma en dyrare variant också.
Postad 10 February 2008 - 09:21
Vad kommer den billigare modellen att sakna i "prestanda" jämfört med dagens BR spelare från Pioneer? Sitter på en 1400 från samsung nu,men har kollat på Pioneer och tycker att ljudet och bilden är lite bättre! Kanske bara är inbillning ?? Postad 13 February 2008 - 01:44
Det här låter intressant. Är riktigt nöjd med Pioneer överlag har haft en del produkter från dem och altid varit väldigt nöjd med dessa. Samsung har visat gång på gång att de släpper undermåliga spelare. Så detta märke är inget alternativ för mig. Postad 13 February 2008 - 02:32
Lite dyrare modell LX90 som kommer i augusti nån gång ca 20000 kr. Sen kommer en enklare modell för ca 10000 kr, enligt tidigare uppgifter i maj men verkar lite oklart just nu.
/Mats Postad 13 February 2008 - 12:49
Detta kommer säker även bli en modell som DVDirect kan modda om också för jag antar att den inte kommer att vara reg fri.
Postad 13 February 2008 - 14:53
Undrar vad LX90 heter i USA. För någon BDP-05FD är det ju inte.
Jag fick tillbaka min BDP-94HD från Dvdirect i går. Nu klarar den Blu-Ray A & B samt DVD region 1 & 2. Den känner inte igen regionerna själv, utan man får klicka på 1 eller 2 innan avspelning. I övrigt fungerar den väldigt bra! Postad 20 February 2008 - 13:53
Men, nu vill jag ju ha en BD/Hårddiskinspelare. Kan inte fatta att det inte släpps någon Blu-ray spelare med inbyggd hårddisk. Vad är problemet? I Japan verkar åtminstone Panasonic fattat att det är en klockren produkt, se t.ex BR100 som funnits där över ett år. Fast funktionen att spela in på BD-media är onödig, om det finns HDD. Pioneer harju flera intressanta DVD/Hårddiskinspelare, så varför kommer inte BD-motsvarigeht?
Postad 22 February 2008 - 21:10 Ganska enkelt. Det finns ingen markant efterfrågan på någon sådan maskin i europa. Merparten av all tv sändning sänds fortfarande i 576i vilket gör att en vanlig HDD inspelare fungerar utmärkt. Att spela in HD material kommer att vara kopplat ganska hårt till en massa säkerhetskrav. Det börjar dyka upp HD boxar med HDD inspelning. Dessa är dock ofta pairade med de aktuella korten av säkerhetsskäl. Tyvärr får vi nog vänta något/några år innan den breda massan har lämnat HD ready och gått över till full HD innan några maskiner dyker upp. Möjligtvis kommer det att komma några entusiastmaskiner, men inga för den breda massan. Early adopters med en massa pengar efterfrågas alltid för att driva utveckling och marknad. Ett bra exempel på detta är LG och deras BD 100/200 kombispelare. Dyr, men teknikmässigt i framkant. Troligtvis ganska dåligt konfigurerad, men tidigt ute på marknaden för de som vill ha det senaste. Självklart vore en HDD/BD kombi intressant, men föredrar fortfarande bättre kvalitet på tv sändningarna än bättre inspelningsmöjligheter. Postad 28 February 2008 - 13:17
Jo, det är möjligt att det är överkurs att kunna spela in i HD eller full-HD på hårddisk (även om full-HD videokameror börjar bli allt vanligare). För min del skulle det i nuläget räcka med en HDD/BD-kombo med en "vanlig" HDD-del, dvs som funkar till vanligt 576i material. Jag behöver uppgradera alla komponenter i anläggningen och det känns fånigt att både köpa separat DVD/HDD och BD, när en bra BD ju kan hantera allt mitt DVD-behov. Jag vill helt enkelt ha en LX60D fast med BD-drive istället för DVD. Tycker att det är en nästintill självklar produkt och har svårt att förstå att den inte finns i Pioneers program för 2008. När det nu står klart att HD-DVD är dött, känns produkten ännu mer klockren. Ja förresten, peta gärna in 7.1 receiver-funktion också, så har vi en riktig killer. Som RCS-LX60D fast med BD! Vill ha nu!!!
Postad 01 March 2008 - 09:50
Är det endast reg 1 och 2 som funkar på dvd? Eller kan man tex knappa in reg 3 också? Postad 02 March 2008 - 16:14
Jag har hört att det ska komma en lte dyrare och en lite billigare instegsmodell som kommer att kosta runt 9000.
Troligtvis skulle dessa komma till sommarn. Postad 02 March 2008 - 20:50
från en hifi butik i malmö.
dom skulle även ha jobbat mycket på att få spelarna att starta lite snabbare. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |