Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Wars: The Force Unleashed

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Star Wars: The Force Unleashed (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 5.5 (5) Inga priser

Postad 25 January 2008 - 17:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Bifogad fil  2828513675_28026b7930.jpg   186.87K   0 Antal nerladdningar

The Star Wars saga will continue in Star Wars: The Force Unleashed, a videogame developed by LucasArts, which casts players as Darth Vader's "Secret Apprentice" and promises to unveil new revelations about the Star Wars galaxy. The expansive story, created under direction from George Lucas, is set during the largely unexplored era between Star Wars: Episode III Revenge of the Sith and Star Wars: Episode IV A New Hope. In it, players will assist the iconic villain in his quest to rid the universe of Jedi - and face decisions that could change the course of their destiny.

As its name implies, The Force Unleashed completely re-imagines the scope and scale of the Force by taking full advantage of newly developed technologies that will be seen and experienced for the first time: Digital Molecular Matter (DMM), by Pixelux Entertainment, and euphoria by NaturalMotion Ltd. Paired with the powerful Havok Physics™ system, these new technologies create gameplay only possible on the new generation of consoles. DMM incorporates the physical properties of anything in he environment so that everything reacts exactly like it should - wood breaks like wood, glass shatters like glass, plants on the planet Felucia bend like plants on the planet Felucia would, and more. Meanwhile, as a revolutionary behavioral-simulation engine, euphoria enables interactive characters to move, act and even think like actual human beings, adapting their behavior on the fly and resulting in a different payoff every single time.

http://www.lucasarts...forceunleashed/

Featurette
Samma hos GT

Ser ut att kunna bli riktigt bra detta. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 September 2008 - 17:27.

Postad 25 January 2008 - 18:55

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Fy f-n vad sugen jag blev på detta då. :)

Postad 25 January 2008 - 19:04

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Kommer bli riktigt bra.
Mycket intressanta spelmotorer. Nyskapande!

Postad 26 January 2008 - 18:49

Speero
  • Speero
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Tror det bli bra! Hoppas dom snor lite briljans från KOTOR spelen.

Postad 26 January 2008 - 20:59

Unregisteredcbd158b2
  • Unregisteredcbd158b2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är vansinnigt sugen på detta spel. Har kommit för många hipp-happ-produktioner inom StarWars-serien de senaste åren. Håller tummarna för en braksuccé!

Postad 27 January 2008 - 14:30

j0el
  • j0el
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut. Väl värt att hålla ett öga på.

Postad 12 April 2008 - 18:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Massor av nytt gameplay och info på Gametrailers TV.

Postad 12 April 2008 - 20:06

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
shit...det börjar bli jobbigt mycket nya spel att hålla koll på...... :)

Postad 12 April 2008 - 20:30

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Lite coolt att man får lira som Vader himself på första leveln....Tänker hålla lite koll på det här liret. Är långt ifrån övertygad ännu men det verkar finnas en del spännande saker. Det är ju inte lite humor att killen som gör vaders röst i spelet är sköningen som spelar Chad Vader i de där roliga kortfilmerna från snabbköpet.

Postad 12 April 2008 - 20:40

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
detta väntar jag ivrigt på

Postad 09 June 2008 - 18:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Finns lite gameplayvideos i QORE (som återfinns på jänkarstore). Bland annat en Rancor-fight som ni ser på sista bilden. :)

]Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 June 2008 - 18:45.

Postad 09 June 2008 - 20:01

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
flesta redan sett på gametrailers..... men det börjar ju närma sig iaf! :>

Postad 09 June 2008 - 21:24

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
snygg grafik, verkar tufft!

Postad 09 June 2008 - 23:29

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Men om han är Darth Vaders hemliga lärling... varför fightas han mot de vita soldaterna? :)

..minns inte vad dom heter.. stormtroopers?

/Christian

Postad 09 June 2008 - 23:31

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Lite oroande att det också ska komma till PS2...

Postad 09 June 2008 - 23:39

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

snygg grafik, verkar tufft!

Jag tyckte precis tvärt om. Ser ut som Unreal 2 som är ett 5 år gammalt spel...

Redigerat av dunde, 09 June 2008 - 23:39.

Postad 09 June 2008 - 23:45

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Men om han är Darth Vaders hemliga lärling... varför fightas han mot de vita soldaterna? :)
..minns inte vad dom heter.. stormtroopers?

Eftersom han är just hemlig, även för Kejsaren, så måste han väl dölja spår om hans existens. Jag misstänker väl att han blir tvingad att ha ihjäl lite stormtroopers pga den anledningen. Men det finns säkert fler anledningar - kanske någon amiral i imperiet som gått rogue och tagit med sig sin enhet för egen vinning och måste därmed avrättas.

Jag tyckte precis tvärt om. Ser ut som Unreal 2 som är ett 5 år gammalt spel...

Eh, håller verkligen inte med. Bilderna ser lite kantiga ut men nämn nåt spel som inte ser sämre ut på bild än i ett spelbart skick? Grafiken blandat med den motor dom använder ser underbar ut. Darth Vader's kappa är exempelvist jäkligt snyggt gjord och rör sig bättre än nåt klädesplagg jag sett i ett spel.

Postad 10 June 2008 - 01:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Det är något fel på ljuset i spelet dock. Sådär rosa/lila ska inte Vader vara...

Postad 10 June 2008 - 11:26

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Det är något fel på ljuset i spelet dock. Sådär rosa/lila ska inte Vader vara...

Haha, det kan jag hålla med om. Hans lightsaber ser ut att avge lite väl mycket ljus.

Nån som sett att "The Secret Apprentice" aka "Starkiller" är med som gästkaraktär i Soul Calibur 4? (tillsammans med Vader och Yoda som vi redan visste)

Postad 10 June 2008 - 13:45

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
vilken version får starkiller då?

Postad 10 June 2008 - 22:57

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Han finns med i både PS3 & Xbox 360 versionen. Bara Vader och Yoda som är exklusiva tycks det som.

Vet inte om dom försökte vara finurliga med namnet på karaktären, Starkiller, eller nåt men för den som inte är påläst kan jag berätta att Luke Skywalkers namn egentligen var Luke Starkiller. Fanns nog en anledning att Lucas bytte namn. Starkiller är lite väl töntigt.

Postad 11 June 2008 - 14:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Han finns med i både PS3 & Xbox 360 versionen. Bara Vader och Yoda som är exklusiva tycks det som.

Vet inte om dom försökte vara finurliga med namnet på karaktären, Starkiller, eller nåt men för den som inte är påläst kan jag berätta att Luke Skywalkers namn egentligen var Luke Starkiller. Fanns nog en anledning att Lucas bytte namn. Starkiller är lite väl töntigt.

Starkiller låter väldigt töntigt. Men spelet ser riktigt bra ut, tror det blir ett av de bästa Star Wars spelen. Kommer ha svårt att slå Tie Fighter dock. :)

Postad 11 June 2008 - 21:48

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Har väldigt höga förväntningar på det här spelet, men tror inte det kommer komma i samma nivå som KotOR, i mitt tycke ett av de bästa spelen som gjorts.

Postad 11 June 2008 - 23:50

anteb91
  • anteb91
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Har väldigt höga förväntningar på det här spelet, men tror inte det kommer komma i samma nivå som KotOR, i mitt tycke ett av de bästa spelen som gjorts.

Kommmer det här bli som KotOR? Jag hoppas det blir som Jedi academy spelen.. de var riktigt kul :)

Postad 12 June 2008 - 01:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Kommmer det här bli som KotOR? Jag hoppas det blir som Jedi academy spelen.. de var riktigt kul :)

Nej, det är inget RPG. Det är mer som Jedi Academy - Action.

Postad 12 June 2008 - 07:27

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
synd att det inte blir som KOTOR, men men, det kanske kommer sådana senare.

Postad 09 July 2008 - 16:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ny trailer.

Postad 09 July 2008 - 16:49

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Looks interesting.

Postad 09 July 2008 - 18:14

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
[quote name='morlock' date='Jul 9 2008, 17:42 ' post='1978974']
Ny trailer.
[/quote/]

Verkar som om man börjar på den mörka sidan för att sen gå över till den gamla hederliga sidan :)

Postad 09 July 2008 - 18:30

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Verkar som om man börjar på den mörka sidan för att sen gå över till den gamla hederliga sidan :)

Man börjar som en Sith ja men sen har jag fattat det som att man kommer få välja (ungefär som i Jedi Outcast/Jedi Academy):).

Hur som helst hoppas jag grymt mycket på det här spelet och efter att sett Gametrailers Retrospective (episode VI finns nu att se om man är sugen på att få veta mer om Dark Forces och dess uppföljare och nästa del kommer ta upp Kotor :angry:) om just Star Wars spel så blir jag sugen på att spela om Dark Forces spelen och även Tie Fighter (någon som lyckats köra Tie Fighter på Xp via DosBox?).

Redigerat av Jack of all trades, 09 July 2008 - 18:33.

Postad 09 July 2008 - 19:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Den trailern gav mersmak kan man lugnt säga. Såg ni när han imploderade en AT-ST med kraften? Eller delade en i två med svärdet. Holy Shit!

Postad 09 July 2008 - 19:44

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Senaste trailern var riktigt nice. Kul att se mer av själva storyn. Såg Leia, Bail Organa och Shaak Ti i dessutom. Tycker fortfarande att lärlingen, Starkiller, är på tok för stark i Kraften men jag antar att man får ha lite överseende då det bara är ett spel och först och främst ska vara roligt. Hoppas Vader hugger huvudet av honom till slut :)

Lite synd med att det inte är James Earl Jones some gör rösten till Vader... För den som inte är insatt så anställde dom killen som gör rösten till "Chad Vader". Sök på wikipedia för mer info =)

Redigerat av Namil, 09 July 2008 - 19:48.

Postad 09 July 2008 - 19:45

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Den trailern gav mersmak kan man lugnt säga. Såg ni när han imploderade en AT-ST med kraften? Eller delade en i två med svärdet. Holy Shit!

Minst sagt, detta kommer bli ett måste om dom inte totalt fördärvar det slutliga spelet (har väldigt svårt att se att de skulle göra det för allt jag sett hitills är av yppersta kvalité) och bara en sådan sak att James Earl Jones gör Vaders röst får iaf mig att rysa=) (för det är väl hans röst annars har dom hittat någon som är grymt lik eller är det bara jag som tycker så?). Hur som helst så är detta nog ett av fåtal spel jag kan tänka mig köpa dag ett, kan inte vänta tills jag får spela det=).

Edit: Verkar som det är Chad Vader som gör rösten och jag måste säga att han lyckas riktigt bra, iaf i trailern, återstår att se hur han lyckas i resten av spelet dock...

Chad Vader klipp från Youtube http://www.youtube.c...h?v=4wGR4-SeuJ0

Redigerat av Jack of all trades, 09 July 2008 - 19:59.

Postad 09 July 2008 - 22:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Minst sagt, detta kommer bli ett måste om dom inte totalt fördärvar det slutliga spelet (har väldigt svårt att se att de skulle göra det för allt jag sett hitills är av yppersta kvalité) och bara en sådan sak att James Earl Jones gör Vaders röst får iaf mig att rysa=)

Märkte direkt att det inte var han. Man kan ju den riktiga Vaders röst i huvudet och den här lät annorlunda.

Postad 09 July 2008 - 23:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Läste en artikel i EDGE där de beskrev spelet som lite av en besvikelse baserat på den förhandstitt de fått (jag tror det var i Maj). De var inte besvikna på grund av grafikmotorn, fysikmotorn eller A.I.:n. Allt det var definitivt "next generation", däremot verkade spelet lite tråkigt då man mer eller mindre lekte med motståndarna. Det fanns ingen utmaning, karaktären var helt enkelt överlägsen. De betonade dock att det de sett bara var en privat förhandsvisning och det slutgiltiga spelet kunde mycket väl vara upplagt på ett sätt så det skulle vara utmanande att spela, men de visste inte hur Lucas Arts skulle få till det på ett trovärdigt sätt.

Jag diggar Dark Forces, Jedi Knight och Jedi Outcast och hoppas det här blir minst lika bra som de var när de släpptes.

Postad 09 July 2008 - 23:38

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Enkelt motstånd är ju något serien alltid har lidit av. För mig är det lite en del av tjusningen att springa runt och vara övermäktig Jedi.

Postad 10 July 2008 - 00:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Läste en artikel i EDGE där de beskrev spelet som lite av en besvikelse baserat på den förhandstitt de fått (jag tror det var i Maj). De var inte besvikna på grund av grafikmotorn, fysikmotorn eller A.I.:n. Allt det var definitivt "next generation", däremot verkade spelet lite tråkigt då man mer eller mindre lekte med motståndarna. Det fanns ingen utmaning, karaktären var helt enkelt överlägsen. De betonade dock att det de sett bara var en privat förhandsvisning och det slutgiltiga spelet kunde mycket väl vara upplagt på ett sätt så det skulle vara utmanande att spela, men de visste inte hur Lucas Arts skulle få till det på ett trovärdigt sätt.

Jag diggar Dark Forces, Jedi Knight och Jedi Outcast och hoppas det här blir minst lika bra som de var när de släpptes.

Det var ju åtminstone bra att de var nöjda med det andra. Fysiken oroar jag mig lite för med tanke på hur de dansar tag i varandra och så. Ser inte så naturligt ut.

Har för mig att jag läste någonstans att alla objekt hade typ samma "tyngd" också. Så träd faller lika hårt som en låda t ex.

Postad 10 July 2008 - 12:08

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Det fanns ingen utmaning, karaktären var helt enkelt överlägsen. De betonade dock att det de sett bara var en privat förhandsvisning och det slutgiltiga spelet kunde mycket väl vara upplagt på ett sätt så det skulle vara utmanande att spela, men de visste inte hur Lucas Arts skulle få till det på ett trovärdigt sätt.

Kan hålla med dig delvis, då det gäller fienden så var det inte dierkt så stor utmaning (svårigheten låg oftast i att undvika att bli dödad av Snipers med Railguns) däremot så var banorna konstruerade på ett sätt som gjorde de betydligt svårare än andra liknande fpser (speciellt om man var ute efter att hitta alla "secrets").

Jag hoppas verkligen att Lucasarts tar efter Ravensoftwares design för det var den som jag gillade bäst (även om Jedi Knight inte heller var fy och skam iofs) men framför allt att dom ger oss en utmaning för inget single spel är starkare än dess Ai eller motståndet man möter från dom (för mig kan ett för lätt spel få mig att tröttna så därför kör jag oftast på svåraste nivån för att få en riktig utmaning).

Zoiler: Ja det där ser bara för löjligt ut, vi får hoppas att dom kommit till rätta med det i den slutliga produkten ;).

Redigerat av Jack of all trades, 10 July 2008 - 12:08.

Postad 18 August 2008 - 12:37

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Demo på PSN (Troligtvis den amerikanska) nu på torsdag enligt kotaku!

källa

Postad 18 August 2008 - 15:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag stör mig på alla grafiska effekter när man använder kraften, blåa kraftfält och bildförvrängningar runt objektet man leker med, uschimaig, kraften är osynlig...

Postad 18 August 2008 - 15:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Jag stör mig på alla grafiska effekter när man använder kraften, blåa kraftfält och bildförvrängningar runt objektet man leker med, uschimaig, kraften är osynlig...

Inte denna kraft;

Postad bild

Postad 18 August 2008 - 16:12

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Precis. Osynlig Force Lightning hade varit jävligt fattigt. :D

Men Force Push, Pull, Strangle och allt vad dom nu heter ska inte synas, iaf om man ska gå efter filmerna. Men krafterna i Force Unleashed är väl gjorda för att vara over-the-top efter herr Lucas önskemål? Har för mig dom sa det i en webdokumentär...

Postad 18 August 2008 - 20:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
De syns för att spelaren ska kunna orientera sig bättre. Därav det blåa skenet så man vet vad man tar. Jag antar att om man ska forcegrabba något så måste man ha en indikator som visar var man grabbar.

Postad 19 August 2008 - 08:52

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Precis så ja. Hade varit jäkligt svårt att hålla koll på annars :) Kan föreställa mig frustrationen över att plocka upp och slänga iväg fel saker eller fel soldater.

Postad 19 August 2008 - 08:57

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Nu vet jag att jag kanske ställer frågan i ett icke så objektiv del av forumet men nu kommer den nästan självklara frågan:

Kommer den vara lika snygg på både X360 och PS3 eller kommer någon av dessa ha ett litet övertag? Tänker kanske lite på PS3:ans sixaxis, undra vad den kan göra.

För jag tänkte på FFXIII. Tydligen så har dom haft komprimera ner filmsekvenserna på x360 versionen pga att dom måste försöka trycka ihop allt i en DVD9 medans ps3an har BR o leka med, så där har jag beställt ps3 versionen...

EDIT: Eller jag kanske borde dra ner demot på båda och bestämma mig utifrån det...

Redigerat av Gucci, 19 August 2008 - 09:04.

Postad 19 August 2008 - 09:07

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Spelet kommer nog vara ungepass lika på bägge maskinerna, några skillnader kommer säkert finnas men i slutändan är det nog saksamma.

Ang. FFXIII till 360 så är det där bara BS då de inte ens har börjat med den versionen av spelet ännu, och spelet kommer garanterat inte släppas på bara en enda DVD-skiva till 360. Komprimerade CG-filmer är hittils bara slutsatser som folk dragit av mediumskillnaderna som versionerna kommer att ha.

Eller jag kanske borde dra ner demot på båda och bestämma mig utifrån det...

Bra idé. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 August 2008 - 09:10.

Postad 19 August 2008 - 09:27

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ang. FFXIII till 360 så är det där bara BS då de inte ens har börjat med den versionen av spelet ännu, och spelet kommer garanterat inte släppas på bara en enda DVD-skiva till 360. Komprimerade CG-filmer är hittils bara slutsatser som folk dragit av mediumskillnaderna som versionerna kommer att ha.

Hmmm... ja tyckte oxo det lät lite skumt med tanke på att Blue Dragon har en massa skivor och Lost Oddysey, Och att Microsoft ändå vill blåsa av våra hattar med det spelet... Skulle bara vara dummt om dom håller tillbaks på skivor...

Redigerat av Gucci, 19 August 2008 - 09:32.

Postad 22 August 2008 - 09:10

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Vad tycker ni som provat demot från PSN?

Själv fick jag lite blandade känslor... Första intrycket var, damn det här var ju coolt! Men efter att ha spelat igenom demot (lite för kort för att ge någon direkt magkänsla om resten av spelet) några gånger så ringde det lite i repetitionsklockan, iofs inte konstigt då jag spelade samma del av spelet om igen jag vet :) .... visst det är ju mäktigt att kasta runt soldater, skepp och diverse inredning åt alla håll och kanter och använda force lightning och force blasts men blir lite skraj för att det blir typ det man gör i scen efter scen... Vilket i sig kan bli rätt tjatigt. Sen tyckte jag inte att det var helt enkelt att välja vilket objekt man ska grabba tag i. Styrningen när man slänger iväg objekt gick ju rätt snabbt att lära sig men undrar om inte PS3 versionen hade mått bra av lite sixaxxis styrning som option just när man lyfter objekt och kastar iväg dom?

Grafiken fick mer än godkänt av mig även om jag tyckte att banan var lite tråkig både i färgskala och utförande... Kommer ändå köpa spelet när det släpps då jag har förhoppningar på en hyfsad story och en del mysiga miljöer/karaktärer...

May the force be with you all....

Postad 22 August 2008 - 09:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nu vet jag att jag kanske ställer frågan i ett icke så objektiv del av forumet men nu kommer den nästan självklara frågan:

Kommer den vara lika snygg på både X360 och PS3 eller kommer någon av dessa ha ett litet övertag? Tänker kanske lite på PS3:ans sixaxis, undra vad den kan göra.

För jag tänkte på FFXIII. Tydligen så har dom haft komprimera ner filmsekvenserna på x360 versionen pga att dom måste försöka trycka ihop allt i en DVD9 medans ps3an har BR o leka med, så där har jag beställt ps3 versionen...

EDIT: Eller jag kanske borde dra ner demot på båda och bestämma mig utifrån det...

Lär bli 4 skivor för FFXIII på 360.

Postad 22 August 2008 - 09:38

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Jag hade lite låga förväntningar på detta när det gäller det grafiska på grund av att det man sett på videos varit en screentearfest vilket kan förstöra väldigt mycket. Men positivt överraskad blev jag eftersom detta flöt perfekt utan någon screentearing alls. :)

Själva spelet isig var helt ok, kul att kunna plocka upp objekt och kasta dem på fienderna eller plocka upp fiender och kasta dem på andra fiender, ta sönder dörrar, böja stålbalkar ,flytta runt en stor tiefighter i hangaren med kraften - om än detta känns fånigt och viktlöst, det är för lätt att flytta runt på jätteobjekt och ser och känns nästan som man skulle befinna sig i en mapeditor stundtals. :) Svärdfightingen kändes inte alls lika kraftig dock, kanske för att det saknas gibbing och att fienderna tålde några hugg för många (körde på svåraste så det kanske påverkar). Sen är jag inte så förtjust i att spelet stannar upp, det blir en liten minipaus när man gör ett kraftigt hugg - men i övrigt en bra kontroll och bra flyt på spelet. Lite variation blir det också med push-kraften, att man kan plocka upp fiender och sen kasta svärdet in i dom etc, med fler krafter längre in i spelet var det verkar . motionkontroll på objekt hade nog varit coolt och lättare att välja ut rätt objekt varit bra, många gånger valde sith'en fel objekt. Störigt. QTE-momentet för att ta ner större fiender såsom en walker var för snabb och kort vilket gjorde att jag missade det. Hade hellre sett en GoW-variant på den biten.

AI på stormtroopers var helt obefintligt då de mest stod och såg dumma ut, men de gör det ju även i filmerna så det kanske är medvetet...

Spelet verkar ha väldigt varierande miljöer så det är nog helt klart något att plocka upp. Juste ljude i spelet också. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 August 2008 - 09:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.