Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY STR-DG510, knaster och oljud

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 January 2008 - 22:55

Rizzt
  • Rizzt
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej tjena hemabio vänner. Har ett litet problem jag skulle vilja höra med er om.

Det är så att jag köpte mig en SONY STR-DG510 på dustinhome och fick hem den idag (Fredag). Saken är den att den knastrar i ena högtalaren och basen lixsom hoppar. Detta fenomen händer även om jag int har nått annat än högtalarna inkopplade och även volymen på 0. Helt plötsligt bytta han och det började knastra i den andra hötalaren (Det är de främre högtalarna jag talar om då).

Det har dock slutat för tillfället nu på senare kvälen. Och jag har även vågat öppna och kolla under skalet om det låg nån annan kabel och kortslöt nånstanns. Men inte som mitt öga kan se.

Kanske var fukt/kondens som var i lådan efter transporten. Men jag vill endå rådgöra med er experter.

Får väl annars höra av mig igen om det återkommer.

MVH
Lasse

Postad 26 January 2008 - 10:46

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Har du fått den att fungera som den ska ?
Vilka högtalare använder du ?

Behöver själv köpa mig en surround receiver och har bl.a tittat på denna Sonyn.
Yamaha har en som heter RX-V461 och troligen är väl den något bättre eller ? Bra pris också, 2695:-
Det jag inte gillar med Yamman är att det är massa ###### rattar och grejer på fronten...
Sonyn ser betydligt mer "clean" ut.

Är det egentligen någon större skillnad på denna DG510 mot Yamaha V461 ?

Postad 26 January 2008 - 14:15

Rizzt
  • Rizzt
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Har du fått den att fungera som den ska ?
Vilka högtalare använder du ?

Behöver själv köpa mig en surround receiver och har bl.a tittat på denna Sonyn.
Yamaha har en som heter RX-V461 och troligen är väl den något bättre eller ? Bra pris också, 2695:-
Det jag inte gillar med Yamman är att det är massa ###### rattar och grejer på fronten...
Sonyn ser betydligt mer "clean" ut.

Är det egentligen någon större skillnad på denna DG510 mot Yamaha V461 ?

Jo, den verkar funka som den ska nu. Var nog kondens efter transporten som jag trodde. Får se om det kommer tillbaks efter flytten. Flytar nu på Torsdag nämligen. Så allt är ihopplockat igen.

Ang din fråga har jag ingen aning om Yaman, om vad det är för skillnad. Har altid haftt sony grejor.

Postad 26 January 2008 - 17:33

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Allmänt så gäller det ju att vänta något dygn innan man sätter igång elektriska prylar som varit ute i kyla. Man kan ha otur och köra sönder prylar fullständigt.

Du hade väl tur, om det nu var kondens det berodde på :D

Postad 26 January 2008 - 23:12

Rizzt
  • Rizzt
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Allmänt så gäller det ju att vänta något dygn innan man sätter igång elektriska prylar som varit ute i kyla. Man kan ha otur och köra sönder prylar fullständigt.

Du hade väl tur, om det nu var kondens det berodde på :D

Hehe, Jo, det var jädra dumt av mig. Men min hjärna tänker tyvärr inte så långt ibland. Man blir som ett barn på julen när man får ett paket med elektronik grejor i :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.