Postad 26 January 2008 - 16:18
Postad 26 January 2008 - 16:44
Postad 26 January 2008 - 17:10
Alla andra HD-kanaler är dock pairade.
Postad 26 January 2008 - 17:25
Du kan väl inte se några digitala kanaler hos ComHem utan abbonemang. Dessutom pairas boxen och kortet så du kan inte köpa vilken box som hellst utan måste ha humaxboxen för HD sändningarna.
Enligt teknikkedjan funkar Vantage HD 7100C med Comhem, någon som kan bekräfta eller dementera?
Postad 26 January 2008 - 17:50
Enligt teknikkedjan funkar Vantage HD 7100C med Comhem, någon som kan bekräfta eller dementera?
SD-kanalerna fungerar säkert - HD-kanalerna lär inte fungera.
Om du vill sätta läsa mer om ämnet förslår en jag en sökning här i forumet på ComHem och Pairing.
Postad 26 January 2008 - 19:48
SD-kanalerna fungerar säkert - HD-kanalerna lär inte fungera.
Om du vill sätta läsa mer om ämnet förslår en jag en sökning här i forumet på ComHem och Pairing.
Men varför vill Comhem kunna styra vad man använder för digitalbox? På vilket sätt lider Comhem av att jag köper en digitalbox som de inte erbjuder sina kunder? Lär väl ta ett halvår innan Comhem erbjuder en box som klarar både hd-tv och inspelning, och den lär väl kosta 5-6000.
Postad 26 January 2008 - 20:00
Men varför vill Comhem kunna styra vad man använder för digitalbox? På vilket sätt lider Comhem av att jag köper en digitalbox som de inte erbjuder sina kunder? Lär väl ta ett halvår innan Comhem erbjuder en box som klarar både hd-tv och inspelning, och den lär väl kosta 5-6000.
Därför man älskar kontroll i Sverige, tyvärr har det blivit ett kontrollsamhälle och nu ser vi baksidan av vad tekniken kan göra.
Postad 26 January 2008 - 20:04
Postad 26 January 2008 - 20:36
Jag har haft en "HDTV-box med inspelning" som tar in SVT-HD via ComHem i ca 1 år - men pga pairing så fungerar inte någon av de andra HD-kanalerna - trots att jag betalar för det.
(Den sk boxen finns i mitt galleri)
ComHem kommer lansera en PVR-HDTV-box inom kort - men den lär ju vara drm-infekterad bortom alla gränser.
Postad 28 January 2008 - 12:39
Postad 28 January 2008 - 15:16
Sony sa väl först att deras TV med inbyggd DVB-C HDTV-mottagare fungerade med ComHem:s HD-kanaler utifrån att det borde fungera.
Nu säger de istället att det kommer fungera i framtida TV-apparater - alltså när de lagt till stöd för pairing.
Eftersom Vantage 7100C kan spela in till extern hårddisk (utan drm mm ?) så gissar jag på att den inte är (eller kommer bli) godkänd av ComHem.
Det finns inga mjukvaru-lösningar för att gå runt problemet idag - därför ställer jag mig tveksam till att det fungerar med Vantage 7100C
Men visst, vill du vara försöksperson för oss andra och meddela om det fungerar - inte mig emot
Postad 28 January 2008 - 15:26
Det fungerar inte att se andra HD kanaler än SVT HD med andra HD boxar än
comems egna eller Sonys Tv tillverkade 2008
Pairing är problemet och att Hllywood styr är det man skyller på
Konstigt att SVT HD får sända filmer från Hollywood trots att kanalen
inte är spärrad som de andra
några filmer från Hollywood. Det är något comhem har hittat på för att få full kontroll
över sina kunder och vad de har för boxar. Helt säkert, är det så ...
Maveric
Postad 28 January 2008 - 15:47
Redigerat av svejoh, 28 January 2008 - 15:52.
Postad 28 January 2008 - 15:57
"Med Vantage HD 7100C kan du äntligen avnjuta HD upplösning på Comhem kanalerna. Du har 2 kortplatser för Comhem samt två extra CA modul platser. Den har även USB 2.0 anslutning och nätverkskort för mjukvaruuppdatering etc."
Postad 28 January 2008 - 16:05
Bottnar ofta i okunskap .. så de kan ta comhem i handen då de gör sak samma med
sin hdbox fast i annat syfte ..
Maveric
Postad 28 January 2008 - 17:42
tror inte svt hd har sänt eller kommer att sända några hollywood filmer, verkar vara hemkört hela vägen, men bbc hd har kört hollywood filmer i hd, bl.a kill bill, utan krav på pairade boxar bla, bla, så det där snacket om pairing är hittepå av comhem och inget annat för att låsa in kunden etc etc.Pairing är problemet och att Hllywood styr är det man skyller på
Konstigt att SVT HD får sända filmer från Hollywood trots att kanalen
inte är spärrad som de andraoch vad jag vet sänder inte Discovery och Voom
några filmer från Hollywood. Det är något comhem har hittat på för att få full kontroll
över sina kunder och vad de har för boxar. Helt säkert, är det så ...
Maveric
Postad 28 January 2008 - 17:51
Men det har mycket riktigt inte blivit mycket "hollywood-film" sedan dess.
Pairingen görs dock inte enbart för att stoppa möjligheten till oskyddad inspelning utan dessutom för att stoppa sk cardsharing.
Postad 28 January 2008 - 18:10
Pairingen görs dock inte enbart för att stoppa möjligheten till oskyddad inspelning utan dessutom för att stoppa sk cardsharing.
Där kom nog den rätta sanningen ..
Sedan tror jag nog att svt hd kommer att sända "fler" filmer i HD kanalen.
Kan inte se någon påhittbar anledning till att de inte skulle göra så ..
Tvärtom kan jag finna 100 st till att de så kommer att göra
Maveric
Postad 28 January 2008 - 18:29
Men antar att den också är full av problem.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?