Skulle gärna vilja ha lite åsikter från er om 42 tummarn.
Toshiba 42X3000P
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 28 January 2008 - 13:41
Skulle gärna vilja ha lite åsikter från er om 42 tummarn.
Postad 28 January 2008 - 15:55
https://www.prisjakt...kt.php?p=200853
9995:- verkar inte direkt dyrt för den TV:n men vad finns det för nackdelar??? Var sugen på Samsung tidigare men det verkar ju vara en del strul med deras Full HD modeller (M86/87 & F86)
Postad 29 January 2008 - 01:47
Men som sagt, mycket nöjd, prisvärd!
Postad 29 January 2008 - 09:13
Postad 29 January 2008 - 09:18
Den verkar sakna "riktigt" stöd för 24p, man kanske skulle vänta tills Z3030 går ner i pris i stället, kommer att köra blu-ray från min htpc så det kan ju vara värt det!
Precis, X är endast 24p compatible, dvs den konverterar till 60Hz.
//M
Postad 29 January 2008 - 17:52
Postad 29 January 2008 - 17:57
Om den är kompatibel med 24p så innebär det väl iaf att eventuella ryckningar blir minimerade jämfört med en TV som inte är kompatibel?Den verkar sakna "riktigt" stöd för 24p, man kanske skulle vänta tills Z3030 går ner i pris i stället, kommer att köra blu-ray från min htpc så det kan ju vara värt det!
//M
Postad 29 January 2008 - 20:02
Postad 29 January 2008 - 20:38
Postad 29 January 2008 - 22:48
Är sugen på att köpa den men de är svårt när man inte kan kolla hur kvaliten är och så först i någon butik.
Två på det, känns dumt att chansa när det handlar om så mkt pengar :/
Postad 29 January 2008 - 23:29
Länk: http://www.toshiba.d...ts/42x3000p.pdf
Postad 29 January 2008 - 23:59
Om den är kompatibel med 24p så innebär det väl iaf att eventuella ryckningar blir minimerade jämfört med en TV som inte är kompatibel?Den verkar sakna "riktigt" stöd för 24p, man kanske skulle vänta tills Z3030 går ner i pris i stället, kommer att köra blu-ray från min htpc så det kan ju vara värt det!
//M
En tv som inte är kompatibel med 24p kan inte ens ta emot en sådan signal, dvs ingen bild alls..
//M
Postad 31 January 2008 - 12:20
Postad 31 January 2008 - 16:40
Postad 01 February 2008 - 01:19
Någon som har köpt Toshen och har hunnit testa detta? Vore trevligt om det bara var testexemplaret eller deras utrustning som bråkade. Pixelmappning via PC är A och O för mitt vidkommande.Vi prøvde også sette skjermkortets oppløsning til 1920/1080, og da måtte vi bruke HDMI-inngangen på begge TVene. Heller ikke her er vi helt fornøyd med Toshibaen, fargene blir ikke optimale og det er fortsatt ikke snakk om noen ren pikselmapping. Det er kort og godt noe som ikke stemmer.
Redigerat av monodc, 01 February 2008 - 01:20.
Postad 01 February 2008 - 09:41
Jag har sett tv-apparater som inte är pixelmappade (alla som kör vga) och så ser inte min ut.
Postad 01 February 2008 - 11:01
Jag köpte denna TVn i måndags, den kom igår.
Det första jag gjorde var att köra in dvi-hdmi och slå på 1080p, resultatet var nedslående.. Små texter svåra att läsa och såg allmänt suddiga ut (inget extremt, men tillräckligt).
Gick in på pixelmappat.nu och kom fram till att TVn inte har 1:1 pixelmapping. Letade febrilt efter något sätt att stänga av overscan eller dylikt för att fixa detta, hittade INGA som helst möjligheter att göra det på TVn.
Idag ringde jag toshibas support, han ringde efter 10min tillbaka och sa att det troligtvis har med grafikkortinställningar att göra, och att man manuellt får tweaka med inställningar på grafikkortet osv.
Han sa även att det finns så många olika kombinationer av TV-källa att dom inte kan testa allt och garantera att det funkar, imo lät det som om han försökte skylla ifrån sig lite, och lägga jobbet att få det att funka på mig..
Jag kan inte mkt om grafikkort, pixelmapping osv och hade vart oändligt tacksam om någon kunde hjälpa mig, jag har ett ATI HD 2600 pro grafikkort, finns det någon inställning/program jag kan göra ngt i för att då det att funka?
Postad 01 February 2008 - 11:15
Hej!
Jag köpte denna TVn i måndags, den kom igår.........
Är också väldigt sugen på denna TV och kommer delvis att använda den kopplad till PC. Läste på nån sida att man måste ställa in "exact scan" för att det ska funka bra på TVn, har du provat ställa in det?
Postad 01 February 2008 - 11:18
Texten i t.ex. winamp är mkt svårläst, och då sitter jag på 1m avstånd..
AAAAAAAAHA! Exact scan och ändra till 50hz, MKT bättre bild, faktum är att bilden nu är pixelmappad, problemet var att jag förut hade 60hz!
Redigerat av p4cemaker, 01 February 2008 - 11:36.
Postad 01 February 2008 - 11:36
Vet inte om det hjälper men det står lite olika uppdateringsfrekvenser och sånt som stödjs vid olika upplösningar.. Kanske går att ställa in nåt i grafikinställningarna?
edit: Skönt att det funkar! Då blir det en sån TV så snart som möjligt!
Redigerat av Marcus., 01 February 2008 - 11:37.
Postad 01 February 2008 - 11:46
Postad 01 February 2008 - 16:49
Hej!
Det första jag gjorde var att köra in dvi-hdmi och slå på 1080p, resultatet var nedslående.. Små texter svåra att läsa och såg allmänt suddiga ut (inget extremt, men tillräckligt).
Gick in på pixelmappat.nu och kom fram till att TVn inte har 1:1 pixelmapping. Letade febrilt efter något sätt att stänga av overscan eller dylikt för att fixa detta, hittade INGA som helst möjligheter att göra det på TVn.
Idag ringde jag toshibas support, han ringde efter 10min tillbaka och sa att det troligtvis har med grafikkortinställningar att göra, och att man manuellt får tweaka med inställningar på grafikkortet osv.
Han sa även att det finns så många olika kombinationer av TV-källa att dom inte kan testa allt och garantera att det funkar, imo lät det som om han försökte skylla ifrån sig lite, och lägga jobbet att få det att funka på mig..
Jag kan inte mkt om grafikkort, pixelmapping osv och hade vart oändligt tacksam om någon kunde hjälpa mig, jag har ett ATI HD 2600 pro grafikkort, finns det någon inställning/program jag kan göra ngt i för att då det att funka?
Intressant, kul att det verkar finnas en lösning på problemet! Frågan är om denna lösning även fungerar om man kör HDMI (PC) -> HDMI (TV) och inte DVI (PC) -> HDMI (TV).Ok, fann exact scan, men det blev blev knappast bättre, jag ska försöka lite till
Texten i t.ex. winamp är mkt svårläst, och då sitter jag på 1m avstånd..
AAAAAAAAHA! Exact scan och ändra till 50hz, MKT bättre bild, faktum är att bilden nu är pixelmappad, problemet var att jag förut hade 60hz!
Någon annan som kan svara på detta kanske?
Redigerat av monodc, 01 February 2008 - 16:49.
Postad 01 February 2008 - 18:29
Postad 01 February 2008 - 22:32
Endast FullHD via HDMI såvitt jag förstår. VGA klarar max 1360x768.Tjenare, jag sitter också och funderar på att köpa denna tv, någon som vet om tven klarar full hd via något annat än bara hdmi?
Postad 01 February 2008 - 22:38
Postad 01 February 2008 - 22:48
Du har inte testat den med vanlig TV? Analog comhem kanske eller digitaltv?Nu har jag fått tv:n... har ingen dvi->hdmi omvandlare så kan inte testa med hdmi. Tittar på The Fast And The Furious 1080p och kan inte klaga trots VGA 1360x768. Testat allt från högtalare till bild på denna upplösning, tummen upp! Ska fixa omvandlaren imorn, kan fotta när jag satt upp det pixelmappat och allt
Aja bra tv för dom pengarna inget snack och kvaliten SUPER
inget LG eller Samsung lågbudget plast känsla... och fjärren... lästa någon recension på nätet att den kändes plastig o ingen bra känsla i knapparna håller inte med där den är som vilket annat märke som helst... Jag har varit med om betydligt värre... Sitter på den nu o skriver... Toshiba är bra shit helt enkelt EXKLUSIVT... o nej jag jobbar inte på komplett... haha bra service hos dom föresten beställde igår hämtade den från hämtbutiken i Stockholm idag... Glöm inte att det är 0 pixelgaranti på denna TV!
Postad 01 February 2008 - 23:08
Postad 02 February 2008 - 02:35
Hej!
1m avstånd, då är det som sagt dina inställningar som är fel inte TVn jag har problem att se på 4m, men det är ju inte så konstigt då 1080 är en hög upplösning...
Testa att kör med en blueray spelare eller hd-dvd om du inte har koll, skyll inte på toshiba...
Postad 02 February 2008 - 03:24
Det var lite synd, tänkte använda den mest för att lira xbox på och jag har inte varianten som har hdmi
Men jag såg någon som skrev i tråden att det finns vga/hdmi omvandlare, finns det också omvandlare från komponent utgångar?
Postad 02 February 2008 - 15:54
Postad 02 February 2008 - 19:14
Körde i en vanlig TV-antenn kabel, är mkt nöjd över resultatet, kan inte nog betona hur glad jag är över detta köpet, prisvärt!
Man kan välja 24hz i bildegenskaper, men då jag inte har varken hd-dvd eller blueray kan jag inte verifiera hur den hanterar 24p material.
Postad 02 February 2008 - 19:23
Hej!
1m avstånd, då är det som sagt dina inställningar som är fel inte TVn jag har problem att se på 4m, men det är ju inte så konstigt då 1080 är en hög upplösning...
Testa att kör med en blueray spelare eller hd-dvd om du inte har koll, skyll inte på toshiba...
Supporten på toshiba gav mig urusel "hjälp", vad han skulle sagt är "för pixelmappad bild, slå på fixed scan i TVns bildlägesmenyoch välj 50hz i bildinställningar i windows", uppenbarligen hade han ingen koll på att det var så man skulle göra, utan började snacka om mitt grafikkort och inställningar i det, vilket inte hade med detta att göra alls, så jo, jag skyller med all rätt på toshiba för inkompetens från deras support gällande att använda denna TVn som HTPC.
Postad 02 February 2008 - 19:56
Menar du att du tyckte att det var OK bild med analog kabeltv eller? Låter ju lovande isfKörde i en vanlig TV-antenn kabel, är mkt nöjd över resultatet, kan inte nog betona hur glad jag är över detta köpet, prisvärt!
Postad 02 February 2008 - 21:25
Redigerat av Unregisteredc607d519, 02 February 2008 - 21:25.
Postad 02 February 2008 - 21:45
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredc607d519, 02 February 2008 - 21:48.
Postad 02 February 2008 - 22:00
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredc607d519, 02 February 2008 - 22:13.
Postad 03 February 2008 - 15:32
Postad 04 February 2008 - 10:05
Postad 04 February 2008 - 12:48
Postad 04 February 2008 - 19:18
Hur är den att titta på XViD med, blir det lika grötigt som när du tittar på SDTV? Funkar den bra som spelskärm? Då 1080p inte är någon datorstandard undrar jag även om spelen blir "felcroppade" när du kör från datorn i 1080P (dvs. att inte hela bilden visas eller att AR:n blir fel?)
Vad är dina negativa åsikter om TV:n nu efter några dagars användande?
Redigerat av n1njan, 04 February 2008 - 19:26.
Postad 04 February 2008 - 19:49
Postad 05 February 2008 - 19:18
Hur är skillnaden i bild mellan komponent och hdmi är det någon större skillnad?
Postad 05 February 2008 - 19:24
Jag tror att det bara är med HDMI som man kan överföra bildsignalen från en HD-DVD/Blueray spelare utan omvandlingar från digital till analog som eventuellt försämrar bilden. HDMI är ju heldigital medan komponentvideo kräver omvandling digital till analog...Har iaf för mig att det är så det funkar.Tjena, jag mailade komplett och enligt dom så är det full hd även via komponent
Hur är skillnaden i bild mellan komponent och hdmi är det någon större skillnad?
Postad 05 February 2008 - 19:52
Du har ganska stort bagageutrymme i den va? Hm, men då borde det nog gå att klämma in den i en saab 9000. Tackar!
Hämtade ut min TV idag, fick plats med den i en bmw 5-ser, förra modellen. Körde den i baksätet i kartongen men det var rätt trångt ändå, skulle kartongen varit några cm större skulle det inte gått.
Postad 06 February 2008 - 00:49
Jag tror att det bara är med HDMI som man kan överföra bildsignalen från en HD-DVD/Blueray spelare utan omvandlingar från digital till analog som eventuellt försämrar bilden. HDMI är ju heldigital medan komponentvideo kräver omvandling digital till analog...Har iaf för mig att det är så det funkar.Tjena, jag mailade komplett och enligt dom så är det full hd även via komponent
Någon annan som vet om detta stämmer (inte för att jag tror du ljuger
Om det gör det hur stor bildförsämring kan man räkna med, något man ens kommer att märka av?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
19 bilder
22 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?