Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba 42" X3000

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Toshiba 42X3000P (TV) 1 7.749998 (3) Inga priser

Postad 28 January 2008 - 13:41

dsi
  • dsi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, jag försöker att hitta en tv som jag kan ha till en htpc och xbox360 och idag så såg jag Toshiba 42X3000PG på komplett för 10k. Har tidigare kollat på 37X3030DG för samma pris.

Skulle gärna vilja ha lite åsikter från er om 42 tummarn.

Postad 28 January 2008 - 15:55

rillern
  • rillern
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Behöver inhandla en ny tv och snubblade över Kompletts annons!

https://www.prisjakt...kt.php?p=200853

9995:- verkar inte direkt dyrt för den TV:n men vad finns det för nackdelar??? Var sugen på Samsung tidigare men det verkar ju vara en del strul med deras Full HD modeller (M86/87 & F86)

Postad 28 January 2008 - 16:15

Seabaz
  • Seabaz
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Skulle också vilja höra lite åsikter om den. :blush:

Postad 28 January 2008 - 22:02

rillern
  • rillern
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Ingen som har ngt att säga om den?

Postad 29 January 2008 - 01:47

Ahlex
  • Ahlex
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har en 42X3030D som jag är mycket nöjd med. Den enda skillnaden jag kunde hitta på dom är att min har digitalmottagare medan 3000P bara har analog.

Men som sagt, mycket nöjd, prisvärd!

Postad 29 January 2008 - 09:13

rillern
  • rillern
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Den verkar sakna "riktigt" stöd för 24p, man kanske skulle vänta tills Z3030 går ner i pris i stället, kommer att köra blu-ray från min htpc så det kan ju vara värt det!

Postad 29 January 2008 - 09:18

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Den verkar sakna "riktigt" stöd för 24p, man kanske skulle vänta tills Z3030 går ner i pris i stället, kommer att köra blu-ray från min htpc så det kan ju vara värt det!

Precis, X är endast 24p compatible, dvs den konverterar till 60Hz.
//M

Postad 29 January 2008 - 09:20

rillern
  • rillern
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Det innebär väl att man får "hack" i bilden?

Postad 29 January 2008 - 17:52

Unregistereda742b4fa
  • Unregistereda742b4fa
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Skulle föredra toshiban, samsung har så överdrivet uppskruvad skärpa kontrast medmera på sina burkar - har faktiskt inte sett någon jag ansett vara ok :(

Postad 29 January 2008 - 17:57

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

//M

Om den är kompatibel med 24p så innebär det väl iaf att eventuella ryckningar blir minimerade jämfört med en TV som inte är kompatibel?

Postad 29 January 2008 - 20:02

dsi
  • dsi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är sugen på att köpa den men de är svårt när man inte kan kolla hur kvaliten är och så först i någon butik.

Postad 29 January 2008 - 20:38

Ekce
  • Ekce
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Här är en till som vill veta om nån sett denna IRL nåt! (Sorry till trådskaparen om jag ingav falskt hopp om svar)

Postad 29 January 2008 - 22:48

Ekce
  • Ekce
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Är sugen på att köpa den men de är svårt när man inte kan kolla hur kvaliten är och så först i någon butik.

Två på det, känns dumt att chansa när det handlar om så mkt pengar :/

Postad 29 January 2008 - 23:29

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Hittade en pdf med lite mer detaljerade spec för X3000, tyvärr på tyska, men det går ju att räkna ut vad det mesta betyder.

Länk: http://www.toshiba.d...ts/42x3000p.pdf

Postad 29 January 2008 - 23:59

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

//M

Om den är kompatibel med 24p så innebär det väl iaf att eventuella ryckningar blir minimerade jämfört med en TV som inte är kompatibel?

En tv som inte är kompatibel med 24p kan inte ens ta emot en sådan signal, dvs ingen bild alls.. :)
//M

Postad 30 January 2008 - 11:52

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Hittade en manual på engelska.

Länk: http://www.toshiba.d..._C3001P_BDA.zip

Postad 31 January 2008 - 12:20

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt tv:n, pratade med Toshiba tidigare idag och det är 0 pixelgaranti på deras produkter. Hög kvalite verkar det vara, bara denna modell som går för detta kampanjpris. Har någon fått den?

Postad 31 January 2008 - 16:40

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Har också beställt en, tar en chansning där. Hinner nog tyvärr inte få den innan helgen utan i början på nästa vecka.

Postad 01 February 2008 - 01:19

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Enligt ett hyggligt genomgående norskt test av Toshiban så har den problem med pixelmappning om man kopplar den till en PC. Max 1360x768 via VGA (försöker man köra högre upplösning så resulterar det i svart bild) och 1920x1080 via HDMI ger visst en märklig bild som inte heller är pixelmappad. Exakt vad de menar vet jag ej, men så här skriver de:

Vi prøvde også sette skjermkortets oppløsning til 1920/1080, og da måtte vi bruke HDMI-inngangen på begge TVene. Heller ikke her er vi helt fornøyd med Toshibaen, fargene blir ikke optimale og det er fortsatt ikke snakk om noen ren pikselmapping. Det er kort og godt noe som ikke stemmer.

Någon som har köpt Toshen och har hunnit testa detta? Vore trevligt om det bara var testexemplaret eller deras utrustning som bråkade. Pixelmappning via PC är A och O för mitt vidkommande.

Redigerat av monodc, 01 February 2008 - 01:20.

Postad 01 February 2008 - 09:41

Ahlex
  • Ahlex
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Med tanke på att det är typ samma skärm som min och jag kör 24p och 1080p pixelmappat så förstår jag inte varför det skulle vara skillnad?

Jag har sett tv-apparater som inte är pixelmappade (alla som kör vga) och så ser inte min ut.

Postad 01 February 2008 - 11:01

p4cemaker
  • p4cemaker
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
Jag köpte denna TVn i måndags, den kom igår.
Det första jag gjorde var att köra in dvi-hdmi och slå på 1080p, resultatet var nedslående.. Små texter svåra att läsa och såg allmänt suddiga ut (inget extremt, men tillräckligt).
Gick in på pixelmappat.nu och kom fram till att TVn inte har 1:1 pixelmapping. Letade febrilt efter något sätt att stänga av overscan eller dylikt för att fixa detta, hittade INGA som helst möjligheter att göra det på TVn.
Idag ringde jag toshibas support, han ringde efter 10min tillbaka och sa att det troligtvis har med grafikkortinställningar att göra, och att man manuellt får tweaka med inställningar på grafikkortet osv.
Han sa även att det finns så många olika kombinationer av TV-källa att dom inte kan testa allt och garantera att det funkar, imo lät det som om han försökte skylla ifrån sig lite, och lägga jobbet att få det att funka på mig..

Jag kan inte mkt om grafikkort, pixelmapping osv och hade vart oändligt tacksam om någon kunde hjälpa mig, jag har ett ATI HD 2600 pro grafikkort, finns det någon inställning/program jag kan göra ngt i för att då det att funka?

Postad 01 February 2008 - 11:15

Marcus.
  • Marcus.
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej!
Jag köpte denna TVn i måndags, den kom igår.........

Är också väldigt sugen på denna TV och kommer delvis att använda den kopplad till PC. Läste på nån sida att man måste ställa in "exact scan" för att det ska funka bra på TVn, har du provat ställa in det?

Postad 01 February 2008 - 11:18

p4cemaker
  • p4cemaker
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ok, fann exact scan, men det blev blev knappast bättre, jag ska försöka lite till

Texten i t.ex. winamp är mkt svårläst, och då sitter jag på 1m avstånd..

AAAAAAAAHA! Exact scan och ändra till 50hz, MKT bättre bild, faktum är att bilden nu är pixelmappad, problemet var att jag förut hade 60hz!

Redigerat av p4cemaker, 01 February 2008 - 11:36.

Postad 01 February 2008 - 11:36

Marcus.
  • Marcus.
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har du provat de inställningar som står i manualen? http://www.toshiba.d..._C3001P_BDA.zip

Vet inte om det hjälper men det står lite olika uppdateringsfrekvenser och sånt som stödjs vid olika upplösningar.. Kanske går att ställa in nåt i grafikinställningarna?

edit: Skönt att det funkar! Då blir det en sån TV så snart som möjligt!

Redigerat av Marcus., 01 February 2008 - 11:37.

Postad 01 February 2008 - 11:46

Marcus.
  • Marcus.
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Då var en beställd! Återkommer med lite åsikter så fort jag fått den

Postad 01 February 2008 - 16:49

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Hej!
Det första jag gjorde var att köra in dvi-hdmi och slå på 1080p, resultatet var nedslående.. Små texter svåra att läsa och såg allmänt suddiga ut (inget extremt, men tillräckligt).
Gick in på pixelmappat.nu och kom fram till att TVn inte har 1:1 pixelmapping. Letade febrilt efter något sätt att stänga av overscan eller dylikt för att fixa detta, hittade INGA som helst möjligheter att göra det på TVn.
Idag ringde jag toshibas support, han ringde efter 10min tillbaka och sa att det troligtvis har med grafikkortinställningar att göra, och att man manuellt får tweaka med inställningar på grafikkortet osv.
Han sa även att det finns så många olika kombinationer av TV-källa att dom inte kan testa allt och garantera att det funkar, imo lät det som om han försökte skylla ifrån sig lite, och lägga jobbet att få det att funka på mig..

Jag kan inte mkt om grafikkort, pixelmapping osv och hade vart oändligt tacksam om någon kunde hjälpa mig, jag har ett ATI HD 2600 pro grafikkort, finns det någon inställning/program jag kan göra ngt i för att då det att funka?

Ok, fann exact scan, men det blev blev knappast bättre, jag ska försöka lite till

Texten i t.ex. winamp är mkt svårläst, och då sitter jag på 1m avstånd..

AAAAAAAAHA! Exact scan och ändra till 50hz, MKT bättre bild, faktum är att bilden nu är pixelmappad, problemet var att jag förut hade 60hz!

Intressant, kul att det verkar finnas en lösning på problemet! Frågan är om denna lösning även fungerar om man kör HDMI (PC) -> HDMI (TV) och inte DVI (PC) -> HDMI (TV).

Någon annan som kan svara på detta kanske?

Redigerat av monodc, 01 February 2008 - 16:49.

Postad 01 February 2008 - 18:29

Silly Bear
  • Silly Bear
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Tjenare, jag sitter också och funderar på att köpa denna tv, någon som vet om tven klarar full hd via något annat än bara hdmi?

Postad 01 February 2008 - 22:32

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Tjenare, jag sitter också och funderar på att köpa denna tv, någon som vet om tven klarar full hd via något annat än bara hdmi?

Endast FullHD via HDMI såvitt jag förstår. VGA klarar max 1360x768.

Postad 01 February 2008 - 22:38

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tv:n... har ingen dvi->hdmi omvandlare så kan inte testa med hdmi. Tittar på The Fast And The Furious 1080p och kan inte klaga trots VGA 1360x768. Testat allt från högtalare till bild på denna upplösning, tummen upp! Ska fixa omvandlaren imorn, kan fotta när jag satt upp det pixelmappat och allt :) Aja bra tv för dom pengarna inget snack och kvaliten SUPER ;) inget LG eller Samsung lågbudget plast känsla... och fjärren... lästa någon recension på nätet att den kändes plastig o ingen bra känsla i knapparna håller inte med där den är som vilket annat märke som helst... Jag har varit med om betydligt värre... Sitter på den nu o skriver... Toshiba är bra shit helt enkelt EXKLUSIVT... o nej jag jobbar inte på komplett... haha bra service hos dom föresten beställde igår hämtade den från hämtbutiken i Stockholm idag... Glöm inte att det är 0 pixelgaranti på denna TV!

Postad 01 February 2008 - 22:48

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Nu har jag fått tv:n... har ingen dvi->hdmi omvandlare så kan inte testa med hdmi. Tittar på The Fast And The Furious 1080p och kan inte klaga trots VGA 1360x768. Testat allt från högtalare till bild på denna upplösning, tummen upp! Ska fixa omvandlaren imorn, kan fotta när jag satt upp det pixelmappat och allt :) Aja bra tv för dom pengarna inget snack och kvaliten SUPER ;) inget LG eller Samsung lågbudget plast känsla... och fjärren... lästa någon recension på nätet att den kändes plastig o ingen bra känsla i knapparna håller inte med där den är som vilket annat märke som helst... Jag har varit med om betydligt värre... Sitter på den nu o skriver... Toshiba är bra shit helt enkelt EXKLUSIVT... o nej jag jobbar inte på komplett... haha bra service hos dom föresten beställde igår hämtade den från hämtbutiken i Stockholm idag... Glöm inte att det är 0 pixelgaranti på denna TV!

Du har inte testat den med vanlig TV? Analog comhem kanske eller digitaltv?

Postad 01 February 2008 - 23:08

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag köpte inte tv för att titta på tv, palla det kassa svenska tv systemet... 10år efter... Spelar ingen roll om det är analog, DVB-T, DVB-C eller DVB-S... Bilden blir kass ändå med vilken super tv som helst.. och HD jao hej i Sverige har vi 5 HD kanaler weii.. och 8 av dom visar program som inte ens någon som testar tv:n skulle vilja se... innan det blir vanligt med HD här så lär ju QuadHD vara standard över allt.. Jag använder den som data skärm.. :) men kan leta reda på ngn antensladd o testa det imorn med.. Enbart för att ni här ska kunna få ett litet test..

Postad 02 February 2008 - 02:35

Ahlex
  • Ahlex
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej!

1m avstånd, då är det som sagt dina inställningar som är fel inte TVn jag har problem att se på 4m, men det är ju inte så konstigt då 1080 är en hög upplösning...
Testa att kör med en blueray spelare eller hd-dvd om du inte har koll, skyll inte på toshiba...

Postad 02 February 2008 - 03:24

Silly Bear
  • Silly Bear
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
aha...okey endast via hdmi

Det var lite synd, tänkte använda den mest för att lira xbox på och jag har inte varianten som har hdmi

Men jag såg någon som skrev i tråden att det finns vga/hdmi omvandlare, finns det också omvandlare från komponent utgångar?

Postad 02 February 2008 - 15:54

JWL
  • JWL
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som har någon uppfattning om hur denna skärm står sig mot Sony KDL-40W2000?

Postad 02 February 2008 - 19:14

p4cemaker
  • p4cemaker
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
TVn är dock ganska djup, alltså det är ingen jätteplatt platttv direkt, men personligen gör det ingenting, dessutom kanske det bara indikerar att det är gedigen maskinvara i tvn.
Körde i en vanlig TV-antenn kabel, är mkt nöjd över resultatet, kan inte nog betona hur glad jag är över detta köpet, prisvärt!
Man kan välja 24hz i bildegenskaper, men då jag inte har varken hd-dvd eller blueray kan jag inte verifiera hur den hanterar 24p material.

Postad 02 February 2008 - 19:23

p4cemaker
  • p4cemaker
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej!

1m avstånd, då är det som sagt dina inställningar som är fel inte TVn jag har problem att se på 4m, men det är ju inte så konstigt då 1080 är en hög upplösning...
Testa att kör med en blueray spelare eller hd-dvd om du inte har koll, skyll inte på toshiba...

Supporten på toshiba gav mig urusel "hjälp", vad han skulle sagt är "för pixelmappad bild, slå på fixed scan i TVns bildlägesmenyoch välj 50hz i bildinställningar i windows", uppenbarligen hade han ingen koll på att det var så man skulle göra, utan började snacka om mitt grafikkort och inställningar i det, vilket inte hade med detta att göra alls, så jo, jag skyller med all rätt på toshiba för inkompetens från deras support gällande att använda denna TVn som HTPC.

Postad 02 February 2008 - 19:56

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Körde i en vanlig TV-antenn kabel, är mkt nöjd över resultatet, kan inte nog betona hur glad jag är över detta köpet, prisvärt!

Menar du att du tyckte att det var OK bild med analog kabeltv eller? Låter ju lovande isf :)

Postad 02 February 2008 - 21:25

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ojojoj... Vilken nice bild.. Transformers 1080 via HDMI... Ska fotta lite snart så får ni se...

Redigerat av Unregisteredc607d519, 02 February 2008 - 21:25.

Postad 02 February 2008 - 21:45

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Här kommer första bilden 1080p Transformers... Ixus 70 är det taget med lite svårt och visa hur snyggt det igentligen är men försöker med några fler kort Resident Evil ögat kanske är bättre och visa så här...

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredc607d519, 02 February 2008 - 21:48.

Postad 02 February 2008 - 22:00

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Här kommer två fotton som visar pixelmappad bild.. Med basic datorkunskaper så kan man ställa in det inget krånglit som vissa här har fått det att låta.. Det killen på Toshiba menade var säkert om du inte får upp rätt alternativ i windows egenskaper så kan du gå in i grafikkortets program där nogrannare inställnigar kan göras så bilden blir perfekt eftersom att windows kanske inte alltid låter en välja rätt frekvenser... Det medföljer även en manual där man kan se vilka upplösningar tv:n klarar av att köra via HDMI så att man inte ställer in fel... Dessa fotton visar 1920x1080 vid 50Hz.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredc607d519, 02 February 2008 - 22:13.

Postad 03 February 2008 - 15:32

n1njan
  • n1njan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vilka mått hade paketet som TV:n kom i? Går den in i en vanlig personbil om man fäller sätena?

Postad 04 February 2008 - 10:05

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har inte måtten i huvudet men den var betydligt mindre än vad andra 42" är packade i... Panasonic packar ner i dubbla storleken tex... det kanske ger dig en bild? Gick in i en Celica Cupe utan att fälla ner ngt..

Postad 04 February 2008 - 12:48

n1njan
  • n1njan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Du har ganska stort bagageutrymme i den va? Hm, men då borde det nog gå att klämma in den i en saab 9000. Tackar!

Postad 04 February 2008 - 13:33

Unregisteredc607d519
  • Unregisteredc607d519
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nej nej fick in den i baksätet... Borde inte vara några problem...

Postad 04 February 2008 - 19:18

n1njan
  • n1njan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är väldigt sugen på den här maskinen, står dock lite i valet och kvalet ftf då det är en del pengar.
Hur är den att titta på XViD med, blir det lika grötigt som när du tittar på SDTV? Funkar den bra som spelskärm? Då 1080p inte är någon datorstandard undrar jag även om spelen blir "felcroppade" när du kör från datorn i 1080P (dvs. att inte hela bilden visas eller att AR:n blir fel?)
Vad är dina negativa åsikter om TV:n nu efter några dagars användande?

Redigerat av n1njan, 04 February 2008 - 19:26.

Postad 04 February 2008 - 19:49

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Det skulle vara intressant att veta hur den funkar med Blueray eller HD-DVD i 1080p24, kanske någon som har den kan testa det?

Postad 05 February 2008 - 19:18

Silly Bear
  • Silly Bear
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Tjena, jag mailade komplett och enligt dom så är det full hd även via komponent :)

Hur är skillnaden i bild mellan komponent och hdmi är det någon större skillnad?

Postad 05 February 2008 - 19:24

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Tjena, jag mailade komplett och enligt dom så är det full hd även via komponent :)

Hur är skillnaden i bild mellan komponent och hdmi är det någon större skillnad?

Jag tror att det bara är med HDMI som man kan överföra bildsignalen från en HD-DVD/Blueray spelare utan omvandlingar från digital till analog som eventuellt försämrar bilden. HDMI är ju heldigital medan komponentvideo kräver omvandling digital till analog...Har iaf för mig att det är så det funkar.

Postad 05 February 2008 - 19:52

Marcus.
  • Marcus.
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Du har ganska stort bagageutrymme i den va? Hm, men då borde det nog gå att klämma in den i en saab 9000. Tackar!

Hämtade ut min TV idag, fick plats med den i en bmw 5-ser, förra modellen. Körde den i baksätet i kartongen men det var rätt trångt ändå, skulle kartongen varit några cm större skulle det inte gått.

Postad 06 February 2008 - 00:49

Silly Bear
  • Silly Bear
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Tjena, jag mailade komplett och enligt dom så är det full hd även via komponent :(

Jag tror att det bara är med HDMI som man kan överföra bildsignalen från en HD-DVD/Blueray spelare utan omvandlingar från digital till analog som eventuellt försämrar bilden. HDMI är ju heldigital medan komponentvideo kräver omvandling digital till analog...Har iaf för mig att det är så det funkar.

Någon annan som vet om detta stämmer (inte för att jag tror du ljuger :) )

Om det gör det hur stor bildförsämring kan man räkna med, något man ens kommer att märka av?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.