Har målat en gång med en vanlig takfärg som är bruten lite åt grått
(Nu funderar jag på att måla taket och framsidan på lådan svart)
Råd och tips är gladeligen välkommet
https://www.minhembi...t/157067#210269
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 28 January 2008 - 22:45
Behöver råd och tips med vilken kulör jag ska använda i taket!!
Har målat en gång med en vanlig takfärg som är bruten lite åt grått (Nu funderar jag på att måla taket och framsidan på lådan svart) Råd och tips är gladeligen välkommet https://www.minhembi...t/157067#210269 Postad 10 February 2008 - 04:52
Lova att du behåller golvet som det är - det är hur coolt som helst!!! Skämt och sido, jag är imponerad av ditt bygge.
Det finns en anledning till att de flesta innertak är vita, eller väldigt diskret brutna åt det grå hållet. Och det är av den enkla anledningen att ett vitt, eller mycket ljust tak, ger en känsla av rymd och högt till tak. Ett mörkt tak ger ofta känslan av en lägre takhöjd, nästan som att taket faller ner. Jag antar att du vid filmtittande har möjlighet att totalt mörklägga rummet, oavsett färg på taket. Jag skulle i så fall valt ett vitt, eller mycket ljust tak för att man helt enkelt inte ska lägga märke till det. Det kommer finnas så mycket annat i rummet som skriker efter uppmärksamhet... Postad 17 February 2008 - 12:55
Tackar för tipset.
Och det är nog sant det du säger därför fick det bli vanlig vit takfärg men med lite grått i (ska bli gött när det är klart,när man kan sätta sig och dra igång en bra rulle) Redigerat av TNghost, 17 February 2008 - 12:56. Postad 17 February 2008 - 22:09
nej vad gör du? Ett sånt grymt bygge och du målar det istort sett vitt? Om det är som det verkar ett dedikerat rum för film så måla taket svart.. Du anar inte hur mycket du vinner bild mässigt om du gör det.. Och att det blir vitt precis ovenför duk där du har taksänkt kommer att reflektera allt ljus från duken. Vill du inte ta hela steget att måla hela taket svart så måla ivf lådan som du har spotsen i svart.. och Välj lite mörkare färger på de andra väggarna...
Men det e bara vad jag tycker. Har själv svart tak i mitt vardagsrums... /Andreas Postad 18 February 2008 - 17:38
Tack ska du ha andy76q (för get grymma bygget)
Den färgen du ser nu på väggarna är grund färg det blir lite åt det gråa hållet (ljus kisel grå) på väggarna och bakom duken blir det en svart fondvägg,vet ej om jag ska måla undersidan på lådan svart??? kan jag göra sen isåfall!! Postad 15 March 2009 - 20:04
Jag skulle vilja ha lite tips på vilken tak färg jag ska inhandla.
Att jag ska ha svart är det väl ingen tvekan om! Har pratat med olika färg handlare och fått olika svar. //Breiz 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |