Köpte den här för alla lovord denna rumskorrigering fått men efter att ha kört den och förväntansfull började lyssna märkte jag att det lät knappt nånting i gämförelse med volyminställning som på 804:an.
Tittade på inställningarna Audyseey hade gjort och upptäckte att den hadde utgått från ca minus 10 db på alla högtalarna. Justerade upp och utgick från noll.. Nu då..
En film lät hur mesigt som helst och då har jag iaf hyffsade resurser vad det gäller högtalare med canton 109 fram och 2 stycken as50se canton subbar mm.. Jag menar det bör ju likna effekterna på bio iaf men det här lät mer som om man kopplat in centrum anläggning och ställt alla värden på så mycket minus det går.
Fördelen med denna förstärkare som sagt den nya rumskorrigeringen men då visar det sig att den har du ingen nytta av om du inte gillar det den kommer fram till, du kan alltså inte se vilka justeringar som behöver göras i ditt "rum" och sen justera efter egen smak. Det gick iaf på 804:an att se vad den kommit fram till och hyffsat justera efter det även om du inte kunde välja samma brytningsfrekvenser.
Jag hoppas detta är något fel bara på min eller är det fler som upplever detta?
Kan även säga att den kvalitets/tyngd känsla som fanns i volymratten har försvunnit från 804 till 805, nu känns den extremt plastig, konstigt med en viktökning på nästan 10kg
Vill gärna motbevisas, tycker jag har gått igenom det mesta av funktionerna men är det nått jag missat?
Skulle bli så glad om nån sa att det fanns dolda menyer för att åtgärda detta...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 filmer
67 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?