Har tänkt bygga en HTPC med följande delar och undrar nu om ni har några synpunkter på komponenterna. Den måste klara att spela upp 1080p material av alla dess slag utan problem.
Asus P5E-VM HDMI, G35, Socket-775, DDR2, m-ATX,GbLAN,Firewire, HDMI/DVI, PCI-Ex16
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED m/fläkt
TwinMOS DDR2 PC6400 4096MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC6400 2GB CL5
Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
Antec Fusion V2 430w PSU, Silver, HTPC, Micro ATX, aluminium front bezel
Silverstone NT01 V2.0 Fanless P4 Socket 478, LGA775, AMD-socket
NEC DVD-brännare AD-7200S Black OEM SATA
(Microsoft Wireless Ent. Desktop 8000 Vista, Lasermus)
slutsumma ca 7500;- (exkl tangentbord+mus)
Den komponent jag är mest "bekymmrad" över är CPU-kylaren. Dels vet jag inte riktigt om den passar i chassit och dessutom vet jag inte om den klarar att kyla ner processsorn tillräckligt utan fläkt. Några förslag på andra passiva kylare som skulle kunnna fungera?
Någon som vet hur mycket orginal fläktarna i chassit låter? Är det läge att köpa ett par tysta 120 mm fläktar när man ändå beställer?
Har också tänkt att köra vista x64 på burken (mest för att kunna använda alla 4 gig ram), men är osäker på hur det är med codecs och program då. Fungerar till exempel coreAVC och ffdshow i 64-bits os?
Tacksamm för alla svar!
EDIT: Glömde en sak, behövs det någon uppdatering av BIOS för att fö processorn att fungera i detta moderkort, och i så fall kan jag göra detmed denna processor i eller behövs det en annan processor först? Har aldrig flashat ett BIOS förut, gör man det innifrån BIOS eller hur går man till väga?
Redigerat av mad_cow, 30 January 2008 - 08:20.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
410 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?