Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byte av ps3 ägare?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 January 2008 - 05:19

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
hej ,

jag ska köpa en ps3 genom en kille , han har 3 års försäkring på den osv , men jag undrar om det någonsin blir fel på den och jag måste lämna in den(onoff) vad säger de när de ser ett annat namn på kvittot . räcker det bara at be han skriva att han har fört över allt till mitt namn osv? .

är det någon som har råkat ut för samma sak och kan garantera att man fotfarande har försäkring när man har bytt ägare?

Postad 31 January 2008 - 05:43

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Prata med butiken om det går att överlåta försäkringen eller om den bara gäller första ägaren.

Postad 31 January 2008 - 05:48

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Prata med butiken om det går att överlåta försäkringen eller om den bara gäller första ägaren.

jo jag tänkte göra det idag , men jag trode att någon av er hade varit med om något liknade.

tycker ni att en
*ps3(40gb)
*3 ps3 spel
*3 års försäkring

allt detta för 4600 , är det bra eller är det för dyrt?

Postad 31 January 2008 - 05:53

RedMcGee
  • RedMcGee
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
det lät skit bra tyckte jag. Fast kanske beror på hur gammal den är och vilka spel.

Postad 31 January 2008 - 06:05

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

det lät skit bra tyckte jag. Fast kanske beror på hur gammal den är och vilka spel.

allting är 3 veckor gammalt , spelen är inte så bra enligt mig , spelen är : nhl 08 fifa 08 och tonyhawk proving ground

Postad 31 January 2008 - 06:40

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Det är inget problem att överlåta försäkringen, man får ett papper man skriver på bara. Fast man får prata med själva försäkringsbolaget om det så skickar de ut den. Jag har själv gjort det för mindre än 1 år sedan på en tv jag sålde då den nye ägaren fick ta över försäkringe, tv och försäkringen var inköpt på OnOff

Postad 31 January 2008 - 06:56

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Det är inget problem att överlåta försäkringen, man får ett papper man skriver på bara. Fast man får prata med själva försäkringsbolaget om det så skickar de ut den. Jag har själv gjort det för mindre än 1 år sedan på en tv jag sålde då den nye ägaren fick ta över försäkringe, tv och försäkringen var inköpt på OnOff

så du menar , att jag måste ringa onoff's försäkring bolag och be dem skicka en blankett till mig som jag ska fylla i?

Postad 31 January 2008 - 07:17

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Japp det är precis så jag menar, står på punkt 1 i deras fullständiga försäkringsblad. Det är Solid Försäkringar som står för försäkringen till konsumenter på OnOff.

Plusförsäkring – Ljud & bild, Fullständiga villkor, 2007-03-13, PFP07

Postad 31 January 2008 - 08:30

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Japp det är precis så jag menar, står på punkt 1 i deras fullständiga försäkringsblad. Det är Solid Försäkringar som står för försäkringen till konsumenter på OnOff.

Plusförsäkring – Ljud & bild, Fullständiga villkor, 2007-03-13, PFP07

Det står om produkten inte kan lagas så ersätts man med en likvärdig produkt och där efter så upphör försäkringen gälla . är detta sant? och vad är då meningen igentligen med att ha försäkring i 3 år?

Redigerat av dellblom, 31 January 2008 - 09:14.

Postad 31 January 2008 - 09:28

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Det står om produkten inte kan lagas så ersätts man med en likvärdig produkt och där efter så upphör försäkringen gälla . är detta sant? och vad är då meningen igentligen med att ha försäkring i 3 år?

Man har ju reklamationsrätt på den i tre år oavsett om du har försäkring eller inte. Försäkringen är ju egentligen bara bra om du själv har sönder konsolen, t.ex. genom att tappa den i golvet. Har du för vana att inte hålla på med sånt så är försäkringen bara pengar i sjön.

För kom ihåg det, att går den sönder på ett sätt som tyder på dålig kvalité/fabrikationsfel så är det bara att reklamera den i hela tre år.

För övrigt tycker jag att det låter dyrt med 4.600 när du bara får med tre stycken "dåliga" spel. Köp en ny istället för c:a 4100:- och skippa försäkringen.

Postad 31 January 2008 - 09:39

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Man har ju reklamationsrätt på den i tre år oavsett om du har försäkring eller inte. Försäkringen är ju egentligen bara bra om du själv har sönder konsolen, t.ex. genom att tappa den i golvet. Har du för vana att inte hålla på med sånt så är försäkringen bara pengar i sjön.

För kom ihåg det, att går den sönder på ett sätt som tyder på dålig kvalité/fabrikationsfel så är det bara att reklamera den i hela tre år.

För övrigt tycker jag att det låter dyrt med 4.600 när du bara får med tre stycken "dåliga" spel. Köp en ny istället för c:a 4100:- och skippa försäkringen.

du förklarade det hela bra , men skulle du kunna berätta lite mer om reklamtions rätten som man har i 3 år , är det inte garanti ett år ? och jo jag funderar istället på att köpa en helt ny men alla verkar så dyra och utan spel är de också

Redigerat av dellblom, 31 January 2008 - 10:00.

Postad 31 January 2008 - 10:02

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

du förklarade det hela bra , men skulle du kunna berätta lite mer om reklamtions rätten som man har i 3 år , är det inte garanti ett år ? och jo jag funderar istället på att köpa en helt ny men alla verkar så dyra och utan spel är de också

Tack! :P

Jo går en sak sönder som man inte kunde förvänta sig, så kan du reklamera den i tre år. Första året har du ju garanti men det två åren som följer skiljer inte så mycket i sak förutom att handlaren är lite irriterad på att han inte lyckades lura på dig en plus-försäkring :P

Jag t.ex. hade en Sony 40" LCD tv som helt plötsligt gick sönder (lät som något relä stod och klickade inne i tvn hela tiden) den lämnade jag in på onoff och sa att jag skulle reklamera den (fabrikationsfel) de lyckades inte laga den och då fick jag välja en ny TV till ung. samma värde (Sonyn hade kostat 25.000 för två år sen) m.a.o. kunde jag knata hem med en Samsung F86 40" fullHD under armen.(kostade vid det tillfället c:a 22.000)

Allt detta utan att ha någon tilläggsförsäkring! Så spara försäkringspengarna till att köpa något roligt spel för istället!

PS3 40gb är väl ganska billig nu?

Redigerat av Unregistered50fe2819, 31 January 2008 - 10:06.

Postad 31 January 2008 - 10:08

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Tack! :P

Jo går en sak sönder som man inte kunde förvänta sig, så kan du reklamera den i tre år. Första året har du ju garanti men det två åren som följer skiljer inte så mycket i sak förutom att handlaren är lite irriterad på att han inte lyckades lura på dig en plus-försäkring :P

Jag t.ex. hade en Sony 40" LCD tv som helt plötsligt gick sönder (lät som något relä stod och klickade inne i tvn hela tiden) den lämnade jag in på onoff och sa att jag skulle reklamera den (fabrikationsfel) de lyckades inte laga den och då fick jag välja en ny TV till ung. samma värde (Sonyn hade kostat 25.000 för två år sen) m.a.o. kunde jag knata hem med en Samsung F86 40" fullHD under armen.(kostade vid det tillfället c:a 22.000)

Allt detta utan att ha någon tilläggsförsäkring! Så spara försäkringspengarna till att köpa något roligt spel för istället!

PS3 40gb är väl ganska billig nu?

tack för hjälpen m8 , så igentligen har jag 3 års garanti på all hårdvara inkl ps3 , det låter ju bra ,

någon som vet om EBGAMES har något ps3 erbjudande , der visar inget iaf på hemsidan

Postad 31 January 2008 - 10:15

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

någon som vet om EBGAMES har något ps3 erbjudande , der visar inget iaf på hemsidan

Inte en aning, men Elgiganten säljer den för 3990 (står inget om webvara på hemsidan så det borde gälla i butiken också). Tror inte EBGames slår det.

Postad 31 January 2008 - 12:17

Holminator
  • Holminator
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

jo jag tänkte göra det idag , men jag trode att någon av er hade varit med om något liknade.

tycker ni att en
*ps3(40gb)
*3 ps3 spel
*3 års försäkring

allt detta för 4600 , är det bra eller är det för dyrt?

Egentligen är det nog ett bra köp, d v s om man räknar ihop det sammanlagda priset av alla delar. Men om inget av de tre spelen tilltalar dig låter det inte som ett idealiskt köp, och försäkring är väl knappast ett must-have heller.

Jag skulle föreslå att köpa en ny PS3 för 3990 (som den just nu kostar på EG) och sen ett spel som du faktiskt vill ha. Spelet lär väl kosta 500-600 och då är du uppe i samma summa som du skulle få för en begagnad konsol och tre spel du anser va "dåliga". Men om du ändå inte kommer spela dessa spel så tjänar du ju egentligen inte på det.

Postad 31 January 2008 - 14:49

dellblom
  • dellblom
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
gäller ps3 +burnout erbjudandet fotfarande , för de har inga i min butik eller på internetbutiken?

Postad 31 January 2008 - 15:06

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

gäller ps3 +burnout erbjudandet fotfarande , för de har inga i min butik eller på internetbutiken?

Enligt deras hemsida finns det kvar, men numera gäller det bara köp över internetbutiken. Kanske för att det blivit sånt liv i butikerna av köpare som inte fått tag i någon konsoll?

Postad 31 January 2008 - 15:10

Unregistered8d55bd54
  • Unregistered8d55bd54
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Det finns en intressant artikel som går igenom vilka rättigheter man har som konsument här:
https://www.minhembio.com/artiklar/264

Postad 01 February 2008 - 14:49

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Egentligen är det nog ett bra köp, d v s om man räknar ihop det sammanlagda priset av alla delar. Men om inget av de tre spelen tilltalar dig låter det inte som ett idealiskt köp, och försäkring är väl knappast ett must-have heller.

Jag skulle föreslå att köpa en ny PS3 för 3990 (som den just nu kostar på EG) och sen ett spel som du faktiskt vill ha. Spelet lär väl kosta 500-600 och då är du uppe i samma summa som du skulle få för en begagnad konsol och tre spel du anser va "dåliga". Men om du ändå inte kommer spela dessa spel så tjänar du ju egentligen inte på det.

ligger väldigt mycket i det. jag ringde gigantens kundtjänst och fick samma pris i butik som på nätet, och som tack för det kunde jag hämta ut ps3an i går eftermiddag efter att ha betalat 3990 och åka direkt hem och plugga in den i stärkaren och avnjuta min första bd-rulle från lovefilm som passande nog också kom hem i går. har jag nu tur så har jag även fått hem motorstorm som jag köpte på blocket för 200kr, sedan är helgen räddad!

ibland jagar man bästa möjliga deal utan att tänka så väldans mycket på vad man får, principen kvantitet kan ersätta kvalitet framstår som ledordet. men om man istället tar det lite lugnt så brukar man kunna inse vad man håller på med och det var precis det jajg gjorde, och det låter som om holminator är inne på samma linje..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.