Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elgiganten!

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 January 2008 - 12:21

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Glad i vågen så beställer man Burnout från dem förra veckan för att ha det på releasen, som det faktiskt stod på sidan att man skulle få. Har jag fått nåt burnout? Nej! Ringde dem nyss o nu ska de skicka ett nytt spel, senast tisdag! Yay ni lär ju ha slutat lirat det när jag får det... aldrig mer Elgiganten.

Det roliga är att de säger att det kan ta upp til 7 dagar för posten att leverera saker, jag menar sååå stort är inte Sverige, som jag nämnde i nån annan tråd så beställde jag från vg+ samma dag. Det spelet kom efter 3 dagar och då är det från andra sidan atlanten... Kul när vissa har bra service iaf.

Postad 31 January 2008 - 12:23

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Posten levererar brev (som ditt spel antagligen är skickad som) på en dag och postpaket på en till två dagar.
Elgiganten försöker skoja med dig.

Postad 31 January 2008 - 12:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

ni lär ju ha slutat lirat det när jag får det...

Jag kan lova att jag inte har slutat spela det nästa vecka... :P

Postad 31 January 2008 - 12:39

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Kan hålla med om att EG suger... Men till mig skickade de Burnout så jag hade det en dag innan release. Så den här gången var jag nöjd.

Postad 31 January 2008 - 12:45

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Haha, jag förbokade Bioshock på elgiganten, fick det en månad efter release :P Hade då sen länge köpt det på dischshop där jag fick det dagen efter... Man kunde heller inte avboka spelet efter internetbeställning haha, så jag fick gå med det till en affär och få tillbaks pengarna... Elgischanten är LOELEL

Postad 31 January 2008 - 14:27

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Drog ut o köpte det i affärn... Får lämna tillbaka det jag får på posten... Still pisstoff... Men nu gametajm =D

Postad 31 January 2008 - 14:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Hum. Tänkte förboka GTAIV på El-giganten då jag läste om att de skickade Burnout för tidigt. Men nu vettefan....

Postad 31 January 2008 - 14:44

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jag köpte burnout från El-Giganten och fick spelet 2 dagar innan realese, så jag tyckte dom skötte sig bra ;)

Postad 31 January 2008 - 14:46

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Jag bokade halo 3 2 dagar innan släppet, dagen efter låg den i brevlådan.
Så jag är nöjd med EG än så länge.

Postad 31 January 2008 - 15:23

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Förhandsboka via Gameshop istället!

Jag har då alltid fått spelet i förväg.

Postad 31 January 2008 - 17:21

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Grabbar, här gnäller vi på Elgiganten inte prisar dem =P

Postad 31 January 2008 - 18:55

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0

Posten levererar brev (som ditt spel antagligen är skickad som) på en dag och postpaket på en till två dagar.
Elgiganten försöker skoja med dig.

Jag skulle snarare säga att Posten levererar brev till någon adress i samma stad som brevet ska till inom två dagar, och har man tur får man brevet skickat en gång till av människan som fick det första gången, och kan då kanske få det i brevlådan inom några veckor. OM man har tur dvs. Ibland kommer breven till människor som inte är snälla, som kastar dom. Gäller det räkningar så blir det jobbigt. Eller beställningar med fakturor... Då blir det förseningsavgifter...

Sen kan dom också ställa stora paket (Ex. Bioshock Collectors Edition) utanför dörren när man inte är hemma och kan ta emot det (istället för att skicka en avi att man får hämta ut som dom ska göra). Sen får man hoppas paketet är kvar när man kommer hem... Men dom har levererat det till rätt dörr iaf, så lite glad ska man vara.

Ja, jag har haft otur med posten mer än en gång, närmare 30 gånger på 2 år... Jag hatar att man är beroende av dom.

Elgiganten ska ju bara leverera till posten, sen vad dom gör med breven/paketen är inte deras fel.

Postad 31 January 2008 - 20:11

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Man kan ju numera beställa på nätet och sen få det levererat till butik utan fraktkostnad. Det tycker jag är ypperligt och fler borde efterfölja detta då frakten ibland kan vara väldigt hög beroende på vad man beställer.

Jag har bara bra erfarenheter från E-G, har visserligen inte handlat på deras nätsida men om jag skulle göra det så är jag inte så beroende att det ska komma på ett visst datum då jag väldigt sällan numera köper spel vid lansering eftersom det bara dröjer kanske någon/några månader innan spelet kostar betydligt mindre.

Postad 31 January 2008 - 21:27

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Drog ut o köpte det i affärn... Får lämna tillbaka det jag får på posten... Still pisstoff... Men nu gametajm =D

Postad 31 January 2008 - 21:50

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Glad i vågen så beställer man Burnout från dem förra veckan för att ha det på releasen, som det faktiskt stod på sidan att man skulle få. Har jag fått nåt burnout? Nej! Ringde dem nyss o nu ska de skicka ett nytt spel, senast tisdag! Yay ni lär ju ha slutat lirat det när jag får det... aldrig mer Elgiganten.

Det roliga är att de säger att det kan ta upp til 7 dagar för posten att leverera saker, jag menar sååå stort är inte Sverige, som jag nämnde i nån annan tråd så beställde jag från vg+ samma dag. Det spelet kom efter 3 dagar och då är det från andra sidan atlanten... Kul när vissa har bra service iaf.

:lol: Så en beställning råkade komma bort för dem, "mycket" å gnälla om. Synd att det var just din då ;)
Men sådant händer, faktiskt.

Megastore däremot går det faen inte att beställa ifrån. Beställde, för några år sedan, "Star Ocean 3" (ps2). Efter 3 månader kom ett e-brev; "tyvärr är produkten slut, vi skickar den när den finns åter i lager".
Vid det laget var det redan färdigspelat och bortglömt :lol:

Postad 11 February 2008 - 15:01

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Kan meddela att jag inte fått spelet än! Jag ringde dem precis, "vi lägger upp ett ärende för detta" mtf det har de redan gjort ett par ggr! SUCK!

Postad 11 February 2008 - 15:28

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Jag skulle snarare säga att Posten levererar brev till någon adress i samma stad som brevet ska till inom två dagar, och har man tur får man brevet skickat en gång till av människan som fick det första gången, och kan då kanske få det i brevlådan inom några veckor. OM man har tur dvs. Ibland kommer breven till människor som inte är snälla, som kastar dom. Gäller det räkningar så blir det jobbigt. Eller beställningar med fakturor... Då blir det förseningsavgifter...

Du har tydligen dåliga erfarenheter av posten. Posten för dock egen statistik och antalet brev som inte kommer fram på en dag räknas i promille. Brev som inte kommer fram alls räknas i tiondels promille.

Jag driver själv en nätbutik (inget hembiorelaterat) och har skickat ett antal tusen brev och vi för naturligtvis egen statistik på hur posten sköter sig. Enligt vår statistik så ligger andelen borttappade brev på ca 0,05%.

Postad 11 February 2008 - 20:39

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Du har tydligen dåliga erfarenheter av posten. Posten för dock egen statistik och antalet brev som inte kommer fram på en dag räknas i promille. Brev som inte kommer fram alls räknas i tiondels promille.

Nånstans kommer de fram på 1 dag, men i vilken brevlåda det blir det vet man aldrig. :)

Hos mina föräldrar hamnar posten på fel adress väldigt ofta, men grannarna är snälla och kommer över med det.

Postad 11 February 2008 - 21:18

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Tänk vad olika det kan va, jag är super nöjd med posten :)

Postad 11 February 2008 - 21:50

Unregisteredc3c18610
  • Unregisteredc3c18610
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Själv var jag inne på Elgiganten dagen efter release, och mycket riktigt dom hade inte spelet. Så jag knatade över gatan in på Media Markt. Förvillade in mig mellan alla tv-apparater och mixerstavar innan jag hittade en hel dröse Burnout som bara stod och väntade på mig. Samma pris som elgiganten lovat oxå. Dom har har nog lite spioner som springer hos varandra för dom prickar priser på kronan hos varandra.

Jag har haft liknande problem innan. Dom skulle sälja Simpsons boxar billigt men dom i butiken visste inte ens om det. Deras blad är en önskan om vad de vill sälja inte det som finns i butiken.

Postad 11 February 2008 - 22:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Citat mellowd
Dom skulle sälja Simpsons boxar billigt men dom i butiken visste inte ens om det. Deras blad är en önskan om vad de vill sälja inte det som finns i butiken.

*skrattar* Var det bästa jag läst idag :)
Dom kanske borde skicka sina reklamblad till tomten...Då kanske dom skulle få in nåra varor iaf heh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.