Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PT-AX200E

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 February 2008 - 10:28

badmike
  • badmike
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
:) Köpte en panna för ca 1 och 1/2 månad sedan.. nu har jag sett att bilden börjat blinka/flimmra.. Någon som läst något eller hört något om detta??

Har bra kablar och så, jag menar problemet var ju inte förut.. Kör dator, ps3, xbox360, och boxer.

Den bild jag märker det minst på är när jag tittar på tv..

Vore kul att höra om det finns fler med samma fenomen.. Det är väl bara att lämna in den..

Postad 02 February 2008 - 05:19

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Se vad du kan finna i denna tråd:
http://www.avsforum....ad.php?t=934356

Vad jag har förstått så är det ett av de vanligare problemen med AX200. För en del uppstår problemet om de har haft på projektorn under en lång stund. Det verkar som om det skall vara något fel på lampan. I trådar på AVSForum så rekommenderar man att köra på lampans normalläge de första 80h innan man går över till ekonomiläget, för att på så sätt bränna in den. Själv har jag inte projektorn (ännu, funderar starkt på att köpa den!) så jag kan tyvärr inte underbygga mitt svar med annat än vad jag har läst mig till.

Postad 02 February 2008 - 14:06

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Är det bara själva materialet du matar den med som flimrar eller är det även projektorns egna menyer?

Postad 03 February 2008 - 11:50

badmike
  • badmike
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det bara själva materialet du matar den med som flimrar eller är det även projektorns egna menyer?

Nej det spelar ingen roll vilken input jag använder mig av. Men om jag t:ex kör computer ingången.. och öppnar en mapp, så att jag får vit bakgrund.. då syns det mest. har provat bytt kabel osv, men problemet kvarstår.

Funderade om det hade att göra med att inställningarna till skärmen var 60hz provade alla alternativ, men ingen skillnad.. Nu har jag uteslutit datorn helt för det flimmrar även när jag kör ps3, xbox 360.. ps3:an kör jag med hdmi.
xboxen med component.. problemet var inte från början när jag köppte projjen i december.. har tittat ca 300 timmar.. är mycket nöjd annars kanon mycket bild för pengarna.. otroligt bra bild med blueray och ps3:an..

Men som sagt drygt med flimmret..

Postad 03 February 2008 - 11:54

badmike
  • badmike
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Se vad du kan finna i denna tråd:
http://www.avsforum....ad.php?t=934356

Vad jag har förstått så är det ett av de vanligare problemen med AX200. För en del uppstår problemet om de har haft på projektorn under en lång stund. Det verkar som om det skall vara något fel på lampan. I trådar på AVSForum så rekommenderar man att köra på lampans normalläge de första 80h innan man går över till ekonomiläget, för att på så sätt bränna in den. Själv har jag inte projektorn (ännu, funderar starkt på att köpa den!) så jag kan tyvärr inte underbygga mitt svar med annat än vad jag har läst mig till.

Jag har faktiskt inte kört annat än normal läge på lampan.. håller med... känns verkligen som att lampan är problemet..

Postad 03 February 2008 - 12:00

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt inte kört annat än normal läge på lampan.. håller med... känns verkligen som att lampan är problemet..

Okej, då har du gjort vad du har kunnat för att undvika att själv skapa problemet. Jag vet inte hur det fungerar med service men det känns som om du nog får skicka in den för byte av lampa. När man läser AVSForum så löser det problemet. Å andra sidan är du ju inte säker på att nästa lampa skulle vara felfri. Det du skriver om att problemet inte fanns där från början är rätt så talande för andras upplevelser. Finns en del omröstningar på nätet om hur lång tid det har dröjt innan problemet dyker upp. Verkar inte som om någon har haft det från början, men ungefär hälften får det någon gång och då efter ett varierande antal lamptimmar. Jag vill så gärna ha denna projektor men jag har inte hittat någon annan projektor som det skrivs så mycket negativt om (bland de som har ägt den ett tag, till en början verkar alla nöjda).

Postad 03 February 2008 - 13:28

badmike
  • badmike
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Okej, då har du gjort vad du har kunnat för att undvika att själv skapa problemet. Jag vet inte hur det fungerar med service men det känns som om du nog får skicka in den för byte av lampa. När man läser AVSForum så löser det problemet. Å andra sidan är du ju inte säker på att nästa lampa skulle vara felfri. Det du skriver om att problemet inte fanns där från början är rätt så talande för andras upplevelser. Finns en del omröstningar på nätet om hur lång tid det har dröjt innan problemet dyker upp. Verkar inte som om någon har haft det från början, men ungefär hälften får det någon gång och då efter ett varierande antal lamptimmar. Jag vill så gärna ha denna projektor men jag har inte hittat någon annan projektor som det skrivs så mycket negativt om (bland de som har ägt den ett tag, till en början verkar alla nöjda).

Jaa,, kan säga att jag är verkligen nöjd förutom det som nu uppstått.. var väldigt nära att köpa benq w9000 eller panasonic PT-AE2000, men 20 respektive 25000 kontra 12000 är stor skillnad.. jag tycker fortfarande att denna panasonicen ger bäst bild för pengarna.. går skälvklart inte att jämföras med ovanstående men ändå..

jag väntar gärna till hösten då dessa säkert kostar 15 resp.20000...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.