Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på PA förstärkare till qln artech 12

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 February 2008 - 23:07

Wajkan
  • Wajkan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
nu på sport lovet ska jag köpa ett par qln artech 12, och dom ska jag använda till att spela på hemma festa som lite hobby dj hemma hos polarna.
till dom tänkte köpa hem ett http://www.cerwinvega.com/amps1800.php

Ge gärna lite tips om andra förstärkare/slutsteg som skulle passa fint!;)

Postad 08 February 2008 - 18:20

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
vad hade du tänkt dig som försteg ? :)

Postad 09 February 2008 - 13:15

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Det beror väl lite på vad det får kosta.
Lab 4000 skulle nog funka klockrent,men det kostar 39000.
Qsc plx serien funkar och är extremt pålitliga.
Inte så dyra heller.
inom kosta vad det kosta vill så finns Crown i-tech serien. 8000 steget lämnar 2x4000 watt bara...
kostar blygsamma 70000 kr. Som hittat.
lab fp 13000 är ett annat kul steg. 2x6500 watt.
Kanske är lite i överkant med tanke på högtalarna..
finns en uppsjö med pasteg som är bra,det är inte så lätt o säga hur det skulle funka till dina högtalare.
Men jag skulle rekommendera ett lättviktssteg för dom har överlag renare ljud tycker iaf jag.
Ett "tungt" bipolärt steg (nu pratar vi pa ej hifi) ger en mosigare bas och är inte lika snabba och har sämre attack än ett switchande steg. men gillar man mycket bas så är ett tungt steg bra.
Vill man ha en bas som låter bas när det ska va bas(läs ren bas) så är det lätta steg som regerar fett.
ett tips är att du ringer runt till olika musikaffärer som säljer proffsljud grejor och hör med dom om dom har beggade pasteg. man kan göra riktiga fynd då.

Postad 11 February 2008 - 09:00

dB_Smeden
  • dB_Smeden
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Nu vet inte jag hur det här slutsteget är men det kanske duger till att driva basarna med...?
http://www.dbakuten....p?item_id=16024

Fick själv hem mina Artech 12 i fredags :)

Postad 11 February 2008 - 12:34

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
ojdå, hur låter dom då ? ;) och vad drev du dom med ? Steget som du hitta hade mycket effekt/kronan :) ska man tro rabatten verkar det vara ett fynd :)

Postad 11 February 2008 - 13:07

dB_Smeden
  • dB_Smeden
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

ojdå, hur låter dom då ? :wacko: och vad drev du dom med ? Steget som du hitta hade mycket effekt/kronan :) ska man tro rabatten verkar det vara ett fynd :)

Har inte spelat sådär vansinnigt mycket än men det jag har hört (och kännt) är bara positivt!
Driver dessa med Pioneer VSX-1016 bi-ampat. Mer effekt skulle inte skada men det räcker långt med det här oxå tycker jag.
Spelade hip-hop och spelade nästan ner mina blomkrukor från fönsterbrädan.
Sen satte jag i en Pink Floyd-platta och fick rejält med gåshud! Shit va dom låter bra! ;)

Postad 11 February 2008 - 15:42

Wajkan
  • Wajkan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

vad hade du tänkt dig som försteg ? :)

Jag kopplar slutsteget till ett mixerbord bara:)

ojdå, hur låter dom då ? :blink: och vad drev du dom med ? Steget som du hitta hade mycket effekt/kronan :) ska man tro rabatten verkar det vara ett fynd ;)

Har inte spelat sådär vansinnigt mycket än men det jag har hört (och kännt) är bara positivt!
Driver dessa med Pioneer VSX-1016 bi-ampat. Mer effekt skulle inte skada men det räcker långt med det här oxå tycker jag.
Spelade hip-hop och spelade nästan ner mina blomkrukor från fönsterbrädan.
Sen satte jag i en Pink Floyd-platta och fick rejält med gåshud! Shit va dom låter bra! :wacko:

Jo det såg rätt bra ut bra pris också, men kan det värkligen kosta sådär lite? är återförsäljaren pålitlig?

Det beror väl lite på vad det får kosta.
Lab 4000 skulle nog funka klockrent,men det kostar 39000.
Qsc plx serien funkar och är extremt pålitliga.
Inte så dyra heller.
inom kosta vad det kosta vill så finns Crown i-tech serien. 8000 steget lämnar 2x4000 watt bara...
kostar blygsamma 70000 kr. Som hittat.
lab fp 13000 är ett annat kul steg. 2x6500 watt.
Kanske är lite i överkant med tanke på högtalarna..
finns en uppsjö med pasteg som är bra,det är inte så lätt o säga hur det skulle funka till dina högtalare.
Men jag skulle rekommendera ett lättviktssteg för dom har överlag renare ljud tycker iaf jag.
Ett "tungt" bipolärt steg (nu pratar vi pa ej hifi) ger en mosigare bas och är inte lika snabba och har sämre attack än ett switchande steg. men gillar man mycket bas så är ett tungt steg bra.
Vill man ha en bas som låter bas när det ska va bas(läs ren bas) så är det lätta steg som regerar fett.
ett tips är att du ringer runt till olika musikaffärer som säljer proffsljud grejor och hör med dom om dom har beggade pasteg. man kan göra riktiga fynd då.

du , jag springer inte runt med 1 mille i bakfickan :huh: men hittar du något beggat under/runt 5000 kr så kan du hojta till :ph34r:

Postad 11 February 2008 - 19:46

Wajkan
  • Wajkan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hallå boys:D letade lite här i eftermiddags och hittade detta steg https://www.prisjakt...kt.php?e=225617 det borde räcka till att driva subbarna?

Redigerat av Wajkan, 12 February 2008 - 13:14.

Postad 12 February 2008 - 21:33

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Billiga pasteg brukar inte låta så fantastiskt bra,i mina öron iaf.
Skulle säkert funka bra med detta steg till basarna,det tror jag.
Beror som sagt lite på vad du vill ha för bas. tung REN bas som är tight då är det switchade steg som gäller.
dyngbas på all musik,och mycket bas köp ett "vanligt" steg.
Annars,ring till musikbörsen och fråga,dom har säkert nåt beggat steg som spöar det steget du hittat.
Vet att music music i örebro har beggade qsc plx 3402 för ca 8000 spänn.
Kostar det dubbla nya.
Crown xls serien är billiga och väldigt bra steg i förhållande till priset.
Men cerwin vega steget du funderade på först är säkert bra också, så.....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.