Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Värde i begagnade skivor

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 February 2008 - 22:14

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Sitter lite i tankarna om man inte skulle försöka bli av med en större del av sina skivor, dels ligger hela samlingen som flac samt mp3 på hårddiskarna, visserligen vet jag inte vad jag skulle göra om dom kraschar.....

Hur som helst är det möjligt att kränga skivor i 100tal alternativt 1000tal, finns det marknad för det? Har väl sålt en och annan på tradera, men det är sådant man vet har haft ett högre värde, nu är det ju allt ifrån värsta skräpet till bra musik, men utan samlarvärde.

Postad 03 February 2008 - 22:40

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
bor du i göteborg så köper ju både 2a långgatans skivhandel och cdcentralen in skivor. Hör med dem.. :)

Postad 03 February 2008 - 22:43

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0
Flyttad till musik från off topic.
Man kan också vända sig till skivaffärer som köper in beg. eller lägga in en samlad annons på våran köp&sälj del marknaden och rada upp titlarna i annonstexten.
Allmänna tipset är att googla lite innan, kanske visar sig att någon av de du äger är en riktig guldklimp.

Postad 05 February 2008 - 17:11

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
tror inte det finns nån större privatmarknad för såna mängder, men går du till nån affär så ska det nog funka med så många.
annars är det väl bara att tradera hela sheiten (ja jag vet, tar tid, men du skulle nog kunna tjäna mer på det).

Postad 06 February 2008 - 23:06

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
tack för svaren

ja dessvärre bor man i Boden, ont om skivaffärer i närheten, vet nog faktiskt inte om det finns någon vettig skivbutik inom 15mil...? :)

Tror inte det är någon guldklimp i samlingen, har visserligen inte kollat jättenoga, några 2disc le utgåvor och så, men oftast är dom vanliga utgåvorna lika vanliga eller ovanligare...

tradera är ju en tanke, 100 skivor ok, men börjar vi prata 4-500 och mer så vete tusan alltså..... :s

Postad 06 February 2008 - 23:33

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Du kan ju kolla upp Luleå, Skellefteå och Umeå kanske. Är ju en stor skivmarknad i Umeå om någon månad. Givetvis är det några mil. Men det är ju sånt man är van vid i Norrland. Men jag tycker inte du ska sälja bort alla skivor. Sålla bort allting utom dom absoluta favoriterna. Samt skaffa en bra backup till flac-lagret. Några hårddiskar som ligger i nån raid konf. av något slag.

Umeå Skivmässa

Om du inte har bråttom kan du kanske vänta till sommaren och åka till Piteå någon söndag med alla skivor och ställa upp den på loppisen som är varje söndag så länge det inte regnar. Då är hela badhusparken full med stånd där det säljs det mesta. Fast så många skivkonsumenter kanske det inte är där iofs.

Redigerat av thurner, 06 February 2008 - 23:35.

Postad 07 February 2008 - 10:09

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Sitter lite i tankarna om man inte skulle försöka bli av med en större del av sina skivor, dels ligger hela samlingen som flac samt mp3 på hårddiskarna, visserligen vet jag inte vad jag skulle göra om dom kraschar.....

Hur som helst är det möjligt att kränga skivor i 100tal alternativt 1000tal, finns det marknad för det? Har väl sålt en och annan på tradera, men det är sådant man vet har haft ett högre värde, nu är det ju allt ifrån värsta skräpet till bra musik, men utan samlarvärde.

Jag håller på att sälja ut 300 av mina 1200 skivor. Har lagt upp en annons på blocket för 40kr st. Får mail varje dag ang dom. Sen har jag lagt ut några rariteter på ebay.com. Går ruskigt bra måste jag säga!! :(

Postad 07 February 2008 - 22:46

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Thurner - ja skivmässorna i Umeå är trevliga, mycket fint vinyl. För ett par år sedan (typ 8 kanske) så kördes det en ett par gånger i luleå, hittade några roliga bootlegs där (nirvana, bad religion, bruce springsteen mfl.)
Badhusparken är iofs ett alternativ, men får känslan att många drar sig för allt som kostar mer än 5kr där :( brukar försöka fynda tv spelsrariteter där (vi har stuga i kopparnäs så besöker loppisen rätt ofta under sommartid).

Majorglenn - är det frågor även på "mindre spännande" musik?

Postad 08 February 2008 - 10:45

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Thurner - ja skivmässorna i Umeå är trevliga, mycket fint vinyl. För ett par år sedan (typ 8 kanske) så kördes det en ett par gånger i luleå, hittade några roliga bootlegs där (nirvana, bad religion, bruce springsteen mfl.)
Badhusparken är iofs ett alternativ, men får känslan att många drar sig för allt som kostar mer än 5kr där :( brukar försöka fynda tv spelsrariteter där (vi har stuga i kopparnäs så besöker loppisen rätt ofta under sommartid).

Majorglenn - är det frågor även på "mindre spännande" musik?

Ja iom att jag säljer av många AOR skivor och udda hårdrocks skivor (har jobbat i skivaffär i 3 år, tycker mer om mindre band än mainstream) så är det många som köper såna skivor.

Bäst just nu går Dream Theater fan clubs edition. Har 4 auktioner på ebay med såna. 1 är uppe i 73 dollar å 1 i 71 dollar. Satte ut dom på 15 dollar st. D e bara slänga upp en annons på blocket på skivor. Jag har fått ett 30 tal mail på ca 2 veckor.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.