Inledning:
Till att börja med tänkt måste jag säga att jag är en nybörjare inom hifivärlden och jag och har inga större efarenheter av högtalare. Mina förra högtalare var ett par Dynavoice F-6 och de låter riktigt bra för sitt pris jämfört med mina Logitech Z-2300. Ska försöka att göra det här så rättvist som möjligt men det är svårt att vara neutral när man äger dessa underbara högtalare.
Utseendet:
Det första man lägger märket till är hur bra kvalitén är. Högtalarna och stativen har en grym finish och jag har aldrig sett något liknade i den här prisklassen. Jag hade turen och fick tag på björkupplagan och den ser väldigt lyxig ut.
Stativen är välbyggda och är delvis av läder. De väger en hel del och de står stabilt på golvet. Stativen står på fyra stycken "spikes" och detta gör att stativen ser ännu bättre ut enligt mig. Kort sagt, snygga och stabila stativ.
Ljudkvalitén:
Ljudkvalitén på dessa högtalare är bra, riktigt bra. Banddiskanten är mjuk och fin och man får nästan lite elektrostat känsla som DODGE.RJ tidigare har nämnt. Diskanten blir aldrig skrikig som många högtalare har en tendens att bli i det övre registret. Mellanregistret lyfter fram rösterna på ett bra sätt och instrumenten skiljs åt bra. Basen är rapp och bra för sin storlek men tyvärr saknar jag personligen lite djup i ljudet och en subwoofer kommer att inhandlas senare i vår. Tyvärr har jag inte fler ord att beskriva dessa högtalare med men kortfattat så är det här rena kapet.
www.minhembio.com.jpg 36.77K
0 Antal nerladdningar
www.minhembio.com1.jpg 40.22K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistereda73534df, 01 March 2008 - 13:01.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
168 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?