Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Age of Conan: Hyborian Adventures.

89 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2008 - 08:39

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Postad bild
Age of Conan: Hyborian Adventures släpps den 23 Maj.
Dags att börja snacka nu tycker jag :)

Nu kan man även boka Collectors Ed på webhallen! Som innehåller;

Information om förbokningspaket:
* 3 dagars försprång - börja spela 3 dagar före retail-release
* Exklusivt mount vid level 40 - mammut eller noshörning
* Exklusivt föremål, The Inventory Belt - ger dig mer plats för loot!

Information om Collector's Edition:
* Exklusivt föremål, Ring of Acheronia - ger dig 2% mer XP och speciella stamina enchantments.
* Samlarförpackning, numrerad
* Karta över spelvärlden i läder
* Unik bonus-DVD, fylld med trailers, behind the scenes och artwork
* Age of Conan Art Book - fylld med hundratals illustrationer över Conan och Hyboria-världen
* The Drinking Cape - ett bonusföremål som ger dig tillgång till gratis drinkar i alla tavernor i Hyboria.
* Fem gratis gästpass - bjud in dina vänner till Hyboria under en begränsad tid!

Så vad tror ni om detta? WoW/WAR dödare?

Här kommer lite filmer från Gametrailers. Filmade från Game Developers Conference 2008 som ser riktigt intressanta ut! Rekommenderar alla att kolla in dessa.

Som ni ser så kan man verkligen få ett unikt ansikte!
Character Creation demonstration

Dreamworld demo

Fin grafik q.q
Mount Demo! Del 1

Mount demo del 2

Mount demo del 3

Forge building

Dungeon/Instans demo! Del 1

Dungeon/Instans, del 2

Dungeon/Instans, del 3

Redigerat av Unregisteredb43a60de, 04 March 2008 - 21:00.

Postad 04 February 2008 - 09:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tror det blir en megaflopp.

Postad 04 February 2008 - 10:07

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Det är absolut ingen wow dödare, wow kommer nog bara dö när det dör av sig själv :)

Men sen av vad ja sett/läst av förhandstittar etc så verkar spelet sjukt krävande och väldigt ojämt i grafiken, dvs att de finns områden som är ruskigt snygga men sen ställen som ser ut som skit rent ut sagt. Jag var helt inne på att börja lira detta spel ett tag men nu känns det nästan som att de kommer att gå samma öde som Vanguard och det är ju inte så roligt :) Får vänta och se hur de blir :lol:

Postad 04 February 2008 - 10:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Känns som MMOG marknaden är mättad så jag tror inte fler spel kan slå sig in just nu. Speciellt inte ngt som ser ut som det här gör. Det verkar inte tillföra ngt nytt överhuvudtaget.

Postad 04 February 2008 - 13:20

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Closed-betan är uppe ca 3h i veckan vilket är helt värdelöst enligt mig.
Att marknaden för mmorpg är mättad håller jag inte med om, det är bara det att det finns inget som kan konkurrera med WoW just nu. WoW har ju fått världen att öppna ögonen för MMORPG etc, men de senaste mmorpgna som släppts har ju släppts som ofullständiga betor enligt mig. Ex, Vanguard.

WoW är ett väldigt lätt spel, barnsäkert skulle man kanske säga. Jag vill ha ett spel där det "känns" när man dör, player cities, bättre craft system etc. AoC har inget av detta än så länge i betan. AoC är ju kapabelt att bli ruskigt snyggt, men som sagt tidigare, de har satsat hårt på vissa områden av miljön. ÄR JU trotsallt fortfarande en beta.

Det framtida spelet som jag tror skulle passa mig bäst är DarkFall. Player housing, bra craft-system, "ok"-grafik, inget levelsystem, Corpse-looting av players etc.

Postad 04 February 2008 - 14:51

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
jag gillar inte hur krävande det är
jag gillar inte deras "nya och innovativa battle system"
jag gillar inte hur dom promotar stora fighter men bara klarar av ca 20s20 (jämnfört med 80vs80 i W.A.R)

Sen kommer det aldrig komma någe "WoW dödare". WoW har 9mil+ användare. hardcore PvParna kommer antingen gå till AoC eller W.A.R dock fast dom spelar inte direkt WoW ändå.

om jag jämnför AoC och W.A.R så skulle jag säga solo "1337" hardcore PvP tar AoC och "grupp/zerg PvP guildsen" tar W.A.R

Postad 04 February 2008 - 14:54

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Closed-betan är uppe ca 3h i veckan vilket är helt värdelöst enligt mig.
Att marknaden för mmorpg är mättad håller jag inte med om, det är bara det att det finns inget som kan konkurrera med WoW just nu. WoW har ju fått världen att öppna ögonen för MMORPG etc, men de senaste mmorpgna som släppts har ju släppts som ofullständiga betor enligt mig. Ex, Vanguard.

WoW är ett väldigt lätt spel, barnsäkert skulle man kanske säga. Jag vill ha ett spel där det "känns" när man dör, player cities, bättre craft system etc. AoC har inget av detta än så länge i betan. AoC är ju kapabelt att bli ruskigt snyggt, men som sagt tidigare, de har satsat hårt på vissa områden av miljön. ÄR JU trotsallt fortfarande en beta.

Det framtida spelet som jag tror skulle passa mig bäst är DarkFall. Player housing, bra craft-system, "ok"-grafik, inget levelsystem, Corpse-looting av players etc.

Jo det är ju en beta men tycker ändå det borde kommit en bit längre :) Känns som Vanguard all over again. Största misstaget dom kan göra är ju att släppa spelet när det egentligen fortfarande borde vara i betatest. Men som sagt det har ju potential att bli något stort men frågan är hur väl dom lyckas.

Darkfall är ju en dröm mer än verklighet då utvecklingen tar sin tid :)

Postad 04 February 2008 - 14:55

Rajtan
  • Rajtan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Funcoms Anarchy Online är enligt mig det absolut bästa mmorpg, så tror nog att de kan få ordning på Conan också. Förmodligen inte vid releasen, men det är ju tradition för mmorpg´s att ha en katastrofal release.

Postad 04 February 2008 - 17:02

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Funcoms Anarchy Online är enligt mig det absolut bästa mmorpg, så tror nog att de kan få ordning på Conan också. Förmodligen inte vid releasen, men det är ju tradition för mmorpg´s att ha en katastrofal release.

Jag tror inte att AoC kommer få så värst mycket spelare om det inte är rätt bra vid release. Tror att det är hårdare i dagens läge att släppa ett MMO vilket gör att dom måste helt enkelt vara med polerade, spelare kräver mer redan vid release. Titta bara på Vanguard som släpptes i ett beta stadie, det hade massvis med bra ideér på bordet men när det kom till kritan så sjönk det till botten med rasande fart.

Redigerat av stabbe, 04 February 2008 - 17:03.

Postad 04 February 2008 - 17:08

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Hehe, DarkFall är fan drömmen om ett grymt MMORPG. Dock känns det som om det aldrig kommer bli verklighet. Har följt det spelet i säkert 3 år, men inte har det hänt mycket hehe.

Ett annat skönt mmorpg är ju SWG med sina player-cities, grymt utvecklade craftingsystem m.m.

Än så länge är AoC betan, det jag spelat, inte så värst bra. Visst systemet är nyskapande, men jag tycker inte att man ska blanda in "kombinationer" av knappar för att göra spells. Känns mer som ett Beat'em'up RPG typ hehe.

Postad 05 February 2008 - 09:23

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Att det var så många som trodde att det skulle floppa förvånar mig.
Tror inte att marknaden är mättat, jag har själv tröttnat på WoW, känt att jag gjort allt, och det kommer bara mer av samma. Gått till Guild Wars tills bättre tider.

Hur krävande är spelet? Har hört att Vista _krävs_ ?

Postad 05 February 2008 - 20:51

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Har lirat 'general beta' ett bra tag nu...man får ju inte säga så mycket utöver det som står i forumen.

Men börjar bli lite :)
Detta är väl fjärde eller femte gången de flyttar releasen?
Det är mycket som inte är påkopplat för test ännu...

Om man är ny på mmorpg...
Kan väl säga att "newbistaden" upp till lvl 20 fungerar utmärk med läcker grafik och trevliga questar.
För oss andra rävar, mja...EQ2 och LOTRO gör det lika bra.
Som sagt, mycket återstår att se och tiden rinner iväg...

Behåller än så länge min förbokning :wacko:

Postad 06 February 2008 - 00:15

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Aha. Hur blev du inbjuden till betan? Bara vanlig sign-up på sidan?
Finns det något forum som är populärare än det officiella? (http://forums.ageofconan.com/)
Tack!

Postad 06 February 2008 - 11:03

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Jepp, den vanliga sign-up på sidan. Sen kom det hem ett email :(
Just det forumet...sen kan det ju hända att det läcker ut info i andra mmorpgforum - inget jag checkat dock.
Vi som kör beta har ett eget skyddad forum där allt behandlas och inget får läcka ut :)

Postad 27 February 2008 - 15:10

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Jepp, den vanliga sign-up på sidan. Sen kom det hem ett email :)
Just det forumet...sen kan det ju hända att det läcker ut info i andra mmorpgforum - inget jag checkat dock.
Vi som kör beta har ett eget skyddad forum där allt behandlas och inget får läcka ut :P

Du kommer antagligen se mig på det forumet snart eftersom jag fick min beta invite idag! :)

Redigerat av Unregisteredb43a60de, 27 February 2008 - 15:10.

Postad 27 February 2008 - 16:40

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
kommer troligtvis megafloppa... som sagt tidigare i denna tråd, spelen måste vara mer polerade för att det ska funka. Spelade ut min gratismånad i vanguard ( hoppade på från start, slutade en 2-3 månader senare ) och det funkar faktiskt rätt bra mycket bättre nu, dock har de WoW-ifierat massa vilket ajg inte gillar.. men men. bästa pve spelet ute atm imo :> dock lite lite high end saker att hålla sig sysselsatt med..

men Conan har jag inte så mycket till övers för, inte WAR för den delen heller, dom verkar ha slaktat grymheten och mörkret i Warhammer världen... lite bitter blir jag, singleplayer rpgs ftw :>

Postad 27 February 2008 - 21:07

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
det är ju mkt av just mörkret o d som e kvar i W.A.R...

Postad 27 February 2008 - 23:26

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

kommer troligtvis megafloppa... som sagt tidigare i denna tråd, spelen måste vara mer polerade för att det ska funka. Spelade ut min gratismånad i vanguard ( hoppade på från start, slutade en 2-3 månader senare ) och det funkar faktiskt rätt bra mycket bättre nu, dock har de WoW-ifierat massa vilket ajg inte gillar.. men men. bästa pve spelet ute atm imo :> dock lite lite high end saker att hålla sig sysselsatt med..

men Conan har jag inte så mycket till övers för, inte WAR för den delen heller, dom verkar ha slaktat grymheten och mörkret i Warhammer världen... lite bitter blir jag, singleplayer rpgs ftw :>

Har hört mycket om Vanguard men ej testat. Finns det någon gratis test tid?

Postad 28 February 2008 - 08:52

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

senast jag såg, såg det mer wow aktigt ut än tidigare, inte rätt riktning imo

ang vanguard, har jag för mig det finns en gratis trial... måste kolla upp det :>

Redigerat av izikiel, 28 February 2008 - 08:54.

Postad 28 February 2008 - 11:20

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Ang. trial på Vanguard så hag jag kollat runt och det finns ingen. Men det är så billigt så att jag köper det endå, 200kr har hag råd med, även om det bara räcker 1 vecka.

Postad 28 February 2008 - 15:56

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

ang vanguard, har jag för mig det finns en gratis trial... måste kolla upp det :>

har spelat betan i ett halvår och jag ser fortfarande inte var folk får WoW ifrån...

Postad 28 February 2008 - 17:47

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
iofs kan nog wow+daoc funka, men tja, jag vet inte :>

Postad 28 February 2008 - 18:20

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

har spelat betan i ett halvår och jag ser fortfarande inte var folk får WoW ifrån...

Folk i denna tråd jämför WAR med WoW.. Även fast jag hellre velat prata AoC.

Postad 28 February 2008 - 18:32

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Ang. trial på Vanguard så hag jag kollat runt och det finns ingen. Men det är så billigt så att jag köper det endå, 200kr har hag råd med, även om det bara räcker 1 vecka.

Spelar du på Halgar (eu servern typ ) servern, så skicka mig ett tell kan du få lite stuff ( rawlan )

Postad 04 March 2008 - 20:23

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Spelar du på Halgar (eu servern typ ) servern, så skicka mig ett tell kan du få lite stuff ( rawlan )

Tack men jag har redan tröttnat, lite för mycket buggar för mig smak, men annars en riktigt bra wow kopia tyckte jag. Har dock gått tillbaka till Warcraft nu i väntan på bättre tider...

--

Personligen så är jag ganska säker på att det inte kan floppa!

Redigerat av Unregisteredb43a60de, 04 March 2008 - 21:13.

Postad 05 March 2008 - 10:36

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Har förbokat spelet nu ialla fall.

Sitter o velar mellan AoC och W.A.R

båda har mkt bra saker o dåliga saker

Postad 05 March 2008 - 10:57

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Har förbokat spelet nu ialla fall.

Sitter o velar mellan AoC och W.A.R

båda har mkt bra saker o dåliga saker

Jag såg mest fram emot WAR förrut, men efter att sett in-game filmer så sjönk förväntan rejält, det ser ju ut som ett nytt World of Warcraft. Kanske lite dåligt av mig att döma spelet redan med tanke på att det forfarande är i beta stadie. Tittade på några filmer och läste lite om Conan så vart jag såld :)
Nu är jag med och stresstestar betan och kan knappt vänta tills retail kommer!

Postad 05 March 2008 - 11:05

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
jo jag är ju med i både W.A.R o AoC Betan och jag blir lika förvånad varje gång ngn säger att det är likt WoW...

Men W.A.R har vissa saker som _måste_ fixas för att det inte ska bli en total flopp. Sen att dom lagt till vissa saker som dom garanterat inte skulle finnas med har också fått mig att luta mer åt AoC.

AoC har alldeles för många buggar fortfarande för att få en bra blick på det
Nyfiken på hur lång tid d tar o levla till maxlvl i AoC också. Orkar inte sitta i 6mån o levla.

Edit: berätta gärna vad det är som är så likt WoW. För jag som spelar spelet förstår inte.

Redigerat av xxManiacxx, 05 March 2008 - 11:06.

Postad 05 March 2008 - 13:02

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Tja jag har ju bara sett ingame filmer på youtube som sagt. Det jag reagerade på var utseendet, grafiken, hur striderna ser ut, interfacet. Men visst jag kan ju ha fel, det var inte direkt några detaljerade saker jag såg.

Postad 05 March 2008 - 16:13

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Funcom strulade ju till Anarchy Online releasen, det var ju i det närmaste ospelbart och mera alphastadie än retail... Kanske gör det samma sak med AoC... eller skjuter upp releasen ett par månader till. Antingen eller..

Postad 05 March 2008 - 18:15

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Eller så fixar de till de mesta till releasen, de har sagt själva att de endast kommer pyssla med buggfix de första 2/3 månaderna

Postad 10 March 2008 - 23:35

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Spelar för tillfället betan och jag måste säga att de måste puttsa upp det här spelet en rejäl bit för att det skall ta sig in på MMO markaden seriöst.

Det är ju bara beta men det är mycket som irriterar en när man börjar spela, text så känns värdlen man springer runt i "instängd" på något sätt, inte alls som tex wow där du kan kuta runt åt vilket håll du vill och utforska, känns som man alltid måste följa en viss "väg".

Sen en annan sak som jag har märkt är att det är svårt att fatta riktigt vad/hur man skall göra med skills osv, den ända hjälpen man får är typ "dont forget to train when u lvl up" jaha? vartdå? hurdå? träna själv eller hitta nån trainer?

som sagt finns mkt att hacka på men det är ju bara som sagt en beta, grafiken är iaf väldigt fin =)

Postad 11 March 2008 - 10:39

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det är ju bara beta men det är mycket som irriterar en när man börjar spela, text så känns värdlen man springer runt i "instängd" på något sätt, inte alls som tex wow där du kan kuta runt åt vilket håll du vill och utforska, känns som man alltid måste följa en viss "väg".

Detta är antagligen bara i nybörjarzonen så man inte springer vilse eller inte vet vart man ska gå för att hitta quests osv.

Postad 11 March 2008 - 13:32

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Spelar för tillfället betan och jag måste säga att de måste puttsa upp det här spelet en rejäl bit för att det skall ta sig in på MMO markaden seriöst.

Sen en annan sak som jag har märkt är att det är svårt att fatta riktigt vad/hur man skall göra med skills osv, den ända hjälpen man får är typ "dont forget to train when u lvl up" jaha? vartdå? hurdå? träna själv eller hitta nån trainer?

som sagt finns mkt att hacka på men det är ju bara som sagt en beta, grafiken är iaf väldigt fin =)

Fråga: Har du spelat förbi lvl20?

1-20 är ju mkt "single-player". Precis som en tutorial. Sen blir det bättre. Den tiden är till för att alla ska hinna lära sig sin char innan dom springer runt o har chans till PvP vart dom än går.

Kommer antagligen komma upp tips i retail när man dingar o ska sätta points på dom olika skillsen. Nog inget dom prioriterar just nu att lägga till.

Utan att säga för mkt så är AoC det bättre PvP spelet jämnfört med W.A.R för tillfället.

Postad 11 March 2008 - 17:35

Meegosh
  • Meegosh
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Upplevde samma sak, väldigt instängt!
Men nu han jag bara bli lvl 20 och precis han ge mig ut i världen och titta runt innan reset av servern.
Har faktiskt inte orkar levla upp igen för jag tycker AoC är tråkigt :P
Ser man filmer och läser om spelet verkar det kanon men väl inne så tröttnar jag hela tiden.
Men skulle verkligen behöva levla upp så jag får se mer ;)

Postad 12 March 2008 - 14:29

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Verkar som många har glömt :D
Våren 2006 (om jag inte minns helt fel) var det när AoC skulle landa...ett antal nya datum efter det...
...I Oktober 2007 var det sagt, då är det klart!
...vi skall bara ändra (fördumma) fighting-systemet (inget annat), så mars 2008 gäller...
Well, nu har vi slutet av Maj som nästa förslag ;)

1. Vi har WoW för "di små""...
2: Vi har LOTRO för "di större"...
3. Vi har EVE för "di galne"...
Tre utmärkt fungerande kategorier med klart fungerande och snygga lir!

AoC är snyggt...................men sen?
Till slutet av Maj skall Aoc igen! hinna ikapp och förbi någon av de tre ovan...hmmm....
Mature (vilket jag hade hoppats på för att urskilja sig något)!!!
De flesta "gratis-korea-mmorpg-liren" är klart sexigare :D
Blood...gäsp!

Jag antar att Aoc vill locka till sig erfarna spelare från de stora drakarna, det kommer att bli svårt!
Ett knippe nya (jag har aldrig kört ett mmorpg förut) lär de få vid ev. start i Maj.
Eller som man ser i ingame-chatten, nio rader av tio -"How do you climb?" :blush:

Postad 13 March 2008 - 09:17

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Mm striderna var ju inte dem bästa, men får se när retail kommer, de kanske har fixat det mesta.. Eller så kanske man bara stannar i WoW tills världen går under :)

Postad 13 March 2008 - 09:50

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Tycker striderna är bra mkt bättre än i t.ex WoW

Du har 5 olika directions att slå "normala" slag. Utöver det har du ett gäng olika "combos" att använda dig av.

Man kan välja att skydda sig mera mot en viss direction vilket leder till att man inte bara kan spamma 1 directionslag.

Sen att alla slag är AE kommer leda till fina AE grupper både i PvE o PvP.

Postad 13 March 2008 - 11:39

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Mja tycker striderna är röriga, och combos är ju sketa svårt att få in, spec om man lirar som ranger, då ska man ju liksom först trycka på combo eller skill knappen, sedan hålla koll på vilka håll man ska skjuta, 1 2 eller 3, först efter det kommer skillen eller combon man aktiverat.
Samtidigt som man gör detta ska man sikta, antingen i first person view eller third person, utan något slags auto aim.

Vad är AE?

Redigerat av Unregisteredb43a60de, 13 March 2008 - 11:40.

Postad 14 March 2008 - 07:59

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Mja tycker striderna är röriga, och combos är ju sketa svårt att få in, spec om man lirar som ranger, då ska man ju liksom först trycka på combo eller skill knappen, sedan hålla koll på vilka håll man ska skjuta, 1 2 eller 3, först efter det kommer skillen eller combon man aktiverat.
Samtidigt som man gör detta ska man sikta, antingen i first person view eller third person, utan något slags auto aim.

Vad är AE?

ja iomed att det är flera steg så funkar d inte o spamma knappar ála WoW. Enda nackdelen är att folk kommer köra mer macros för att det ska gå snabbare.

Alltså detta spel är inget för ngn som anser att WoW combat system e tillräckligt avancerat. I högre levlar kommer du ha 5 riktningar istället för 3 dessutom.

AE = Area of Effect = dina slag träffar flera personer om dom står framför dig.

Postad 14 March 2008 - 11:27

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jo jag fick General Beta konto igår (!) och bestämde mig för att spela Ranger, det var inte alls så jag beskrev det, man kan visst låsa sikte på sin fiende B)

Finns det någon funktion som gör att man kan skriva macros i spelet?

Jag har föresten sett helt andra UI:n, går det att förändra det totalt som man kan göra med addons i WoW?

Postad 14 March 2008 - 12:11

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Jo jag fick General Beta konto igår (!) och bestämde mig för att spela Ranger, det var inte alls så jag beskrev det, man kan visst låsa sikte på sin fiende B)

Finns det någon funktion som gör att man kan skriva macros i spelet?

Jag har föresten sett helt andra UI:n, går det att förändra det totalt som man kan göra med addons i WoW?

Nej det går inte att ändra så mkt i UIt. Det är en beta så fokus ligger inte speciellt mkt på det.
Vet ej hur mkt man ska kunna ändra på UIt i retail.

Macros kan man inte göra i spelet alls.

Postad 15 March 2008 - 01:55

pryltorsk
  • pryltorsk
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Can't w8. Jag tycker det verkar grymt. Hoppas dom stilar till sig och släpper det någerlunda stabilt i maj.

Postad 17 March 2008 - 18:09

Meegosh
  • Meegosh
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kan rekomendera ett Logitech G15 eller G11 om ni ska satsa på AoC. Grymt skönt att spela in macro för alla combos på tangentbordet.

Postad 18 March 2008 - 07:21

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Kan rekomendera ett Logitech G15 eller G11 om ni ska satsa på AoC. Grymt skönt att spela in macro för alla combos på tangentbordet.

:) Behöver man då bara trycka en enda gång så görs de automatiskt?

Postad 18 March 2008 - 08:46

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

:) Behöver man då bara trycka en enda gång så görs de automatiskt?

ja vilket är larvigt enligt mig. Men folk har ju en tendens att ta alla övertag dom kan.

Postad 18 March 2008 - 15:00

Poke80
  • Poke80
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har läst någonstans att det inte ska finnas några macron AOC? Är jag ute och cycklar?

Någon som vet när nästa tech-beta är, eller är de över nu. Har fått en beta nyckel av en kamrat..är ju lite småsugen på att testa.

Postad 19 March 2008 - 08:01

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Har läst någonstans att det inte ska finnas några macron AOC? Är jag ute och cycklar?

Någon som vet när nästa tech-beta är, eller är de över nu. Har fått en beta nyckel av en kamrat..är ju lite småsugen på att testa.

Finns 2 sätt att veta det på.

1: läsa mail man får
2: läsa beta forumet

Postad 23 April 2008 - 02:51

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Nu har det gått "Gold"...och min preorder är fortfarande aktiv ;)
Måste säga att det blivit vansinnigt snyggt efter de sista patcharna och hela newbi-arean fungerar fiint.

Postad 23 April 2008 - 13:22

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Värt att ens köpa spelet om man sitter på:

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB
Crucial DDR2 PC5300 2048MB
MSI K9VGM-V
XFX GeForce 8600GT 540M 512MB DDR2, PCI-Express, 540/800Mhz

Provade pvp-betan och då laggade det sönder totalt. Allt på lägsta. Och då menar jag allt. Spelet såg ut som skit med dom inställningarna. Har förbokat det men är det värt att ens hämta ut spelet? Kan det verkligen ha blivit så mycket bättre under den sista månadens utveckling? Gick inte att döda någon utan att det laggade konstant.

Annars får jag vänta på Warhammer istället.

Redigerat av Unregistered1594247d, 23 April 2008 - 13:22.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.