Viasat lyfter in Kanal5 i utbudet
30 svar till detta ämne
Postad 05 February 2008 - 08:46
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Viasat lyfter in Kanal5 i utbudetViasat och Canal Digital har tecknat ett sjuårigt avtal som innebär att Kanal5 tar plats i Viasats kanalutbud och TV3 tar plats i Canal Digitals kanalutbud. Från och med den 13 februari får Viasats kunder möjligheten att titta på Kanal5 medan Canal Digitals kunder kan se på TV3 från samma datum. Det står klart sedan parterna tecknat ett samarbetsavtal som sträcker sig fram till och med slutet av 2015. - Vi har under flera år arbetat för ett utbyte av kanaler och vi är nöjda att äntligen kunna genomföra det. Detta är inte bara en viktig utveckling för vår affärsverksamhet utan även en milstolpe för den svenska TV-marknaden och ger satellit-TV-tittare tillgång till alla stora kanaler på alla plattformar, , säger MTGs vd Hans-Holger Albrecht i en skriftlig kommentar. Viasat petar in Kanal 5 till alla kunder som prenumererar på minst två intressepaket. Kanalen blir även tillgänglig via ip-tv. Samtidigt lyfter Canal Digital in TV3 i sitt familjepaket - Kanal 5s inkludering i vårt betal-TV-paket är ett viktigt steg i utvecklingen av vårt kanalerbjudande. Vi har nu säkerställt att Viasats abonnenter kan se samtliga sex stora svenska TV-kanaler på vår plattform, säger Albrecht. http://www.idg.se/2.1085/1.143694
Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 11 February 2008 - 13:55.
Postad 05 February 2008 - 08:55
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
hmm.. betyder det att jag som har silverpaketet inte kommer få kanalen eller vad? =/
edit: eller silverpaketet finns juh inte. verkar som att jag får tre delar. barn, dokumentär och underhållning, vilket borde betyda att jag får kanal5?
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 05 February 2008 - 09:02.
Postad 05 February 2008 - 09:22
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Bättre sent än aldrig.
De borde gjort det här redan för två-tre år sen. Nu har Boxer ett ganska kraftigt försprång iom att de länge haft både trean och femman. Får se om folk är villiga att betala lite extra och byta upp sej.
Postad 05 February 2008 - 15:34
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1061 inlägg
äntligen
är det bara jag eller har det börjat bli lite fart hos viasat på SDTV sidan?
Redigerat av Scrapanatchi, 05 February 2008 - 15:38.
Postad 05 February 2008 - 16:34
urgf
-
urgf
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nån som vet om vi finnar får 5:an ?
Postad 05 February 2008 - 17:02
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Är det bara jag som tycker att tråd/artikeltiteln är lite missvisande? Canal Digital har lika mycket fått trean i sitt utbud som Viasat fått femman.
Postad 05 February 2008 - 17:57
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Vet inte varför men varför känns det som Viasat tjäna mer än canaldigital..
Verkar riktigt mysigt.. Dock detta med att det inte finns Discovery på Viasat hur är det möjligt!?
Postad 05 February 2008 - 18:01
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
vem behöver discovery när man har explorer? tycker att dokumentärkanalerna hos viasat är mycket bättre än discovery och animal planet =).
Postad 05 February 2008 - 18:38
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
vem behöver discovery när man har explorer? tycker att dokumentärkanalerna hos viasat är mycket bättre än discovery och animal planet =).
Tja tur smaken är olika. Discovery för mig står för bra kvalitet och bra innehåll. Dessutm om man har alla 3 discovery. Dvs Discovery Science och Discovery Civilaztion. (Vilka man får om man har Familjepaketet med Canal+ Total) Och som sagt Canal Digital har fått 3an lika mycket som Viasat 5an.Familjapaket med 57 kanaler för 189:- / mån är mer än ett bra erbjudande tycker jag iaf....;-) (Dessutom HD paket fritt i 6 mån ) Sen skall vi inte prata om tekniken. Där är CD ljusår före och har alltid varit.
Postad 05 February 2008 - 18:47
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1061 inlägg
man får också tänka på att CD stänger sina SDTV kanaler nu förtiden har väll stängt 3 bara inom en månad.
Postad 05 February 2008 - 18:51
tjaboboy
-
tjaboboy
-
Amatör
-
-
66 inlägg
En liten notering bara, et är ju inte Canal Digital som stänger kanaler.
Antingen kanalbolaget som byter plattform eller att kanalen slutar sända.
Kan du ge något exempel där Canal Digital "stängt ner" en kanal.
En annan liten notering ang. Viasats utbud. Tv4 Sport finns numer hos dom som har Sport paketet hos Viasat.
Också TV4 Sci-Fi kommer att återfinnas i Underhållings-paketet.
/ tjaboboy
Postad 05 February 2008 - 19:08
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Tja tur smaken är olika. Discovery för mig står för bra kvalitet och bra innehåll. Dessutm om man har alla 3 discovery. Dvs Discovery Science och Discovery Civilaztion. (Vilka man får om man har Familjepaketet med Canal+ Total)
själv tycker jag att discovery mest kör en massa skräpprogram som inte känns speciellt informativa eller intressanta, medans explorer har mer av det motsatta. visst finns där en del ointressanta program där med, men discovery leder verkligen =). sen beror det väl kanske iförsig vilken discoverykanal man snackar om med. finns där discovery, discovery science och civilizations eller? jag har nog bara sett discovery nämligen, och den var alldeles överfull av program som man kunde sett på mtv eller liknande kanal istället =)
Postad 05 February 2008 - 19:15
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1061 inlägg
En liten notering bara, et är ju inte Canal Digital som stänger kanaler. Antingen kanalbolaget som byter plattform eller att kanalen slutar sända. Kan du ge något exempel där Canal Digital "stängt ner" en kanal.
En annan liten notering ang. Viasats utbud. Tv4 Sport finns numer hos dom som har Sport paketet hos Viasat. Också TV4 Sci-Fi kommer att återfinnas i Underhållings-paketet.
/ tjaboboy
jo men canal digital vill ju inte sända dom längre och vägrar förnya kontrakten, alltså trillar kanaler bort ur deras paket, stänger av signalen, Extreme Sport försvann igår tex, ingen som helst info från CD på nätet, telenor däremot visar att den "slutat" http://telenorsbc.co...age.aspx?id=400TV4 Mat ska va påväg men frågan är var/hur/när
Redigerat av Scrapanatchi, 05 February 2008 - 19:19.
Postad 05 February 2008 - 20:13
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
själv tycker jag att discovery mest kör en massa skräpprogram som inte känns speciellt informativa eller intressanta, medans explorer har mer av det motsatta. visst finns där en del ointressanta program där med, men discovery leder verkligen =). sen beror det väl kanske iförsig vilken discoverykanal man snackar om med. finns där discovery, discovery science och civilizations eller? jag har nog bara sett discovery nämligen, och den var alldeles överfull av program som man kunde sett på mtv eller liknande kanal istället =)
Discovery har sex kanaler i Sverige. Vanliga Discovery, Animal Planet, Travel and Adventure, Discovery Science och Discovery Civilisation i SD samt Discovery HD.
Postad 05 February 2008 - 21:26
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Discovery har sex kanaler i Sverige. Vanliga Discovery, Animal Planet, Travel and Adventure, Discovery Science och Discovery Civilisation i SD samt Discovery HD.
tänker då främst på discovery och animal planet =). dom andra har jag inte sett nåt av så dom vågar jag inte uttala mig om.
Postad 06 February 2008 - 21:12
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej,
Jag håller faktiskt med om att Viasat Explorer är bättre än Discovery. Discovery sänder nu mest program kring några killars eviga putsande och mekande av sina hojar, avsnitt efter avsnitt. Explorer har ett mer varierande utbud.
Jag vet det var inte så tidigare, men det är förhållandevis enahanda på Discovery numera.
Postad 08 February 2008 - 12:46
Unregistered96c62822
-
Unregistered96c62822
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Discovery är ju helt underbar. Den har blivit lite av en favorit på senare dar med guldkorn som:
Extrem överlevnad (Solklar favorit)
Scrapheap Challenge
Ultimate Survival (han från USA som inte har med sig kameracrew)
Farligt hav, hummerfiska
Dödlig fångst
Brainiac
Mythbusters
Dirty Jobs with Mike Rowe
Amerikanska Hotrods
Miami Ink
Och då nämner jag bara mina favoriter.
Det är jäkligt varierande och riktigt sköna program nuförtiden. Nej, Discovery skulle jag aldrig kunna tänka mig att bli av med.
Vilka program anses vara Explorers starkaste? (Har aldrig haft den kanalen)
Redigerat av Unregistered96c62822, 08 February 2008 - 12:54.
Postad 08 February 2008 - 13:08
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
En liten notering bara, et är ju inte Canal Digital som stänger kanaler. Antingen kanalbolaget som byter plattform eller att kanalen slutar sända. Kan du ge något exempel där Canal Digital "stängt ner" en kanal.
En annan liten notering ang. Viasats utbud. Tv4 Sport finns numer hos dom som har Sport paketet hos Viasat. Också TV4 Sci-Fi kommer att återfinnas i Underhållings-paketet.
/ tjaboboy
jo men canal digital vill ju inte sända dom längre och vägrar förnya kontrakten, alltså trillar kanaler bort ur deras paket, stänger av signalen, Extreme Sport försvann igår tex, ingen som helst info från CD på nätet, telenor däremot visar att den "slutat" http://telenorsbc.co...age.aspx?id=400
TV4 Mat ska va påväg men frågan är var/hur/när 
Ja Extreme Sports har varit "svart" en längre tid hos Canal Digital, var det redan efter nyår. Jag ser på den just nu på Com Hem, som fortfarande har det mest kompletta kanalutbudet.
Postad 08 February 2008 - 13:13
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Discovery är ju helt underbar. Den har blivit lite av en favorit på senare dar med guldkorn som:
Extrem överlevnad (Solklar favorit) Scrapheap Challenge Ultimate Survival (han från USA som inte har med sig kameracrew) Farligt hav, hummerfiska Dödlig fångst Brainiac Mythbusters Dirty Jobs with Mike Rowe Amerikanska Hotrods Miami Ink
Och då nämner jag bara mina favoriter.
Det är jäkligt varierande och riktigt sköna program nuförtiden. Nej, Discovery skulle jag aldrig kunna tänka mig att bli av med.
Vilka program anses vara Explorers starkaste? (Har aldrig haft den kanalen)
Vilket strunt! Så fort man slår på Discovery är det american choppers eller som just nu Amerikanska hotrods eller skitiga jobb eller mest garageprogram eller andra motorprogram. Hur kul är dessa på en skala??? Långt från den "äventyrskanal" som den lanserades som en gång i tiden. Nej, Viasat Explorer har klart mer variation i sitt utbud än att köra samma program om, om och om igen... Viasat Explorer visar betydligt större variation. bland annat program om terrorattacken under OS i München 1972, sedan har de ett program som heter "porrveckan". Sånt skulle man aldrig få se på Discovery.
Redigerat av sportmats, 08 February 2008 - 13:14.
Postad 09 February 2008 - 15:29
Majorn
-
Majorn
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ja Extreme Sports har varit "svart" en längre tid hos Canal Digital, var det redan efter nyår. Jag ser på den just nu på Com Hem, som fortfarande har det mest kompletta kanalutbudet.
Jo precis, Jag har inte fått in Extreme Sport på flera månader. tur att man kan plocka in den via Focus Sat istället.... Både Viasat och CD läre väl tappa en hel del kunder på dethär, vet många som kör både Viasat och CD, i stort bara för att få in 5an/3an.
Postad 09 February 2008 - 15:51
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
Jo precis, Jag har inte fått in Extreme Sport på flera månader. tur att man kan plocka in den via Focus Sat istället....
Både Viasat och CD läre väl tappa en hel del kunder på dethär, vet många som kör både Viasat och CD, i stort bara för att få in 5an/3an.
Men också plocka några från Boxer...
Postad 10 February 2008 - 20:33
tjaboboy
-
tjaboboy
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Dom kommer enligt mig att plocka en hel hög kunder från Boxer.
För vem vill ha deras usla, i jämförelse med satellit, signal på sin platt-tv.
Utbudet kan man diskutera fram och tillbaks i eoner men det är ju kvaliten man vill åt eller ???
Det tycker ja är det viktigast i valet av operatör.
/tjaboboy
Postad 11 February 2008 - 20:23
fla
-
fla
-
Rookie
-
2 inlägg
Boxer tappar iaf mig som kund nu. Synd bara att de har 3 månaders uppsägning. Där för måste man vänta tills i maj innan man tecknar nåt nytt.
Postad 12 February 2008 - 21:19
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
/ tjaboboy
jo men canal digital vill ju inte sända dom längre och vägrar förnya kontrakten, alltså trillar kanaler bort ur deras paket, stänger av signalen, Extreme Sport försvann igår tex, ingen som helst info från CD på nätet, telenor däremot visar att den "slutat" http://telenorsbc.co...age.aspx?id=400
TV4 Mat ska va påväg men frågan är var/hur/när 
The Voice försvann den 3/1, men CD:s huvudkontor lovade att alla kunder innan den sista Januari skulle få brev hem med informationen, har ej fått det och nu svarar dom (huvudkontoret) att det kommer inget och vet ej varför. Sa upp CD i dag och kör sedan bara Viasat.
Postad 13 February 2008 - 12:08
Phredreeke
-
Phredreeke
-
Forumräv
-
-
798 inlägg
The Voice försvann den 3/1, men CD:s huvudkontor lovade att alla kunder innan den sista Januari skulle få brev hem med informationen, har ej fått det och nu svarar dom (huvudkontoret) att det kommer inget och vet ej varför.
Sa upp CD i dag och kör sedan bara Viasat.
Hade jag fått ett brev hem som sa att The Voice skulle försvinna skulle jag skriva tillbaka och tacka Thank god for VH1.
Postad 13 February 2008 - 14:25
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1000 inlägg
The Voice försvann den 3/1, men CD:s huvudkontor lovade att alla kunder innan den sista Januari skulle få brev hem med informationen, har ej fått det och nu svarar dom (huvudkontoret) att det kommer inget och vet ej varför.
Sa upp CD i dag och kör sedan bara Viasat.
Hade jag fått ett brev hem som sa att The Voice skulle försvinna skulle jag skriva tillbaka och tacka
Thank god for VH1.
Kunde inte instämma mer. Kasta ut The Voice till förmån för VH1 som frikanal i marknätet tack.
Postad 14 February 2008 - 00:15
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Kollade lite på 3:an via CD parabol i dag, vilken otroligt dålig bild det är på den kanalen. Trodde det var fel på TV:n ett tag tills jag bytte kanal.
Någon fler som tycker TV3 har pissig bild?
Postad 14 February 2008 - 02:00
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1061 inlägg
Antar att videoguard klarar sej med mindre bitrate än conax och detta blir tydligt om man tar en av de lägre bitrate TV3 från viasat och kodar sen om till conax. en annan anledning kan va att det är många kanaler på den transpondern. men jag har inget att studera för bekräfta nått av det.
Postad 14 February 2008 - 06:54
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Antar att videoguard klarar sej med mindre bitrate än conax och detta blir tydligt om man tar en av de lägre bitrate TV3 från viasat och kodar sen om till conax. en annan anledning kan va att det är många kanaler på den transpondern. men jag har inget att studera för bekräfta nått av det.
Krypteringen påvirker ikke kvaliteten. Det har ingen betydning for kvaliteten om kanalen er kodet i VideoGuard eller Conax.
Postad 20 February 2008 - 16:59
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Kollade lite på 3:an via CD parabol i dag, vilken otroligt dålig bild det är på den kanalen. Trodde det var fel på TV:n ett tag tills jag bytte kanal. Någon fler som tycker TV3 har pissig bild?
Jag upplevde också lite sämre kvalitet på TV3 när jag var hos min far i helgen än vad jag har hemma (Com Hem). Han har också Canal Digital och har en 21 år gammal Philips-tv som han kollar på. Dock var kvaliteten klart mycket bättre bildmässigt hos farfar som bor våningen under och som har en ett år gammal tv bara av Samsung-modell. TV-apparaten kanske gör sitt till också, beroende på hur den kan återge den mottagna signalen.
Postad 20 February 2008 - 17:35
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
att femman kom in i utbudet gjorde att jag sa upp mitt avtal med boxer. var ju bara femman som var intressant i den lådan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|