teknik.JPG 15.97K
0 Antal nerladdningarHej!
Jag har ett delikat bekymmer jag behöver lite hjälp med. Som bilden visar kommer jag min dator med allt mediamaterial i ett separat kontorsrum (1). Därifrån har jag tänkt mig att använda mig av de förinstallerade nätverksuttagen för att överföra materialet in till vardagsrummet (2).
Så långt inga problem, men nu har jag ju projektorn i andra änden av rummet och måste därför dra kabel ca 20 meter om det ska göras på ett snyggt sätt. Helst ska det ske med antingen HDMI eller komponent, men det första finns ju inte i så långa längder, eller? Någon som har ett bra förslag en slimmad lösning trots långt avstånd?
Mitt andra bekymmer är att jag nyttjar datorn till en hel del musiklyssning. Tidigare har datorn varit ansluten direkt till anläggningen, men eftersom jag nu tänkt använda en extender så undrar jag hur det nu funkar? Finns det någon extender som klarar av att bara skicka vidare ljudsignalen från datorn? Känns ju sådär att behöva starta upp projektorn varje gång man ska välja musik, och de spelare som har display kostar ju multum. Mest är jag ju sugen på en popcorn hour.
Hjälp mig nu i denna svåra stund...
//J
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?