Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min Diboss 46" gick sönder!

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2008 - 13:02

Joseph
  • Joseph
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
hallå!
min Diboss slutade funka häromdagen och garantin gick ut för 3 månader sedan samt att diboss skandinavien har gått konkurs! *sob*
Är det någon som kan hjälpa mig hitta felet?
Problemet: TV Lyser endast svart får inte fram någon Bild eller meny, men det går att stänga av och sätta på med fjärrdosan och den verkar reagera till andra knapptryck också.
tv'n har tre kretskort i sig, ett nätagg, ett moderkort och en LCDController ingen av dem verkar har någon bränd krets eller nått sånt
Model: DiBoss LT-46T6LVH
tacksam för svar!

Mvh Joseph

Postad 06 February 2008 - 13:07

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hjälper inte dig så mycket men jag hade en DiBoss skräm till datorn som jag fick utbytt 2ggr sen fick jag höra att de gick i konkurs. Så då tröttnade jag köpte en helt ny skärm. Den ingick i ett datorpacket från jobbet så jag förlorade inget på det direkt.. Men då var det samma fel, blev helt svart bara. Ren skit säger jag bara!

Postad 06 February 2008 - 13:09

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Ja du, det var ju inge roligt.
Känns som att du får lämna in den till någon allmän tekniker och felsöka.

Postad 06 February 2008 - 13:10

20 HZ
  • 20 HZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
TV Berg i malmö kan kanske hjälpa dig ring och prata med dom och förklara problemet, lycka till!!

Postad 06 February 2008 - 13:15

20 HZ
  • 20 HZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
TV BERG i malmö utför service åt bla NETONNET riktigt duktiga dom fixa min LG plasma på en vecka :(
ÖPPET TIDER: MÅN-FRE 08.30-1700 STÄNGT LÖR & SÖN.
!!!!OBS NYTT TELEFON NR: 040-382270 !!!!

Postad 06 February 2008 - 13:28

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Felet är din backlight som inte går igång. Vad det beror på vet jag dessvärre inte men som sagt, backlighten går inte igång, där har du felet...

Förövrigt, garantin har gått ut men du har fortfarande reklamationsrätt?

Postad 06 February 2008 - 21:12

Joseph
  • Joseph
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Felet är din backlight som inte går igång. Vad det beror på vet jag dessvärre inte men som sagt, backlighten går inte igång, där har du felet...

Förövrigt, garantin har gått ut men du har fortfarande reklamationsrätt?

Hmm men vet du kanske om det är LCDControllern som sköter backlighten? jag har ingen reklamationsrätt eftersom de har gått konkurs :-( www.diboss.se

Postad 09 February 2008 - 18:06

vinddriven
  • vinddriven
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, vi har en annna lcd-tv med samma problem, vi får bild om vi trycker på texttv två gånger eller provar stänga av sätta på tvn med strömbrytaren. Vi använder inte standby funktionen,
Prova annars dra ut strömkontakten om töm ströminnehållet i tvn, tex med en glödlampa mellan stickkontakterna, själv fick jag mig en stöt när jag råkade röra vid dessa.
Verkar som om lcd-tv kan lagra ström från andra enheter, typ förstärkare, dvd, och video.
Du kan också prova att byta vägguttag.
Bo

Postad 09 February 2008 - 19:40

EB#1
  • EB#1
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Hmm men vet du kanske om det är LCDControllern som sköter backlighten? jag har ingen reklamationsrätt eftersom de har gått konkurs :-( www.diboss.se

Men diboss hade väl ingen direktförsäljning, eller hade de det?

Har du köpt den i en butik så gäller reklamationsrätten jämtemot dem, den påverkas inte av att deras leverantör har gått in konkurs.

Redigerat av EB#1, 09 February 2008 - 19:42.

Postad 09 February 2008 - 21:31

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Ännu en anledning att köpa från seriös fysisk butik.
Precis som EB1 säger, är det ett reklamationsärende har din butik skyldighet att hantera ärendet i 3 år.
http://www.prylporta..._MKF280.dbp.asp

// Jiha

Postad 10 February 2008 - 00:33

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Tja väljer man att köpa lågpris skitmärken som Mark, DiBoss, United, Limited Label, FinLux, Andersson, Lucky Goldstar får man faktiskt skylla sig själv att man köper skräp. Lägg hellre till några tusingar och en tv av ett känt kvalitetsmärke. Det är det alltid värt i slutänden.

Redigerat av sportmats, 10 February 2008 - 00:34.

Postad 10 February 2008 - 10:57

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Nu hör väl inte LG hemma i den ligan iofs.....

Postad 12 February 2008 - 10:11

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Inte? Goldstar var ett jäkla skitmärke och bara för att de byter namn blir de ju inte bättre.
Skulle du bli en annan och bättre människa om du bytte namn från Kalle till Putte? Nej, du är samma människa i grund och botten. Och LG är samma produkt i grund och botten trots att de har bytt namn.

Att dessutom lägga till Lucky framför sitt firmanamn är ju bara patetiskt. Vad är det för lyckligt med Goldstar?
Vi har LG-telefoner här på jobbet och dessa är den sämsta skit vi har haft. Vi hade Ericsson-telefoner tidigare som var klart mycket bättre.

Postad 12 February 2008 - 10:24

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Inte? Goldstar var ett jäkla skitmärke och bara för att de byter namn blir de ju inte bättre.
Skulle du bli en annan och bättre människa om du bytte namn från Kalle till Putte? Nej, du är samma människa i grund och botten. Och LG är samma produkt i grund och botten trots att de har bytt namn.

Att dessutom lägga till Lucky framför sitt firmanamn är ju bara patetiskt. Vad är det för lyckligt med Goldstar?
Vi har LG-telefoner här på jobbet och dessa är den sämsta skit vi har haft. Vi hade Ericsson-telefoner tidigare som var klart mycket bättre.

Hehe, hade en kund som köpte 2st LG "chokladtelefoner" till sina döttrar, båda telefonerna fukkade ihop sig samtidigt, skickades på service samtidigt och blev bortslarvade av servicefirman samtidigt, gissa vad kunden tyckte om LG efter det... =D lagom populärt efter att ha väntat närmare 2månader så får vi besked om att de har "försvunnit". Aldrig mera LG sa kunden och köpte 2st nokia istället. Har bytt jobb nu och har valt att inte ens ta in LG telefoner eller några LG produkter alls här och det känns som helt rätt beslut när både kunder och andra LG försäljare säger att supporten och servicen på LG är ett j***a ****.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.