Postad 06 February 2008 - 19:03
Ja nu är det dags och fixa subbas,,, men lite kluven.... vilken av Yamaha YST-SW515 eller XTZ 99 W10.16 man ska köpa ..
Postad 06 February 2008 - 20:53
Jag funderar också på någon av de subbasarna, men du kanske skulle startat tråden i subwooferforumet istället?
Postad 16 February 2008 - 19:04
Jag har YST-SW515 sen några månader tillbaka. Min första baslåda så jag har inget att jämföra med.
I förhållande till priset är det bra bas tycker jag. Det är en del plast på undersidan men designen känns ändå fräsch. Jag kan tänka mig att XTZ är mer gedigen på den punkten. Å andra sidan är den pianolackad vilket inte tilltalar mig, passar inte i min bostad med övriga prylar. Om XTZ hade en annan variant utan pianolack så kanske jag köpt den istället.
Åter till Yamaha. Omkopplaren för musik och film ger lite olika karaktär på basen.
Den tjänar på att kopplas med en kabel av hög kvalitet. Jag snålade och köpte en Profigold- kabel för 200 kr med dåliga kontakter (glappade). Bytte till en egenhändigt tillverkad kabel med mycket bättre kontakter som sitter ordentligt fast. Basen blev mer exakt.
I förhållande till priset är det bra bas tycker jag. Det är en del plast på undersidan men designen känns ändå fräsch. Jag kan tänka mig att XTZ är mer gedigen på den punkten. Å andra sidan är den pianolackad vilket inte tilltalar mig, passar inte i min bostad med övriga prylar. Om XTZ hade en annan variant utan pianolack så kanske jag köpt den istället.
Åter till Yamaha. Omkopplaren för musik och film ger lite olika karaktär på basen.
Den tjänar på att kopplas med en kabel av hög kvalitet. Jag snålade och köpte en Profigold- kabel för 200 kr med dåliga kontakter (glappade). Bytte till en egenhändigt tillverkad kabel med mycket bättre kontakter som sitter ordentligt fast. Basen blev mer exakt.
Postad 18 February 2008 - 08:50
xtz 99 w10.16 finns BÅDE i pianolack och mattsvart, har en mattsvart hemma... Dessutom är den mattsvarta några hundralappar billigare!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?