Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skärmproblem, reklamation?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 February 2008 - 18:16

Unregistered1b0ef197
  • Unregistered1b0ef197
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!
Om ni spanar in bilderna som jag bifogat ser ni hur det lyser ett "vitt streck" ungefär i mitten på skärmen. På den andra bilden ser man snarare en mörk skugga som ligger.
Då jag aldrig reklamerat någonting så undrar jag om detta är tillräckligt för att skicka in datorn.
Har haft datorn i ca 4 månader och inhandlades på Dustinhome.
Tacksam för svar
Mvh Henrik

Bifogad fil(er)

Postad 08 February 2008 - 19:31

Unregistered03bafabb
  • Unregistered03bafabb
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Försöka duger men min lilla erfarenhet säger att de är bland de tjurigaste att reklamera saker hos.
EX: ringde dem ganska nyligen om en disk som vid leverans hade några sektorer flyttade, detta vet jag hos övriga leverantörer räcker för ett utbyte, svaret NEJ, ny fråga hur mycket krävs för diskreklamation svaret belv endast när de helt slutar fungera. Så inga mer diskar från dustin.

Göteborgsfirmorna byter diskar utan problem och betalar även ut kostnader för inskicken.

Men försök du men ta först reda på vilka som har servicåtagandena på skärmen och hör direkt med dem så du slipper ev servicekostnader från dustin.

Postad 08 February 2008 - 21:39

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Kan hålla med Nikitalord om att dustinhome är värdelösa på att reklamera hos. Nästan lättare att reklamera direkt till tillverkaren.

Ville reklamera en ny digitalkamera som hade en röd pixel som lyste på displayen. Dom svarade inte ens på min RMA ansökan. Så dustinhome är rätt värdelösa i det läget..

Postad 09 February 2008 - 01:43

Unregistered1b0ef197
  • Unregistered1b0ef197
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Okej det lät ju inte så bra. Har annars ganska bra erfarenhet av dustin sedan tidigare. Men då handlade det iförsig inte om en reklation utan skicka tillbaka på öppet köp. Frågan är vad denna fläck kan bero på så om någon har en aning så berätta gärna.
Underlättar nog ganska mkt att ha något konstruktivt att komma med om man skall kontakta HP.
Tack för de två svaren iaf :)

Postad 13 February 2008 - 23:24

Unregistered1b0ef197
  • Unregistered1b0ef197
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jahapp nu har lösningen kommit på dilemmat.
För det första så har ju HP egen support om det innefattar garanti tiden så man kontaktar inte Dustin utan HP direkt. Iaf jag ringde och pratade med HP o sen maila jag bilder till dem.
Han kollade på bilderna och sa sen att det gick på garantin.
Så nu kmr en service firma och hämtar datorn och lagar den, förövrigt så var det enbart med inskicksgaranti från dustin vilket gör att hämtservicen är perfa.
Så tummen upp för HP !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.