Om man som jag har begränsad budget och sitter med en massa DVD-filmer, vill ha/behöver uppskalning och vill kunna köra hdmi med nya ljudformat och bra bild, samt har en dvd som inte fixar allt detta - är det en HD-DVD som gäller då?
Jag ska ha en ny spelare och det känns som ren idioti att handla en dvd-spelare av vanligt snitt när man får en HD-DVD motsvarande en snudd-på-hi-end DVD till budgetpris. Antar jag iaf - Både vad gäller bild och ljud.
Jag ser inte att DVD-formatet och/eller SD-kvaliteten kommer att försvinna ur historien än på ett tag, så frågan är - ska man stödja den eventuellt (tyvärr) vinnande sidan, eller köra på det som min hjärna fullkomligen skriker är det klokaste?
Blu-Ray kommer inte att gå att köra varken HD-DVD eller vanliga DVD på va?
Jag har som sagt bara råd med en spelare och har egentligen ingen koll, förutom på pros/cons och vet ungefär vad jag behöver och vill ha...
Vilken är den bästa HD-DVDn som har bra ljud och extraknäcker med DVDs för ungefär 3000,-?
(extra filmer vore jättefint om det ingick också)
Jag gör väl ingen ekonomisk tabbe om jag går på HD-DVD istället för ren DVD med tanke på att en lika bra DVD är dyr(are) va? - jag tänker mig att även om formatet förlorar "striden" så kan jag köra mina DVDs och skala upp och ha bra ljud och bild i några år...
Ljudet är viktigt, hur bra är ljuddelen i de olika spelarna jämfört med en hyfsad CD?
Finns någon som avkodar HDCD?
Detta ligger i den här tråden för att ni verkar ha koll och priset vs. prestandan är avgörande.
Är ingen lämmel (som majoriteten) och går uppenbarligen ofta mot strömmen, men inte av princip utan eftertanke...
Redigerat av Unregisteredb38af287, 15 February 2008 - 04:15.