Sitter just nu med ett par Cerwin Vega V15-f och en NAD c372 förstärkare.
Är intresserad av att byta till ett par högtalare som inte är så extrema i basen som Cerwins och som ger lite finare klang till musiken. Är även sugen på att skaffa hemmabioförstärkare så jag har några frågor om det också.
Först och främst högtalarna:
Har kollat in begagnade eftersom jag anser att det finns mycket att spara in på det. Infinity beta 50 tycker jag ser fina ut, har dock inte haft möjlighet att provlyssna ännu. Det jag tänkte kolla var om dessa kommer ge mig ett lyft i känslan jämfört med Cerwins. Notera nu att den djup-djupa basen inte är vad jag eftersträvar.
Antagligen kommer en subbas införskaffas, vilket råder bot på eventuell basbrist.
Hemmabioförstärkaren
:Om jag skaffar en hemmabioförstärkare så kommer det vara en ny, för att stödja diverse nya ljudformat.
Har kollat på en Onkyo TX-SR605 på Hifi Center Malmö, verkar stödja det mesta. Jag hade tänkt mig att koppla in min stereoförstärkare så den styr frontarna, men fungerar det på denna modell ? Det står här http://www.hificente...r=a&o=21&cat=81
att den enbart har pre-amp till subwoofer. Antar att det betyder att det inte går att koppla förbi till frontarna.
Center- och bakhögtalare
Hur pass mycket pengar måste satsas på dessa ? Måste bakhögtalarna vara stora som frontarna eller räcker det med något mindre i stativformat ? Samma fråga gäller centern.Är mycket tacksam för tips och råd !
Sebastian
Sökningen pågår
Avancerad sökning
168 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?