Ska använda min gamla dator som ej används längre till att kolla på film (hd-material) och även att slö surfa på projektorn. Problemet är att jag inte är så hemma på data komponenter. Var ett tag sedan jag satte ihop denna dator och kommer inte riktigt ihåg vilka komponenter som sitter där i.
Problem 1.
Datorn låter väldigt mycket och har kommit fram till att det är cpu fläkten som väsnas otroligt mycket. Skruvade bort den och tog bort den från processorn. Upptäckte att det satt en grå massa mellan processorn och fläkten. Vad är detta? Sen även när jag ska köpa en ny fläkt vilken typ utav fläkt för en billig penning ska man välja? Antar att jag måste veta vilken sockel det är på modekortet men är tyvärr inte säker. Det ända jag kan hjälpa med är att det är en P4 med 3.2ghz processor.
Problem 2.
Grafikkortet som sitter i är ett Radeon 9800se kort. Behövs det bytas ut för att kunna se hd-material? Och hur tar jag reda på om det är agp eller pci-express?
Problem 3.
Vill ha en sån tyst dator som möjligt men vet inte riktigt vilket nättagg man ska köpa som är tyst? Nu sitter det ett 350watts agg i den. Och är det speciella nättagg till olika moderkort?
Problem 4.
Är det möjligt att spela hd-material med denna dator:
Processor: 3.2ghz P4
Minne: 1024 ddr2 minne
Grafik: Radeon 9800se
Problem 5.
Just nu används det intergrerade ljudet på moderkortet. Vill gärna ha optiskt ut men samma fråga där hur vet jag vilket jag ska ha som passar till moderkortet?
Skulle verkligen uppskatta allhjälp jag kan få.
Mvh Fredrik
Sökningen pågår
Avancerad sökning

410 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?