Synnerligen intressant telefon enligt min mening.
Eventuellt en värdig efterträdare till min Mio A701.
Denna luren har ALLT jag önskar mej i en telefon. Helt otroligt skönt att de äntligen hoppade på Windows operativet, detta kan innebära ett osannolikt stort trendbrott för mobil-telefonin i framtiden.
För en gång skull så kanske vi också äntligen kan få se kamera-delar i windows-mobil, som faktiskt tar acceptabla bilder...
Det vore ju onekligen en stor nyhet...
Jag har lite svårt för att hitta vettig information om hur deras gps-lösning ser ut, val av processor och dess arbetskapacitet och sen så stod det något som jag tyckte verkade lite märkligt om minneskapaciteten. MicroSD-kort på max 400 MB???
Kan det verkligen stämma?
Menar dom inte åtminstone 4GB?
Om nu någon hittar lite information om vilket gps-chip de har valt och gärna lite info om vilken förinstallerad navigator också, så kanske jag också kan stämma in denna nalles hyllningskör...
Citera
Jodå, kopiera kan de minsann på Sony Ericsson, nån som ser nån likhet med andra WM6 telefoner typ HTC 730 och 710 ?
Likheter...
Det är klart att det finns likheter, precis som det finns likheter mellan alla Windows telefoner med pekskärm. Jag ser inga som helst konstigheter med detta. Det finns dock vissa skillnader som gör att denna telefonen är högintressant för mej.
Gps'en är en dessa skillnader om vi t.ex. jämför med 730'an som du nämnde. 7,8Mbps turbo3g är en annan rolig liten detalj som sticker ut. Stor pekskärm är inte heller helt fel (obs, utan att telefonen blir onödigt mycket större, eller bredare iallafall).
Vad det gäller skärmen så hoppas jag verkligen att den håller minst samma klass som min gamla S700 höll, för den skärmen var den bästa jag sett hittills. Den skärmen var ju faktiskt användbar i direkt solsken, något som de allra flesta Windows telefoner är riktigt sopiga på...
Det jag INTE behöver är egentligen tangentbordet, men i detta fallet så ser jag det som en ren bonus att få tillgång till en j-kla massa "hårda" knappar som man kanske kan ge lite roligare funktioner...
Nä, den här nallen verkar vara en klockren fullträff och är (fortfarande enligt min mening) en riktig Iphone-dräpare dessutom. Bara det gör den värd några extra kronor

...
Nu ska det bli riktigt spännande att se vilket lanseringsdatum telefonen får och vad priset landar på...
Det här inlägget har ändrats av krasse Feb 11 2008, 00:54