Tv-bänk från Rusta
51 svar till detta ämne
Postad 10 February 2008 - 20:52
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Måste bara tipsa alla som letar efter en riktigt schysst tv-bänk att kolla på Rusta! De har precis börjat saluföra ett par tv-bänkar från Rowico som håller bland den bätre kvaliteten som jag sett, och då har jag kollat runt extra mycket på bland annat möbler från Voice. Designen verkar dessutom hämtad från densamma. Bänkarna är i ek-faner av riktigt bra kvalité, med riktigt bra passform och limning. Vill understryka att det är riktig fanér. Skåpsluckorna på den bänken jag köpte är i massiv ek och precis som med resten är passformen riktigt bra. Även bakstycket som är av det tjockare slaget har fanér av oljad ek. Från gångjärn till hållarna för glasskivorna är jag djupt imponerad. Summan av kardemumman är att allt håller väldigt hög kvalitet till ett löjligt bra pris. Den kostade mig nämligen endast 995sek. Bänken är 177x50x51 cm vilket tillgodoser mina behov precis. Lägger strax upp bilder.
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 10 February 2008 - 21:58.
Postad 10 February 2008 - 21:06
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Postad 10 February 2008 - 21:22
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1868 inlägg
Riktigt snygg, synd att man inte har en liten center som hade fått plats.
Postad 10 February 2008 - 21:56
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Riktigt snygg, synd att man inte har en liten center som hade fått plats.
Jo jag har ju själv en center som är 60cm bred som inte får plats. Har iofs nya planer för hemmabion så det är inget problem. Använder den gamla centern (Audio Pro Level 05) så länge vilket funkar bra då det är 55cm mellan väggarna. Vi är i det närmaste nyinflyttade i lägenheten så det är mycket som inte kommit i ordning än men jag var ändå tvungen att ställa på tv'n och in med lite elektronik, bara för att. Har endast kopplat in tv'n än så länge men tror att det kan bli riktigt bra med det andra också. Bilder:
Nya_tv_b_nken_009.jpg 37.33K
6 Antal nerladdningar
Nya_tv_b_nken_016.jpg 23.99K
6 Antal nerladdningar
Postad 10 February 2008 - 22:01
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
färska bilder från dagens wallander!
Snygg bänk!
Postad 10 February 2008 - 22:15
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
färska bilder från dagens wallander! 
Var det enda jag hittade utan text....
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 10 February 2008 - 22:16.
Postad 10 February 2008 - 22:57
oobum
-
oobum
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hur brett är "mittenfacket"?
Postad 11 February 2008 - 07:34
Unregistered18799eb1
-
Unregistered18799eb1
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Hur brett är "mittenfacket"?
55 cm enligt inlägget 4 poster upp.
Redigerat av Unregistered18799eb1, 11 February 2008 - 07:37.
Postad 13 February 2008 - 11:47
Kollba
-
Kollba
-
Forumräv
-
-
797 inlägg
Perfektbänk till mig =) billigare än Tobo med. Men hittar inte den på hemsidan som länkas till eller på rustas hemsida
Postad 13 February 2008 - 17:24
ILarsaI
-
ILarsaI
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Nu är bänken beställd från Rusta Nyköping. Tyvärr visste de ingenting om bänken, de var tvungna att ringa huvudkontoret och hänvisa till den här tråden för att få reda på vad det handlar om för möbel. De i sin tur fick forska lite och ringde tillbaka efter en kvart med bra besked.
Leverans Fredag eller Måndag, trevligt.
Hoppas verkligen den håller samma höga kvalité som Benky säger, i.o.m att det var beställningsvara.
Redigerat av ILarsaI, 13 February 2008 - 17:25.
Postad 13 February 2008 - 17:43
Unregistered5480a0bb
-
Unregistered5480a0bb
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
När jag köpte bänken var paketen uppställda i butiken men ingen visste något om den. Fanns inte heller någon information i deras databas. Jag bad personalen öppna en av kartongerna så att jag fick spana in vad kvalitén innan köp, något de gick med på då de inte kunde svara på några frågor. När jag förstod att bänken faktisk var i riktigt bra kvallitet åkte jag hem och kollade på hemsidan som jag länkat till ovan. De verkar ju riktigt seriösa med flera, till synes åtminstone, kvalitetsprodukter. Lite skumt att varorna skickas ut till butikerna och ställs upp utan att någon vet mer  . Som jag redan skrivit, förhållandet pris- kvalitet är nog svårslaget! Ska köpa olja idag så att faneren blir lite mer motståndskraftig. Något som jag dock märkt är att limningen har varit lite risig på ett par ställen (läs hörn) vilket ju ökar risken för att man ska sabba faneren som ju i sig är känslig. För att mildra min egen nojja kommer jag att stryka tunt med trälim på övre kanterna till toppskivan. Trots detta är jag lika nöjd med mitt köp nu som när jag precis skruvat ihop den.
Postad 13 February 2008 - 19:17
tobben-e
-
tobben-e
-
Användare
-
-
143 inlägg
Den såg ju riktigt trevlig ut... Speciellt till det priset!
Postad 19 February 2008 - 21:30
anteee87
-
anteee87
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag är med ute efter en ny bänk. Så jag ringde rusta och dom förstod ingeting.
Enligt dom kostade bänken 795 och hade utgåt ur sortimentet och kommer i början av mars :S.
Någon som har mer info om den kommer till butik eller om den går att beställa via hemsidan eller något?  .
Mvh
ANTE
Postad 20 February 2008 - 12:13
ILarsaI
-
ILarsaI
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag fick hem min bänk i Måndags och måste hålla med Benky, en mycket trevlig tv-bänk för endast 995:-. Dock stämmer även det att faneren är väldigt känslig i kanterna, jag hade tyvärr redan en skada i bottenplattan från fabrik, självklart på framsidan. Det är nog inget ändå som kommer att störa så jag låter det bero.
Jag ville ha den mörkare så 2 lager mahogny oljebets samt ett lager oljevax är lagd, nu ska jag vänta några dagar så den blir genomtorr innan användning. Såhär ser den ut nu, fler bilder kommer när den är "i bruk". 
Faner-skadan syns i mittenfacket på undre skivan.
(Bilder tagna med mobilen, och benen har fått ett lager oljebets till.)
Redigerat av ILarsaI, 20 February 2008 - 12:42.
Postad 20 February 2008 - 13:26
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
rackarns va stilig den blev!
Postad 20 February 2008 - 22:44
Kollba
-
Kollba
-
Forumräv
-
-
797 inlägg
Blev riktigt snygg , Blir en sådan istället för Tobo på Ikea . Hur Betsar man , är det svårt??
Postad 20 February 2008 - 23:57
ILarsaI
-
ILarsaI
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tack, jag blev faktiskt rejält nöjd med resultatet!
Betsa är bra mycket lättare än lackera. Jag använde en vanlig köks-svamp (Scotch brite) och strök ut oljebetsen, jämnade ut med trasa, lät torka, en till strykning och sedan oljevax på samma sätt. Några timmars arbete totalt och kostaden ligger på under 200:- sammanlagt.
Det man bör/ ska tänka på att indränkta trasor kan självantända och ska antingen eldas upp eller blötas ordentligt i vatten innan man kastar dem. Säkerheten främst.
Redigerat av ILarsaI, 20 February 2008 - 23:58.
Postad 21 February 2008 - 10:25
batch
-
batch
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej!
Jag blev riktigt sugen på den så jag åkte till Rusta i Göteborg/SiSjön och kolla på den.
Den bänken som fanns monterad där såg inte "rolig" ut.
Bl.a. var faneren borta på kanterna på flera ställen, topskivan såg ut att bukta neråt, dörrarna gick inte att stänga utan att det skrapade i osv.
Det fanns ett antal paket i alla fall av bänken och man kan hoppas att de var i bättre skick.
Det fanns en variant av bänken som bara har två "fack" för 595:-
/Batch
Postad 24 February 2008 - 15:00
ILarsaI
-
ILarsaI
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
batch/ de som monterade visnings-exet hade kanske ingen som helst känsla av att vara försiktig och noggrann utan bara slängde ihop möbeln. Passformen var det abslout inget fel på.
Igår kväll bytte jag tv-bänk och blev helnöjd. Nu ska bordslampan bytas mot annan och lite småplock kvar. Tv-bänken har kostat mig runt 1 150:-, det är svårslaget. 
(Bilderna tagna med mobilen, igen)
Redigerat av ILarsaI, 24 February 2008 - 15:04.
Postad 25 February 2008 - 20:56
Mjollner77
-
Mjollner77
-
Rookie
-
8 inlägg
Måste säga att den bänken verkar riktigt intressant. Var förbi min lokala Rusta butik men de visste inte vad jag pratade om.
Kunde inte heller hitta den på Rustas hemsida.
Någon som vet vad den här bänken heter?
Förresten någon i stockholms området som köpt den här? I så fall på vilket Rusta varuhus fans den?
Postad 26 February 2008 - 08:07
ILarsaI
-
ILarsaI
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
På kartongen stod det "Tv Cabinet 177cm" och på kvittot nummer 95501230 vilket borde(?) vara artnr.
Postad 26 February 2008 - 09:27
Mjollner77
-
Mjollner77
-
Rookie
-
8 inlägg
Verkar som att 95501230 var artikel numret, tyvärr fick jag veta när jag ringde rusta att de tydligen endast finns kvar i Gävle, slutsåld i alla andra affärer, dock skulle de enligt Rustas kundtjänst komma in igen senare men de hade inte något datum.
Så om någon skulle de dessa i någon Stockholms butik får ni väldigt gärna hojta till.
Redigerat av Mjollner77, 19 March 2008 - 16:31.
Postad 26 February 2008 - 18:51
JonnyVT
-
JonnyVT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
hehe, för att strö lite salt i såren så va min sambo å köpte en på Rusta här i Gävle =)
skall nu monteras
Redigerat av JonnyVT, 26 February 2008 - 19:48.
Postad 01 March 2008 - 16:14
niborg
-
niborg
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Den är snygg! Vill ha :-D
Redigerat av niborg, 01 March 2008 - 16:15.
Postad 01 March 2008 - 21:11
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
vad är det exakta måttet på mittenfacket? även höjd kan bli knivigt med glasen i mitten. man vill gärna inte få centern ändå i golvet
Postad 19 March 2008 - 18:07
ILarsaI
-
ILarsaI
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
vad är det exakta måttet på mittenfacket? även höjd kan bli knivigt med glasen i mitten. man vill gärna inte få centern ändå i golvet
550mm bred. 197mm hög med glaset i mitten, det finns 3st lägen för glaset i höjdled.
Redigerat av ILarsaI, 19 March 2008 - 18:08.
Postad 20 March 2008 - 12:40
Kitte
-
Kitte
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
ARRRRRGGGHHH!!!
Här tänkte jag köpa tv-bänken från Rusta men eftersom jag bor på Åland så vill jag gärna veta att den finns i affären (Norrtälje) när jag kommer dit, innan jag sätter mig på båten. Men även om jag kan få dem att skicka dit den från centrallagret där de har 40 kvar, så kan jag inte få dem att reservera den åt mig eftersom det är emot deras policy - inte över telefon. Jag måste alltså fara från Åland till Norrtälje, beställa varan, fara hem till Åland och fara igen till Norrtälje för att hämta ut den. Helt fantastiskt osmidig och kundovänligt. Antagligen finns det en orsak till varför de har det så, men det som kännetecknar ett företag med god kundservice är att vara flexibel! Suck... Och inte kan man ringa direkt till butiken heller och försöka övertala någon vänlig själ att göra undantag.
Postad 22 March 2008 - 14:25
Mjollner77
-
Mjollner77
-
Rookie
-
8 inlägg
 Nu börjar jag undra vad fan rusta egentligen håller på med? Ringde för någon vecka sedan och då var de här bänken slut, nu såg jag inlägget av "Kitte" så jag ringde igen, men till mig sa de att de inte beställde varor till butiken utan att om de fans på centrallagret så var ända sättet att köpa dessa att, besöka en butik att där betala en handpenning, för att sedan få den hem levererad. vilket kostade 400:-. Det gick inte att beställa den och hämta upp i butik, känns lite surt att lägga ut 400kr i leverans för någon som kostar 1000kr. Kan inte fatta att de inte kan leverera till butik? Det är ju bara mysko. Lagt tillLäste på Rustas hemsida!! Såg att man skulle kunna beställa till butik, så jag ringde igen!!! Och personen jag pratade med nu sa att det var inga problem att beställa en vara till butik, och att detta inte innebar några extra kostnader!! Vet inte vad de håller på med egentligen? Varor finns inte enligt vissa men finns enligt andra, leveranser verkar oxo ändras utifrån vem du pratar med??
Redigerat av Mjollner77, 22 March 2008 - 14:39.
Postad 22 March 2008 - 19:43
ILarsaI
-
ILarsaI
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Nu börjar jag undra vad fan rusta egentligen håller på med?
Ringde för någon vecka sedan och då var de här bänken slut, nu såg jag inlägget av "Kitte" så jag ringde igen, men till mig sa de att de inte beställde varor till butiken utan att om de fans på centrallagret så var ända sättet att köpa dessa att, besöka en butik att där betala en handpenning, för att sedan få den hem levererad. vilket kostade 400:-. Det gick inte att beställa den och hämta upp i butik, känns lite surt att lägga ut 400kr i leverans för någon som kostar 1000kr.
Kan inte fatta att de inte kan leverera till butik? Det är ju bara mysko.
Det låter mycket märkligt. Jag åkte in till butiken i Nyköping och de visste inte någonting om varan, de ringde centralkontoret (tror jag) och beställde den. Jag hämtade den senare i butiken, utan att lagt en krona i handpenning.
Redigerat av ILarsaI, 22 March 2008 - 19:44.
Postad 25 March 2008 - 11:30
Kitte
-
Kitte
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Nu har det nog ordnat sig för mig också. Jag fick tag på en trevlig person på Rusta, Petra, och de skulle leverera en bänk till Rusta Norrtälje varefter de ringer till mig när den anlänt och då sätter jag mig på båten.
Rowico som importerar bänken till Sverige har återförsäljare på Åland men tydligen är detta en bänk som endast säljs av Rusta.
Postad 27 March 2008 - 19:47
Mjollner77
-
Mjollner77
-
Rookie
-
8 inlägg
Fått min bänk oxo nu, tog bara två dagar för butiken att få hem den, då jag lyckades få prata med "rätt" person i butiken.
Men bara ett tipps till de som ska hämta hem den från butik, paketet är nästan 2 meter lång och väger 56 kg, är alltså ganska tungt och väldigt otympligt, så bärhjälp är att rekommenderas.
Förresten är det någon som sett Dynavoice Definition DF-5 i ek utförandet och är den i så fall lik denna bänk?
Tänkte köpa Dynavoice Definition DF-5 i valnöt, men om eken är lika i dessa två så vet jag inte om det kanske passar bättre?
Postad 28 March 2008 - 22:11
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Måste tacka Benky för att han tipsade om denna bänk!
Var liksom trådskaparen och tittade på Voice Azzaro, tyckte att den var mycket snygg och gedigen, men alldeles för dyr. Efter mycket letande såg jag den här tråden. Jag brukar alltid vilja se allt jag köper "live" men denna gång gjorde jag en chansning och beställde direkt eftersom måtten på bänken nästan var identiska med Azzaro.
Det skulle passa perfekt med min centerhögtalare och övrig elektronik.
Efter två dagar ringer de från Rusta och säger att bänken har kommit.
Jag åker jag dit och vi är två personer som lyfter in paketet i bilen och killen frågar mig om jag får någon hjälp när jag väl kommer fram. - Nope!
(Hade inte tänkt att det skulle väga 56kg, så jag tänkte inte mer på det.)
Väl framme inser jag att paketet är ganska så otympligt och att det väger en hel del.
Tar det under armen och får med nöd och näppe in det i lägenheten. :-) Puh!
Nu står bänken monterad och klar och jag är supernöjd!
Håller med Mjollner77 - bärhjälp är att föredra.
Redigerat av Heavyfuel, 28 March 2008 - 22:13.
Postad 29 March 2008 - 09:12
Kitte
-
Kitte
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Och torsdags ringde de från Rusta i Norrtälje och sade att min bänk kommit. Så morgonbåten kl 7 till Kapellskär och raka spåret till Rusta. Först ville de ge ut den gratis då de trodde den var förbetald. När jag sedan kom till kassan så ville de ha 236 kr för den så det stod fel produktkod på den lapp jag gavs. Lyckades till slut betala de stackars 995 kronorna för den och nu är den hemma på Åland. Tack till trådskaparen också för att han startade den!
Edit: jodu, bärhjälp hade varit att föredra....
Redigerat av Kitte, 29 March 2008 - 11:38.
Postad 15 April 2008 - 19:29
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Dags att bumba upp aktualiteten i tråden Kan berätta att även jag blev så sugen på den här bänken att jag beslutade mig för att försöka få tag i en. Det var dock inte helt oproblematiskt. Jag började med ett besök på Rusta i Barkarby utanför Stockholm eftersom det ligger i närheten av min bostad. Jag ryckte tag en anställd som höll på att packa upp varor och frågade om det gick bra att beställa en mediabänk om jag hade artikelnummret. Javisst sa han och började knappa på dator. Efter några sekunder säger han. - Nä, det går inte. Det är inte en beställningsvara, det är en butiksvara. Hmm, ok, men den finns ju inte i butiken och går att beställa (vi såg att den fanns i lager) försöker jag lite trevande att övertyga honom. -Nä, det går inte. Du får ringa kundtjänst de kanske kan hjälpa dig. Jag ber då att få tala med hans chef eller någon som kan fatta beslut om vilka varor som beställs hem till butiken. Nä, det går inte, säger han. - du får komma tillbaka på en vardag i så fall eftersom butikschefen bara jobbar på vardagar. Suck tänker jag och ringer någon dag senare till kundtjänst, damen i luren konstaterar glatt att varan finns i lager men inte i någon butik i Stockholmsområdet. Jag frågar hur jag ska gå tillväga för att få köpa en bänk. Hon suckar trött och säger att om jag nödvändigtvis vill ha den där bänken så måste jag gå till butiken en vardag före kl 15 och tala med butikschefen, han kanske kan hjälpa dig. Jag frågar då om det kanske går att nå honom per telefon, men hon vill inte ge mig något telefonnummer till butiken. Någon dag senare hoppar jag över lunchen för att istället bege mig till Rusta för att försöka få tag i butikschefen som "kanske" kan hjälpa mig. Väl i butiken frågar jag efter "J" och får till svar att "Han har semester men är tillbaka i nästa vecka". Vid det här laget börjar jag tröttna och är runt på stans alla möbelaffärer och försöker hitta någon bänk med ungefär samma mått, men utan framgång. Jag valde då att skippa ännu en lunch för att pånytt bege mig till Rusta. Jag frågar en anställd om J är på plats men får svaret att han gått på lunch..... - Men jag kanske kan hjälpa dig säger han sen. Jag förklarar vad jag vill utan något större hopp, men döm om min förvåning när han säger: "Jag kan beställa den åt dig, det ska inte vara några problem" Mycket riktigt knappar han in beställningen i datorn ger mig ett kvitto och ber mig förskottsbetala i kassan på vägen ut. "Max tre dagar så kommer den, jag ringer dig, säger han" Jag vet inte om det har någon betydelse, men han bröt på norrländska!  Slutet gott alltig gott? Ja, det får man väl se om/när det kommer någon bänk  Just nu känns det bra i alla fall.
Postad 20 April 2008 - 18:56
AMDTerrorist
-
AMDTerrorist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Besökte Rusta idag i hopp om en tv-bänk.
Tjejen jag pratade med i kassan kollade på mig som om jag var dum i huudet. De sålde inte sånna tv-bänkar som jag pratade om.
Bad om att få prata med den som ansvarade för butiken idag och fick prata med en mycket trevlig tjej.
Enligt henne var det inga som helst problem att beställa den (var smart nog att skriva ner artikelnummret innan jag åkte dit)
Fick kvitto och förskottsbetalade i kassan. Ca 3 dagar skulle det ta.
Föresten, när de kollade så fanns det 11st kvar på centrallagret.
Postad 21 April 2008 - 19:30
Unregisteredd3ff26f3
-
Unregisteredd3ff26f3
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Kontaktade kundservice på Rusta idag för att se om det fanns bänkar kvar och fick uppgiften att det fanns elva exemplar kvar på centrallagret.Däremot inga i butiker i Stockholmsområdet. Den vänliga damen berättade att det bara är att åka till valfri butik och beställa en bänk.
Jag ger mig då iväg till Rusta i Barkarby och möts av en person (jag tror han hette Ali) som, när jag frågar efter tv-bänken, bara säger att dom är slut! Jag förklarar då att dom inte är slut på centrallagret och att jag vill beställa därifrån. Han bara stirrar på mig och säger att det inte går. Jag står på mig och förklarar att det visst går och om han inte kan fråga någon annan som kanske vet bättre. Han försvinner i ett par minuter och kommer tillbaka och vidhåller att han nu kollat och att det inte går. Han skakar uppgivet på huvudet och säge ratt "kundtjänst inte vet vad dom pratar om och att dom inte vet hur det fungerar i butiken". Jag inser att jag måste få tag i någon annan mer insiktsfull och serviceminded person och hittar efter en stund en lång kille som bröt på norrländska och kändes trygg att prata med. Inga som helst problem sa han och slog in min order på datorn och sen var det klart!
Det är ju själva fan att man måste lära personalen på Rusta hur deras eget företag funkar! Hade jag vetat bättre och inte stått på mig ,hade jag gått därifrån utan bänk. Nu löste sig allt till det bästa. Heja Norrland!
Bara att vänta på leverans!
Redigerat av Unregisteredd3ff26f3, 21 April 2008 - 19:31.
Postad 21 April 2008 - 22:28
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hade jag vetat bättre och inte stått på mig ,hade jag gått därifrån utan bänk. Nu löste sig allt till det bästa. Heja Norrland! Bara att vänta på leverans!
Jag ser att vi delvis träffat samma personal och har ungefär samma erfarenheter.  Efter 3 dagar ringde den trevliga norrlänningen mig och sa att bänken kommit. Samma dag kom också DHL med min nya TV. I fredags monterade jag ihop den utan problem. Helt ok passform och kvalitet för ett mycket bra pris! Om jag får tillfälle så slänger jag upp ett par bilder på slutresultatet i morgon.
Postad 22 April 2008 - 16:49
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Om jag får tillfälle så slänger jag upp ett par bilder på slutresultatet i morgon. 
Sådär, ett par bilder i alla fall. Första i albumet, så vi får se om jag lyckades göra rätt. Nu återstår bara det bästa - att njuta av ny bänk och av ny elektronik! Mums! Slutet gott allting gott!
Postad 22 April 2008 - 19:18
AMDTerrorist
-
AMDTerrorist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Monterade också ihop min idag.
Gillade beskrivningen då varje del var märkt med en bokstav och motsvarande bokstav stog med i beskrivningen. På så sett var det mer eller mindre omöjligt att ta fel del.
Något som ikea kanske borde snappa upp?
Det jag kan anmärka på bänken är just att fanéren inte sitter särskillt bra på vissa ställen, men med lite trälim så borde det inte vara några större problem.
Funderar även på att köpa en ek-skiva i massiv och sätta dit istället för den som sitter där nu.
Känns lite mer "maskulint" med en skiva i massiv.
Annars så är jag grymt nöjd med tv-bänken. rekomenderas varmt!
Postad 25 April 2008 - 18:14
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Det jag kan anmärka på bänken är just att fanéren inte sitter särskillt bra på vissa ställen, men med lite trälim så borde det inte vara några större problem. Funderar även på att köpa en ek-skiva i massiv och sätta dit istället för den som sitter där nu. Känns lite mer "maskulint" med en skiva i massiv.
Ett litet tips för andra i samma tankar är att titta på Liva bänken från Jysk länk till trådFinns bla i murarens galleriDen liknar rusta-bänken till utseendet men är i massiv ek.(Stommen är i massiv ek men dörrarna är faner) Kostar inte mycket mer än rusta-bänken (säljs emellanåt för 1400:-)
Postad 25 April 2008 - 21:53
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Den liknar rusta-bänken till utseendet men är i massiv ek.(Stommen är i massiv ek men dörrarna är faner) Kostar inte mycket mer än rusta-bänken (säljs emellanåt för 1400:-)
Den var riktigt snygg den också, men inget för mig eftersom jag ville ha glasdörrarna. Glaset är som tidigare nämts infattat i en ram av massiv ek. Men visst hade det varit trevligt om även stommen varit massiv. Märkligt att det är Rusta och Jysk som verkar stå för några av de intressantaste bänkarna just nu.
Postad 26 April 2008 - 06:19
AMDTerrorist
-
AMDTerrorist
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Angående glaset så måste jag säga att även det håller hög kvalité.
Jobbar med att montera uterum och glaset till tv-bänken håller minst samma kvalité som den som vi använder på jobbet.
Måste dock lyfta ett varnanade finger då alla kanske inte vet detta. Glaset som följer med är härdat, vilket betyder att det tål nått så in åt **** med stryk, dock endast rakt på.
Var försiktig vid montering av glashyllorna så att ni inte stöter i några av kanterna.
Kanterna är ibland extremt känsliga då trycket i härdat glas är väldigt högt.
i värsta fall så kommer hela glaset att explodera i flera tusen småbitar.
Som sakt, var lite försiktiga.
Postad 04 May 2008 - 13:13
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Lagt upp en bild till i galleriet, så man ser helheten med tv och högtalare.
Postad 04 May 2008 - 16:13
daywalker
-
daywalker
-
Användare
-
-
151 inlägg
Går det fortfarande att få tag på denna bänk från Rusta? finns inte på deras hemsida
Postad 04 May 2008 - 19:59
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Går det fortfarande att få tag på denna bänk från Rusta? finns inte på deras hemsida
Jag tror inte att den någonsin funnits på deras hemsida, men... Jodå, det går nog att betälla fortfarande. Dvs om man träffar någon serviceinriktad person på Rusta, som vet hur man gör när man beställer, eller möjligvis också anser sig ha befogenhet/mandat att beställa, eller att du råkar få tag på butikschefen (vardagar fram till 15.00). Om alla eller några av dessa förutsättningar sammanfaller och det är fullmåne ute, och länge sen du vann på en trisslott, ja då ska det nog fortfarande gå bra att beställa!  Lycka till! Och ge inte upp, det är flera av oss som lyckats! Eventuella antydningar av sarkasm i ovanstående är helt avsiktligt. Artikelnummret är bra att ha - finns tidigare i tråden. Lycka till! Och lyckas du beställa - ta med dig bärhjälp!
Postad 17 May 2008 - 12:38
Equinoxe
-
Equinoxe
-
Användare
-
-
244 inlägg
Någon som fortfarande har koll på om den finns på centrallagret? Jag funderar på att åka till Rusta och beställa en bänk om den fortfarande finns på centrallagret. Man får lite ångest när man vet att det kan bli ett himla tjatande och letande efter rätt person och flera resor till Rusta för att få tag i en som är intresserad av sitt jobb. Jag har erfarenheter sedan tidigare gånger på Rusta. Jag kan inte fatta hur det kan finnas så ointresserade och oengagerade människor. Fast man brukar ju säga "Du får vad du betalar för" och det gäller även för personal.
Postad 18 May 2008 - 19:29
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Fast man brukar ju säga "Du får vad du betalar för" och det gäller även för personal.
Ja, och ett företag har nog den personal det förtjänar om man ser det i stort. Sen finns det ju alltid undantag. Jag har dragit på lite möbelolja. Jag inbillar mig att faneren blev lite motståndskraftigare av det. T ex om man skulle råka slå ut ett glas hallonsaft
Postad 19 May 2008 - 16:06
duran
-
duran
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Kan berätta att jag idag var till Rusta här i Västerås för att försöka få tag i tv-bänken.
Pratade med butikschefen och fick förklarat för mig att den helt enkelt inte säljs längre. Den är borta ur sortimentet. Ringde även centrallagret och fick samma svar där
/Tommi
Postad 19 May 2008 - 17:32
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Pratade med butikschefen och fick förklarat för mig att den helt enkelt inte säljs längre. Den är borta ur sortimentet. Ringde även centrallagret och fick samma svar där 
Tråkigt att höra, för det var onekligen ett fynd för det priset. Dessutom hade det bra mått om man ville få in en center-högtalare i möbeln.
Postad 26 May 2008 - 18:06
Kollba
-
Kollba
-
Forumräv
-
-
797 inlägg
Det är ju typiskt att den inte finns längre , nu när man hade 20% på Rusta med =(
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|