Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra trådlösa hörlurar

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 February 2008 - 01:30

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Tja!

Letar efter nya trådlösa hörlurar som jag vill använda för både tv och dator bruk. Avståndet är max 4-5m.
Nägra med bra ljud och bas i.

Rekommendera?

Postad 14 February 2008 - 21:12

Unregisteredcd3cd854
  • Unregisteredcd3cd854
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har provat

Sennheiser RS-120
Sony MDR840R

Båda fungerar uselt tycker jag, sitter just nu med mina Sony och lyssnar på träningsvideos för programmering. Att försöka använda någon av dem till musik är otänkbart då basen är likamed noll! Bara sprakar om man försöker spela basljud. Annars är Sennheiser RS-120 bättre ljud i än Sony. Men jag var tvungen att lämna tillbaka dessa för att dom stängde av sig när man tittade på TV. Mycker irreterande.

Men som sagt, musik är uteslutet i både sony och Sennheiser
Föresten så brusar båda lite...

Hoppas du hittar ett par grymma brusfria trådlösa hörlurar.. Jag kommer att följa denna tråd och posta gärna i den om du får hjälp någon annan stans

Postad 14 February 2008 - 21:38

Unregistered6f3f63cf
  • Unregistered6f3f63cf
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Rekommendera?

Jag har ett par Sennheiser RS-65, helt ok ljud/bas i dessa. Jag har främst använt dessa till musik och jag har varit mycket nöjd.
Lite brus kan komma ibland men det tror jag knappast man kan undkomma med några trådlösa lurar.

(av en händelse råkar jag ha dessa ute på annons då tanten och jag inte bor ihop längre)

Postad 14 February 2008 - 21:51

Unregisteredcd3cd854
  • Unregisteredcd3cd854
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Rekommendera?

Jag har ett par Sennheiser RS-65, helt ok ljud/bas i dessa. Jag har främst använt dessa till musik och jag har varit mycket nöjd.
Lite brus kan komma ibland men det tror jag knappast man kan undkomma med några trådlösa lurar.

(av en händelse råkar jag ha dessa ute på annons då tanten och jag inte bor ihop längre)

Men hur är ljudet om man jämför med ett par hörlurar med sladd? Bas?

Postad 14 February 2008 - 22:14

Unregistered6f3f63cf
  • Unregistered6f3f63cf
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Men hur är ljudet om man jämför med ett par hörlurar med sladd? Bas?

Ja, ett par sladdlurar i samma prisklass ska man nog inte jämföra med då jag gav ca 1500:- för mina lurar.
Sen har jag heller inte så mycket att jämföra med i sladdlursväg förutom "basiclurar" som alla har provat, och då är RS-65 klart överlägsen. Var själv förvånad över hur fylligt ljudet var i dessa. Modellen under dessa, RS-45 går inte att jämföra på något sätt, tycker jag.
Bas finns, absolut.. frågan är om du vill ha mer än "normalt". Sånt här går ju inte att skriva utan sånt får man lyssna sig till själv.

Postad 15 February 2008 - 13:53

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Hmm, gemförde ett par st igår, men fastnade för Sennheiser RS-140.
Gav bäst ljud med helt ok bas och minimalt med brus.

Ska prova de lite mer och sen kan jag väl skriva en plus och minus lista

Postad 16 February 2008 - 15:53

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

Hmm, gemförde ett par st igår, men fastnade för Sennheiser RS-140.
Gav bäst ljud med helt ok bas och minimalt med brus.

Ska prova de lite mer och sen kan jag väl skriva en plus och minus lista

Jag är också intresserad av schysst trådlös hörlur. Berätta gärna vad du tycker om dessa

Postad 27 February 2008 - 05:38

Agrik
  • Agrik
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Vet inte om jag har haft ett kasst ex av rs-140, men jag tyckte dom va skräp. Kass mottagning även om sändaren befann sig mindre än 1m från mottagaren, mina billiga biltema hörlurar(sladd) är där bättre bas i! Dessutom gick dom sönder för nån da sedan, hade nåra trådlösa hörlurar från sony innan som va bättre, kommer inte ihåg va dom hette dock.

Fördelen med rs-140 lurarna va batterierna som kunde laddas i en vanlig snabbladdare

Har iallafall beställt philips SBC-HD1500U som jag hoppas är bättre

Redigerat av Agrik, 27 February 2008 - 05:41.

Postad 27 February 2008 - 06:17

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Jag kör RS-140 till min anläggning, använder dom på kväll/natt när jag vill se på film eller lyssna på musik utan att störa grannar.
Jag upplever inte minsta brus när jag drar ner lurarnas volymratt tillräckligt lågt, vill jag ha högre volym då så höjer jag bara på förstärkaren.
Vad gäller batterierna så laddas ju dom när man hänger upp lurarna på det medföljande stativet.
Mottagningen kan jag inte klaga på heller, har inga större problem att gå omkring i min lägenhet med lurarna på skallen.

Postad 04 March 2008 - 21:02

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Vet inte om jag har haft ett kasst ex av rs-140, men jag tyckte dom va skräp. Kass mottagning även om sändaren befann sig mindre än 1m från mottagaren, mina billiga biltema hörlurar(sladd) är där bättre bas i! Dessutom gick dom sönder för nån da sedan, hade nåra trådlösa hörlurar från sony innan som va bättre, kommer inte ihåg va dom hette dock.

Fördelen med rs-140 lurarna va batterierna som kunde laddas i en vanlig snabbladdare

Hur var lurarna?

Postad 12 March 2008 - 14:13

Agrik
  • Agrik
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Hur var lurarna?

Fick dom för nån timma sen, dom fullständigt krossar RS-140, RS är rena skräpet

AA-batterier i dessa vilket jag gillar, då jag kan ladda dom med en snabbladdare, istf att använda den slöa philipsladdaren.

1850:- från http://www.elektrohieber.de/

suck o nu e priset 1500:-, sugen på ett par till faktiskt

Redigerat av Agrik, 12 March 2008 - 15:45.

Postad 14 March 2008 - 13:39

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Hur var lurarna?

Fick dom för nån timma sen, dom fullständigt krossar RS-140, RS är rena skräpet

AA-batterier i dessa vilket jag gillar, då jag kan ladda dom med en snabbladdare, istf att använda den slöa philipsladdaren.

1850:- från http://www.elektrohieber.de/

suck o nu e priset 1500:-, sugen på ett par till faktiskt

Hur fungerar det rent praktiskt, det finns ju på förstärkaren bara en utgång för hörlurar, kan samma basstation driva två trådlösa hörlurar?

Postad 14 March 2008 - 13:43

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
och lurarna verkar vara från 2004, hur står de sig i konkurrensen mot nyare trådlösa? Har det hänt mycket i tekniken? Varför finns det så få med surroundljud?

Postad 25 May 2008 - 22:14

Agrik
  • Agrik
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tror bara det går att använda 1par trådlösa åt gången

Kan man köpa extralurar?

Hörlurarna va bra.....så länge dom fungerade - gick sönder - lurarna hittar inte basstationen längre.

Samma fel som mina RS-140, suck!

Hoppas nu inte Philips strular med garantin

Postad 31 May 2008 - 16:53

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Kanske har jag haft tur då med mina Sennheiser RS140. De har använts mycket och ofta på jobbet och inte hanterats varsamt direkt. Funkar klockrent, och jag har haft dem i ett par år tror jag. Helt ok ljud i dem för sitt pris och att de är trådlösa, och de stänger ute omgivande ljud ganska bra.

Postad 04 July 2010 - 09:45

Gew
  • Gew
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jahaja, tillåts man bumpa.
Hur är läget idag då, gentemot ~två år tillbaka?
Vad tipsas om? Billigt får det gärna vara! :D

Postad 04 July 2010 - 09:55

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Jag har Sennheiser RS170 och de låter väldigt bra. Fast var ett dumt köp då jag enbart använder hörlurar vid datorn och inte behöver trådlösa så jag säljer dem nu. De använder tillsammans med modellerna RS160 och RS180 en teknik som heter Kleer som gör att det blir brusfritt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.